Aikaisemminkin täältä hyvää vertaistukea ja kannustusta saaneena ajattelin aloittaa uuden ketjun, josta haen tsemppiä lopulliseen elämäntapamuutokseen. Erinäisistä syistä johtuen karppaus on aiemmin hyytynyt vastoinkäymisiin, vaikka on erittäin hyvin minulle sopinutkin ja tuloksia tuottanut.
Olen jo 40 ylittänyt mies. Kirjoittelin tänne aikoinaan 40-v synttärilahjatavoitteesta, joka kuitenkin epäonnistui surkeasti. Tänä kesänä aloin taas vaimoni kanssa tsemppaamaan kunnolla. Paino onkin kuuden viikon aikana tippunut 136 kilosta 126 kiloon. Lähdimme liikkeelle siitä, että muutaman vuoden tauon jälkeen luimme huolella Atkinsin induktio-ohjeet, ja periaatteessa olin induktiolla ensimmäiset neljä viikkoa, minkä jälkeen lisäsin hiukan tuoreita marjoja puskasta päivittäiseen ruokaan. Nyt olen pyrkinyt syömään 3-4 ateriaa päivässä, mutta mieli palaisi mennä taas warriorille, niinkuin aiemminkin. Voin helposti olla syömättä koko työpäivän ajan. Tällä viikolla, kun vaimo on ollut poissa, olenkin jättänyt aamiaisen syömättä ja eväät töihin tekemättä, salaa
Olemme jo vuosia välttäneet viimeiseen asti lisäaineiden syömistä. Aromivahvenne on ehdoton este ruoan ostamiselle. Pyrimme syömään kotimaisia vihanneksia, mielellään luomuna, ostamme joka vuosi pari luomupossua ja olen opetellut itse suolaamaan ja savustamaan pekonit sekä tekemään omat grillimakkarat. Lisäksi aloitin metsästyksen, joten syömme kohtuullisesti riistaa.
Olo on taas pitkästä aikaa mahtava, väsymys on poissa, veren sokerit kunnossa. Mielenkiintoisinta minusta on se, että jo välillä täysin kiiltävä päälaen kaljuni on kovaa vauhtia kasvamassa umpeen. Tämän uskon olevan sekä lisäaineettomuuden että riittävän rasvan saannin ansiota. Ei sillä, että kalju olisi koskaan minua häirinnyt, hauska sivuvaikutus vain tuo hiusten takaisinkasvu.
Kerran viikossa käyn vaa'alla ja mittailen kroppaani. Kuudessa viikossa painoa on siis hävinnyt 10 kiloa, vyötä on saanut lyhentää 9 senttiä, takapuolesta on hävinnyt 5 senttiä, kaulasta 2 senttiä ja reisistä 2 senttiä kappale.
Yritän tänne kirjoitella tiuhaan, koska aikaisemminkin kun lakkasin kirjoittamasta ja seuraamasta tekemisiäni, myös repsuilu alkoi... Eihän tämän pitäisi laihdutuskuuri olla, vaan elämänmuutos, mutta joskus tulee hirveä himo johonkin sipseihin... Toistaiseksi olen saanut ne pidettyä kurissa, savumanteleita olen joskus pahimpaan tuskaan rouskutellut purkillisen. Yhtään olutta en ole kuuteen viikkoon juonut eikä ole kyllä tehnyt mielikään.
Metsästys on myös lisännyt liikuntaa ja vaimon kanssa päivitimme vaellusvehkeemme ja olemme tehneet pari viikonloppuvaellusta Evolla. Ensi kesäksi suunnittelemme Hetta-Pallas-vaellusta, kun tyttäremme lähtee kielikurssille Englantiin. Onneksi olen lihavanakin jaksanut liikkua, joten jalka- ja pers-lihakseni ovat hyvässä kunnossa. Rauhallinen vaeltaminen 20 kilon rinkka selässä onnistuu melko mukavasti. Ilman rinkkaa jaksoin kohtuudella juosta hirvimetsällä ajomiehenä viime syksyn.
Saa kommailla ja tsempata, se kannustaa todella paljon
