Ikä on vain numeroita ja vaikka en henkisesti haluaisi olla 18-vuotiaan tasolla niin fyysisesti todellakin! Ja näin on sitten tuleva käypä. Tässä välissä jos sun minkälaista rappiollista elämää, kolme synnytystä ja selkäleikkaus on ottanut osansa mutta niistä viis nyt katsotaan eteenpäin.
Painonseurantaa tänne, koska vaikka vhh onkin mun juttu, saan pidettyä painon sillä kurissa ja jaksan paremmin, on nyt laihdutuksen kannalta tehtäviä muutoksia että pääsen tavoitteeseeni, joka on -20kg vuodessa ja niistä -14 on oltava syksyllä uuden kymmenyksen koittaessa.
Tammikuun puolessa välissä homma lähti liikkeelle vesipaastolla. Katsoin areenasta dokumentin ja olin täysin myyty! 14 päivää ja hommahan toimi kuin unelma, teki mitä piti paino tippui, mieli hyvä ja virkeä, iho parantui atooppisesta normaaliksi ja allergiat helpotti. Esim olen kissoille allerginen ja tuona aikana pystyin olemaan yötä kissataloudessa joutumatta ottamaan antihistamiinia kertaakaan. Viimeisinä päivinä tosin alkoi tulla jo puutetiloja, raajat alkoi kiheltämään jos oli jonkin aikaa huonossa asennossa ja kramppeja myös. Tämä oli minulle ihanteellinen paasto ei tarvinnut miettiä mitä söisi kun ei tarvinnut syödä mitään! Jos olisi mahdollista niin mielelläni voisin jättää syömisen pois. Mulla se on sama syömisen kanssa kuin jos sanoisi alkoholistille, että sun on pakko juoda alkoa, mutta vain kohtuu käyttäjänä. Ei syömisen pidä olla nautinto, se on meidän polttoaine jolla elimistö toimii. Milloin ruuasta tuli nautinto ja hemmotteluväline? Eikö nautintoa todella saisi jostain muualta? No SAA! Mut se on eri aihepiiri...
Paaston jälkeen ketoilua ja liikunnan aloittamisen jälkeen (nyt kolmas viikko menossa) hh nostettu ja nyt onkin se haasteellisin osio löytääkseen sen oikean kombon makrojen suhteen niin että treeni kulkee, palautuminen toimii ja paino tippuu!
Viime viikko meni huonosti jokaisen noista kohdalla ja mielikin oli harvinaisen alavireinen ja jopa pahatuulinen, nyt hh nostettu jopa 120 reenipäivinä, samoin rasvoja nostin entiseen verrattuna ja proteiini pudotettu 50, kiitos vain Ari ohjeistuksesta!
Tänään aamupaino 82,7
Mieli on ollut virkeä, aerobinen sujuin 16g/hh loistavasti ja muutenkin olo vallan mainio!
Kalorivajeella mennään tällähetkellä 1800kcal/päivä ja kunhan pääsen sinuiksi nykyiseen systeemiin niin sit sitä syklitystä. Aineenvaihdunta käy normaalisti alikierroksilla, mutta tällähetkellä ainakin tuntuu toimivan