karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 13:57:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-02-01 01:26:48 
Poissa
sintti
sintti

Täytyy nyt saada heti kirjattua ylös tavoitteitani, muuten tämä siirtyy hamaan tulevaan...

Pari vuotta sitten ajattelin, että 30-vuotiaana pitäisi olla elämäni kunnossa.
Niin olenkin, nimittäin elämäni RAPAkunnossa 3kk ennen kolmekymppisiäni.

Pituus 167, paino 77. Taustalla aikuisiällä useita painon heilahteluja välillä 57-80! Ajoittaista urheiluinnostusta on ollut (tanssia, juoksua, rullaluistelua), nyt aloitan juoksua taas alusta.

Tavoitteena on olla 1.5.2012 takaisin kuutosella alkavalla kymmenluvulla, eli paino ALLE 70!
Olisin tyytyväinen n. 65 kiloon 1.8.2012.
Laitan näin hitaat tavoitteet sen takia, että olen aiemmin onnistunut pudottamaan 75 kilosta 57:aan, mutta paino on tullut takaisin. Olen nyt asennoitunut siihen, että hidas pudotus ja tasapainottelua LOPPUELÄMÄ.

Laitan huomenna aamupainoni tänne aloituslukemaksi, samoin aamun mitat.

ViestiLähetetty: 2012-02-01 10:58:08 
Poissa
sintti
sintti

Ok, eli tämän aamun mittailut:

Paino 75,8

Vyötärö: 80
2 sormenleveyttä navan alta (ja minulla paksuin kohta): 87
Lantio: 103
Reisi puolivälistä: 60

En ole punninnut säännöllisesti, mutta jouluähkyssä kävin 78-80 kilossakin :oops: Mutta siitä turvotuksesta on siis päästy [-o<

Tuossa eilisessä kerroin tavoitteitani. Asetan ensimmäisen välietapin (näitä tarvitsen, että pysyy kiinnostus).

Olen lähdössä reissuun helmikuun lopulla, joten 19.2. mennessä on painon oltava alle 75 :!:

(Ja oletan että tuo tämän aamuinen voi johtua nesteen poistumisesta tms. vaihtelusta, joten todellisuudessa työtä on enemmän kuin -800g /18päivässä.)

Punnitsen ja mittailen kerran viikossa. Seuraavaksi pitäisi kai laittaa kuvia alkutilanteesta :shock:

Viestin otsikko: Alkutilanne KUVINA
ViestiLähetetty: 2012-02-01 14:14:19 
Poissa
sintti
sintti

Kamera ei valehtele. ITKIN kun näin nämä kuvat :cry: Olen huijannut itseäni vetämällä vatsaa sisään ja katsomalla esim. sovituskopissa edullisessa kulmassa vaatteita [-X Nämä eivät imartele :oops:

http://aijaa.com/008509477863 Edestä

http://aijaa.com/001549477864 Kyljys

http://aijaa.com/005969477865 Takaa (alusvaatteetkin on vinksallaan ja hartia oudosti ylhäällä, mutta ei tunnu enää tässä häväistyksessä)

Tykkään kehostani navasta ylöspäin kyllä :mrgreen:

Nyt tämä on tehty, niin PAKKO ottaa tosissaan tämä tilanne.

ViestiLähetetty: 2012-02-01 15:00:04 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Ei noista nyt itkeä tarvitse :hug: Ihan tosissaan, ei pahalta näytä, mut ymmärrän silti tavoitteen.
Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2012-02-02 01:07:43 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos tsempeistä :')

Pahemminkin voisi tosiaan olla, mutta jos en tätä ekspotentiaalisesti nousevaa painokäyrää pysäytä ja käännä laskuun, paisumiselle ei näy rajoja... Lähisukulaisistani moni on vaikeasti lihava, joten hyvät geenit olisi siihen :(
Ärsyttää tämä itsepetoksen määrä kun kehonkuva on perustunut 6 vuoden ja 20 kilon takaiseen...
Ehkä pitää lisätä edellisien kuvien perään motivaatioksi joku vanha kuva :)

ViestiLähetetty: 2012-02-03 19:44:54 
Poissa
sintti
sintti

Olit käynyt minua tsempittämässä,kiitos siitä ja samalla huomasin että meillähän samanlaiset suurinpiirtein lähtömitat.
Ja kuvat sinusta eivät todellakaan ole karmaisevat, vaan hyvä sun kroppa on. Sulla ei oo vatsassa kumminkaan paljon mitään ylimäärästä, reisistä ja pepasta helpommin mun mielestä tuntus lähtevän. Mulla löllöttää tossa mahassa tuo renkula, liekkö 3 räkänokkaa aiheuttanut tuon toivottoman renkulan.

Toivotan tosi paljon sulle menestystä kilojen karistuksessa, vaikka ulkopuolinen ei näe tarvetta laihutukselle niin tosiaan ymmärrän, minunkin sisällä asuu hoikka ja timmi-mimmi. Tosin se on ollut viimeiset 7 v tuolla ihran alla-enempi tai vähempi. Paino pahimmillan 85 kg, alhaisimmillaan 1 v sitten 63 kg. Joka olisin nyt hyvin kelpaava. 8)
Mukavia pakkaspäiviä, täytyy zoomailla sun menestystä! =D> Sä onnistut, mä tunnen sen!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-02-08 13:15:53 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Marjo75 kauniista sanoistasi! Ok, nyt alkaa tuo kropan inhoaminenkin laantua, kun pahin turvotus on laskenut! =D> Alkoi olla itsellä jo tukala olo, varsinkin tuossa joulun jälkeen alkoi olla jo niillä rajoilla kun polvet rutisi ja flunssan jälkimainingeissa kunto tuntui olevan nollassa.

MUTTA, naiset ja herrat, tämän armon päivän 8.2.2012 MITAT ja erotus viikon takaiseen:

Vyötärö 77 -3cm
Navan alta 85,5 -1,5cm
lantio 101 -2cm
Reisi 60 +-0 :?:

Paino 74,8 -1kg

Paino on ekaa kertaa pariin vuoteen alle 75! Se on pyörinyt tuolla 77-78 paikkeilla, joten selkeästi tunnen että suunta on alaspäin (vaikka olisikin nesteitä). Vyötärön sulamisen olen melkein tuntenut :) Ainakin housuja pukiessa ihmetellyt, kun ei tarvitse vetää vatsaa sisään :) Sormus pyörii sormessa.

En pysty pitämään hiilareita ihan matalana, muutaman alle 20g päivän aikana oli hirveä päänsärky ja jaksamattomuus, lisäksi kauhea neuroottisuus ravintosisällöistä :D Kun minun kohdallani nyt on jo edistystä, jos iltapalana on 2dl marjoja eikä 3xpaahtoleipää. Ihmettelen, kun kiusauksia ja himoja hiilareihin ei ole tullut. Ravintolassa otin kalaa voikastikkeella ja salaattia, kun mies söi gourmethampparia ja ranskiksia ja ne haisi minusta PAHALLE :D

Liikuntaan on tullut HIMO, olikohan viime viikolla 6tuntia tanssia ja kävelyä.

Nyt olen oikeastaan tavoitteessani jossa piti olla 19.2. (alle 75), mutta asetan siis laskusuunnan tavoitteeksi: 19.2. alle 74kg!

ViestiLähetetty: 2012-02-08 16:31:52 
Poissa
sintti
sintti

Oletkin kunnon ampiaisvyötäröinen! Mulla paino 68 ja vyötärön penteleinen 78 cm :oops

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-02-15 11:47:09 
Poissa
sintti
sintti

Mittailut suhteessa alkutilanteeseen ja viikon takaiseen:
Vyötärö 77 (-3, viikossa +-0)
Navan alta 84 (-3, viikossa -1,5)
Lantio 100 (-3, viikossa -1)
Reisi 60/58! (toinen +-0, toinen -2 tällä viikolla, ennen ovat olleet saman paksuiset, mittasin moneen kertaan :)

Paino 73,5! -2,3, viikossa -1,3. :mrgreen:

Hirrrween on nättiä ja laihaa :mrgreen:

Huomaan eron housuissa, ennen tyköistuviin vyötärönsuihin mahtuu kaksi nyrkkiä kun maha ei roiku. En vain ole keksinyt mitä hyötyä nyrkit housuissa kävelemisestä on... :P

Seuraava etappi onkin maanantai olosuhteista johtuen, sitten 2 viikon tauko eli loma... ja mittaus loman jälkeen ma. Tavoitteena on että paino pysyy laskusuunnassa, eikä haittais jos lukema ma olisi 72-alkuinen :) Haluan kyllä viikonloppuna kokeilla karppipizzaa, toivottavasti pysyy kohtuus :D

Lomalla syön ulkona, mutta otan annoksista karpeimman mahdollisen, jätän siihen kuuluvia hiilareita syömättä ja tuntuu, että mahalaukku on pienentynyt ja tulen nykyään kylläiseksi tosi vähästä. Lomalla myös kävellään paljon. En nyt halua että se on pelkkää laihiksesta stressaamista, joten lomanaikainen tavoite on etten lihoisi ja tuhoaisi näitä tuloksia! +-0 lomaa edeltävään lukemaan, kiitos!

Miten muilla menee?

ViestiLähetetty: 2012-02-15 11:55:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka! Hieno vauhti sulla päällä. :D Ja kuulostaa hyvältä lomasuunnitelmalta!

backto60's kirjoitti:
Huomaan eron housuissa, ennen tyköistuviin vyötärönsuihin mahtuu kaksi nyrkkiä kun maha ei roiku. En vain ole keksinyt mitä hyötyä nyrkit housuissa kävelemisestä on... :P

Repesin. :smt044

ViestiLähetetty: 2012-02-16 16:02:03 
Poissa
sintti
sintti

Miffu kirjoitti:
Repesin. :smt044

:wink:

Niin ja olen myös ollut tipattomalla vuoden alusta, mutta viiniä tekis mieli... se kyllä on aina jäänyt pariin lasilliseen. Kokemuksia, alkaako heti taas turvottaa?

ViestiLähetetty: 2012-02-16 17:03:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mahtavaa tulosta! Voisikko ruveta pistään ruokapäiväkirjaa..? Aika samat lähtökohdat ja tavoitteet nimittäin kiloissa. Mulla lähti alun pari kiloa kans nopsaan, sitten jäikin siihen. Neljä viikko on nyt juminut.
Olen samaa mieltä, että aika ampiaisvyötärö sulla on, tosi hyvä lähtötilanne jo. Tuosta kun vielä muutama sentti pois niin mahtavaa. Mä en varmaan ikinä tule pääsemään tuollaisille senttiluluvuille vyötärön kanssa, kai siinä on jo rakenteellisiakin eroja. Nyt vyötärönympärys jotain 90 cm, mutta metristä lähdettiin, vaikkei ylipainoa ollut kuin se viisi kiloa. Mulla ne oli (on yhä) kaikki mahassa. Haaveena olisi päästä diabetesriskirajan alle, eli 82 senttiin. Mutta jos ensin siihen 88 senttiin, siihen ylärajaan...

Karbakun kampanjasivu

ViestiLähetetty: 2012-02-17 11:13:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

backto60's kirjoitti:
Mittailut suhteessa alkutilanteeseen ja viikon takaiseen:
Vyötärö 77 (-3, viikossa +-0)
Navan alta 84 (-3, viikossa -1,5)
Lantio 100 (-3, viikossa -1)
Reisi 60/52! (toinen +-0, toinen -2 tällä viikolla, ennen ovat olleet saman paksuiset, mittasin moneen kertaan :)

Paino 73,5! -2,3, viikossa -1,3. :mrgreen:

Hirrrween on nättiä ja laihaa :mrgreen:

=D> ja jälkimmäiseen :smt044

Hei vaan siis, ja hirmusti tsemppejä täältäkin :smt006 Pakko oli tulla kommentoimaan, kun niin kiinnitti huomiota noi sun sentit ja kilot suhteessa omaan tilanteeseen... Ollaan siis about saman pituisia, mutta painoa mulla on n. 10kg vähemmän. Kuvien perusteella en tätä todellakaan uskoisi, hyvin tiiviissä ja kauniissa paketissa ovat kilosi! :smt023 Olet vartaloltasi tosi sopusuhtainen, mallia X, kun taas mun kaikki "ylimääräinen" on tuolla navan alapuolella - lainausmerkit siksi, että varsinaisestihan mulla ei ole ylipainoa, kilot vaan on asettunut päin persettä, kirjaimellisesti :mrgreen:

Mutta siis kaikkea hyvää taipaleellesi toivottelen; säilytä tuo positiivinen ja realistinen asenne, niin homma sujuu jatkossakin! :smt001

ViestiLähetetty: 2012-02-18 14:39:22 
Poissa
sintti
sintti

Heippa, tulin tervehtimään! Sullahan on lähtenyt hienosti etenemään. Ja varsinaiset kilotkin ovat laskussa! Mulla juuri kilot ovat harvinaisen tiukassa, kolmessa kuukaudessa vain 2kg!

Tsekkasin muuten sun kuvat ja täytyy sanoa, että sulla on paljon tasapainoisempi kroppa kuin mulla ja reidetkin näytti niin siloisilta ja sopusuhtaisilta!

Jään innolla seuraamaan kehityskulkua. Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2012-03-07 09:52:04 
Poissa
sintti
sintti

Myöhästyin suunnitellusta mittauksesta ja jäi se ihan ennen lomaa aiottu mittaus välistä kun oli kaikkea muuta :D

Mittailut suhteessa alkutilanteeseen ja 3 viikon takaiseen:
Vyötärö 76 (-4, viikossa -1)
Navan alta 83,5 (-3,5, 3 viikossa -0,5)
Lantio 99 (-4, 3viikossa -1)
Reisi 59/58! (toinen -1

Paino 72,1! -3,7, 3 viikossa -1,4.

JA nämä siis LOMAN aikana, en odottanut yhtään pienentymistä mutta kyllä vain! EN syönyt riisejä, pastoja, perunoita... pari kertaa aamiaisella hiilaria kun ei ollut muuta tarjolla, mutta siinäkin pysyi kohtuus! 2 jäätelöä :D Ja viiniä max 2 lasia 3 iltana.. SÖIN pihvejä, kebabia, kanaa, kalaa, munakasta, kasviksia... ja isompia annoksia kuin kotona ja silti laskua (hitaampaa kuin aiemmin mutta LASKUA!)

Nyt kotona olen ottanut tiukemman linjan, mutta tuntuu että hiilaria ON lisättävä tämän pääkivun ja huimauksen takia. Pari kertaa pitänyt ottaa ruisleipää tai puuroa "hätähiilariksi" kun on tuntunut olo niin huteralta. Pitää nyt katsoa, kehtaako itseään karpiksi edes kutsua :) Mutta parempi tuokin, että oikeaan tarpeeseen syö ruista/puuroa kuin se entinen sokerikoukku! Siitä olen ainakin nyt päässyt irti!

Viestin otsikko: Ei tämä tähän jäänyt
ViestiLähetetty: 2012-10-28 12:46:11 
Poissa
sintti
sintti

Ette päässeet minusta vielä :twisted:

Paino jumitti ja EN ollut tavoitteessani ennen vappua, vaan puoli vuotta myöhemmin..

Eli tänään paino 69,5
Vyötärö 73cm
Navan alta 81 (ei enää kahvoja!)
Lantio 98
Reidet samassa, tosin olen mittonut ne siitä lihaksen paksuimmasta kohdasta.. huomaan kyllä eroa housunlahkeissa ja yleisessä solakoitumisessa, vaikka reidet tuntuvat olevan se viimeinen rasvankerääjä...

Vaatekoko tuntuu pienenevän, kun kesän lopulla tiukat vaatteet pyörii päällä :)

Vedin alkuvuodesta, kun nuo nopeat tulokset sain, tiukalla karppilinjalla (alle 30g hiilaria useimmiten), mutta siitäpä ei ollutkaan jokapäiväiseksi elämäntavaksi minulle. Se on muuttunut "hyväkarpiksi" ja mietin kehtaanko enää tulla tänne päivittelemään..

Tarvitsen kuitenkin jonkun julkisen nöyryytyksen, eli nyt olisi tavoitteena tiputtaa vielä painoa tuonne 67 kiloon. Vaa'alla hyppääminen aiheutti ahdistusta, kun paino vaihtelee niin helposti. Nyt olen kesän jälkeen punninnut itseni kerran kuukaudessa, ja siitä pidän kiinni. Samoin nuo sentit päivitän kerran kuussa. Ja lisäksi voisin laittaa joulukuussa JÄLKEEN-kuvan!

ViestiLähetetty: 2012-10-28 13:44:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutku...
Ei täältä pois potkita, vaikka tavoitteen saavuttaa.
Kerro ihmeessä täällä ja varsinkin tulokkaille miten tuon teit.
Anna arvokasta vertaistukea jatkossa sitä tarvitseville.
Viitsisitkö?
Auttaisi monia alkuun...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Viestin otsikko: Kuvia :D
ViestiLähetetty: 2012-10-30 13:59:39 
Poissa
sintti
sintti

Nämä eivät ole vielä 'jälkeen'-kuvia sillä tämä ei jää tähän :twisted:

Ensin en huomannut mitään eroa, koska vartalon muoto ei muutu. Olin vähän pettynyt, koska muuten tunnen oloni solakammaksi. Mutta kun lätkäisin kuvat vierekkäin, on ero selvempi. Onhan? [-o<

Edestä http://aijaa.com/mRBHvn (Itselle suurin muutos on tuon alamahan pieneneminen)
takaa http://aijaa.com/A5t8Ph (Selkäläskit sulaneet ja ryhti suoristunut)
Kyljys http://aijaa.com/4KvpXk (On se lihasta! :) Ja takapuoli pienentynyt)

ViestiLähetetty: 2012-10-30 14:02:11 
Poissa
sintti
sintti

iso isä kirjoitti:
Mutku...
Ei täältä pois potkita, vaikka tavoitteen saavuttaa.
Kerro ihmeessä täällä ja varsinkin tulokkaille miten tuon teit.
Anna arvokasta vertaistukea jatkossa sitä tarvitseville.
Viitsisitkö?
Auttaisi monia alkuun...

Saa kysellä mitä mieleen tulee :)

Alussa tosiaan karsin tiukasti hiilarit minimiin (alle 30g).
Myöhemmin olen lisännyt sitä kohtuudella ja edelleen jää alle 90g yleensä.

Miksi tämä on niiiin hidasta? Kyllä on käynyt muutaman kerran mielessä jokin kuuri, jolla saisin nämä vähäiset ylimääräiset kilot pois. Mutta aiemmasta kokemuksesta tiedän, että se ei ole minulle hyvä tie. V. 2004 laihdutin nopeasti 75 kilosta ensin 65 kiloon 4kuukaudessa ja siitä laihtuminen jatkui sinne 57 kiloon. Mutta olin lihaskunnoltani ja aerobiselta kunnoltani todella heikossa jamassa. Laihdutin siis lihakseni pois, kun en syönyt tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Se oli siihen aikaan, kun rasva oli hyihyi. [-X Ja tuo paino ei kauan pysynytkään.

Nyt tavoitteenani on, että olen viimeistä kertaa "laihiksella" ja että voisin tätä elämäntapaa pitää yllä myös painon saavuttamisen jälkeen. Olen nyt tyytyväinen siihen, että minulla on lihasta. (Olisi pitänyt jännittää noissa kuvissa :D mutta pyrin olemaan perusasennossa kuten lähtötilanne-kuvissakin.)

Nyt olen kamalassa flunssassa, mutta kunhan tästä tokenen, seuraava askel on aloittaa kuntosali. Nyt olen tehnyt syksyn aerobista (juoksu, uinti) sekä käynyt väkisin muutamalla lihaskuntotunnilla. Pilateksesta ja kahvakuulasta tykkään, ja niitä aion lisätä.

Laitoin tavoitteeksi tuon -2kg, mutta olennaisinta minulle on kiinteytyä. Vaatekoko on tippunut 42:sta siihen, että 40 kokoiset vaatteet ovat löysiä. En vielä uskalla kokeilla 38:a, jos se onkin tiukka ja tursuileva... Saan ostaa uusia vaatteita joulun jälkeen palkinnoksi :)

ViestiLähetetty: 2012-10-30 17:07:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuvissa erittäin solakka nuori nainen.
Viestittele sitten välillä miten karppielämä jatkuu.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00