iso isä kirjoitti:
Mutku...
Ei täältä pois potkita, vaikka tavoitteen saavuttaa.
Kerro ihmeessä täällä ja varsinkin tulokkaille miten tuon teit.
Anna arvokasta vertaistukea jatkossa sitä tarvitseville.
Viitsisitkö?
Auttaisi monia alkuun...
Saa kysellä mitä mieleen tulee

Alussa tosiaan karsin tiukasti hiilarit minimiin (alle 30g).
Myöhemmin olen lisännyt sitä
kohtuudella ja edelleen jää alle 90g yleensä.
Miksi tämä on niiiin hidasta? Kyllä on käynyt muutaman kerran mielessä jokin kuuri, jolla saisin nämä vähäiset ylimääräiset kilot pois. Mutta aiemmasta kokemuksesta tiedän, että se ei ole minulle hyvä tie. V. 2004 laihdutin nopeasti 75 kilosta ensin 65 kiloon 4kuukaudessa ja siitä laihtuminen jatkui sinne 57 kiloon.
Mutta olin lihaskunnoltani ja aerobiselta kunnoltani todella heikossa jamassa. Laihdutin siis lihakseni pois, kun en syönyt tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Se oli siihen aikaan, kun rasva oli hyihyi.

Ja tuo paino ei kauan pysynytkään.
Nyt tavoitteenani on, että olen viimeistä kertaa "laihiksella" ja että voisin tätä elämäntapaa pitää yllä myös painon saavuttamisen jälkeen. Olen nyt tyytyväinen siihen, että minulla on lihasta. (Olisi pitänyt jännittää noissa kuvissa

mutta pyrin olemaan perusasennossa kuten lähtötilanne-kuvissakin.)
Nyt olen kamalassa flunssassa, mutta kunhan tästä tokenen, seuraava askel on aloittaa kuntosali. Nyt olen tehnyt syksyn aerobista (juoksu, uinti) sekä käynyt väkisin muutamalla lihaskuntotunnilla. Pilateksesta ja kahvakuulasta tykkään, ja niitä aion lisätä.
Laitoin tavoitteeksi tuon -2kg, mutta olennaisinta minulle on kiinteytyä. Vaatekoko on tippunut 42:sta siihen, että 40 kokoiset vaatteet ovat löysiä. En vielä uskalla kokeilla 38:a, jos se onkin tiukka ja tursuileva... Saan ostaa uusia vaatteita joulun jälkeen palkinnoksi