karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 15:03:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-04-21 10:39:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Voinenko yhdistää tähän samaan viestiketjuun myös noi mitat, vai pitääkö ne eri paikkaan laittaa?
Vielä opettelussa tämä forumin käyttö :oops: .
Ja pitääkö syvimmät mietteet kirjoitella muualle, vai voiko tähän samaan?
No, poistelen ja muuttelen tarvittaessa, tässä kuitenkin alkumitat, joista lähdetään:

Aloituspaino 90
Mitat:
Rinta/cm 113
"Rinnan
alta/cm" 98
Vyötärö/cm 100
Lantio/cm 117
Reisi/cm 66
Käsiv/cm 34

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-04-22 13:37:02 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-01-12 12:09:56
Viestit: 39
Moi Katiina!

Kyllä voi laittaa kaikki mitat tähän samaan. Vähän toki miettiä kumpi on oikea osasto sentit vai painonseuranta, kumpaa nyt sitten enemmän seuraat. Syvimpiä mietteitään saa myös kirjoittaa, mutta mieltä askarruttaviin kysymyksiin saa, ehkä paremmin vastauksen erillisellä aiheella, jos siis jonkinlaista vastausta haluaa.
Tervetuloa päikkyilemään :P

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-04-23 12:15:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Kiitos vastauksesta :) . Minä nyt kokeilen tätä puolta, katotaan kumpi enemmän muuttuu, paino vai sentit..

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-04-28 09:26:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Tämän aamun virallinen punnitus toi 88,6kg, eli miinusta 1,4kg.
Tuntemuksia näin ensimmäisen karppiviikon jälkeen: yllättävänkin helppoa on ollut, tosin ajatusmaailman kääntäminen terveellisen ruuan suhteen, no se on ollut hieman vaikeaa. Kun lapsesta saakka on tuputettu liiallisen rasvan haittavaikutuksia, niin siinä on tekemistä vielä, että osaa ajatella toisin. Jotakin, mitä kaipaan, on "raikkautta" ruokavalioon ja sitä olen hakenut turkkilaisen jugurtin avulla. Illalla lisäsin siihen mustikoita ja hippasen makeutusta, niin heti tuntui paremmalle :). Ehkä tämä melkoisen rasvainen ruokavalio vaatii minulta jotakin kevennystä, vaikkei tuokaan ihan keveintä herkkua ole. Mantelileivistä olen tykännyt, että olen saanut konkreettista purtavaa, sitä mitä olen 45 vuotta tarvinnut aterialleni. Tuplasatsin tein nytkin, uunissa vielä ovat. Paitsi, mantelijauhoa ei kokoannokseen riittänyt, pistin soijaa sekaan. Saa nähdä, minkä säväyksen antaa.
Ensi viikolla alkaa työt uudessa paikassa. Sikäli haastetta, että en aio heti paikalla karppaustani toitottaa maailmalle, vaan koetan luovia kahvihuoneen porukan seassa näine hyvineni. Olen ainakin puoli vuotta tuolla, joten eiköhän joku jossain vaiheessa huomaa hoikistumistani (ainakin toivon hoikistuvani) ja sitten voin tarvittaessa paljastaa salat :).
No, näillä mennään uuteen viikkoon ja vappuun. Kaikille hauskaa vappua, täällä korkeudella on luvassa räntä/vesisadetta, eli piknikin kohdepaikka taitaa olla oma terassi ja keittiö.. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-04-28 09:36:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 09:50:22
Viestit: 185
Samoista lukemista lähdin painoa aikanani pudottamaan. Nyt olisi vielä kymmenisen kiloa matkaa tuohon 65kg.
Tsemiä vaan sinulle painonpudotusprojektiin ja hauskaa vappua :smt026 !!! :smt023

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfMeUOu/]
Kuva

-10 kiloa "normaalipainoon"
Freesoul tahtoo pienentyä! (vinkkejä saa antaa)
Kampanjasivuni
Freesoul: keho ja kunto kondikseen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-04-28 10:14:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Kiitos vierailusta, freesoul :).
Kyllä tuo tickerin näyttämä raaka totuus hirvittää. 1.4kg lost, 23.6 to go.. mutta kokemuksesta tiedän, että pienistä puroista joet syntyy, siksi pidän kotitietokoneella myös tarkkaa kirjanpitoa kadotetuista kiloista ja menetetyistä senteistä :).
Osaisiko joku kertoa tuon mantelileivän käytön "turvallisuus". Eli tupla-annoksesta tuli 12 leipää, miten usein sellaisen voin syödä? Kun pelkän voin ja leikkeleen syöminen paljaaltaan ei oikein nielaudu.

Nyt katselemaan vaihtoehtoja hotelliviikonloppua varten.. isäntä ehdotti, että koska mulla menee kesä töissä eikä päästä yhteiselle lomalle, kävisimme nyt toukokuulla jossain viikonloppureissulla. Aika sulppu romantikko :smt060

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-05-05 15:51:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Toisen viikon jälkeen paino 87,8, eli viime viikkoon miinusta 800g ja kokonaistulos 2,2 kg. Olen tyytyväinen :).
Nyt on ollut niin kiirettä että väsyttää ihan tavattomasti.. jätän tikkerin päivityksen toiseen kertaan, kunhan jaksan..

Hyvää viikonloppua kaikille!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-05-05 15:58:03 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-07 08:55:22
Viestit: 1755
Onnea tavoitteeseesi! Jään seurailemaan operaatiotasi 8) Hyvin lähtenyt hommat rullaamaan!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-05-14 11:29:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Pitäisi varmaan pitää tänne ruokapäiväkirjaa ja pyytää kommentteja, viikossa ei ole tapahtunut mitään pudotuksen suhteen. Päinvastoin, muutama satagrammaa lisää :( .
Onko syynä marjat ja jogurtti, johon laitan teelusikan makeutusainetta? Vaiko liian vähä rasva, voita menee päivän aikana noin 20-40g?
Pitänee ryhtyä tutkimaan palstalta vinkkejä, miten tässä edetään. Jonkin sortin tiivistymistä tuntuisi olevan, vaikken mittanauhaa ole nyt kyllä käyttänytkään.
Enhän minä tätä karppausta montaa viikkoa ole harrastanut, mutta jotenkin sitä odotti että jokaiselle viikolle jotakin tapahtuu?!

Viikonloppuun aurinkoa kaikille kuitenkin :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-05-14 18:58:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 09:50:22
Viestit: 185
Mullakin tippu ekat kilot ihan helposti, mut sit piti rueta laskemaan makroja ja kaloreita. Nyt ollaan taas lasku suhdanteessa. :D Ite oon ihan kiloklubi.fi syöttäny päivän syömiset, niin sieltä näkee helposti mikä on hiilihydraattien, proteiinin ja rasvan jakauma energian saannista. Samalla se laskee myös kalorit. Kiloklubin suosituksia ei kuitenkaan kannata seurata karpatessa.

Itellä lähti paino tippumaan sillä, et pidän hiilarit siinä 20-30g ja proden yritän pitää lähellä 1g/ihannepainokilo, eli mnun tapauksessa siinä 65g paikkeilla. Prodessa tulee kyllä vielä ylityksiä monesti, mutta oppia ikä kaikki. Siirryin myös kolmesta ateriasta kahteen, eikä nälkä ole ollut, kun on huolehtinut riittävästä rasvan saannista.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfMeUOu/]
Kuva

-10 kiloa "normaalipainoon"
Freesoul tahtoo pienentyä! (vinkkejä saa antaa)
Kampanjasivuni
Freesoul: keho ja kunto kondikseen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-05-18 18:51:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Kyllä varmaan pitää ryhtyä laskeman kalorit ja muutkin, ellei paino ala tippua. Luovuttaa en vielä aio!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-06-17 16:20:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Onpas aikaa vierähtänyt, enkä ole kirjoitellut mitään. Työt ja kaikki muu väsyttää kovin, eikä lomasta tietoa ennen elokuun loppua :roll: .
No, painossa ei paljoa ole tapahtunut, kokonaissaldo ilmeisesti noin 3,5kg. Viikonloppuna tarkoitus mittailla kunnolla ensimmäisen kerran sitten aloituksen, toivottavasti silläpuolen on enemmän edistystä. Karppaamiseni on sellaista hyväkarppia, hiilareita tulee toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Työni luonteeseen kuuluu lukuisat kotikäynnit asiakkaitteni luona ja aika monessa on ne pullakahvit odottamassa. Laistan aina kun voin, mutta aina ei raaski. No, ei siihen maailma kaadu!
Jatkan samalla mallilla ja toivottelen kaikille hyvää kesää :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-06-19 13:38:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Takana 8 viikkoa epämääräistä karppausta, eli lähinnä normaalia elämää vapaine muutoksineen ruokavaliossa. Ei tiukkapipoisesti mitään ehdotonta, vaan enimmäkseen poissa on peruna, riisi, pasta, leipä ja muut runsaat hiilarit. Olo on hyvä, joten jatkan tällä valitsemallani linjalla, vaikka kuten kaikki voivat alapuolella olevista luvuista päätellä, ei mitään huikeita muutoksia ole tapahtunut :) .

Aloituspaino 90 -----> 87
Mitat:
Rinta/cm 113-------> 112
"Rinnan
alta/cm" 98--------> 93
Vyötärö/cm 100----> 99
Lantio/cm 117------> 113
Reisi/cm 66 --------> 63
Käsiv/cm 34--------> 34

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2010-06-20 16:51:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 13:37:25
Viestit: 94
onhan sulla hyvin lähtenyt senttejä =D> Rohkeesti vaan, sitä rasvaa oppii kyllä käyttämään vaikka monivuotisen aivopesun jälkeen se oli itsellänikin vaikeaa. Vaan jo se auttaa muutoksessa kun sitä herkumpia on ruuat, mitä mukavammin on rasvaa ;)
Tsemppiä jatkoonkin!

_________________
Alotus vuoden 2010 alussa...

Kuva

...Lopetus ei milloinkaan, tää on elämäntapa!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2011-12-28 20:02:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Pitkästä aikaa täällä taas. Ajatuksena viettää vähähydraattinen tammikuu.

Reilussa vuodessa ei paljoa ole tapahtunut, etenkin tämä syksy on ollut yhtä taapertamista. Pistän itseäni muistuttaakseni kuitenkin tänne nämä tämän hetken mitat, katsotaan sitten kuukauden päästä uudelleen:

Aloituspaino 90 -----> 87--->Nyt 85
Mitat:
Rinta/cm 113-------> 112--->112
"Rinnan
alta/cm" 98--------> 93--->93
Vyötärö/cm 100----> 99--->99
Lantio/cm 117------> 113-->111
Reisi/cm 66 --------> 63--->66
Käsiv/cm 34--------> 34--->33

Viime kerran karppausyritys kaatui siihen, että kaipasin ruokavaliooni jotain raikkautta, jotain, mitä normaalisti hedelmistä ja marjoista saan. Tähän jos jollakulla olisi vinkkiä antaa, niin voisi helpottaa tulevaa :) . Rasvainen ja proteiinipitoinen ruokavalio käy minulle raskaaksi, varmaan on paljon keventäviä (ruokavalion) ideoita olemassa, jahka vaan löydän. Kasviksia olen syönyt paljon, erilaisia salaatteja sekä keitettyjä ja paistettuja kasviksia. Niistä pidän..
No, katsotaan, miten minun käy. Sinnittelen tammikuun jotenkuten, jatkon päätän sitten.

Kaikille reipasta tulevaa vuotta, onnea ja kaikkea kivaa :-D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2012-01-31 17:43:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Kuukausi takana, hyvä olo. Vaikka en mikään tiukkakarppi olekaan ollut, en ole syönyt vaaleaa jauhoa, riisiä, pastaa, perunaa.. mutta hedelmiä kyllä.
Pistän tähän kuukauden tuloksen, jos jotakuta kiinnostaa :) :
Aloituspaino 90 -----> 87--->85--->83
Mitat:
Rinta/cm 113-------> 112--->112--->113
"Rinnan
alta/cm" 98--------> 93--->93--->90
Vyötärö/cm 100----> 99--->99--->95
Lantio/cm 117------> 113-->111--->109
Reisi/cm 66 --------> 63--->66--->61
Käsiv/cm 34--------> 34--->33---> 32

Eli ei mitään huippua, mutta jotakin sentään. Ehkäpä jatkan tällä linjalla, mutta voihan se olla, että sorrun joskus herkutteluun ;)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2012-03-14 13:18:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Helmikuukin mennyt ja osa maaliskuuta, kevät tulee huimalla nopeudella!
Olen kevytkarpannut edelleen, paino on tippunut noin puoli kiloa viikossa, mikä riittää minulle. Laittelen loppukuusta mittoja ja lukemia, jotenkin tykkään että kokonainen kuukausi aina pitää olla luvussa.
Viime viikon alussa olimme reissussa Portugalissa, ja siellä ei karppaaminen onnistunut. Vatsa meni sekaisin vaaleasta höttöleivästä, kasviksia ei ravintoloiden ruokalistalta löytynyt, munakasta onneksi kuitenkin. Painoon se ei onneksi vaikuttanut, muutoin vaan oli kurja olo :( .
Mutta, jatkanpa kuitenkin tällaisella kevytmeiningillä, lieneekö rentokarppaus oikea termi. Eli syön jonkin verran hiilareita päivittäin, hyvin vähän on sortumisia tullut, ei ole onneksi tehnyt mieli.
Olenpahan uudelleenlöytänyt sellaisia kesävaatteita, jotka ei ole sopineet vuosikausiin, jos oikein kunnolla koskaan... että kyllähän tämä ilmeisimmin kannattaa..
Lähdenpä tästä juustoleipä kahville, mukavaa keväänjatkoa kaikille ja tsemppausta hyvän olon hakemiseen! 8)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2012-03-17 22:19:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
No kävin sitten kuitenkin sekä vaa'alla että mittailin itseäni, tulos tältä päivältä:
Aloituspaino 90 -----> 87--->85--->83--> 81,2
Mitat:
Rinta/cm 113-------> 112--->112--->113-->104
"Rinnan
alta/cm" 98--------> 93--->93--->90-->90
Vyötärö/cm 100----> 99--->99--->95--->95
Lantio/cm 117------> 113-->111--->109--->107
Reisi/cm 66 --------> 63--->66--->61-->60
Käsiv/cm 34--------> 34--->33---> 32-->32

Kait sitä jotakin on havaittavissa, sekä painossa että senteissä.. paitsi tuo vyötärö, se ei kapene millään!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2012-03-30 08:34:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Eipä tässä isoja muutoksia tapahdu, tänäaamuna vaaka näytti 80,8, mikä on alle 81 kilon, eikös vaan? Kohta pääsen uudelle kymmenluvulle ja se, jos mikä on ihana ajatus :D .
Maaliskuun saldo on vajaa pari kiloa, tämän vuoden kokonaismäärä noin viisi-kuusi kiloa pois. Olen tyytyväinen.
Mittauksia taidan tehdä ensi kuun lopulla, kyllä niitä senttejä taitaa kokoajan karista, mutta ei mitään huikeaa vauhtia!
Mukavaa viikonloppua kaikille, aurinko paistaa ainakin toistaiseksi ja ehkäpä pakkanenkin hellittää :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Katiinan kilot kuriin
ViestiLähetetty: 2012-04-06 09:18:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Pääsiäisen kunniaksi vaaka näytti 80,2. Eli alaspäin mennään, ties vaikka jo ensi viikolla eri kymmenluvuille :shock:

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)