karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 19:13:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-12-27 13:52:25 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Tavoitteena siis saada 10kg:a pois toukokuun 2012 loppuun mennessä. Valmistun sairaanhoitajaksi tuolloin ja ulkomaanmatkakin on samalle kesälle varattu, jospa tässä olis riittävästi motivaatiota painonpudotukseen.

Minähän olen karpannut enemmän ja vähemmän noin vuoden verran. Jostain kumman syystä aina repsahdan sokerihuumaan :oops:
Tämä oman ihrankasvatushan johtuu vain ja ainoastaan minusta itsestäni. Ihraa vaan on niin paljon helpompi kasvattaa kuin poistaa :wink: Mutta nyt teen tästä laihdutuksesta niin yleistä, että on pakko pitää itsensä kurissa, toivottavasti onnistun!

Tässäpä mittoja jotka otettu 26.12:
Pituus: 164,5cm
Paino: 70.1kg :oops:
Rinnan ymp. 96cm
Vyötärö: 89cm
Lantio: 96cm
Peppu: 100cm
Reisi: 58cm

Punnitus on kerran viikossa ja punnituspäivä on aina maanantaina, sentit mittaan hieman harvemmin.

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-27 14:12:38 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-03 11:09:52
Viestit: 3026
Kyllä sä onnistut , tsemppiä :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-28 14:23:50 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Kiitos kannustuksesta! :D

Oli pakko tulla hehkuttamaan ku oon niin ylpee ittestäni. Sain pidettyä itsekurin, kun kävimme lasten kans uimassa ja sen jälkeen syömässä. Lapset tilas hampurilaisateriat ja minä kysyin saisinko salaatin pihvillä ja ne teki sen! Wuhuu =D> Tää on paljon mulle. Nyt kun saisin pidettyä itsekurin viikonlopunkin yli. Viikonloput on niitä pahimpia kompastuskiviä, kun yleensä aina sorrun herkutteluun "kun on kerta viikonloppu" :? Ja kun se ei jää siihen yhteen päivään vaan viikonloppuunhan kuuluu perjantai, lauantai ja vielä sunnuntaikin.... :shock:

Laitoinkin juuri siksi maanantain punnituspäiväksi, jospa se muistuttais tuolla takaraivossa. Nyt olenkin ottanut tyyliksi hokea itselle, kun karkin himo iskee, että yksi karkki on +1kg!

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-28 14:36:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Jee, yksi tuleva sairaanhoitaja, joka ei kumarra VT-valiolle :mrgreen:

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-28 18:03:48 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
ja arvaappa vaan olenko saanut kuulla tästä minun "ihmeellisestä dieetistä" Siinähän syödään vain rasvaa. Miten sinä tulevana terveydenhuollon ammattilaisena voit syödä noin ja ethän nyt ainakaan potilaille sitä mainosta :evil: Aina en edes jaksa selittää syömisiäni muille. Jännä kuin ihmiset mieltää tän dieetiksi...

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-29 14:06:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-06-26 21:26:19
Viestit: 387
Vastavierailulla :smt039 ..Tsemppiä Sinullekin!!! :smt023


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-29 21:18:19 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Kiitos vierailusta ja tervetuloa uudelleen :D

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-30 10:03:13 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
En sitten millään malttanut odottaa maanantaihin ja hyppäsin vaakalle tänä aamuna ja lukema oli 68.5kg :) Neljässä päivässä lähteny -1.6kg.
Eilen illalla tuli sellainen etova olo :sick: Olen miettinyt johtuuko se tästä karppauksesta, koska ennenkin on käynyt näin? Mutta se meni kyllä ohi.

Nyt on edessä se vaikein itsekurin paikka, viikonloppu. Mutta ei ihmekyllä ole edes minkäänlaisia mielihaluja makeaan yms. Ja vaikka tuliski niin aion pysyä tiukkana! =;

Siis karpaten uuteenvuoteen :D

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-31 19:30:34 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-03 11:09:52
Viestit: 3026
Hyvää ja onnellista uutta vuotta :hug:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-02 09:55:59 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
No niin viikonloppu oli ja meni, yhtään repsahdusta ei tullut :smt038 Tosin eipä sitten painokaan ole tippunut yhtään vaan päinvastoin +100g :shock: Kyllä hieman meinas tympästä, mutta ei se auta. Nyt täytyy olla vielä tarkempi syömisien suhteen. Ehkä ei niin paljoa tympäsis, jos en olis käyny jo perjantaina vaakalla. Kokonaispudotusta viikossa kuitenkin -1.5kg. Se on ihan hyvä saavutus :)

Sain miehenikin puhuttua ympäri karppauksen ihanaan maailmaan, lupas kuukauden kokeilla ja jos tuloksia ei tule niin lopettaa, saapa nähdä miten ukon käy :wink: Päätimme yhdessä ottaa painon ja mitat 1.2. Tosin itse käyn vaakalla viikon välein jotta näen mihin suuntaan tämä homma menee.

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-06 10:00:17 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Väliaika tietoja. Painon katson maanantaina, mutta otin mitat varsin tänään, että näen onko mitään muutosta tapahtunut ja jotain oli :)

Tässä aloitusmitat (26.12.11) Tilanne nyt:
Rinnan ymp. 96cm / 94.5cm (-1.5cm )
Vyötärö: 89cm / 85cm (-4cm :D )
Lantio: 96cm / 94.5cm (-1.5cm )
Peppu: 100cm / 99cm (-1cm )
Reisi: 58cm / 57cm (-1cm )

Hitaasti mutta varmasti sentit lähtee :)

Miehellä takana karppausta nyt 5-päivää ja painoa tippunut 1.5kg:a kyllä oli mies kummissaan. Sanoi, että miten voi tällä syönnillä ja näin nopeaa tippua paino :o

Teemme tässä nyt karppauksen osalta "tieteellistä" tutkimusta samalla, eli miehellä ollu kolesteroliarvot koholla ja sai niihin lääkkeet, alkuun arvot tippu mutta nyt oli taas nousseet. Joten lääkäri laittoi lääkkeet kuukauden tauolle ja sitten uudet verikokeet ja uudet lääkkeet. Mepä sitten päätettiin ottaa tämä kuukausi kokeiluna ja mies siis karppaa (sainpahan mukaan :wink: ) ainakin koko kuukauden ja sitten nähdään onko ruokavaliolla ollut vaikutusta kolesteroliarvoihin. Mielenkiinnolla odotamme tuloksia :D

Itse olen aikoinaan saanut kolesteroliarvot jotka oli 5.6 tippumaan karppaamisella tulokseen 4.9 :D

Ai juu, ja mies vielä kehui kuinka kevyt ja hyvä olo hänellä on vaikka karppaamista takana vasta viisipäivä =D> Ja ihmetteli kun janottaa koko ajan :wink:

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-09 17:48:22 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Paino tänään 67.8kg :) Kokonaispudotusta siis -2.3kg. Hitaasti hyvä tulee :D

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-09 18:18:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-15 21:03:04
Viestit: 1568
Tsemppiä urakkaan!
Kolesteroliarvoista kannattaa ottaa huomioon, että kuukauden karppaaminen ei välttämättä vaikuta suuntaan taikka toiseen. Täällä on monta kolesteroliketjua, kannattaa käydä lukemassa niitä :)

_________________
Yötä aina ikävöin,
vaikka päivän lapsi oon.
Pimeyden laskiessa
kaipaan valoon.
(Mariska)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-10 08:13:14 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Kiitos Lokinpoikanen! Ja kiitti vinkistä, hyvä tietää pitääkin käydä heti lukemassa :) Miehelläkin on paino tippunut hyvin, jo reilu kakskiloa ja tuntee olonsa hyväksi. Joten enköhän saa puhuttua hänet jatkamaan pidempään kuin kuukauden :wink:

Eilen tosin oli todella huonovointinen ja maha kipeenä...mullakin on joskus ollut samanmoinen olo kun olen karpannut jonkin aikaa. Tuo olotila tuleee nimenomaan siinä alkuvaiheessa, kun on noin viikko takana karppausta? Osaako kukaan sanoa kuuluuko se asiaan ja mistä se johtuu? Ohi se kyllä aina menee :?

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-10 11:43:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-02 14:17:35
Viestit: 17
Kalla kirjoitti:
Eilen tosin oli todella huonovointinen ja maha kipeenä...mullakin on joskus ollut samanmoinen olo kun olen karpannut jonkin aikaa. Tuo olotila tuleee nimenomaan siinä alkuvaiheessa, kun on noin viikko takana karppausta? Osaako kukaan sanoa kuuluuko se asiaan ja mistä se johtuu? Ohi se kyllä aina menee :?


Tuo huono olo/heikotus ja mahan kipeys johtuu omista kokemuksista päätellen vaan siitä, kun kroppa siirtyy hiilareista rasvapolttoon eikä hetkellisesti oikein ymmärrä missä mennään. Alussa hiilareista tahtoisi tehdä energiaa mutta niitä ei ole, joten heikotus on ihan normaalia kun energia on lopussa. Menee ohi suurimmalla osalla ensimmäisen viikon jälkeen eikä ole itsessään mitenkään vaarallista, mutta aiheuttaa varmasti monessa alkumetreillä ajatuksia luovuttamisesta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-10 14:40:38 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Kiitos vastauksesta! :D Niin minä vähän ounastelinkin, että siitä se johtuu ja on kyllä aina itelläki menny ohi.
Kehotin miestä juomaan enemmän vettä ja sekin sitten hieman helpotti oloa. Ei me nyt anneta periksi vaan tällä tiellä jatketaan vaikka mikä olis, sen verran hyvä olo tästä tulee kun alun hankaluuden yli pääsee :smt045

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-16 07:25:00 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Viikkopunnituksen aika oli taas ja vaaka näytti 67.7kg miinusta viimeviikkoon 100g :? Nooh, tästä jatketaan vaikka mikä olis :wink:

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-16 14:17:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-05-03 19:28:26
Viestit: 4
Heippa vaan!
Pakko oli tulla tsemppailemaan! =D> Itse valmistun terveydenhoitajaksi samaisena keväänä kuin sinä, ja tässä aloitellut karppailua myös enemmän tai vähemmän epäonnistuneen ja vaihtelevan viime vuoden jäljiltä!
Takana nyt viikko "humpuukilla hotiksi" -kampanjassa ja mitä hieman salaa vaakaillut, niin pikkusta vajaa -2kg näyttäisi tulosta eka viikolle! \:D/ HYVÄ ME!

Mulla painonpudotustavoitteena 12kiloa, saa nähdä miten hoitsujen käy :hug:

_________________
73,5kg -----> 60,0kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-17 08:54:07 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Kiitos tsempeistä! :hug: Mukava ku joku toinenkin tuleva terveydenhuollon ammattilainen uskoo karppaukseen =D>
Just eilen kattelin pukuja tuleviin valmistujaisjuhliin ja se vain lisäsi motivaatiota saada painoa ja senttejä pois.

Mulla meinaa nyt hiukan jumittaa paino, mutta en lannistu. Hieman enemmän kiinnitän tarkkuuta syömisiin ja katsotaan sitten tilannetta uudelleen :)

Sulla on kyllä tosi hienosti lähtenyt pudotus käyntiin! Mahtavaa! =D> Tästä on hyvä jatkaa! :D

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-17 10:40:21 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 07:31:02
Viestit: 35
Tässäpä vähän mittoja, muutosta on tapahtunut :)
Lähtö 26.12.11-------nyt
Paino: 70.1kg -------67.7kg
Rinnan ymp. 96cm-----93cm
Vyötärö: 89cm-----83cm
Lantio: 96cm------91cm
Peppu: 100cm-----98.5cm
Reisi: 58cm-------56cm

_________________
Kuva
"Sinä vapiset vain sisäisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)