karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 20:06:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-13 21:26:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
Eli olen 19 -vuotias miehenalku joka on nyt vajaan kuukauden karpannut ja paino on pudonnut alkupainosta 125.6 jonnekin 119:sta kilon paikkeille (tarkkaa lukemaa en tällä hetkellä pysty sanomaan.) Tulosta on siis tullut. Alkupainon olen punninnut 22. päivä tammikuuta joten kolmisen viikkoa mennyt juuri rikki tuon kuukauden sijaan.

Onhan tuossa huomattavasti vielä pudotettavaa, sillä pituuttakin minulla on vain 174 senttiä. Joku lähemmäs nelisenkymmentä kiloa tarvitsisi siis vielä lähteä. Eli sinne kahdeksankymmenen kilon paikkeille tähdätään.

Suurimmat muutokset jotka ovat näkyneet on vaatteiden mahtuminen huomattavasti paremmin ylle tai jopa osan jäämistä yli-isoiksi jo näin pienenlaisella painonpudotuksella. Vatsan lisäksi myös kasvoista on lähtenyt jonkin verran massaa pois vaikka itse en voi todeta muuta kuin kaksoisleuan heikenneen huomattavasti.


Tulin muutaman kuukautta sitten siihen tulokseen, että ylipaino on pitänyt erinäisistä syistä itsetuntoni alhaalla ja tarvitsee korotusta ja mikä olisikaan parempi itsetunnon nostaja kuin onnistua jostain suuresta haasteesta, eli suuren ylipainon pudottamisessa. Ylipaino on myös aiheuttanut sen, että hikoilen hyvin herkästi ja hengästyn nopeasti ja paiakt kipeytyvät joten terveydelliset syyt olivat myös tärkeitä.
Aiemmin minulla oli kolmen viikon jakso karpaten jossa paino putosi rapiasta 130:stä noihin alkulukemiin. Eli periaatteessa painoa on pudonnut yli 10 kiloa.

Tavoitteena olisi päästä Yliopistoon nyt syksyllä ja jos sinne pääsisin huomattavasti paremmassa kunnossa olevana niin olisi hyvä. Eli tavoitteekseni asetankin alle 100 kiloa (eli tästä väh. -20) Elokuun loppuun mennessä, onko realistinen? Vai olisiko jopa suurempi pudotus mahdollinen. Ketoosissa vedellään.

Olen myös tullut siihen tulokseen että en näe mitään esteitä vhh ruokavalion jatkamiselle tulevaisuudessakaan. Pitää vain ennen pitkää selvittää mikä on sopiva hiilarimäärä.

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-13 21:35:46 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Hienostihan tuo taival on alkanut, sinulla nuorena miehenä on ihan realistiset mahdollisuudet päästä syksyyn tavoitteeseesi. Syö hyvää ruokaa, pidä hiilarit alhaalla, äläkä stressaa liikaa.
Tsemppiä!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-21 12:36:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
Kiitoksia tsemppauksesta.
Tänään tuli sitten vaa'alla käytyä ja varsinainen yllätys sieltä paukahti (etenkin kun toissa viikonloppu meni vähän niin ja näin).
Eli painoa olisi 116,5 kiloa. -2,5 kiloa siis toissa viikon lauantaista. Kohta kymmenen kiloa vuoden alusta pois ja kaikista pahimmasta painosta mikä ollut niin noin 15 kiloa. Kuukaudessa siis -9,1 kiloa.
Lievästi sanottuna olin ilahtunut, sillä luulin tuloksen olevan huonompi.

Edit: Korjattiin sana viime viikko sanalla toissa viikko (12.2 olin viimeksi vaa'alla)

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-11 12:19:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
Tänään painoa 113,8 kiloa, tippuu, tippuu.
Yli kymppi siis jo pois.

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-20 11:19:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
112,7, eli tippuu tippuu, mutta 112 olisi ollut jo mukavampi lukema.
Ei kauaa mene kun ollaan alle 110 =D>

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-02 10:13:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
110,7 kiloa =D>
EI voi kuin olla tyytyväinen, mutta ei liian tyytyväinen sillä liika tyytyvisyys tappaa innon. Nyt näyttää 100 kiloa syksyyn mennessä realistiselta ja tätä menoa menee alle sen.

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-10 21:42:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
Karpattu nyt yhtäjaksoisesti tammikuun lopulta ja vaaaka näyttää lukemaa 109,5 kiloa, eli semimaaginen 110 kilon raja alitettiin.
Kun ottaa huomioon lähtöpainon vuoden alusta niin pudotusta on rapiat 16 kiloa. Jos otetaan mukaan viime syksyn karppausaikani joka enemmän tai vähemmän tyhmän joulusyöpöttelyn takia meni pilalle niin painoa on tullut alas noin 23 kiloa, joten hienosti etenee.
Kyllähän sen huomaa kun mahtuu vaatteisin huomattavasti paremmin. Käytin farkkuja kokoluokkaa 56 ja 58 (vaikka aika epävarmoja lukuja nuo ovat koska sehän riippuu myös valmistajasta/mallista) ja nyt menee jo 40 kokoiset päälle, ja 36 hyvin lähellä.

Matkaa on vielä, mutta kyllä tämä onnistuu - tiedän sen.

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-22 10:12:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
105,2 kiloa tyhjällä vatsalla.

Eli BMI (vaikka se miehillä taitaa aika huonosti kertoakin) on jo alle 35 =D>
Tuossa on takana aika repsahtanut viikko, mutta onneksi ei näy se mitenkään negatiivisesti (tosin kiinnostaisi lukemat ilman sitä...)
Paljon on vielä läskiä, mutta tippuu tippuu.

Missäs vaiheessa alkaa naama yleensä tyhjentyä läskistä? Sitten kun on enää 10-5 kiloa jäljellä?

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-22 10:40:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Hienosti on mennyt! Keväällä ja kesällä se painon tiputtelu yleensä on vielä helpompaa ja kyllä kasvotkin kapenee matkan varrella! Kun syö tarpeeksi kunnon karppiruokaa niin ne repsutkin pysyy aisoissa paremmin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-22 10:45:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-10-13 11:40:31
Viestit: 58
Mahtavaa! Sulla menee todella hienosti. Naamasta varmaan lähtee ensin turvotus ja läskiä sitten pikku hiljaa. Yleensä läski taitaa lähteä viimeisenä sieltä, mihin se ensimmäisenä on tullut :) Tsemppiä jatkoon ja onnea pääsykokeisiin, jos sellaisia on vielä edessä!

_________________
Kuva
__________________________________
Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-22 15:45:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
mlv kirjoitti:
Hienosti on mennyt! Keväällä ja kesällä se painon tiputtelu yleensä on vielä helpompaa ja kyllä kasvotkin kapenee matkan varrella! Kun syö tarpeeksi kunnon karppiruokaa niin ne repsutkin pysyy aisoissa paremmin.

Tällä hetkellä tosiaan näyttää että asettamani tavoite tulee toteutumaan hienosti (alle 100 kg elokuun loppuun mennessä), enkä kyllä pistäisi ollenkaan pahitteeksi että puhuttaisiin luvusta joka on lähempänä yhdeksääkymmentä kuin sataa kiloa.

kerttunen kirjoitti:
Mahtavaa! Sulla menee todella hienosti. Naamasta varmaan lähtee ensin turvotus ja läskiä sitten pikku hiljaa. Yleensä läski taitaa lähteä viimeisenä sieltä, mihin se ensimmäisenä on tullut :) Tsemppiä jatkoon ja onnea pääsykokeisiin, jos sellaisia on vielä edessä!

Eli naamasta tosiaan taitaa sitten viimeisenä lähteä... No samapa tuo.
Ja pääsykokeet ovat tosiaan tuossa kesäkuun alussa.

Kiitoksia kannustuksesta.

Nyt olisi varmaan jo aika alkaa kamppailemaan sen toisen ongelman eli erittäin huonon itsetunnon kanssa - uskon aina epäonnistuvani ja en täten uskalla mitään uutta koittaa. Urheilulajeissakin tyydyn aina perussuoritukseen koska silloin epäonnistumisen riski on pienin. Vastakkaisen sukupuolen kanssa en nyt uskalla edes suutani avata ettei tule mitään tyhmää sanottua. Hylkäämisen pelko jne. Kaikki nämä johtaneet samalla huonoon motivaatiotasoon yhtään missään - pieniä onnistumisen tunteita on tosin tämä painonpudotus tuonut. Naurettavammaksi kai menee se, että jos jotain palautetta tulossa yhtään mistään asiasta niin odotan aina huonoa palautetta ja mikäli sitä joskus tulee niin oli ihan odotettuakin (ja ei siitä täten pety). Hyvästä palautteesta taas menen hämilleni ja en osaa sanoa mitään. Pessimisti ei pety jne.
Eli tässä onkin sitten ongelma numero kaksi jota lähdetään korjaamaan. Voisi kai aloittaa joukkuelajeissa muiden kuin perussuoritusten yrittämisestä.
Tekstistä huomaa että tiedostan ongelman, mutta sen korjaaminen on todella vaikeaa, mutta koitetaan koitetaan.

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-28 09:34:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
Tänään oli paino jossain 103,5:n ja 104:n välillä. Miksikö en voi antaa tarkkaa lukemaa? Vaa'assa ilmeisesti jotain pientä häikkää (yksi vaa'an "jaloista" irti) ja siksi pitää ottaa useampia punnituksia ja tasapainoilla sen kanssa jotta saadaan oikea lukema.
Yleisin luku oli kai 103,6 kg

Parina viime päivänä lähti aika paljon nesteitä - ilmeisesti olivat niitä toissa viikon repsahdusten jäljiltä varastoitunutta. Saattanee selittää suhtkoht isoa pudotusta.

Alle satanen lähestyy mukavaa tahtia =D>

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-28 16:39:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Upeeta tulosta!!!
Onnitteluja!!!
=D> =D> =D> =D> =D>

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-28 16:54:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-04-21 21:55:04
Viestit: 846
Hienoa Shardew =D> =D> =D> Kahdeksas kuukaudes melkein 30kg painosta pois.ONNITTELUT, sisukas sissi olet! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 20:16:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
Kiitoksia vaan :D . Nyt vasta itsekin älysin että kauanko olen jo jatkanut.

Jos saisi tosiaan kesän loppuun mennessä sen painon alle sen 30 BMI:n tai edes lähelle yhdeksääkymmentä kiloa niin voisi olla jo todella tyytyväinen. (jälkimmäinen todennäköisempi)

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-11 11:28:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
Painoa 102,2 kg. Eli ei ihan vielä kolmenkympin rajaa rikki :lol:

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-11 12:20:19 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
:shock: Aivan uskomatonta :shock: Kyllä on mahdoton tahti.Onnitteluni =D>

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-30 19:44:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-04-21 21:55:04
Viestit: 846
Mahtavaa. =D> Kerro nyt ihmeessä miten sä tän ihmeen teet? :wink: Juoksetko paljon,uitko vai mitä liikuntaa harrastat? Voisitko kertoa mitä sä syöt päivän mittaan ja miten paljon? Saisin itselleni jotain uutta kokeiltavaa,ehkä! :shock: Mutta vielä kerran:KYLLÄ ON MAHTAVA SUORITUS, älä nyt ihan kokonaan kuihdu pois! :lol: :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-09 13:01:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 23:36:22
Viestit: 73
Vähän oltu poissa eikä huomattu näitä.

läskitär kirjoitti:
Mahtavaa. =D> Kerro nyt ihmeessä miten sä tän ihmeen teet? :wink: Juoksetko paljon,uitko vai mitä liikuntaa harrastat? Voisitko kertoa mitä sä syöt päivän mittaan ja miten paljon? Saisin itselleni jotain uutta kokeiltavaa,ehkä! :shock: Mutta vielä kerran:KYLLÄ ON MAHTAVA SUORITUS, älä nyt ihan kokonaan kuihdu pois! :lol: :lol:

Siinä se ongelma mulla onkin, että en mä pysty oikein kertomaan koska en mä oikeastaan tehnyt mitään erikoista. Toki koiran kanssa tuli tehtyä nopeampia (varmaan 5-6+ km/h) kävelylenkkejä jotka kestivät sellaisen 1½-2 tuntia. Noita viitisen kertaa viikossa. Nyt ne on jääneet vähemmälle koska nilkka vähän valitti, mutta muuten on melkein joka päivä treenattu tunnin salibandymaalivahtitreenejä joissa mun torjuntatyylillä tulee kyllä hiki helposti.
Syömiset yleensä kai päivän aikana aamulla joku 100-120 grammaa pekonia runsaalla salaatilla tai useasti 250 grammaa Eridanousta/partista/jotain vastaavaa, suhtkoht paljon marjoja (mustikoita pääosin), vaihtelevaa lihatuotetta päivällä (melkein mitä vaan lihapitosiesta makkarasta (vähintään 80% lihaa, mielellään lähempänä 90%) kunnon pihveihin ja kanasta kylmäsavustettuun loheen) varmaan sellaisen 300-500 grammaa vähän riippuen päivästä ja sitten illalla jos ei ole Eridanousta vielä aamulla syöty niin se 200 grammaa sitä marjojen kanssa tai ihan sitten pelkkiä marjoja sekä juustoa/leikkeleitä (metwursti jne.). Salaatissa ihan perus jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, mansikoita, hieman omenaa ja hieman viinirypäleitä. Mä en oo niin nuuka sen salaatin sisällön kanssa, kun ei niitä hedelmiä siellä kauheasti ole.
Jotain saattanut unohtaa tai laskea liikaa/liian vähän, mutta joku päivä laskin kalorit niin taisi 2000-2500 kcal pyöriä.

Ja nyt on tahti jostain syystä hidastunut reippaasti, mutta voi olla ihan terveellistäkin, että on välillä näin. Oli jumissa pari-kolme viikkoa ja muutosta tapahtui vasta kuluneella viikolla.
Eli painoa tasan 101 kiloa.

_________________
Paino (Lokakuu 2010): 132 kg -> 93 kg ja jatkuu (tavoite n. 80-85 kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-09 13:29:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-03-16 23:13:04
Viestit: 105
Aivan loistavaa !! Ei täs voi muuta ku taputtaa ! =D>
Tuon huonon itsetunnon ja "piiloutumisen" ymmärrän täysin, olen koko pienen elämäni kärsinyt komplekseistani, en ole tarpeeksi hyvä, en ole sen arvoinen, ei kannata, en onnistu kuitenkaan etc.
Varsinkin kun koulussa olin ikävälil 8-19v koulukiusattu.

Mutta lukiossa jossain vaiheessa päässä napsahti ja päätin ettei näin voi jatkaa.
rupesin kursimaan itsetuntoni rippeitä kasaan ja vielä tänäkin päivänä huonoina päivinä saumat vähä purkautuu..

Paino on kyl ollu se mikä minussa mättää.
En oikeasti ole hirvittävän isokokoinen, mutta kun on pienestä iästä asti kuullut olevansa lihava silloin kun ei ollut, niin vaikeeta on muuttaa mieltä itsestään.
Muista nähdä itsesi oikein. Unohda entinen, keskity nykyiseen :)

Pääset kyllä tavoitteeseesi, älä harmistu vaikka pudotus hidastuu, se on ihan normaalia :)
Ota kuvia itsestäsi. Vertaa entisen painon (130) kuvia nykyiseen (100). Huomaat kyllä eron :D
Pistä meilleki näytille et voidaan muuttuu kateudest vihreiks ja hyppiä riemusta puolestasi ! \:D/

_________________
Flowers do not chase after bees


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)