karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-17 00:12:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 538 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-02-19 13:35:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ikä on vain numeroita ja vaikka en henkisesti haluaisi olla 18-vuotiaan tasolla niin fyysisesti todellakin! Ja näin on sitten tuleva käypä. Tässä välissä jos sun minkälaista rappiollista elämää, kolme synnytystä ja selkäleikkaus on ottanut osansa mutta niistä viis nyt katsotaan eteenpäin.
Painonseurantaa tänne, koska vaikka vhh onkin mun juttu, saan pidettyä painon sillä kurissa ja jaksan paremmin, on nyt laihdutuksen kannalta tehtäviä muutoksia että pääsen tavoitteeseeni, joka on -20kg vuodessa ja niistä -14 on oltava syksyllä uuden kymmenyksen koittaessa.
Tammikuun puolessa välissä homma lähti liikkeelle vesipaastolla. Katsoin areenasta dokumentin ja olin täysin myyty! 14 päivää ja hommahan toimi kuin unelma, teki mitä piti paino tippui, mieli hyvä ja virkeä, iho parantui atooppisesta normaaliksi ja allergiat helpotti. Esim olen kissoille allerginen ja tuona aikana pystyin olemaan yötä kissataloudessa joutumatta ottamaan antihistamiinia kertaakaan. Viimeisinä päivinä tosin alkoi tulla jo puutetiloja, raajat alkoi kiheltämään jos oli jonkin aikaa huonossa asennossa ja kramppeja myös. Tämä oli minulle ihanteellinen paasto ei tarvinnut miettiä mitä söisi kun ei tarvinnut syödä mitään! Jos olisi mahdollista niin mielelläni voisin jättää syömisen pois. Mulla se on sama syömisen kanssa kuin jos sanoisi alkoholistille, että sun on pakko juoda alkoa, mutta vain kohtuu käyttäjänä. Ei syömisen pidä olla nautinto, se on meidän polttoaine jolla elimistö toimii. Milloin ruuasta tuli nautinto ja hemmotteluväline? Eikö nautintoa todella saisi jostain muualta? No SAA! Mut se on eri aihepiiri...
Paaston jälkeen ketoilua ja liikunnan aloittamisen jälkeen (nyt kolmas viikko menossa) hh nostettu ja nyt onkin se haasteellisin osio löytääkseen sen oikean kombon makrojen suhteen niin että treeni kulkee, palautuminen toimii ja paino tippuu!
Viime viikko meni huonosti jokaisen noista kohdalla ja mielikin oli harvinaisen alavireinen ja jopa pahatuulinen, nyt hh nostettu jopa 120 reenipäivinä, samoin rasvoja nostin entiseen verrattuna ja proteiini pudotettu 50, kiitos vain Ari ohjeistuksesta!
Tänään aamupaino 82,7
Mieli on ollut virkeä, aerobinen sujuin 16g/hh loistavasti ja muutenkin olo vallan mainio!
Kalorivajeella mennään tällähetkellä 1800kcal/päivä ja kunhan pääsen sinuiksi nykyiseen systeemiin niin sit sitä syklitystä. Aineenvaihdunta käy normaalisti alikierroksilla, mutta tällähetkellä ainakin tuntuu toimivan \:D/

Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-02-20 10:51:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eiliset makrot; r 86g, hh 76, p112, kcal yhteesa 1554.
Paino tänä aamulla +500g eli 83.2kg
Eilisen treeni; tunti aerobinen =soutu,pyörä,stairs ja hölkkä.

Hiilet eilen tasaisesti pitkin päivää, hyvä olo eikä nälkää/ahmimista missään vaiheessa. Proteiiniin määrä tupla mitä pitäis ja mielestäni syön sitä vielä kohtuudella ja silti aivan liikaa. Miten ihmeessä saan sen pudotettua?? :evil:
Huomenna saan ostettua digivaa'an niin on sit ainaki tarkat grammat.
Salilla saan hyvin hien pintaan samoin infrasaunassa.
Nyt myös ilmennyt allergisia oireita kaulanalueelle, kutinaa ja näppyjä, outo paikka mutta johtuu joko paprikasta tai tomaatista. Luulen.
MUTTA jotain hyvää sentään, paastovs tänään 5.6mmol mikä on suoranainen ihme! Normaalisti 6.7.
Kilpparikokeissa pitäis muistaa käydä jo kk ollu lähete sisällä...

ViestiLähetetty: 2014-02-24 10:57:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paastoarvot edelleenkin pysynyt 5 alkavissa lukemissa, hip hei!
Siihen ne hyvät sitten loppuikin. Tasan kk sitten paino ollut täsmälleen sama kuin nyt, samoin sentit pysyneet samassa. Kalorivaje ollut yksittäisiä päiviä lukuunottamatta säännöllinen ja nyt viime viikon syödyt kalorit eivät ole ylittäneen 1800kcal/päivä. Ottaa päähän ihan hitokseen. Äsken vedin sellaiset toppahousut jalkaan jota viimeksi pidin kolme viikkoa sitten ja ne tuntui jopa kireemmiltä jaloista kuin viimeksi. Alan ressaamaan aiheesta jo kohtuuttoman paljon, vietän netissä aikaa "opiskellessa" myös aivan liikaa. Nythän tarkoituksena olisi, että painon tippuminen toteutuisi kohtuullisessa määrin niin syömisen, liikkumisen kuin painon alenemisen suhteen. Aikaisemminhan laihdutus on vaatinut verta ja hikeä kituilemalla ja nyt sellaista en todellakaan halua perhe-elämää sotkemaan. Liikunta ei myöskään ole tuottanut samaa hyvänolontunnetta mitä aijemmin. Siis lähen kyllä hyvillä mielillä salille, mutta nyt ei ole tullut sitä koukuttavaa tunnetta mikä aikasemmin myös on ollut mielensuhteen korvaamattoman tärkeä. Mietin vain missä vika. Yöunet on parantunut huomattavasti tässä parin kk aikana kun nuorimmainen ei enää herää kymmentä kertaa syömään ja iskiaskin parempi nyt salilla käymisen jälkeen. Nyt pitäisi vain relata, ylisuorittaminen meinaa taas ottaa valtaa ja turmella negatiivisuudellaan mieleni. Ajasta en niinkään ressaa vaan nyt vain niin intopinkeenä haluaisi tuloksia ja hyvää mieltä. Nyt vihdoinkin yli vuoden jälkeen teen jotain ihan vain itselleni!
Noh, tällä viikolla kalorit lasketaan 1700kcal
Makrot menee vaihdellen mutta hiilarit vain hevi/suklaa/maitotuotteet
Ja protskuja edelleen yritän pudottaa 50. Viime viikolla pääsin jo 66, jee!
Nyt myös vaaka käytössä.
Urheilua 5-6krt/vko joista kaksi anaerobinen.

ViestiLähetetty: 2014-02-25 12:51:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt sitä zyrteckiä tänne!
Eilisen jalkatreenin jälkeen olen kuin pieksetty! Pohjana oli banaani ja se oli kyl virhe siinä mielessä että yökkyytti ja pyörrytti, mutta tehoja lähti kyl ihan kohtalaisesti. Tänään sit palauttava paastolla eikä paikat tunnu auenneet juuri ollenkaan. Huomenna toinen palauttava paastolla. Viime keskiviikon jälkeen rasvat olleet 70-90g ja umpeen tuntu menevän joten tänään kun otin kahviin lisänä voisilmän jo alkoi toimia! Hh vaihdelleet 55-110g paitsi lauantaina 155g.
Paino tänä aamuna 82,9kg...

ViestiLähetetty: 2014-02-26 08:34:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino tänä aamuna 83,7kg
Juuuuuuusst!

ViestiLähetetty: 2014-03-03 08:43:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, "ylikuntoon" tuli jouduttua ja nyt on doupattu ja tankattu.
Paino 83,8kg.
Tänään ei ala vielä salit, vieläkin jäsenet kipeinä. Poskiontelotulehdus on kuitenkin takana ja räkä virtaa. Tämän viikon agenda tosin on keittiöremonttia joten jumppailut on taka-alalla muutenkin kun puolet lapsista on maailmalla. Tänään aloitin taas l-tyrosiinin, verikokeissa kävin viime viikon lopulla.
Nyt ryhtiliikkeenä proteiinit siihen 50 vaikka kalorit jäis sit alle 1000 mutta nyt on pakko saada se oikea lastasmalli sen suhteen koska olen täysin vakuuttunut siitä että painon putoaminen ei onnistu nyt noiden liikojen protskujen takia. En halua jättää lihaa pois mutta en myöskään maitotuotteita joten nyt vain yritettävä löytää kohtuus molemmille.
Kokeile ja ylläty!

ViestiLähetetty: 2014-03-07 08:45:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puutostila!!!
Mun hiukset lähtee päästä, siis mun hiustenpidennyksetkin lähtee päästä! Järkyttävää. Tämä on ollut nyt yli kaksi viikkoa kun ne oikein rapisee pois. Johtuukohan liian vähäisestä munan syömisestä? Nyt joka tapauksessa munat menussa takaisin. L-tyroo ollut liikaa aivan järkyttävä jano ollut jatkuvaan, nyt puolitin määrän. Meno ollut kuin hidastetusta elokuvasta mutta mieli virkeä, hjyva!
Syömiset ollut nyt harvemmin n. Kaksi kertaa päivässä, hiilet tullu appelsiinituoremehu, banaani ja luumu. Salaattia myös vähä. Muuten rasva prode.
Paino tänä aamuna 83,1kg
Salilla ei kertaakaan tällä viikolla, remonttikuntoilua vain. Tänään vuorossa kylppärinkaton maalaus!

ViestiLähetetty: 2014-03-08 08:41:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 82.1 :shock:
Vooyyy!

ViestiLähetetty: 2014-03-08 08:47:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> =D>

ViestiLähetetty: 2014-03-10 21:04:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään se vain sujahti 32" koon farkut jalkaan ja napitkin män kiinni \:D/
Yeah babe! Eilen asioilla ollessani kohtalaisen hyvä tuttava ei edes tunnistanut kun tavattiin, joten jotain on varmasti tapahtunut vaikka paino nyt ei olekaan räjähdysmäisesti tippunut.
Arki alkoi tänään ja muuten syömingit ym hyvin mutta MIKÄ on tämä väsyymys mikä iskee puolenpäivän jälkeen?? Ei ymmärrä...
Huomenna salille parin vkon tauon jälkeen <3

ViestiLähetetty: 2014-03-10 22:01:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt035
Olen iloinen puolestasi.
Mahtava tunne kun vaatteet mahtuu paremmin. Ja kohta huomaat, että onpas jäänyt väljiksi.
Mullakin on yhdet kivat valkoiset kesä housut. Ei mennyt ees reisiä pidemmälle viime kesänä.
Nyt yks päivä kokeilin. Voi itku, liian isot. Roikkuu takapuolesta niin, että ei oikein kehtaa pitää. Mutta muutenkin ostan kirppikseltä vaatteet, niin ei se rahallisesti ole iso menetys.
Mutta kyllä se tuntuu mukavalta.

Kun olin n 8 kg laihtunut, eräs tuttu koiran ulkoiluttaja ei ollut nähnyt mua moneen kuukauteen. Huusi kauempaa et onko se koira kiltti. Minä huusin takas että no mehän tässä olemme!
Tunnisti sitten lähempää, ja kehui voi kuinka näytät hyvältä.
Se tuntuu kivalta, kun toinen sanoo sen sydämestä :D :D

ViestiLähetetty: 2014-03-10 23:30:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
:smt035
Olen iloinen puolestasi.
Mahtava tunne kun vaatteet mahtuu paremmin. Ja kohta huomaat, että onpas jäänyt väljiksi.
Mullakin on yhdet kivat valkoiset kesä housut. Ei mennyt ees reisiä pidemmälle viime kesänä.
Nyt yks päivä kokeilin. Voi itku, liian isot. Roikkuu takapuolesta niin, että ei oikein kehtaa pitää. Mutta muutenkin ostan kirppikseltä vaatteet, niin ei se rahallisesti ole iso menetys.
Mutta kyllä se tuntuu mukavalta.

Kun olin n 8 kg laihtunut, eräs tuttu koiran ulkoiluttaja ei ollut nähnyt mua moneen kuukauteen. Huusi kauempaa et onko se koira kiltti. Minä huusin takas että no mehän tässä olemme!
Tunnisti sitten lähempää, ja kehui voi kuinka näytät hyvältä.
Se tuntuu kivalta, kun toinen sanoo sen sydämestä :D :D

:smt006 nyt vain malttia malttia toitotan itselleni :)

ViestiLähetetty: 2014-03-14 19:04:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 82,4kg
Ensi viikolla ohjelmassa vegeviikko, ihan vain niiden protskujen takia. Kalorit ollu 1600 ja muutenkin samat setit aikalailla. Nyt jo loppuviikosta kasviksia lisäillen, onneks tykkään niistä tosi paljon, voisin ollakin vege ellen olisi niin vannoutunut lihansyöjä :mrgreen:
Salille ei kyllä vieläkään, arkiliikuntaa. Väsymys jatkuu edelleen, sen suhteen en tiedä mitä tehdä.
Alan myös mietiskellä jonkinlaista päiväpaasto systeemiä, vaikka yksi päivä viikossa tjn...
Vkonloppu remppameiningeillä jatkuu!

ViestiLähetetty: 2014-03-17 07:55:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 81,2kg !
Ja tänään alkaapi sitten kasvisviikko! Valmistautuminen vaatinut paljon mentaaliselta puolelta.
Paljon munia, voita, siemeniä pähkinöitä ja rehuja! Mutta ei soijaa, hyi olkoon, se olisi jo liikaa minultakin.
Hyvillä mielin alkavaan viikkoon, väsymys jatkunut edelleen, eilen piti jo päiväunetkin ottaa :roll:
Pitää myös yrittää muistaa soittaa niistä verikokeista....

ViestiLähetetty: 2014-03-18 06:44:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 80,9kg
Uuuu, groooove!
Eilen oli kyllä sellanen ähky olo pariinotteeseen vaikka söinkin vihanneksia ja rasvaa. Iltapalaksi rahkaa pähkinöitä ja suklaata. Tällä viikolla selkeästi herkutellaan. Häämöttävä 70-luku polttelee kovasti. Mutta voihan perse, paasto vs tänä aamuna 6.9! TÄnään soitan sinne lekuriin!

ViestiLähetetty: 2014-03-18 07:47:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> =D> =D>
Mulla junnaa paikallaan, tai oli n 800g lisää painoo.
Aina jos en sitä voita vedä tarpeeksi, näkyy painossa.
Mulla muuten verensokerit oli 6.7 nyt kahtena aamuna, vaikka on ollut 5.4 - 6.1 pitkään.
Jännä, vaikka makeeta en oo syönyt, joku sen välillä nostaa.
Muuten en enää mittaile, kun jätin insuliinit pois vuoden vaihteessa, mut aamuisin kyllä.
Lekuri sanoi et jonkun verran pitäis tarkkailla silti.
Kun se D2 diagnoosi siellä kuitenkin on olemassa.

ViestiLähetetty: 2014-03-18 09:19:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
=D> =D> =D>
Mulla junnaa paikallaan, tai oli n 800g lisää painoo.
Aina jos en sitä voita vedä tarpeeksi, näkyy painossa.
Mulla muuten verensokerit oli 6.7 nyt kahtena aamuna, vaikka on ollut 5.4 - 6.1 pitkään.
Jännä, vaikka makeeta en oo syönyt, joku sen välillä nostaa.
Muuten en enää mittaile, kun jätin insuliinit pois vuoden vaihteessa, mut aamuisin kyllä.
Lekuri sanoi et jonkun verran pitäis tarkkailla silti.
Kun se D2 diagnoosi siellä kuitenkin on olemassa.

:smt006
Mulla se paastoarvo ollu vaihtelevasti 5,9 ja 6,9 tienoilla. Ei silleen hälyttävää mutta sukurasitteena on ja tätille esim tuli D1 aikuisiällä ja eka eivät meinanneet osata diagnosoida sitä. Hän ei juo, polta ja on enemmänkin alipainoinen niin olivat lääkäritkin ihmeissään. Nyt tunti syömisestä vs 6,2. T4 oli 14 ja TSH 0,8. Hemoglobiini 151. Lääkärille soittoaika ensi Maanantaille.
Se voi on muuten ihmeainetta! Eiliset makrot r123 hh 48 ja P 38! :smt041

ViestiLähetetty: 2014-03-23 20:17:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kylläpä mielenkiinnolla odotan huomisaamun punnitusta.
Viikko mennyt muuten hyvin mut kävi sellanen ikävä munaus ikean tiskillä kun automaattisesti otin sen hodarin et ite syön nakin ja Junnu sen sämpylän. Tajusin erheeni vasta useita tunteja myöhemmin kun pohdin seuraavaa ateriaa. Ituja en kerennyt syömään mutta niitä nyt voi syödä normaalistikin. Punaista lihaa ei edes ole ollut ikävä mutta kana ja kala himottanut.
Huomenna kuitenkin liha takaisin menussa...
Paasto vs taas ollut päätähuimaavat....

ViestiLähetetty: 2014-03-23 20:20:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paljonko paastot sitten olleet?

ViestiLähetetty: 2014-03-26 08:37:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Paljonko paastot sitten olleet?

6.7 on melkein järestään mutta jos edellisenä iltana on syönyt hiilaria viimeisellä aterialla niin sit on matalampi 6.2 on ollu matalin nyt 14 päivän aikana. Pitkäaikaissokeri labrat ja seurannat on nyt tällä viikolla. Mieheni mielestä kyseessä tosin on vain aamukoi-ilmiö. Itse vain epätoivoisesti yrittää löytää syytä tähän väsymykseen ettei vika olisi pelkästään korvien välissä.
Paino nyt 80,2 :) niin lähellä, niinlähellä!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 538 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00