karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 19:49:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-12 13:32:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei!
Uusi karppailija esittäytyy :)
Olen karppailemalla tiputtanut ennenkin painoa, syksyllä 2008. Vaakaa en tuolloin omistanut, mutta vaatteet ja mittanauha kertoivat, että kyllä aika hyvin lähti. Tulivat toki takaisinkin, kun erinäisten asioiden seurauksena aloitin taas höttökuurin.

Tässä välissä on kasvatettu komea vauvamaha, synnytetty ja oltu kotiäitinä nyt 1v2kk. Ennen tein fyysistä työtä ja pitkiä päiviä. Tuntuu, että kilot vaan kasautuu, mitä pidempään olen kotona. En edes mässyttele karkkia, limsaa, pullaa, sipsiä, leivoksia juuri koskaan. Mutta en kyllä liikukaan kamalasti :oops:
Raskautta ennen painoin 70kg, mikä sekin on minun mittaiselle vähän liikaa, mutta itse viihdyin kropassani kyllä ihan hyvin. Odotuksen aikana keräsin 17kg. Pari kuukautta synnytyksestä painoa oli enää 76kg. Nyt sitä on 80kg. Ei yllättäen laihduttanut täysimetyskään meikäläistä, mutta maito meinas kyllä heti loppua, jos yritti syödä vähän karpimmin. Imetän vieläkin muutaman kerran päivässä, mutta nyt saa maito loppua jos loppuu. Olen menossa jokatapauksessa töihinkin pian, joten tytön on muutenkin alettava vieroittumaan rinnasta.

Viikonloppuna meni hermot, kun olimme perheen kanssa lähdössä kahville ja minä kaivoin tuskanhiessä kaappeja, että missä vaatteissa näyttäisin vähemmän lihavalta. Enkä löytänyt sellaista kolttua :cry: Totesin, että NYT riitti.
Otin itsestäni järkyttävän valokuvat tiukoissa vaatteissa ja elättelen toiveita, että saan ne joskus laittaa tuonne ennen-jälkeen galleriaan, jossa ihmiset voivat sitten ihastella, että "herttinen, miten hyvin sulta on lähtenyt painoa" :mrgreen: Otin myös mitat joka paikasta ja kävin ostamassa uuden puntarin. Sota alkakon!!

Ensin lähtötilanneselvitys.

Pituus: 165cm
Paino: 80kg
BMI: 29,4

Lantio: 111cm
Jenkkakahvat: 108cm
Vyötärö: 87cm
Rinnanympärys (alta): 90cm
Reisi: 66cm
Käsivarsi: 32,5cm

Ei ole kaunista katseltavaa ei :(

Tavoitteena on kahdesti uudelle kymmenluvulle, eli -11kg ja painoon 69kg. Tulee olemaan todella vaikeaa, tavoite on kova! Sanottakoon, että olen tyytyväinen, jos pääsen edes tuonne seitsemänkympin pintaan, mutta siitäkin on tosiaan varaa nipistää. BMI olisi tuossa 69kg kohdalla vielä juuri ja juuri lievän ylipainon puolella.

Lyhyen tähtäimen tavoite olisi -5kg kesäkuun viimeiseen päivään mennessä. Silloin meillä on yhdet isot sukujuhlat ja tahtoisin näyttää paremmalta :)

ViestiLähetetty: 2012-04-12 14:25:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
siitä se lähtee.
ja Tervetuloa mukaan.
tv Ari

ViestiLähetetty: 2012-04-12 16:59:49 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Tervetuloa! Sinulla tuntuu olevan motivaatio kohdallaan. Tsemppiä! :smt023

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2012-04-13 10:24:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitoksia tsempeistä :)
Tänään puntari näytti aamulla 78,7kg :mrgreen: En nyt vielä viitsi päivittää tuohon tickeriin, kun en oikein tiedä olisko paras pitää punnituspäivänä perjantai vai maanantai.
Hankala uskoa, että alle viikossa lähtisi 1,3kg mutta eiköhän tuo paino vielä pompsahda takaisinkin päin vähäsen. Mitä tällä lueskelin näitä painonseurantajuttuja, niin vaikuttais olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että paino sahaa edestakaisin :?:

lisäys: päivitin sittenkin, on se luku niin kivaa katsottavaa :mrgreen: Ja kun tuo bmi hyppäs myös edeltävään lukuun =D>
Osaakos joku sanoa, että miten kun tuolla Tickerin asetuksissa kysellään, että private data vai public data, niin mitä dataa se meinaa? Mulla on siellä asetuksina Private, mutta en oikeen käsittänyt, että mitä nyt sit näkyy muille ja mitä ei?

ViestiLähetetty: 2012-04-14 05:53:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vastavierailulla :) Tervetuloa mukaan ! Juu, näinhän se on : paino hyvinkin voi sahata eessuntaas. Mutta kyllähän se kokonaistilanne sitten on kyllä useinkin laskeva :)

Matka jatkuu. Tikkeri päivitetty 14.1.2013

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-04-14 10:07:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heippa!

Itsekin olen tällä hetkellä kotiäitinä, ja vähän sama ongelma ettei oikein laihdu kun on vaan kotona koko ajan.
Mulla painoa on vähän vähemmän 72,5 kg nyt ja pituutta 165 cm. Ennen raskautta olin todella aktiivinen, juurikin opiskelun lisäksi
fyysisesti rankka työ ja sen lisäksi liikuin todella paljon. Ja painohan oli tuolloin 65 kg ja olin todella tyytyväinen itseeni!
Synnyttämään lähtiessä painoni oli huikeat 82 kg. Ja mikä pettymys oli kun synnäriltä kotiin palatessa vaaka näytti kotona 79 kg!
Ei edes vauvan painon verran tippunut. :lol:
No siitä pikkuhiljaa parin kuukauden aikana sain painon putoamaan tähän 73 kiloon,
ja nyt ollaan tässä sitten jumissa oltu jo vuoden alusta asti. :x

Tsemppaan sua mukana! :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-04-15 20:58:13 
Poissa
sintti
sintti

Heip! :) Täällä toinen aloitteleva karppaaja lueskelemassa, 10.4 vaaka näytti 76,5 ja tänä aamuna 74,7. Pituutta mulla 165cm, eli toivoisin kyllä että saisin 10kg painosta pois. En ole koskaan ollut näin tuhdissa kunnossa, joskus oon ollut jopa hiukan alipainoinen. Jotenkin ne kilot on tullut ihan huomaamatta, omaa syytähän se toki on :?
Tsemppiä kovasti sulle painonpudotukseen! Koitan seurailla kirjoituksiasi ja etenemistäsi ja ehkä opin myös käyttämään tätä sivustoa paremmin tässä pikkuhiljaa :)

ViestiLähetetty: 2012-04-15 23:13:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällähän on tsemppareita matkassa, kivaa =D>
toco toivottavasti jumi hellittää pian.. tulee itsellenikin olemaan tiukka paikka, kun paino jumittaa tulevaisuudessa. Pitää vaan koittaa pitää sitä motivaatiota yllä ja uskoa, että kyllä se sieltä lähtee laskuun, kun vaan ei lähde repsahtelemaan.
*Siri* Tsemppiä sullekin pudotteluun!
mammax6 Näinhän se on. Toivotaan, että tällä kertaa on tosiaan suunta alaspäin, eikä ylös, kuten sanonta sanoo :D

Viikko on nyt karppailtu ja olo on loistava! Olinkin jo unohtanut, että miten hyvin pärjää kolmella ruokakerralla päivässä. Opettelin hörppäämään kahvikupposenkin heti ruuan päälle, vaikka ennen oon juonut sen erikseen. Tänään käytiin herkuttelemassa, eli ulkona syömässä perheen kera ja otin kebabsalaatin. Oli aivan mielettömän hyvää, tulin täyteen, enkä ollut yhtään ähkyssä. Toisin kuin pitsaa ahminut mieheni :lol:

Puntari näytti aamulla tuota 78,5kg. Huippua!
Urheilemaan en ole päässyt, koska olen ollut edelleen toipilaana flunssasta tämän viikon. Tänään käytiin pikkulenkillä koko porukka ja on muuten naiset hyvää perstreeniä, kun työntää kunnon rattaita ja kymmenenkiloista mukulaa viiden sentin suojalumisohjossa ylämäkeen :smt023
Senttejä ei varmaan ole lähtenyt vielä. Mutta hei! Mun farkut sujahti jo asteen verran helpommin päälle tänään ja näyttikin paremmalta. Tai sitten mä luulen vaan, mutta väliäkös sillä, jos se vaikuttaa mielialaan näin nostavasti :mrgreen:

Tsemppiä täynnä kohti ensi viikkoa :smt026

ViestiLähetetty: 2012-04-18 12:52:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

78,3kg näytti vaaka tänä aamuna =D>

Oon punninnut itseni mielenkiinnosta joka aamu, tai melkein joka aamu. Muutaman sadan gramman sisällä on paino heitellyt aamusta riippuen, mutta en ota siitä mitään stressiä. Pääasia, että suunta on alaspäin. Ja tää alkutahtihan on mun mielestä ollut ihan tosi kova, eli jumi tulee varmasti pian vastaan.
Josko sit pääsis taisteleen noita senttejä vastaan vaikka. Alkaa tämä flunssa hellittää otettaan taas hetkeksi. Paitsi nyt on lapsi nuhaisena, että kaipa se tarttuu sitten muhun kans :roll:

Pitäis koittaa loppuviikosta ottaa noita mittoja, että onko yhtään lähteny turvotuksia. Henkisesti mulla on paaaaaljon hoikempi olo, mut kyllä tuo peilikuva paljastaa karun totuuden :lol:

ViestiLähetetty: 2012-04-18 13:17:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tsemppiä tänne toivottelen =D>

Onnea pudotuksesta!

ViestiLähetetty: 2012-04-19 09:07:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

78,2kg :D

ViestiLähetetty: 2012-04-20 08:18:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Noniin, tuli mittailtuakin ja aika odotetusti mun ongelma-alueelta, eli lantiolta ei ollut lähtenyt yhtään mitään pelkällä ruokavaliomuutoksella. Muualta on kyllä jo vähän kadonnut senttejäkin, vaikka en ole päässyt urheilemaan. Jännä, kun kaikki läski tulee eka persuksiin ja lähtee sieltä varmasti vasta viimeisenä :roll:

Ekat mitat 9.4, punaisella merkattu nykyiset (20.4) mitat

Paino: 80kg / 77,7kg (-2,3kg)
BMI: 29,4 / 28,5

Lantio: 111cm / 111cm (+-0)
Jenkkakahvat: 108cm / 106cm (-2cm)
Vyötärö: 87cm / 83cm (-4cm)
Rinnanympärys (alta): 90cm / 89cm (-1cm)
Reisi: 66cm / 65cm (-1cm)

Olen enemmän kuin tyytyväinen tähän alkuvauhtiin. Alkuvuodesta mun paino pyöri siellä 81-82kg:ssa, joten siihen nähden pudotusta on kyllä hurjan hyvin :)

ViestiLähetetty: 2012-04-20 08:30:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hienoa! =D> =D>

ViestiLähetetty: 2012-04-25 09:13:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pieni jumitushetki meneillään. Muutaman päivän paino on sahaillut tuon 77,6kg ja 77,9kg väliä edestakaisin.
Naistenvaivatkin iski päälle tähän samaan syssyyn, joten otetaan ihan iisisti vaan. Eiköhän se käänny vielä laskusuuntaankin :)

Ainakin farkut menee paljon keposammin jalkaan. Ei tarvitse enää ähkiä naama punaisena, että saa ne päälle :D

Juuston käyttöä koitan nyt hiukan karsia. Mä oon aikamoinen juustohirmu ja siivuja tulee vedettyä aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä, eli joka ruuan yhteydessä :oops: Muuten oon pysyny hyvin linjassa, eikä oo tehny tiukkaakaan. Miehelle ja tyttärelle kokkailen vaan perunat ja pastat ruuan kylkeen, muuten syödään aikalailla samoja. Joskus teen tietty ittelle pieniä muunnelmia, mutta melkein samalla vaivalla nuo valmistuu :)

Vappuna suunnataan ehkä yksiin pippaloihin. Viimeksi oltu viime vuoden puolella viettämässä vapaailtaa, että lienee jo aikakin :mrgreen:
Vieläkö myydään niitä Lite-oluita? Ainakin silloin v.2008 oli koffilla ja carlsbergilla niitä.

ViestiLähetetty: 2012-04-28 08:36:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Löysin Koffilta Lite-olutta vappua varten :mrgreen: hh 1g/tölkki (tavallisessa on noin 7g/tlk).

Jumi osoittaa hellittämisen merkkejä, tänään vaaka pohti 77,5 ja 77,6kg:n välillä, mutta päätyi tuohon isompaan lukuun, johon on siis päästy jo noin viikko sitten. Mutta suunta on taas oikea. Juuston käyttöä vähensin nyt parin päivän ajan ja koitan jatkaa hetken samoin, katsotaan lähteekö se paino laskuun sitten :)
Mittoja vois ottaa taas, viime kerrasta lienee yli viikko. Epäilen, ettei niissä ole tapahtunut vielä suurtakaan muutosta.

Lisäys: päänsärky ollut riesana nyt parisen päivää, tänään aika ärsyttävänä. Mulla on niskat kyllä ikijumissa, että saattaa siitäkin johtua. Koitetaan nyt ensiavuksi enemmän vettä kitusiin. Yritän juoda kovasti päivän mittaan, mutta epäilen, että vesimäärä jää vähän alle kahteen litraan. Kivennäisvettä juon puoliväkisin ison lasillisen päivässä, noin 3-4dl siis. Vihaan vissyjä, mutta se vadelmanmakuinen on ihan jees.
Kahvia menee 2 mukia aamulla, jonka jälkeen juon vähintään sen puoli litraa vettä ja sitten lounaan päälle juon mukillisen kahvia ja taas puolisen litraa vettä. Ainakin yritän, aina ei uppoa.

ViestiLähetetty: 2012-04-29 09:17:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

77,5kg =D> :D

ViestiLähetetty: 2012-05-01 20:29:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hahhah :D
Kävin piruuttani puntarilla aamulla ja se näytti 76,2kg :lol:

Takana on siis huonosti syöty ja hyvin juotu ilta, nestehukkaa ilmoilla. Mut näyttipä tuo lukema kivalta vaa'alla, vaikken sitä meinaa tickeriin päivittääkään.
Olen tyytyväinen, että ryypiskelystä ja krapulasta huolimatta karpisti on eletty. Kaljassa oli hiilareita n.1g/tlk ja pippaloissa nypin cocktailtikuista ne karpeimmat palat; juustoa, lihapullia ja nakkeja :)
Tänään söin "aamiaiseksi" makkarapihvin ja paistetun munan ja myöhemmin karppipitsasta 1/6 osan sekä n. 1,5dl partajugua mehukeitolla.
Kasvikset puuttuu joo, mut pitäähän sen krapulapäivän hengen nyt edes jossain näkyä 8)

ViestiLähetetty: 2012-05-02 09:05:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään oltiin sitten palattu ruotuun; 77,5kg.
Tästä jatketaan :)

ViestiLähetetty: 2012-05-03 07:53:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Onko se nyt perhana ruvettava punnitsemaan annoksia kuitenkin :(
Mä niin aattelin, että rennosti vedetään, enkä voi sietää mitään tommosta liian tarkkaa mittailua ruokien suhteen. Pläääh!
Tänään vaaka näytti 78,0kg. No, maha on vähän jumittanut eilen ja illasta vedin kupillisen partajugua mehukeiton kera vielä ruuan päälle.. Mutta silti.

Jos mä teen tätä sittenkin ihan väärin, niin paras kai tehdä korjausliike heti alkuunsa.

Mihinkähän mä kirjaisin ylös noita annoksia..?

Nyt punnitsin aamupalan, söin jäljellejääneen siivun karppipitsaa. Paino 100g, sisältö pohjan päällä; jauheliha, sipuli, pekoni, tonnikala, juustoraaste. Kaks voiss paistettua munaa ja 9g majoneesia (rainbow hh 3,4/100g). 1,5 mukia kahvia kahvikermalla.

ViestiLähetetty: 2012-05-03 12:30:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Oon heitelly syömisiäni tänään tonne kiloklubiin. Punnitsin annokset, mutta oon joutunu arvioimaan, että minkä verran siinä parissasadassa grammassa tonnikala-kasvis-kermamössöä on tonnaria, kasviksia jne. Kun eihän tuolta löydy valmiina näitä mun sösselöitä :mrgreen: Oon siis heitelly sinne ruuan raaka-aineet erikseen, arvioituna.

Oon syöny aamiaisen ja lounaan. Yleensä syön 3 kertaa päivässä vaan. Nyt näyttäis, et mulla on kalorivaje tulossa. Koomakulutus oli muistaakseni jotain 1550 kaloria ja tänpäivän syömisistä on tullut noin 688 kaloria (arvio).
Rasva 41,9g, prot. 54,7g ja hh 22,3g.

Mun tarttee siis ilmeisesti ottaa joku välipala kuvioon mukaan, koska en mä saa mitenkään tuhatta kaloria vedettyä päivällisellä :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00