karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 20:48:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Labin jojojout
ViestiLähetetty: 2012-09-03 08:42:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jo on jojoteltu taas!

Joku saattaa muistaa miut täältä muutaman (ok, ihan liian monen) vuoden takaa. Minä ainakin muistan monet teistä! Toivottavasti täällä on vielä tuttuja kirjoittelemassa.

Laihduttanut olen karpaten yhteensä n. 35kg. Alkupaino miulla oli vuonna 2006 yli 90kg, ekan kolmen kuukauden aikana siitä oli pudonnut jo lähes 20kg ja loput hiljalleen. Alimmillaan painoin v. 2009 57kg (pituus 180cm), kun se paino vaan karpaten tippui, eikä sitä sen enempää ajatellut, mutta sitten peiliin katsoessa se oli selkeesti hitusen liian vähän - lantion luut varsinkin törrötti rumasti enkä tykännyt enää. Parhaimmillaan peilikuva on ollut kun kiloja on ollut 60-65kg, joten tälläkin kertaa siihen pyritään. Pitkään se paino noissa lukemissa säilyikin - valmistuin joulukuussa vaatetusompelijaksi eikä opiskeluaikana paino juurikaan muuttunut. Se kun ei ole koskaan missään tasakiloissa pysynyt niin siis tuossa viiden kilon sisällä kuitenkin :D

Nyt siis mm. tämän vuoden aiheuttaman stressin ja uusien epilepsialääkkeiden yhteisvaikutuksesta olen saanut kiloja takaisin kesän aikana ihan hurjasti ja painan nyt 76kg. Olen syönyt ihan armottoman huonosti, siis hiilarimättämistä, oon tunnesyöppö ja sen huomaa. Stressiä on siis aiheuttanut toimivan epilääkkeen etsimisen lisäksi maaliskuussa sovittu avioero ja se, että vaikka kesäkuun alusta löysinkin oman asunnon niin mies asuu edelleen miun luona. Oon aivan liian kiltti, kuuluu monien suusta. Paikkakunnan asuntovalikoima on ollut uskomattoman huono, mutta nyt viimein hänelläkin on oma asunto tiedossa ja muuttaa ihan pikapuoliin.

Sittenpä olenkin ihan virallisesti yksinhuoltaja ja stressiähän sekin toki tuottaa, mutta parempi niin kuin näin. Pääsen viimein aloittamaan omaa elämää, oikeammin ehkä opettelemaan omaa elämää. Nyt laitetaankin pystyyn oikein elämäntaparemontti! Saa tsemppailla ja huikatkaahan jos ollaan "vanhoja tuttuja" ;)

Viestin otsikko: Re: Labin jojojout
ViestiLähetetty: 2012-09-03 08:56:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa.
Olen itse uusi täällä, vuoden vasta pyörinyt.
tseppaillaan ja lisää tulee, jos on tarvis.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-09-03 09:00:29 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

:smt006 Tämä kiinnostaa, koska olen itsekin epileptikko. Miten sinulla on vähähiilihydraattinen ruokavalio vaikuttanut kohtauksiin?

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2012-09-03 09:32:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

NiilinKaimaani kirjoitti:
:smt006 Tämä kiinnostaa, koska olen itsekin epileptikko. Miten sinulla on vähähiilihydraattinen ruokavalio vaikuttanut kohtauksiin?

Todella hyvä kysymys! Jälkikäteen olen miettinyt tota aikaa 2006-2009 jolloin tosissani karppasin ja tajunnut, että se oli just se aika kun en syönyt epilääkkeitä ollenkaan (ihan omasta päätöksestä, kun lääkkeet tuntui jotenkin vääriltä, ja myöhemmin myös paljastui että ne oli olleet täysin vääränlaiset miulle). Sitten koulun alettua kun stressitaso kasvoi niin kohtaukset alkoi tulla takas. Ihan takuulla on tästä ruokavaliosta pelkkää hyötyä kohtausten määrään. Miulla on siis myoklonusepilepsia eli saan kaikenlaisia kohtauksia, tosin en enää nykyisellä lääkityksellä (ainoa lääke joka oikeasti on auttanut, vaikka kasvattaakin ruokahalua :D) kovin paljoa. Ilmoittelen tietysti täällä ketjussa myös miten nyt kun alan uudelleen karppaamaan, saisko nekin vähät kohtaukset pois mitä tulee :)

iso isälle kiitokset:)

Ja ihan pakko mainita, että kyllä tuo aamuinen tonnikalamunakas vaan on niin paljon parempaa ku mikään paahtoleipä :P Miten saatoinkin eksyä tieltä välillä...

ViestiLähetetty: 2012-09-04 09:06:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen 76kg, tänään 74,5kg? Hienosti lähtee nesteet liikkeelle, jos ei muuta :D

ViestiLähetetty: 2012-09-06 06:30:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo siis en aio kyllä olla ihan jatkuvasti tätä päivittelemässä, mutta 73,5 tänään ja hyvä on mieli. Aattelin malttaa pysytellä vaa'alta poissa sen verran et kävisin vain viikon välein, mut ei kai sitä niin tavoistaan tai pakkomielteistään eroon pääse. Koitan säästää seuraavan punnituksen maanantaille kun viikko taas täyttyy :D

Vielä hihkasu: 3 päivää, -2,5kg! :smt026

ps. miul on siis vaaaaaanaha viisarivaaka, johon luotan ja joka on paljo kivempi ku mikkää kymmenen gramman tarkkuuvella mittaava digijuttu ;)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00