karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-22 22:05:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-09-04 13:21:07 
Poissa
sintti
sintti

Karppauskokeiluni alkoi maanantaina (22.8.11), kuten kaikki aikaisemmat dieettinikin. Aiheeseen tutustumisen ja pienen ajatustyön jälkeen päätin lähteä mukaan. Suurin innoittajani oli kaverini, jonka kutistumista olin vierestä "kateellisena" seurannut. Hän ei tuputtanut ajatusta, mutta kertoi mielellään aiheesta kysyttäessä. Ohjeeksi sain yksinkertaisesti: herkut, viljat, riisit, makaronit, perunat pois sekä syö rasvaa ja pysy tuotteissa, joissa HH on n. alle 5. :)

Kaksi viikkoa karppausta takana ja tämän päivän saldo on -1.6kg. :) Heti 4. päivänä oli lähteny -1.4kg (nesteitä), mistä se kyllä nopeasti hilasi puolisen kiloa ylös päin.. Ehkäpä nyt olisi kuitenkin suunta taas alaspäin! Ekalla viikolla tuntui ihan älyttömän virkeältä ja hyvältä. Tokalla viikolla alkoi vatsa toimia turhankin hyvin, aamupala ei meinannut millään maistua, päätä särki koko viikon ja jäsenistä oli voimat pois.. Mietin, että ehkäpä tää on kohta missä monet alottelijat lopettavat karppauksen...joten... Eteenpäin, sano mummo lumessa! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-09-21 10:33:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa mukaan!
Mitkä on nyt tuntemukset?

ViestiLähetetty: 2011-11-29 19:35:05 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos elliskä! Mukana ollaan edelleen! :D
Nyt on jo reilut 3kk karppausta takana ja tuloksia on alkanut näkymään! Alku oli hieman hankalaa ja vaati kovasti kärsivällisyyttä. Tarkoitan, että motiivia oli haastavaa saada pidettyä yllä, kun tuloksia ei tahtonut puntarissa näkyä. (Joo, mä oon tosi kärsimätön ja haluan heti kauheesti tuloksia, jotta jaksan jatkaa.. :mrgreen: ) Ensimmäisen kuukauden aikana painoa oli tippunut ehkä parisen kiloa. Onneksi mulla oli mun "auttava puhelin", joka kertoi aina uudelleen, ettei häneltäkään painoa tippunut alussa pidempään aikaan. Jotain pientä tiivistymistä olin kuitenkin huomaavinani itsessäni, joten sitkeesti jaksoin edelleen uskoa tähän ruokavalioon. Painoa tippui hyyyvin pienin askelin, jos ollenkaan ja pienen edistymisen jälkeen se nousi aina puolisen kiloa pohjalukemaa ylemmäs. Btw, nyt jos mä neuvoisin jotain vasta-alkajaa, niin sanoisin, että heitä puntari pois ainakin ekaksi muutamaksi kuukaudeksi ja käytä korkeintaan mittanauhaa.. :lol:

Parin kuukauden jälkeen aloin vasta oikeesti tuntea, että paino alkaa putoamaan ja tuloksia syntymään. Enää paino ei pudotessaan myöskään pompannut juurikaan ylöspäin. 2,5kk:n jälkeen paino alkoi pudota hieman vauhdikkaammin, mutta edelleen ihan maltillisella tahdilla eikä millään useamman kilon viikkovauhdilla. Näihin aikoihin sain myös ekat kommentit laihtumisestani. Nyt kolmen kuukauden kohdalla on painoa tippunut jo yli 5,5kg ja vyöhön olen saanut tehdä jo kaksi uutta reikää! Motivoi kummasti jatkamaan, kun tulosta on oikeasti tapahtunut! :smt041

Yllättävän helposti olen pysynyt irti karkeista ja muista herkuista koko tämän ajan! Oon nimittäin ollu tosi kova herkkupeppu entisessä elämässäni! Alussa joutui tekemään hiukan enemmän töitä itsensä kanssa, kun töissä kahvipöytä notkui herkkuja. Nykyään katselen jo sujuvasti, kun muut mässää herkkuja napaansa. :) Oon pari tietoista "repsausta" sallinut itselleni (esim. maistanut hieman jäätelöä) eikä se ole vaikuttanut onneksi mihinkään. Olin kyllä tosi tiukkana ensimmäiset pari kuukautta. Haastavaa on ollut keksiä uusia ruokia, kun samat vanhat tuppaa pyörimään viikosta toiseen.. Kaipaisin jotain tosi helppoja reseptejä, jotain minkä valmistais hetkessä..

ViestiLähetetty: 2011-12-05 08:50:23 
Poissa
sintti
sintti

Nyt tuli labravastaukset, jotka on siis otettu 3kk:n karppaamisen jälkeen. Harmi, kun ei tullut käytyä ennen aloitusta! Hemoglobiini 135 (117-155), LDL 3 (alle 3), kokonaiskolesteroli 4,9 (alle 5), HDL 1,45 (yli 1). Rajalla nuo jotku kiikkuu, mut eiks noi nyt kelpaa? :?

ViestiLähetetty: 2011-12-30 11:16:00 
Poissa
sintti
sintti

Reippaat 4kk takana ja puntari näyttää -8,5kg!! =D> On tää vaan niin hienoo, kun paino putoo ihan itsekseen! Joulun ylikin se vaan putos, vaikka olin varautunut pienoiseen nousuun, koska sallin itselleni hieman jouluherkkuja, kuten laatikoita ja suklaatakin. Vetäsin yhen suklaarasian muutamassa päivässä hyvällä omalla tunnolla.. Eipä noista laatikoista kai niin paljoa ylimääräistä tullut, koska enemmän mä söin kinkkua ja kaloja. Nyt lomalla ollessani oon huomannu, et en oikein jaksais syödä, kun ei oo nälkä. Pakkohan sitä on aina jotain syödä, mut toisinaan oon syöny vaan pari kertaa päivässä. Sit oon jotain pientä yrittäny syödä vähä väkisin ennen nukkumaanmenoa.. Sitä se jouluähky teettää.. :wink: Ai niin, tänä vuonna synttärikakkuna olikin mun yllätykseksi "halko" -karppikakku! :) Suosittelen!

Mutta siis: hyvin menee mutta menköön! \:D/

ViestiLähetetty: 2011-12-30 12:25:22 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hienosti on mennyt! Eli voisit jo vaikka vaihtaa ketjun otsikoksi "Kokeneen karppaajan päikky", kun olet noin hienoja tuloksia tehnyt. Hyvää jatkoa myös uudelle vuodelle.

ViestiLähetetty: 2012-01-16 18:21:51 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos mlv! :)
Kannatti vissiin hehkuttaa, että paino putoaa kivasti itsestään.. Nyt se nimittäin sitten jumahti! :? Paino on pysynyt suunnilleen samoissa, eli 70-71kg. Tais sittenkin kostautua vähän viiveellä ne joulusuklaat, mitä tuli syötyä.. Tai sitten se mun jumin aika vain oli tässä kohtaa muutenkin. Nyt on siis viikkoa vajaa 5kk karppausta takana. Aika huonosti on kyllä tullut syötyä, kun ei oikein oo maistunut mikään. Salaattia sain tehtyä viikonloppuna taas pitkästä aikaa, joten ehkä se tästä taas lähtee.. Ärsyttää, kun ei pääse ton seittemän kympin alle!! ](*,)

ViestiLähetetty: 2012-02-01 17:34:42 
Poissa
sintti
sintti

Jumissa meni lähes koko tammikuu, mutta nyt se paino on vihdoin nytkähtänyt tuon seitsemän kympin alapuolelle! =D> Jeeee! En tosin edes yrittänyt keksiä mitään jumin purkukeinoja, vaan jatkoin tavalliseen malliin luottaen siihen, että kyllä se vielä siitä.. Oon muutenkin välillä sallinut itselleni herkkuja tai muuta ei-niin-karppia ruokaa ja oon sitten vaan palannut heti ruotuun. Pitää sitä kuitenkin jotain nautintoja itselleen vielä sallia.. :smt002 Mut hei, kymppibileet on enää 300g:n päässä! \:D/

ViestiLähetetty: 2012-02-01 17:59:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hyvin sä vedät 8) , tsempitykset täältä jatkoon. Perästä tullaan :D .

ViestiLähetetty: 2012-02-18 00:34:32 
Poissa
sintti
sintti

Thänks wheeler! Tsempitykset sulle myös! :smt023

Kymppibileet olikin sitten heti seuraavana päivänä edellisestä viestistä!! \:D/ 2.2.2012 69,3kg! Samana päivänä tuli täyteen myös 10v työnantajani palveluksessa.. :mrgreen: Siinä siis kerrassaan aihetta juhlaan!

Pohjalukeman jälkeen paino on pysynyt nipinnapin seitsemän kympin alapuolella. Tänään vasta vaaka näytti taas tuon pohjalukeman, että josko se suunta kääntyis taas alaspäin oltuaan pidemmän aikaa paikoillaan.. Mulla tuntuu vaikuttavan tosi helposti kaikki repsuilut. Paino jumahtaa paikoilleen vähintään viikoks välittömästi, jos syön jotain hiilarimössöjä. Nyt pitää tiukentaa taas linjaa myös viikonloppuisin, jotta saisin painon jälleen laskuun.
Joka päivä mä silti jaksan iloita uudesta kevyemmästä minästä! :smt038

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00