karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 13:37:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-08-14 13:18:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-28 09:54:48
Viestit: 192
Aikaisemminkin täältä hyvää vertaistukea ja kannustusta saaneena ajattelin aloittaa uuden ketjun, josta haen tsemppiä lopulliseen elämäntapamuutokseen. Erinäisistä syistä johtuen karppaus on aiemmin hyytynyt vastoinkäymisiin, vaikka on erittäin hyvin minulle sopinutkin ja tuloksia tuottanut.
Olen jo 40 ylittänyt mies. Kirjoittelin tänne aikoinaan 40-v synttärilahjatavoitteesta, joka kuitenkin epäonnistui surkeasti. Tänä kesänä aloin taas vaimoni kanssa tsemppaamaan kunnolla. Paino onkin kuuden viikon aikana tippunut 136 kilosta 126 kiloon. Lähdimme liikkeelle siitä, että muutaman vuoden tauon jälkeen luimme huolella Atkinsin induktio-ohjeet, ja periaatteessa olin induktiolla ensimmäiset neljä viikkoa, minkä jälkeen lisäsin hiukan tuoreita marjoja puskasta päivittäiseen ruokaan. Nyt olen pyrkinyt syömään 3-4 ateriaa päivässä, mutta mieli palaisi mennä taas warriorille, niinkuin aiemminkin. Voin helposti olla syömättä koko työpäivän ajan. Tällä viikolla, kun vaimo on ollut poissa, olenkin jättänyt aamiaisen syömättä ja eväät töihin tekemättä, salaa :wink:
Olemme jo vuosia välttäneet viimeiseen asti lisäaineiden syömistä. Aromivahvenne on ehdoton este ruoan ostamiselle. Pyrimme syömään kotimaisia vihanneksia, mielellään luomuna, ostamme joka vuosi pari luomupossua ja olen opetellut itse suolaamaan ja savustamaan pekonit sekä tekemään omat grillimakkarat. Lisäksi aloitin metsästyksen, joten syömme kohtuullisesti riistaa.
Olo on taas pitkästä aikaa mahtava, väsymys on poissa, veren sokerit kunnossa. Mielenkiintoisinta minusta on se, että jo välillä täysin kiiltävä päälaen kaljuni on kovaa vauhtia kasvamassa umpeen. Tämän uskon olevan sekä lisäaineettomuuden että riittävän rasvan saannin ansiota. Ei sillä, että kalju olisi koskaan minua häirinnyt, hauska sivuvaikutus vain tuo hiusten takaisinkasvu.
Kerran viikossa käyn vaa'alla ja mittailen kroppaani. Kuudessa viikossa painoa on siis hävinnyt 10 kiloa, vyötä on saanut lyhentää 9 senttiä, takapuolesta on hävinnyt 5 senttiä, kaulasta 2 senttiä ja reisistä 2 senttiä kappale.
Yritän tänne kirjoitella tiuhaan, koska aikaisemminkin kun lakkasin kirjoittamasta ja seuraamasta tekemisiäni, myös repsuilu alkoi... Eihän tämän pitäisi laihdutuskuuri olla, vaan elämänmuutos, mutta joskus tulee hirveä himo johonkin sipseihin... Toistaiseksi olen saanut ne pidettyä kurissa, savumanteleita olen joskus pahimpaan tuskaan rouskutellut purkillisen. Yhtään olutta en ole kuuteen viikkoon juonut eikä ole kyllä tehnyt mielikään.
Metsästys on myös lisännyt liikuntaa ja vaimon kanssa päivitimme vaellusvehkeemme ja olemme tehneet pari viikonloppuvaellusta Evolla. Ensi kesäksi suunnittelemme Hetta-Pallas-vaellusta, kun tyttäremme lähtee kielikurssille Englantiin. Onneksi olen lihavanakin jaksanut liikkua, joten jalka- ja pers-lihakseni ovat hyvässä kunnossa. Rauhallinen vaeltaminen 20 kilon rinkka selässä onnistuu melko mukavasti. Ilman rinkkaa jaksoin kohtuudella juosta hirvimetsällä ajomiehenä viime syksyn.
Saa kommailla ja tsempata, se kannustaa todella paljon :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-08-14 13:38:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Tsemppiä.
Homma tuntuu olevan hallussa ja vielä vaimokin mukana, se on mukavaa.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-08-15 16:09:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
hyvähyvä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-08-15 22:26:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Mahtavuutta!

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-08-17 06:33:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-28 09:54:48
Viestit: 192
Onpas energinen aamu. Tekisi mieli lähteä metsälle, mutta konttori kutsuu... Eilen tippui viikonlopun karppiherkkupöytään puolen tusinaa sepelkyyhkyä :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-08-17 07:42:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-12-22 10:13:39
Viestit: 292
Tervetuloa takaisin! Itsekin tein comebackin tiukempaan karppailuun muutamia viikkoja sitten. Minäkin jätin viinakset juhannuksena ja hyvin on mennyt, kun asennoituu oikein asiaan. Joitain kiloja tuli takaisin parin vuoden rentokarppauksen (ja alkoholin) myötä, mutta melkein kymppi silti puuttuu alkuperäisestä lähtöpainosta.

Seurailin warrior-elämääsi jo silloin aiemmin, koska mulle sopii myös harvat syömiset. Oikeastaan huonoin puoli on sosiaalisen elämän kärsiminen, jos ei töissä mene lounaalle muiden kanssa. Toisaalta sitten lounaalla ei saa riittävästi kunnon ruokaa, jotta se täyttäisi päivän tarpeen. Kompromissina on sitten lounas kesken työpäivän ja illallisella sitten korjataan makrot kohdalleen.

Tsemppiä jatkoon! Tätä ketjua tulen taas seuraamaan aktiivisesti :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-08-17 14:11:16 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-12-02 07:01:26
Viestit: 7063
No hyvä, että muistit vielä, missä me hillutaan :wink:

_________________
Karppi nro. 2686 alkaen 30.11.-05: n.90.5 kg, BMI 27.8
--> 6.11.-06: 77.6 kg (alin tähän mennessä!)
Nyt ei mitään tietoa :roll:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-08-21 17:22:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Kun silloin joskus tuli jonkin verran seurailtua tekemisiäsi, niin mikäs tässä olis nyttenkään esteenä. ;) Itelläkin muutama vuosi mennyt miten sattuu ja uudelleen aloittaminen tuntuu olevan hankalaa, mutta kait sitä tästä jotenkin.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-09-03 09:29:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-28 09:54:48
Viestit: 192
Yhdeksän viikkoa karpattu, 11 kiloa kadonnut. Mulle sopii mahdottoman hyvin jatkuva voimakas ketoosi; fiilis on hyvä, ruoan perusmaut tulevat todella esille ilman täytesokereita, kroppa jaksaa ihan eri tavalla. Silloin tällöin pidän Warrior-päivän, jolloin juon vain aamukahvin, juon vettä/vissyä päivällä ja illalla kuuden aikaan syön ihan normaalin aterian. Joskus napsin vähän para- tai cashew-pähkinöitä illalla. Punaviiniä lasi ja tummaa suklaata pala tuovat luksusta iltaan. Joskus harvoin pieni whisky-paukku... Yhtään olutta en ole juonut eikä ihan alun jälkeen ole tehnyt mielikään. Niihin jää niin helposti koukkuun, että kannattaa se pikkusormi pitää ihan itsellä vaan. :lol:
Ruoka vedetään pitkälti luomu- ja/tai lähi-pohjalla: possu luomutilalta, nautaa paikalliselta Hereford-tilalta, riistaa lähiseudulta, munat luomuina, salaattiaineet kotimaista ja mielellään luomua, joskus omena tai luumu omista puista. Lähellä ihmisisiä kaatuilee flunssiin, itse olen säilynyt täysin terveenä. *kop-kop*.
Eipä tässä, jos ei elämä paisko eteen mitään uusia katastrofeja, tämä elämäntapaprojekti on ihan 'no-brainer', senkun jatkaa vaan ja seurauksena on terveyttä ja pitkää ikää. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-09-05 08:29:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Olut on koukuttavaa, jopa ykkönen vaikkei yhtä paljon kun se ei nouse päähän. Mutta sen kanssa nousee ongelmaksi kumminkin liiat hiilarit joka mulla sitten pysäyttää painon putoamisen.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Slapa 136 -> 85
ViestiLähetetty: 2012-09-18 11:53:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-28 09:54:48
Viestit: 192
Viikko metsällä Lapissa takana. Enpä muista noin fyysisesti rankkaa reissua koskaan kokeneeni. Joka aamu 4:30 herätys ja suolle, päivät reppu selässä pitkin metsiä ja illalla viiden maissa mökille vaatteita kuivattamaan ja saunaa lämmittämään. Ruoaksi varasin makkaraa, meetwurstia, juustoa, tonnikalaa ja kananmunia, juomaksi vissyä ja joka päivälle pari olutta. (Olihan se kuitenkin loma). Painoa putosi reilut kaksi kiloa viikon aikana. Nyt on vähän taas riistaherkkua pakkasessa talveksi :)

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)