karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 22:46:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-08-19 23:54:56 
Poissa
sintti
sintti

Eli päätinpäs minäkin alottaa tänne jonkun näkösen painonseurailun. Jos sais tähän hommaan paremmin ryhtiä!
Olen pian 24-vuotias, kahden pojan äiti. Tosin nämä kilot eivät johdu lapsenteosta, joten en edes yritä pistää niitä poikien syyksi.
Yksinkertasesta olen ollut tähän asti armoton herkkuperse. Varsinkin vaalea leipä, pasta, SUKLAA... nam.
Olen karppaillut aiemminkin, ja onnistunutkin pudottaan sillä helposti painoa. Mutta aina on lopulta palattu tuttuun, ja turvalliseen hiilarimättöön,
ja paino noussut takaisin.
Tällä kertaa on jotenkin eri inspis päällänsä. Ehkä tieto siitä, ettei lapsia ole tulossa enää (ainakaan lähiaikoina!!), auttaa aloittamaan puhtaalta pöydältä.
Jepaa, mutta katsotaan miten tässä nyt käy.

Olen aloittanut tämän homman vajaa pari viikkoa sitten, eli 8.8.2012.
Painoa oli silloin 113.0kg ja pituuttahan meikäläisellä on siis huimat 170cm. Tavoitepaino on 69kg, joka on silloin ihanne bmi:n yläpäässä.
Tässä vajaassa parissa viikossa painoa on tippunut huimat 4kg, eli tämän hetkinen paino 109,4kg.
Tahtihan ei tietenkään samana tule pysymään, mutta joka keskiviikko on tarkoitus tänne päivitellä tuloksia!
Jeejee, tästä se lähtee. =D>

ViestiLähetetty: 2012-08-22 09:30:59 
Poissa
sintti
sintti

Eli tänään tein aamupunnituksen, ja olihan se ihan kivasta laskusuhdanteinen edelleen. Vaikka onki tullu syötyä myös synttärikakkua nyt alkuviikosta... :oops:
Seuraava punnitus onki sitten vasta viikon päästä.. :wink:

Ma 20.8. 109,4
Ke 22.8. 109,1

ViestiLähetetty: 2012-08-22 10:19:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sinun tilanteesi kuulostaa vähän vastaavalta kuin minun. Itse olen 1-vuotiaan tytön äiti, 25-vuotias, 170-senttinen ja melko reilusti ylipainoinen. Ja niin kuin kirjoitit, kyllä ne kilot syömällä ovat tulleet, turha lasta niistä on syyttää. Korkeintaan lapsi on ollut hidaste niiden tiputtamiseen.

69 kiloa olisi myös minulla haaveissa. Painoin sen verran hetken ajan opiskelujeni alussa 20-kymppisenä. Onhan tässä molemmilla urakkaa jäljellä, mutta kyllä me siihen päästään, vaikka hetki meneekin.

ViestiLähetetty: 2012-08-22 23:16:13 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos tsempeistä! :)

Näinpä. Mullakin nuorempi nyt vajaan vuoden ikäinen, joten alkaa olla aikaa myös itselle. Vaatekaappia kaivaessa tuli viimein sitten se päätös, että pakko tälle ruholle on jotain tehdä, kun joka parseli kiristi ja puristi... Ja kuten aiemmin jo kirjotinkin, nyt on ihan eri draivi päällänsä, mitä ennen on ollut laihdutusyrityksissä. Kovasti yritän muuttaa elintapojani parempaan päin.
Itse olen painanut 69kg ehkä yläasteella, eli tovi on siitäkin jo aikaa. Mutta kyllä se lukema sinne puntarille vielä joku päivä ilmestyy, vaikka siihen menisi pitkänpitkäkin aika! Tsempit meille! :)

ViestiLähetetty: 2012-08-29 08:46:22 
Poissa
sintti
sintti

Tänä aamuna puntari näytti niinki mukavia lukemia, kun 108.0kg! :) Jei, eli pudotusta viime viikkoon reilu kilo.

Jäi tuossa esittelyssä mainitsematta, että teen myös crossarilla 4 kertaa viikossa puolen tunnin ajan.
Sen avulla olen kyllä kiinteytynyt jonkin verran, mutta painoa en sillä saanut tippumaan. Siksi otinki karppauksen sille tueksi. :)

Mutta tupla-Jeet vielä tämän viikon tulokselle! =D> :lol:

ViestiLähetetty: 2012-08-29 09:18:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Koko pudotus 5 kg.
Parissa viikossa.
Hyvin alkanut.
Kannatan jatkamista... Lopun elämän verran.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-09-05 08:45:50 
Poissa
sintti
sintti

Tämän aamun lukemat olivat 107,3 kg.
Ei hassumpaa :P Jatketaan, jatketaan...!

ViestiLähetetty: 2012-09-05 09:13:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heips Eizo! Täältä tsemppiä myös, hienosti on lähtenyt liikkeelle ja varmasti tavoitteisiin pääset kunhan jatkat vaan! ja crossarista peukut ylös, se on ihan mahti laite ja tuloksia tulee äkkiä! Ihanaa syksyä sinne! :)

ViestiLähetetty: 2012-09-05 19:39:11 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos tsempeistä teille! :)

ViestiLähetetty: 2012-09-12 08:44:48 
Poissa
sintti
sintti

Huomenta! Tänä aamuna puntari pyöräytti näkyviin 106,4 kg, eli hyvin tasasesti mennään kilon viikkopudotuksela :)
Olen kyllä vähän ihmeissäni, koska tähän viikkoon mahtuu naisten vaivojen turvotus, sekä lauantainen kaupunkimättö :roll: No, ei voi kyllä valittaa! :)

ViestiLähetetty: 2012-09-12 17:25:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienoa menoa.
Mitenkäs muuten, henkinen puoli?
Vaatteiden venymistä, liikunta kärpäsen puremaa, senttien katoamista?

ViestiLähetetty: 2012-09-12 22:17:18 
Poissa
sintti
sintti

Senttejä on lähteny tuosta röllykän kohdilta noin 10cm, eli ihan hyvin siitäki :) Muita kohtia en olekaan mittailut nyt.
Vaatteet on kyllä tuntuneet vähän venyneen, etenki tuolta reisistä. :D Crossaritreenit on ainaki sinne vaikuttaneet hyvin.
Tällä hetkelä oottelen kovasti tuota alle sataseen pääsyä, koska siitä on jo monen monta vuotta, että lukemat on alkaneet 9...
Uskon, että se tulee olemaan suurin merkkipaalu tässä projektissa. Sen jälkeen on mahtavaa jatkaa tavoitteen saavuttamista.
Toivotaan, että tahti jatkuu samana, jolloin se olisi saavutettu jo muutaman viikon päästä :)

ViestiLähetetty: 2012-09-13 12:21:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

eizo kirjoitti:
Senttejä on lähteny tuosta röllykän kohdilta noin 10cm, eli ihan hyvin siitäki :) Muita kohtia en olekaan mittailut nyt.
Vaatteet on kyllä tuntuneet vähän venyneen, etenki tuolta reisistä. :D Crossaritreenit on ainaki sinne vaikuttaneet hyvin.
Tällä hetkelä oottelen kovasti tuota alle sataseen pääsyä, koska siitä on jo monen monta vuotta, että lukemat on alkaneet 9...
Uskon, että se tulee olemaan suurin merkkipaalu tässä projektissa. Sen jälkeen on mahtavaa jatkaa tavoitteen saavuttamista.
Toivotaan, että tahti jatkuu samana, jolloin se olisi saavutettu jo muutaman viikon päästä :)

Lue tätä, jos joskus paino jumittaa.
Muistaa taas miksi kannattaa vahtia syömisiä...

ViestiLähetetty: 2012-09-14 00:14:30 
Poissa
sintti
sintti

totta! koitanpas muistaa :)

ViestiLähetetty: 2012-09-14 11:01:44 
Poissa
sintti
sintti

Tsemppiä urakkaan! Hyvin tuo on alkanutkin. :)

Atkins alkoi toukokuun puolenvälin/lopun paikkeilla 2011
Kesäksi toivoisin pääsevän painoon: 65 kiloa.
Mitat 03.09.-12 98-82-99
Mitat 12.1. 93-74-94
Mitat 05.02. 94-70-94 tiimalasivartalo, täältä tullaan!

ViestiLähetetty: 2012-09-14 23:21:47 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Hyytelö! :) Ja wau, sullahan on näkynyt jo hyvin putoavan paino! Melkonen urakka jo takana. :)

ViestiLähetetty: 2012-09-19 09:09:54 
Poissa
sintti
sintti

105,4 ilmotti puntari tänään. En voi kyllä olla muuta, kuin tyytyväinen :) nyt on kyllä tullut laiskoteltua crossarin kanssa, koska illoilla on ollut niin älytön määrä tekemistä, ettei yksinkertaisesti enää ole jaksanut. Pääasia, että paino on kuitenkin tippunut.
Tulevalle viikolle en odota suuria pudotuksia, jos ollenkaan, koska luvassa on kaverin läksärit, ja miehen veljen 3kymppiset, joten tiedän, että repsahduksia tulee... Toiveissa olisi kuitenkin, ettei paino sentään pääse nousemaan :D

ViestiLähetetty: 2012-09-26 22:52:36 
Poissa
sintti
sintti

Oivoi, niin teki sitten mässäilyviikonloppu tepposet, ja painohan pääsi muutaman sata grammaa nousemaan. Eli 105,7 oli tämän päivän tulos.
Jos jotain positiivista, niin painon nousu pysyi kuitenkin grammoissa, eikä kiloissa :D
Enkä muuten suostu tuota tickeriä muuttamaan, viikon päästä ollaan takasin samassa!! ;)
Niin, ja liityinpä minäkin tuonne Puolukkapossuihin, tavoitteeksi laitoin 99,0kg. Ehkäpä ihan mahdollinen tavoite, kun kiloja olisi tuohon pudotettavana 7,
ja viikkoja jäljellä 11. :) Noh, katsotaan miten menee! Nyt jatkuu tiukkaakin tiukempi karppailu, toivottavasti..
Ens kuussa tosin luvassa jälleen synttäreitä, molempien poikien, sekä omani..... O.o

ViestiLähetetty: 2012-09-27 09:03:03 
Poissa
sintti
sintti

Kyllähän tuo tavoitteesi puolukoissa on ihan mahdollinen :) Viime kampanjassa aloitin 91 kilosta ja päädyin 81 kiloon :)

Enkä niinkään stressaisi tuosta liikunnasta, vaan noista herkutteluista. Oon aina vähän harrastellut lenkkeilyä ja salia, mutta oikeastaan vasta tässä tänä keväänä /kesänä aloitin liikkumisen kunnolla. Paino kyllä putoaa, kunhan muistaa vaan syödä oikein. Nyt kun alkaa olemaan lähempänä normaalipainoa, kiinteytysmielessä aloin harrastamaan kickboxingia, ja se muuten toimii ihan loistavasti. Mutta tosiaan ei mitään toivoa isoimmillani moista alkaa harrastaa..

Ja tuosta herkuttelusta.. Vaikka olenkin atkinssilla, en ole "natsikarppaaja" eli en laske syömisiäni, herkuttelen silloin tällöin jne. Mutta avainasia onkin se määrä! Pidän hiilarit mahdollisimman alhaalla, herkuttelupäiviä siis en pidä ja juhlissa jätän herkut muille tai otan pienenpienen siivun kakkua tms, siis ihan vaan maistan pari lusikallista ja se on siinä. Syö ennen juhlia kunnon ruokaa, niin ei tee niin mieli herkkuja. Omat herkuttelut on lähinnä pari lusikallista rahkaa tai pari palaa suklaata. Tosin aloitusvaiheessa kielsin itseltäni kaikki herkut ja korvikeherkut (omatekoiset karppileivät esim) noin 9 kk ajan. En ajatellut että luopuisin jostain, enkä haaveillut herkkupäivistä, enkä lahjonut itseäni herkuilla (kun saan 10 kiloa pois, olen ansainnut suklaata).. Vieroitus onnistui hienosti vaikka se alkuun olikin vaikeaa. Sitten sallin itselleni karppileipää (siis tuo reseptiosiosta löytyvä pannuleipä) ja suolapähkinöitä sekä satunnaisesti vähän suklaata. Nyt tosin karppileipä takaisin pannassa, lähinnä siksi kun tuntuu että oon allerginen mantelille.. Karkasin aiheesta :D Eli suosittelen tuota totaalikieltäytymistä jonkun aikaa, koska se vieroittaa herkuttelutarpeesta. Ja sosiaaliset "syyt" herkutteluun (juhlat) on kuitenkin vain itselleen selittelyä, ei se mikään pakko ole synttäreitä juhlia herkuilla.. Ihan vaikka loistoruoka (savukalaa ja kasvisgratiinia vaikka) on tarpeeksi juhlallista.

Mutta jokainen tehkööt kuinka itse tahtoo, tässä oli vain minun vinkkini :)

Atkins alkoi toukokuun puolenvälin/lopun paikkeilla 2011
Kesäksi toivoisin pääsevän painoon: 65 kiloa.
Mitat 03.09.-12 98-82-99
Mitat 12.1. 93-74-94
Mitat 05.02. 94-70-94 tiimalasivartalo, täältä tullaan!

ViestiLähetetty: 2012-09-27 20:27:58 
Poissa
sintti
sintti

Ohhoh, no tuo on kyllä hyvin saavutettu, jos 10kg on saanu tiputettua yhden kampanjan aikana! :) Itelle tämä tosiaan on nyt vasta ensimmäinen, joten saa nähdä miten ämmän käy.

Totta joka sana, mitä kirjotit. Tähän asti on ollutkin herkut pannassa, ainoastaan tummaa 70% suklaata olen syönyt max 2-3 palaa päivän aikana, jos makeaa on himottanut. Enkä sitäkään tietty joka päivä :D Nyt viikonlopunkaan aikana en sitä makeaa niinkään syönyt, meni enemmän nestemäisessä muodossa. :D Ruokahommatkin meni ihan hyvin, kun tarjoilut oli grillattavien muodossa, ja tosiaan juuri nuita pähkinöitä tuli syötyä illan aikana. Kakkuahan ei ollut tarjolla muutenkaan. Joten tästä päätellen, vain tuo juomapuoli oli ongelmallinen. Ja oikeastaan vain siitä syystä, etten ole kuivien viinien tai siiderien ystävä, ja selvinpäin tuossa joukossa ei olis suittanut istua. Selittelyä tai ei, aika harvoin näin kotiäitinä pääsee nollaamaan päätä, niin tein sen sitten tällä kertaa oikein kunnolla.... :) eikäpä samankaltaisia juhlia ole vähään aikaa tulossa.
Liikunnasta vielä sen verran, että itellä tuo crossailu pitää aineenvaihdunnan paremmin liikkeellä, ja nyt huomaakin, ettei sillä ole vähään aikaan tehnyt. Ja tosiaan tuli tuo vekotin itelle ostettua, niin pakko sillä on yrittää jotain tehdäkin, ettei seiso tyhjänpanttina tuolla nurkassa. :D Tuo kickboxing kuulostaa kyllä tosi kivalta, harmi vain, ettei täällä tuppukylässä moisia järjestetä.

Mutta jep, kiitos vinkeistä! ja tosiaan, jokanen taplaa tyylillään. ;)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00