karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-02 15:29:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-06-06 19:34:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen oli loppuelämäni ensimmäinen päivä (taas), kun kävelin tuohon lähisalille ja ostin 3 kuukauden kortin ja varastin personaltrainerille tapaamisen. 8)
Karppaamalla lahduin pari vuotta sitten reilut 15 kiloa, mutta tällä hetkellä tilanne on se, että elopainoa on viimeisen vuoden aikana kertynyt enemmän mitä koskaan aikaisemmin ja siitä olisi päästävä eroon, oman hyvinvoinnin ja tietty fyysistä kuntoa vaativan opiskelupaikan saamisen takia. Opiskeluun oon asettanut tavoitteeksi, että olen sisällä koulussa ennen kuin täytän 30, eli tässä on vajaa 3 vuotta aikaa.
Tulen päivittämään pari kertaa viikossa tilanteen ja virallisen punnituksen teen aina sunnuntaisin. Kilomäärää en ilkee laittaa nyt, mutta laitan tuohon tickeriin laihduttavien kilojen määrän siihen tilanteeseen jossa olin keväällä 2009, ennen kuin sairastuin.

Kiittäen, kumartaen ja kannustusta toivoen, Mindi :D

Jotta näette mistä on kyse, niin laitan ennen, jälkeen ja nyt kuvat tuohon nähtäväksi.
KuvaKuvaKuva

Mindin taisto; work-in-progress

ViestiLähetetty: 2010-06-08 06:34:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

täällä ilmottautuu yksi kannustaja ja taipaleesi seuraaja :smt006 Mun oma salainen hiljainen tavoite näin kesken urakan on tismalleen sama kilomäärä kuin sullakin, mutta oon päättänyt sitä tarvittaessa muuttaa jos siltä tuntuu. Tällä hetkellä tähtään vasta seuraavan viitoskiloisen rajoille 8)

Tsemppiä ja herkullista karppailua! :)

Kuva

...Lopetus ei milloinkaan, tää on elämäntapa!

ViestiLähetetty: 2010-06-08 09:18:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä vaan täältäkin! :hug:
Kyllä se siitä lähtee hyvin menee..

ViestiLähetetty: 2010-06-08 21:14:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos, kiitos.
Tsemppi tulee tarpeeseen, ku edelliset yritykset ovat kaatuneet motivaation puutteeseen, kun mitään ei tapahdu tai vahtoehtoisesti paino vaan nousi. Oon nyt kuitenkin jo jonkin aikaa onnistunut pitämään painon tässä, joten nyt on odotettavissa jonkinlaisia tuloksia. Tai ainakin näin toivon. :?

ViestiLähetetty: 2010-06-14 11:13:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, mites täällä menee? :smt023

ViestiLähetetty: 2010-06-15 18:26:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Menee, menee... Nimittäin punttisalille. :D
Viime viikolla oli tapaaminen personal trainerin kanssa ja siitä lähtien on ollut jokatoinen päivä asiaa sinne suorittamaan tuota suunniteltua saliohjelmaa. Kohta mie oon kunnon lihaskimppu. :wink:

Muuten menee niin ja näin. Viikonloppuna oli sukukokous, jonka tiimoilta piti olla sukuloimassa ja mussuttamassa niitä perinteisiä kahvipöydän antimia. Luovutin hetkeksi, kun oli helpompi ottaa pieni palanen, mitä kuunnella sitä tyrkyttämis tulvaa. #-o

Mutta joo tällä viikolla taas karppauksen makuun ja hyvillä mielin eteenpäin.

ViestiLähetetty: 2010-06-18 13:40:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Epävirallinen punnitus eilen, kun oon viikonlopun mökillä ja tulos on -1,4kg. Eihän tuo päätähumaava aloitus ollut, mutta itse oon tyytyväinen. :D

ViestiLähetetty: 2010-06-29 14:16:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hienoa mindi! :) Mä tulin tsemppaamaan, kun ollaan niin samankokoisen oloisia. :) Mullekin ois mahtava pudotus tuo -40 kg, mut en uskalla sinne asti suoraan tähdätä vielä... :?

ViestiLähetetty: 2010-07-01 22:50:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tsempistä Tunari. :smt048

Hmmm... Paino on noussut melkein takaisin siihen mistä lähdettiin, mutta syynä ei varmasti ole lihoaminen, vaan se että oon nyt käynyt joka toinen päivä salilla. Ja en vain huvikseni, vaan ihan kasvattaakseni lihasmassaa. :smt047 Pikkasen oon kiinteytynyt, mutta huimista tuloksista ei voi vielä puhua.

Seuraava haaste miulla on se, että saan "ruokailuaikataulun" kuntoon, ku oon päätynyt siihen, että mie syön auttamattomasti liian vähän, jotta kroppa voi hyvillä mielin luopua rasvavarastoistaan. Ku oikeastaan syön vaan yhden pääaterian ja pari välipalaa päivässä.

Mutta joo. Sunnuntaina paljastan painon ja toivottavasti suunnitelman, jolla saan ruokailun kuntoon. [-o<

ViestiLähetetty: 2010-07-04 11:34:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tälle päivälle laitan vain tuon painonpäivityksen tickeriin.
Eli ei ihan alun lukemissa, mutta ei paljoa puutukaan. Näin helteellä olo on turvonnut, niin en edes ala mittailemaan, mutta tuossa viikko sitten ku mittasin, niin vyötäröltä oli lähtenyt 5 senttiä. :shock:

ViestiLähetetty: 2010-07-11 10:38:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin... Viime viikkoisesta paino on pudonnut huimat 400g. :D Tosin näin helteillä on niin turvonnut olo, niin en tiedä paljonko painossa on "ylimääräistä" nestettä mukana.

Mutta sen voin sanoa, et kyllä se on tässä tytössä läski korvautunut lihaksella, ku mittailin tuossa aamusella ja lopputulos on seuraava: Muualta on lähtenyt tasaiseen sentti pari, mutta vyötärön seudulta on poistunut parhaimmillaan 11cm. :shock: Istuskelen parhaillaan sellaiset housut jalassa, jotka eivät vähään aikaan ole mahtuneet reisiä ylemmäs. 8-[

Mutta tästä on hyvä jatkaa. Kunhan helteet helpottaa, niin sitten on mukavempaa treenatakin. Mutta taidan nyt joko hilippassa salille tai sitten uimaan. Vaikka treeniohjelma on miulla tehty niin, että käyn joka toinen päivä salilla, niin ei näin helteillä oikein kannata sinne mennä, ku ei jaksa tehdä liikkeitä oikein, niin se tuppaa olemaan yhtä tyhjän kanssa...

Mutta uiminen kannattaa aina. Kuva

ViestiLähetetty: 2010-08-01 11:43:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas on hieman aikaa kulunut, etten ole tänne mitään kirjoitellut. Mutta tilanne on tällä kertaa se, et tuosta viime punnituksesta paino tippunut hieman. Mutta suurin muutos on se, että oon "joutunut" nostamaan hiilarit rasven kanssa tasoihin energian saannin kannalta. Syynä on yksinkertaisesti se, että kaikesta treenaamisesta ja syömisistä huolimatta paino vain jumitti ja epäilen sen johtuvan siitä, et syön liian vähän ja liian vähän hiilareita.

Mutta testaan nytten mitä kroppa tuumaa tästä ja jatkan sitten joko samalla tavalla tai sitten muokkaan jälleen kerran syömisiäni. :D

ViestiLähetetty: 2011-01-29 19:02:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jahhas, kaipa se pitäisi jaksaa tännekin kirjoitella useammin.
Karppailuni on tällä hetkellä aika hyväkarppia, liikunta on jäänyt työmatkojen kävelyyn ja muutamaan kotijumppaan viikossa, kun ei ole pahemmin aikaa muuhun.
Paino on onneksi kuitenkin pysynyt tuossa mihin se aikaisemmin alakarpilla laski. :)

Lupaan yrittää päivitellä tietoja useammin, kun tämän vuoden tavoitteena on saada painoa ainakin sen 10kg alaspäin. 8)

ViestiLähetetty: 2011-02-02 10:40:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Äh... Just nyt tuntuu, ettei oikein mikään onnaa.
Töissä en pysty syömään karpisti. Kotona käyn oikeastaan vaan kääntymässä, joten kokkailuihin ei pahemmin jää aikaa, kuten ei myöskään kuntoiluun.
No, odottelen tässä kevättä sekä lumien sulamista ja tätä kautta valoa riittää päivässä pidemmälle ja ei tarvitse pelätä liukastuvansa, niin sitten alkaa pitkät kävelylenkit. Salillekin yirtän kevään mittaan keretä, mutta tulevaan kuukauteen sekin on lähes mahdotonta. ](*,)

Ettei karppaus käy liian helpoksi, niin olen päättänyt tutustua GI-lukuihin ja siihen miten niitä voisi hyödyntää... :-k

ViestiLähetetty: 2011-02-06 12:27:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonni, nonni...
Vaikka mitään en ole asian hyväksi tehnyt (syönyt jopa pullaa, josta napsahti hiivatulehdus päälle :smt076) , on tuota painoa pikkasen poistunut viikon aikana. :)

Tänään sitten vuorossa siivoamista yms. hyötyliikuntaa, kun aika ei riitä muuhun... :D

ViestiLähetetty: 2011-02-06 23:19:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemiä! Täällä kans yks (toivottavasti) viimeisen yrityksensä aloittanut, että ihan jännyydellä suakin tsemppailen :)

ViestiLähetetty: 2011-02-13 20:34:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos PikkuHukka. :hug:

Viikon saldo: Karppailua kotona, kaverin tuparit lauantaina ja töissä hiilaripitoista ruokaa. Mutta onneksi muutkin ovat tajunneet sen, ettei kevyttuotteista ole mihinkään ja että pasta tulee olla tummaa jne. :smt038

Tästä huolimatta painoa poistunut 200grammaa. Tai sitten oli vaan hyvä hetki punnitukselle. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-02-19 20:55:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmmm...
Kaipa vihdoin tuo Metformiini alkaa vaikuttaa, ku hiilatrimössöistä ja vähäisestä liikunnasta huolimatta taas on 100g lähtenyt... No, onhan sitä jo tullut syötyä vajaa 3 kuukautta joten alkaa kroppakin tottua siihen ja antaa sen tehdä tehtävänsä. :D
Mutta joo, jospas sitä ens viikolla kerkeis käydä ainakin kerran uimassa ja vaikkapa jotain muutakin, niin ensi viikon saldokin ois miinusmerkkinen. [-o<

ViestiLähetetty: 2011-03-06 21:19:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Äh, parin viikon saldo on valitettavasti reilun kilon verran plussalla syystä tai toisesta.

Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan siltä, että pitäisköhän lähteä rehevaamaan itse Heikkilää, ku mie teen jotain ihan varmasti väärin...

ViestiLähetetty: 2011-03-18 09:28:42 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Heippa :smt006

Mullakin olis urakkaa kaikkiaan yli 40kg, mutta yritän ensin "vaan" 80-kiloon eli -33kg :roll: . Sitten sen jälkeen katson että missä mennään.

Ja ilmeisesti sullakin on kakkosen diabetes? Minä sain "tuomion" tammikuussa, mutten suostunut ottamaan vielä silloin lääkkeitä. Nyt näyttäis, etten ehkä saakaan kun paastot on tippuneet kuuteen ja alle, joten uskon että pitkäkin putoaa alle 6,5, jonka lääkäri laittoi tavoitteeksi (ja viimeksi se oli just sen 6,5 :mrgreen: ).

Mutta, piti kommentoida että onko sulla Heikkilän kirjaa? Saisko siitä apua?

Itsellä ongelma on tuo että miten paljon uskaltaa syödä. Yhden mukaan kulutus olis n. 3500kcal ja toisen mukaan n. 4100kcal. Taidan tiukistella liikaa, kun olen ajatellut päässäni että vain 2000 kcal (koomakulutus tämän sivuston mukaan n. 1800). En tiiä, välillä tuntuu ettei tästä tuu mitään. Ja harmittaa kun muilla tuntuu putoavan kilo ja viikko. Ja vaikka kuinka olen päättänyt että kilo ja kk riittää mulle, niin silti se välillä korpeaa. En yhtään laittais hanttiin vaikka lähtis ees vähän nopeemmin :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00