karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Kroppa ja pää kuntoon!
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=8&t=66233
Sivu 1/1

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-08-13 07:09:12 ]
Viestin otsikko:  Kroppa ja pää kuntoon!

Nöyränä ja ylipainoisena palaan taas tänne tavoitteena pudottaa yhteensä sen 25kg, eli käytännössä niihin mittoihin, jossa olin vuonna 2008-2009. Silloin laihdutin karppauksen avulla juuri tämän saman määrän läskiä ja voin todella hyvin. Ennen kaikkea olin normaalipainoinen.

Nyt on pakko nöyrtyä ja todeta, että ei tästä tule enää hevon helvettiäkään. Paino on kertynyt takaisin lähinnä bulimian ja alkoholin takia. Elämä ei ole kohdellut minua mitenkään erityisen hyvin tässä muutaman vuoden aikana, mutta nyt asiat ovat jo hyvällä tolalla, luojan kiitos. Syömishäiriö on tällä hetkellä aika hyvin hallinnassa lääkityksen avulla, joten on tarkoitus saada epäkunnossa oleva kroppa jälleen toimimaan kunnolla ja etenkin nämä liikakilot pois. Elämäntapojen muutos vaikuttaa varmasti muihinkin mielenterveyden ongelmiini, joten hip hop heijaa!

Suunnitelmana on pitää päivittäiset kalorit siinä 1200-1800 välillä riippuen päivän liikunnasta. Hiilarit alle 50, proteiinia ja rasvaa siihen päälle sitten miten mahtuukaan. Karppaus on mulla hyvin hallussa, olenhan enemmän tai vähemmän karpannut jo vuodesta 2007.
Nyt suurimpana muutoksena lienee alkoholin käytön lopettaminen kokonaan alustavasti ainakin 2-3kk ajaksi. Katsotaan, minkälainen vaikutus sillä on painoon. Lisäksi kunhan tästä flunssasta paranen, aloitan taas liikunnan (lenkkeily, kuntonyrkkeily, lihaskunto ja kuntosalitreenit, kunhan saan rahat kasaan). Se mennee ehkä loppuviikolle tai ensi viikolle, mutta no stress.

Tänne tulen päivittelemään päivän ruokia raivorehellisesti, angstaamaan ja kertoilemaan painon muutoksesta, joka Tickeristäkin tosin näkyy.

Saa tsempata, kritisoida ja kommentoida vapaasti. :)

- Mad S

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-08-13 09:33:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Tämän päivän ruokailut:

Lounas
- 2,5 jauhelihapihviä (itse tehtyjä sikanautajauhelihasta)
- 7kpl keskikokoisia herkkusieniä ja 1 sipuli paistettuna öljyssä ja voissa
- 200g kurkkua

Päivällinen
- 1 iso kanan rintafile nahkoineen texmex-kastikkeessa (salsaa ja ranskankermaa)
- kukka/parsakaaligratiinia juustolla ja kermalla

Iltapala
- 3 keitettyä munaa

Kaloreita rapiat 1800, hiilareita 17g, rasvaa 130g ja prodee n. 144g. =D>

Tekee mieli kaikkea suolaista ihan törkeästi. Menispä tää ruuanhimo jo ohi...

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-08-14 12:41:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Paino on pudonnut maanantaista reilut kaksi kiloa. Hieman turvotusta siis havaittavissa... ja sen mukainen on olokin. Saa nähdä kuinka paljon lähtee nesteitä, mä veikkaisin että yhteensä viisi kiloa. Sitten mun puolestani saisi nämä läskit alkaa lähteä. Kaikki aikanaan. Olisin todella tyytyväinen, jos jouluun mennessä lähtisi yhteensä 15kg painoa pois. Se lienee suht. realistista neljässä kuukaudessa? Sitten kevään voisi kitkutella niiden loppujen 10 kilon kanssa.

Kun olen päässyt tavoitteeseeni, otan tatuoinnin, jota olen miettinyt jo pitkään. Tässä samalla voikin siis säästää rahaa sitä varten. :)

Flunssa vaivaa edelleen, joten koiran ulkoiluttamista rankempaa liikuntaa en voi harrastaa vieläkään. Ärsyttää.

Tän päivän ruuat:

Lounas
- iso broilerin rintafile, kukka/parsakaaligratiinia (eilistä)

Päivällinen
- n. 200-250g paistettuja broilerin suikaleita (maustamaton) tomaattikastikkeessa, voissa ja valkosipulissa, eilistä gratiinia loppujämät

Iltapala
- 250g kermarahkaa ja n. 150g vadelmia
- 2 tomaattia, suolaa ja valkosipulia (ah ja nam!!!)

Vaikea uskoa, että kaloreita olisi muka vaan noin 1500. Olen aivan helvetin ähkyssä. No, parempi näin, kuin että näkisi nälkää. :wink:

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-08-15 10:10:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Paino laskee. Eilisestä laskenut n. 500g. Tickeri näköjään näyttää vain kokonaisia kiloja, eikä satoja grammoja ollenkaan. No ei se mitään, parisataa grammaa sinne tai tänne ei tässä konkurssissa paina mitään. :wink:

Tänään aika yksipuolisesti lounaaksi eilisiä kanasuikaleita ja wokkivihanneksia. Riittää kahteen ateriaan. Iltapalaksi taas sitten kermarahkaa ja vattuja.

Nälkä ei vaivaa ja ruokahalu alkaa olla poissa. Heräsin tänään virkeänä. Ihana olo, huomenna varmasti vielä parempi. 8)

Julkaisija:  lillamaria [ 2013-08-15 10:33:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Heips MademoiselleS! 15 kg neljässä kk:ssa tuntuu kyllä miusta paljolta, mutta varmaan ihte ossaat arvioida, mikä se laihtumistahtisi on. Toivotan onnea laihtumisen kivikkoisella tiellä!

Julkaisija:  tarjajii [ 2013-08-16 08:33:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Tsemppiä urakkaasi :smt023 , muistan sinut jonkun vuoden takaa :smt039

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-08-17 08:56:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Kiitos tsempeistä! =D> 8)

Torstain menú vaihtui hieman matkan varrella. Lounaaksi söin siis kanawokkia, iltaruuaksi pekoni-mozzarellasalaatin (140g pekonia, 125g mozzarellaa + perus vihersalaatti) ja iltapalaksi kermarahkaa ja vattuja.

Eilisen safkat:

Aamiainen

- kermarahka 250g

Lounas
- kanawokinjämät + 1rkl voita

Välipala:
- 3 keitettyä kananmunaa

Päivällinen:

- grillikanaa ehkä n. 100-150g, dippivihanneksia (porkkana, kukkakaali, paprika, tomaatti + kermaviilidipit), pari ruissnacksia, pari maissinachoa (yäk maistui paskalta), turkinpippureita

Eilen illalla vietettiin tyttöjen kanssa leffailtaa, ja perus karkki-sipsi-siideri -mätön sijaan syötiin dippivihanneksia, grillikanaa yms. Joukossa oli kyllä muutama kompastuskivi, joista pahiten kompastuin turkkareihin. Nyt sattuu mahaan ja turvottaa, mutta en nyt ala stressaamaan tuosta, kun meni kuitenkin 1000 kertaa paremmin, kuin miten olisi voinut mennä. :)

Juon tässä aamukahvia ja lähden pian koiran kanssa aamulenkille. Suunnitelmissa käydä sellainen n. 4km lenkki, jonka jälkeen teen lihaskuntotreenin.

Syömiset tänään:

Lounas
- pekonia 140g, 2 isoa kananmunaa, 7kpl keskikokoista herkkusientä, n. rkl voita

Julkaisija:  noway [ 2013-08-19 07:43:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Laitetaas merkki tänne, oon sun jutusteluja ennenkin seurannut ja välillä miettinytkin, että mitähän sulle kuuluu. :)

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-08-20 06:48:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Täällä taas!

Viikonloppu meni osittain penkin alle... :| Lauantaina tuli juotua valkkaria ja siideriä, vaikka mun piti olla alkolakossa. ](*,) Täytynee yrittää keksiä jokin muu järkevä keino purkaa vitutusta. No, ei voi mitään, ens viikonloppuna uusi yritys taas.

Lauantaina en tainnut syödä mitään muuta, kuin tuon munakkaan? En muista. 4 hedelmäkarkkia söin kaverilla, mutta siinä se taitaa ollakin. :shock:

Sunnuntaina söin kana-texmex-mössöä ja mozzarellajuustoa, iltaruuaksi entrecote-pihvin ja salaattia. Palan mustikkapiirakkaa (joka kyllä päätyi sitten vessanpönttöön... ei tämä sh ihan 100% hallinnassa ole, eikä varmaan tule koskaan olemaan :? ). Kotona syötiin sipsiä kaverin kanssa ja katsottiin leffaa.

Ottaa päähän tuo viikonloppu. En ole uskaltanut käydä vaa'alla. Menkat alkoi eilen ja olo on turvonnut ja itkuinen. Käyn vaa'alla siis perjantaina, niin ei tarvitse turhaan masistella.

Eilisen ruuat:

Lounas
- 180g katkarapuja, 2 isoa kananmunaa, n. 1rkl voita

Päivällinen
- 140g pekonia, 125g mozzarellaa, 1 ruukkusalaatti, 2 tomaattia, oliiviöljyä

Syömiset jäi vähäisiksi, kaloreita tais tulla vaan jotain 1200. Nälkä ei kyllä ollut missään vaiheessa, mikä on hyvä merkki.

Tänään:

Aamiainen
- 250g turkkilaista jugurttia

Lounas
- mozzarella/pekonisalaatti (sama kuin eilen)

Välipala

- 3 porkkanaa

Päivällinen
- 2 porsaan filepihviä, pakastevihanneksia, voita

Liikuntana tänään zumba ja koirien kanssa ulkoilua yhteensä pari tuntia. Ruokahalu on aika huono (mikä on kyllä hyvä asia). Prkl sydänsurut. :|

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-08-21 14:35:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Tämän päivän safkat ja liikunnat:

Aamiainen:
- 250g turkkilaista jugurttia, kahvia mustana

Lounas:
- 2 possupihviä, tomaatteja, mozzarellajuustoa 125g, loraus oliiviöljyä

"Välipala":
- pieni pulla (SATAN, kotikäynnit on hirveitä... pitää oppia vaan sanomaan ei. Onneksi tuo oli pieni.), kahvia

Päivällinen:
- 2 possupihviä (näitä riittää...), salaattia, pakastevihanneksia, oliiviöljyä

Liikunnat: 5km kävelylenkki koiran kanssa, zumba n. 1h, lihaskunto 1h

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-08-27 18:55:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Huhhuh. Maailman järkyttävin flunssa on vaivannut tässä jo monen monta päivää. :| Syömiset on olleet mitä on, joten vaa'alle en ole vaivautunut. Olo on turvonnut ja kaikin puolin surkea. :? Jospa tää tästä kohtapuoliin alkaisi helpottaa, niin pääsisi taas treenailemaan. Olen ollut koko kesän tosi paljon kipeänä, veikkaan että johtuu alkukesän keuhkoputken/poskiontelotulehduksen vuoksi. Siihen määrättin antibioottikuuri (ensimmäinen n. 20 vuoteen), joka luultavasti tappoi kaiken elimistössän ija nyt olen saanut perä perään ties mitä pöpöjä joka puolelta. Huoh.

Tänään ollut jokseenkin ok päivä ruokailujen suhteen.

Aamupala:
- kermarahka

Lounas:
- pekonia 140g, 2 munaa + 1 keltuainen

Päivällinen:
- kaalisalaattia, lihapullia (eines, yök, ei vaan jaksanut kokata)

Lisäksi vähän toffeeta ja suklaajätskiä. Helppo katsokaas huijata itseään, että ansaitsee jätskiä kun olo on surkea... vaikka ei se jäätelö edes ollut niin hyvää? :shock:

Eilen söin aamiaiseksi taas kermarahkaa, lounaaksi leipäjuusto-kanasalaatin (broilerin rintapala, juustoa, salaattia, öljyä, tomaattia), mustikoita ja päivälliseksi pekonimunakkaan.

Aika yksipuolista ruokaa, mutta ei vaan jaksa kokata kun joka paikkaa särkee. :(

Kroppa kaipaa liikuntaa; selkä on niin kipeä kaikesta makaamisesta, että itkettää. Jospa huomenna jotain kevyttä.

Julkaisija:  MademoiselleS [ 2013-09-02 20:39:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Kroppa ja pää kuntoon!

Nyt alkaa vasta tämä flunssa helpottamaan. Huomenna aloitan taas varovasti liikunnan, vaikka tekisi mieli mennä jo salille ja ja ja ja...

Viikonloppu meni juhliessa (hmm, fiksua kun on kipeänä) ja muuttaessa ystävää. Alkoholilta en välttynyt taaskaan. Mulla ei ole mitään selkärankaa tämän asian suhteen... #-o Eilen söin pienen pizzan ja that's it. Kauheat vatsakivut tuli siitä... ei tuo vehnä sovi kyllä ollenkaan mun mahalle.

Tänään tämmöistä:

Aamiainen
- mustaa kahvia, karviais-boysenmarjakeittoa (jotain jämiä jotka kulautin pois)

Lounas
- mozzarella-avokadosalaatti

Välipala
- 4 pientä keitettyä munaa, majoneesia

Päivällinen
- jauhelihakeittoa (jauhelihaa, voita, pakastevihanneksia, mausteita), 2 viipaletta minihiilari ruisleipää, majoneesia ja kannuswurstia

Kaloreita n. 2000, hiilareita about 40, rasvaa about 150 ja prodee 115. Varsin mallikasta, tosin liikaa kaloreita. :?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/