Heippa! Olet klikannut auki MiiM:n sekä carpe omnian yhteisen projektin. Uusi vuosi tuo tullessaan uudet kujeet ja meidän kohdallamme se tarkoittaa vanhan elämäntavan uudelleenaloittamista. Olemme ystäviä IRL ja tämä blogi auttaa meitä tukemaan myös toisiamme tässä haastavassa tehtävässä.
Itselläni lähtöpaino on 70 kg. Tavoitepaino on tällä hetkellä löyhästi asetettu siihen 64 kilon paikkeille. Oman olon mukaan sitten jatketaan tai jäädään siihen. Tällä kuitenkin mennään näin aluksi. Varsinainen karppaus alkaa siis 1.1.2012, mutta nyt jo olen pikkuhiljaa siirtymässä joulumässäilyistä kohti normaalimpaa ruokailutapaa.
Lihoin kymmenisen kiloa puolessa vuodessa ja lähes koko olemassaoleva garderoobini jäi kerralla pieneksi. Tuumasin, että halvemmaksi tulee laihduttaa kuin uusia valtaisa vaatevarastoni

Oloni on myös tukala ja turvonnut, ennen kaikki oli paljon paremmin. Siksi todella toivon tämän onnistuvan...
Olen karpannut kerran aiemmin. Silloin laskin makrot todella tarkasti, mutta paino myös putosi todella nätisti. Koen makrojen laskemisen työlääksi, joten koitan löytää sopivat annoskoot ja ruoka-aineet joilla paino putoaisi ilman joka gramman laskemista.
- MiiM
Ajatus yhteisestä kimppakarppausprojektista syntyi hetki sitten spontaanisti kun ystäväni mainitsi jättävänsä hiilarit syrjään uudenvuoden taitteen jälkeen. Utelin uudenvuodenlupausta, johon karppaaminen nousi vastaukseksi hänen osaltaan. Joten tässä olemme yhteisen karppaamisproggiksen alkuvaiheessa. Sovimme, että kumpikin rustaa ensiviestiin jotain ajatuksiaan karppaamiseen liittyen, mitä toivoo projektilta sun muuta sellaista mikä vaikuttaa välittömästi kohoamaan mieleen itse aiheeseen liittyen.
Ainakin heti ensialkuun iloitsen siitä, että olen saanut houkuteltua ystäväni mukaan karppaamaan kanssani, sillä uskon tällä olevan suurensuuri merkitys motivaation kannalta. Hetkellinen inspiraatio voi antaa sen kipinän, tai brutaali rehellisyys mikä ei anna ihmisen luisua helppoihin elämänratkaisuihin, mutta syvä motivaatio on kuitenkin se minkä harteilla monien hyvien asioiden tavoittelu lepää.
Kirjoitin vanhaa karppiblogia otsikolla askel askeleelta kohti terveellisempiä elämäntapoja (
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=58117). Parissa kuukaudessa katosi n. 10kg laardia, joten tyytyväinen olin. Sitten tuli joulukuu ja repsahdin, jonka seurauksena olen taas läskistynyt hieman. Kolme viikkoa lähisukulaisten luona ajanviettoa olivat yhtä hiilarisyömäilyä, mutta onneksi kotiin palattuani karppaaminen vaikuttaa jälleen jatkuvan normaaliin tapaan. Omalla kohdallani tavoite on pudottaa vielä n. 9kg pois, jolloin se olisi 87kg paikkeilla. Tällä hetkellä paino siis 96 kg.
- carpe omnia