karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 22:25:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-03-24 16:46:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Olen pari vuotta sitten saanut karppauksen avulla laihdutettua reilut 10kg. Sainkin painon pidettyä, kunnes tulin raskaaksi.
Tarkoitus olisi päästä takaisin entisiin mittoihin, haaveena kuitenkin ihannepaino, 58 kg

Pituus: 165 cm

Paino ennen raskautta: 63kg
Paino viimeisillä raskausviikoilla: 82 kg (!!!!!!)

Tammikuu 2012: 74,6 kg
Maaliskuu 2012: 72,1 kg

Synnytyksestä on 5kk aikaa, ja paino on kolmen viime kuukauden aikana hitaasti laskenut pari kiloa.

Syön hyväkarpisti, eli hiilarit pyörii välillä 100-150g/vrk.
Liikuntaa harrastan lähinnä vaunulenkkien ja kotijumppauksen parissa.

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-24 16:57:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-11 18:49:03
Viestit: 82
Tsemppiä! =D>

Itsellä synnytyksestä jo 2v mutta nyt tosiaan aloitin sitten raskauskilojen karistamisen 8)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-25 07:48:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Kiitos Tatzki! :D No parempihan se on myöhään kuin ei milloinkaan.. :wink:

Voisin laitella tähän vielä mittoja kehiin, en aio niitä kuitenkaan kovin usein seurata.
Tammikuussa mitattu, voisin joku päivä mittailla uudestaan..

01/12
rinnanymp: 96 cm
rinnan alta: 82 cm
käsi: v29/o30cm
vyötärö: 78 cm
maha: 97 cm
lantio: 107 cm
reisi: 62 cm
polvi: 43 cm (pattipolvet :oops: )

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-26 10:47:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Paino oli aamulla 72,9 kg. #-o Alamahan turvotuksesta voinee päätellä, että on "se" aika kuukaudesta. :-?

Eiköhän se siitä taas laske. Eilen tein 8km vaunulenkin aamupäivällä. Aikaa siihen meni 1,5 tuntia. Illalla tein vielä toisen vaunulenkin, 5 km.
Tänään suuntaan vauvan kanssa neuvolaan vaunuilla ja illalla ajattelin tehdä lihaskuntotreenin. Oon niin jäänyt koukkuun siihen ihanaan tunteeseen, kun lihaksiin polttelee ja tuntuu ettei jaksa tehdä enää yhtään toistoa! :lol:
Tosin kun vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta, ei jaksa tehdä yhtä paljon toistoja kuin jos olisi syönyt paljon hiilihydraatteja. Lihakset tuntuvat uupuvan aiemmin. Mutta eikös se edesauta rasvan palamista? :)

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-26 12:39:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-11 18:49:03
Viestit: 82
Muista myös se että jos lihakset menee maitohapoille niin se kerää nestettä (paino nousee/ei putoa)

Tsemppiä! =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-27 08:16:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Niin joo, totta. Sehän taitaa selittääkin sen, miksi paino on aina noussut jos edellisenä päivänä on treenannut! :)

Paitsi, eilen tein tavanomaisen treenini ja tänään aamupaino 72,1! Eli eilisellä treenillä ei ollut vaikutusta painoon. Omasta mielestä tein kyllä ihan yhtä rankasti kuin aina ennenkin. :D Ja sykemittarin mukaan maksimisykekin huiteli yli 170:n. Mutta en valita! :lol:

Kun nyt vaan saisin painon taas tippumaan, kun tuntuu että olen jumittanut tässä 72-73 kilon välissä jo ainakin kuukauden.
Eilen kokeilin vähentää hiilihydraattien määrää, jo se vaikka vähän auttaisi. Ajattelin pitää nyt sitten hiilarit 70-100g/vrk välillä.
Iltaisin meinaa olla nälkä, joten herkästi tulee sitten jotain ylimääräistä syötyä. Luulen, että siihen auttaa se, että syön toisen päiväruoan iltapäivällä. Tähän asti kun on menty vain yhdellä päiväruoalla aamupäivisin ja iltapäivästä/illasta olen syönyt vain maitorahkaa/turkkilaista jogurttia ja pähkinöitä.

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-28 15:09:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Entisenä fanaattisena kalorinlaskijana, päätin vieroittautua laskennasta. :lol:

Nyt siis syön päivän aikana silloin kun on nälkä, laskematta kaloreita tai hiilihydraatteja ja katson miten käy. Osaan kyllä syödä vähähiilihydraattisesti ilman ruokapäiväkirjaakin. Ja tiedän kyllä paljonko missäkin ruoka-aineessa on kaloreita. Seuraavan kerran punnitsen itseni perjantaina, koska yritän samalla vierottautua vaa'asta. Tapana oli käydä joka aamu vaa'alla ja silloin koko päivä oli pilalla, jos lukema oli eilistä suurempi. :roll:

Tämä päivä on ainakin tähän asti mennyt ihan hyvin.

Aamulla: kahvi maidolla, turkkilaista jogurttia mehukeitolla
Lounaaksi: Broilerikastiketta ja vihanneksia (herne, kukkakaali, papu), oliiviöljyä päälle
Välipalaksi: Kahvi maidolla, sekoitus rahkaa, turk.jogua ja protskujauhetta
Päivälliseksi: Parsakaalia, porkkanaa ja pekonia
Iltapala: tulossa.. (ehkä teen omatekoisen karppisämpylän)

Ilmeisesti hiilareita ei noista ole kovinkaan paljon kertynyt, koska en jaksanut tehdä lihaskuntoliikkeitä. :( No, kotihommia riittää, joten ei nyt niin väliä ole vaikken niitä tänään tekisikään.

Kävin tänään terkkarilla ja mitattiin mun hemppari. Olin ihan äimän käkenä, kun tulos oli 136! :mrgreen:
Normaalisti mulla on just ja just 126. Ja synnytyksen jälkeen oli vaan 86. :lol:
Enkä ole edes rautalisää syönyt. 8)

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-29 19:33:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
PÖH. Tänään oli vilinää ja vilskettä, joten olin päivän aikana putkeen 6 tuntia syömättä. Ja nyt illalla tuntuu, että voisin syödä koko jääkaapin sisältöineen. ](*,) Päivän kalorit on täynnä (jep, syötin ne kalorilaskuriin. Onneksi, muuten olisin ahminut plussan puolelle), joten täytynee lipitellä vettä. Huomenna on punnituspäivä ja jännittää.. :roll: Olisi ihanaa nähdä vaa'assa 71-luku, 72:n sijaan. :lol:

Ei tämä painon pudottaminen ollut läheskään näin hankalaa silloin pari vuotta sitten. Onkohan mun elimistön hormonitoiminta muuttunut niin radikaalisti raskauden takia, ettei tämä homma siksi oikein edisty? :?

Tänään tuli hiilareita tasan sata (vihaan muuten sitä mäkkärin vai hesen mainosta, jossa ne miehet painii sen karhun kanssa ja miettii paljonko siinä burgerin pihvissä on lihaa- tasan sata :smt096 ) ! Kalorivajettakin taisi tulla jotain viitisen sataa, aika sopiva. Tein puolentoista tunnin vaunulenkin ja muutenkin on tullut huideltua ympäri huushollia ku heinämies.

Kun vaan pääsisin tästä ilta-ahmituksesta eroon!! :x

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-30 16:53:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Tyhmää. Paino oli 72,4 kg. :x

+300g enemmän kuin tiistaina. ](*,)

Toivon mukaan johtuu "vaan" jokakuisesta turvotuksesta, jonka taas piti tulla ilahduttamaan.. :o

Nyt tiukka linja viikonlopuksi, niin eiköhän tää turvotus taas häviä.

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-02 07:14:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Viikonloppu meni mässäillessä suklaata. :oops: Nyt kyllä pitää katkaista ihan kunnolla tämä sokeririippuvuus!
Ajattelin nyt ainakin viikon mennä tosi vähillä hiilareilla (20-30g/vrk), että pääsen suurimmasta houkutuksesta eroon (kokemuksesta tiedän, että se toimii vieroittajana). :)
Sen jälkeen voisin vähitellen nostaa hiilareita tasolle 70-100g/vrk.

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-03 06:32:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-11 18:49:03
Viestit: 82
Kyllä se toimii hyvin vierottajana!
Hetken mulla meni että kroppa tottui, mä nyt oonkin tänä koko aikana tähdännyt että on ne hiilarit ~20g/pvä.

Tsemppiä! =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-03 12:45:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Kiitti Tatzki, huomasinkin jo yhden päivän jälkeen, että olo on paljon parempi! Ihan helposti ohitin karkkihyllyn kaupassa :lol:

Eilen paino oli viikonlopun mässyttelyn jäljiltä 73,5 kg!!!! Tänään 73,0 kg, eli eilisen vähät hiilarit jo poistivat turvotusta! :wink:
Eilen siis hiilarit olivat 31g ja olo oli pirteä. Hieman särki päätä, mutta luulen sen johtuvan auringossa siristelystä (lenkillä).
Tänään olen syönyt jo 30g hiilareita, pitänee siis illaksi keksiä jotain syömistä, jossa ei ole juurikaan hiilareita. Piti kylässä juoda maitokahvit (mustana ei voi juoda!) niin siitä tuli jo aika paljon hiilareita. Kun sitä maitoa menee melkein se desi aina yhteen kuppiin. Onneksi kotona on kahvikermaa! :-P

Tänäänkin olo on ollut tosi hyvä. Mieskin jo epäili, että olen ottanut jotain vettä vahvempaa, kun normaalisti kuulemma olen aina pahalla tuulella...!? :shock: Se verensokerin heittelykö mut saa sitten äreäksi!? Nälissäni ainakin olen kyllä ihan hirveä, sen pystyn itsekin myöntämään. Onneksi nyt ei ole ollut nälkä juuri yhtään! :mrgreen: Ihana illallakin katsoa telkkaria, kun ei tee mieli mussuttaa koko ajan jotakin!

Toivottavasti tää hyvä fiilis jatkuu! :D

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-04 06:41:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Hiphei!

Aamupaino 72,3 kg!

Tästä suunta on siis vaan alaspäin. Eilen hiilarit olivat 34g, tein kyllä punttitreenin ja ihan hyvin jaksoi, vaikka hiilareita ei paljoa ollutkaan. :)
Olo on mainio! :lol:

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-05 17:52:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Aamupaino 71,9 kg :D

Tänään on kyllä syömisten osalta mennyt paljon huonommin, voisin sanoa että munarikas pääsiäinen. :lol:
No, huomenna back in business. :wink:
Ehkä oman mielenrauhani takia, en huomenna astu vaa'alle.

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-16 07:09:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Huonosti menee! :oops: Viikonlopun siiderien ja eilisten mokkapalojen johdosta paino oli tänä aamuna 74,0 kg. ](*,)

ÄÄH! Alkuvuoden olen yrittänyt laihduttaa, ja paino vain jojoilee edes takas!
Nyt loppuu siiderien ja viinien litkuttaminen sekä herkkujen syönti! Kesään asti saan luvan olla ilman yhtäkään siideriä tai herkkupalaa. Niin monta kertaa on todistettu, etten voi ottaa vain yhtä pullaa vaan kohta menee jo toinen ja sitten kolmas! Parempi siis olla ottamatta sitä ensimmäistäkään.

Pitipä raskausaikana sallia herkuttelu, niin nyt saan kärsiä sekä kiloista, että sokeriaddiktiosta. :x

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-16 08:32:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-11 18:49:03
Viestit: 82
Sillein mieki aloitin, että ekat 2kk taisi olla täysin "repsahtamatonta". Eli en ottanut _yhtään_ pullaa tms. kylässä. Oli sit omat pähkinät/86% suklaata mukana tai join vain kahvia/teetä.
Mä olin kans hirveä sokerinarkkari :roll:
Sit nyt myöhemmin on otettu pala pullaa tms. ja todettu et se riittää!

Tsemppiä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-16 13:36:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-04-12 07:14:07
Viestit: 59
Vierailulla :)
Tsemppiä pudotukseen ja sokeriaddiktion selättämiseen =D>

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-24 12:44:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
Tammikuu 2012: 74,6 kg
Maaliskuu 2012: 72,1 kg
Heinäkuu 2012: 70,7 kg

Enpäs olekaan aikoihin taas täällä vieraillut. :oops:

Paino on laskenut keväästä, toooosi hiljalleen. Mutta parempi niin kuin ei ollenkaan. Liikaa ympärillä herkkuja, sokeria, hiilihydraatteja.
Tänäänkin syöty kolme isoa amerikan cookiesta. :oops: Näistä herkuista pitäisi päästä eroon. Hiilarit ovat normipäivinä pyörineet noin 100 molemmin puolin..

Kohta paluu työelämään, ei ehdi jääkaapilla ravaamaan vähän väliä! :wink:

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-24 12:55:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
toco kirjoitti:
Tammikuu 2012: 74,6 kg
Maaliskuu 2012: 72,1 kg
Heinäkuu 2012: 70,7 kg

Enpäs olekaan aikoihin taas täällä vieraillut. :oops:

Paino on laskenut keväästä, toooosi hiljalleen. Mutta parempi niin kuin ei ollenkaan. Liikaa ympärillä herkkuja, sokeria, hiilihydraatteja.
Tänäänkin syöty kolme isoa amerikan cookiesta. :oops: Näistä herkuista pitäisi päästä eroon. Hiilarit ovat normipäivinä pyörineet noin 100 molemmin puolin..

Kohta paluu työelämään, ei ehdi jääkaapilla ravaamaan vähän väliä! :wink:


Hyvä on suunta.
Mihin suuntaan menisi, jos et tarkkailisi hiilareita...
100 hiilaria on viellä rentokarppia.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 11:44:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-07-24 10:37:29
Viestit: 214
iso isä: Varmaan kävisi niin, että paino alkaisi nousta. Liian paljon jos syön hiilihydraatteja, niin niihin tulee sellainen himo että huomaamatta syön liikaa. Esimerkiksi ruisleivän kanssa käy usein niin. Jos otan yhden leipäpalan, vähän ajan päästä otan toisen jne. Lopulta huomaan että olen syönyt puoli pakettia leipää. :oops: Johtuu varmaankin verensokerin noususta ja sen laskusta. Ja aina kun vs laskee niin mieleni tekee leipää, joka puolestaan nostaa vs:n heti pilviin. Kierre on valmis. Sama koskee kaikkia keksejä ja muita sokeripitoisia herkkuja.

Omalla kohdalla parhaaksi hh määräksi olen kokenut 50-100g/pv. Mutta urheilupäivinä 50g on liian vähän, ei jaksa juoksulenkkejä. Tosin en ole juoksulenkeillä nyt edes ehtinyt juurikaan käymään..

Paino on noussut. Helle turvottaa jonkin verran ja eilen söin taas liikaa. Stressi aiheuttaa syöpöttelyä ja hiilarihimoa. :x

Viikonkin kun saisin pidettyä VHH-linjan (hh n. 100g/pv) niin ei tulisi mielitekoja.

_________________
Elä tätä päivää, uneksi huomisesta, opi eilisestä.

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)