karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-30 20:43:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-11-24 15:02:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ja terve vaan kaikille!

Olen näillä palstoilla ja itseasiassa koko VHH -dieetissä uusi ilmestys. Siskoni ja hänen miehensä ovat tätä ruokavaliota noudattaneet jo pitkään ja monen kuukauden mietinnän tuloksena päätin itsekin laittaa korteni kekoon =D> .

Olen 31 v., 168 cm pitkä ja painan 94,2 kg. 3 kk sitten synnytin ihanan pienen tytön ja raskauskilojakin on siis vielä jäljellä. Tuli sen verran jäätelöä syötyä tuon raskauden aikana, että ohhooh :oops: .

Olen myös yksi niistä joka on aikaisemmin ollut VHH -diettiä vastaan! IHMINEN TARVITSEE HIILAREITA ja EIHÄN RASVALLA PYSTY LAIHTUMAAN jne. Niin niin... täytyy myöntää, että en tiennyt silloin tästä dieetistä yhtään mitään. Luulin, että Atkinsin dieetillä syödään pelkkää jauhelihaa ja voita :-# . Siskoani olen jonkin verran kuunnellut ja nyt lähiaikoina Atkinsin kirjan luettuani (ja näitä foorumin juttuja) olen tajunnut koko jujun!! :lol: . Ja miten onnellinen olenkaan tämän dieetin löydettyäni!

Aloitin karppaamisen jo pari viikkoa sitten, mutta painossa ei tapahtunut oikeastaan yhtään mitään. No eipä tietenkään kun luulosairauteni esti minua syömästä oikein;) Nyt pikkuhiljaa alan päästä jyvälle ja uskon todella, että tämä onnistuu!

Tavoitepainoni on 72 kg joka on ns. hyvänolonpainoni. Joskus aikoinaan.. vuonna kivi ja tuhka, olen painanut tuon verran. Muistan vieläkin miten hyvä olla minulla silloin oli! Nyt tähdätään samaan ennen ensi kesää:)

Minä niiiiiiiiiiiiiiiiin toivon, että tämä toimii ja olen vihdoinkin löytänyt ruokavalion jolla laihduttaa itseni normaalipainoiseksi ja myös pidän itseni siinä! :smt023

ViestiLähetetty: 2010-11-25 22:02:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jaa mitä nestettä?

Aamulla paino 92,9! Ramppasinkin koko yön vessassa..

Tänään nälkää en ole tuntenut oikeastaan ollenkaan! Petollista, sillä voi mennä tunteja ennen kuin huomaa, että ei ole syönyt yhtään mitään! Niinkuin ruokkikseeni kirjoitin - vauvan kanssa aika LENTÄÄ ja täytyy vissiin laittaa puhelimeen muistutus jopa veden juomisesta :lol: . Kyllä sen huomaa kun unohtaa juoda..

Kävin äsken ostoksilla. Enpä ole ennen sellaisia ostoksia tehnytkään! Ai että näytti terveelliseltä =D> . Auringonkukan siemeniä, maissijauhoja, psylliaumia vai mitä se nyt olikaan. Seesaminsiemeniä, jauhelihaa, partista.. vaikka mitä hyvää!

Eilen nukkumaanmenoaikaan olin täysin pirteä ja se harmitti. Tiedän kuitenkin, että tarvitsen unta koska tyttö herättää tunnin välein ja aamu alkaa jo puoli kuudelta. Yöheräämisten aikaan olinkin niin väsynyt, että huhhahhei. Onneksi on päikkärit keksitty ja silloin tyttökin nukkuu pidempään;)

Jaahas - jos linnottautuis sohvalle ruokasuunnitelmien kanssa :D

ViestiLähetetty: 2010-11-26 05:29:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jep jep.. eipä tässä näköjään unta tarvita. Unen päästä sain kiinni vasta n. klo 02 ja tyttö herättikin sitten jo klo 05 (aamuun. Sitä ennen kyllä herätti muuten vaan monta kertaa). Ja silti olo on niin virkeä, että tuntuu kuin olisi nukkunut makoisat 8 h yöunet! Mahtaakohan tämä kostautua jossain vaiheessa? :-k

Oli ihan pakko mennä puntarillekin tässä kun hereillä ollaan. 92,6 kg näytti eli taas olis 300 g lähtenyt! Wau! =D>

Jokohan tässä pian viitsis aloittaa jonkinlaisen kuntoilun? Pidemmät kävelylenkit olis kyllä hyvä juttu, mutta kun siellä on niin kamalan kylmä viima ollut jo monta päivää! Eihän sinne tarkene lähteä! :shock:

Jaahas, kaipa sitä sitten vois alkaa kahvinkeittoon:)

ViestiLähetetty: 2010-11-26 10:18:05 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Pakkanenhan on vaan pukeutumiskysymys ;) Sanon minä joka tuolla harva se päivä eskimoks pukeutuneen tarvon.

Mut hei, tsemppiä sullekin tähän hommaan, hienosti on lähteny käyntiin =D>

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2010-11-26 11:36:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Totta turiset :-D. Ja kyllähän sitä lämpiää kun tarpeeksi nopeesti kävelee.. karvahattu päähän niin ei korvat jäädy. Näin ajattelen ja vielä kun sen toteutan niin hyvä on:)

ViestiLähetetty: 2010-11-26 11:40:11 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Hienoa että sulla on alkanut hyvin! =D> Ketoosi voi hyvinkin viedä yöunet. Jos olo alkaa tuntua liian maaniselta niin lisää sitten vähän hiilareita, mutta jos menee hyvin niin älä turhia huolestu :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-11-26 13:09:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos tsemppailuista!

Tasaantuuko ne ketoosin oireet jossain vaiheessa? Mulla ei vissiin ihan kunnolla vielä ole käynnissä koska minkäänlaista hengityksen hajun muuttumista tms. en ole huomannut. Ja olen ymmärtänyt, että KYLLÄ SEN SITTEN HUOMAA :mrgreen: .

Niin lähinnä sitä ajattelin, että onko tämä nyt koko ketoosin ajan sitä, että yöunet voi unohtaa vai alkaako jossain vaiheessa taas uni maistumaan? Ei sillä..kyllä mä päikkärit ottaisin mielihyvin :lol:

ViestiLähetetty: 2010-11-26 18:32:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voi dääm.. nyt meni yli 20 gramman hiilarit! Tein siemenleipää ja oli niin kerrassaan hyvää et tuli sit syötyä vaiks kui paljon ](*,) !!!! No eihän se mikään maailman loppu ole, mutta noudatan aina niin orjallisesti ohjeita et harmittaa kun tuli nyt syötyä enemmän mitä oon tälle päivälle laskenut.

Mitä tästä opimme? - Siemenleipä on HUIPPUHYVÄÄ! En laittanut mitään jauhoja. 2 dl auringonkukansiemeniä ja 1 dl seesaminsiemeniä..nam!

ViestiLähetetty: 2010-11-27 09:47:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilinen 20 g hiilareita meni kyllä tosissaan yli! Mutta päätin pitää sen sitten herkkupäivänä ja olla tuntematta liikaa syyllisyyttä. Söin siis pellillisen ihanaa siemenrieskaa ja päälle vielä partista ihan hulluna :oops: .

Mutta ei syytä huoleen! Tänään paino oli silti pudonnut 100 g! Hahaa!

Eli tämänhetkinen paino 92,5 kg. Voispas sanoa, että tasan 20 kg tavoitepainoon :shock:

Sitä energiapiikkiä ei ole kyllä tullut. Tai vaikuttaakohan eilinen mässääminen ja kuume siihen, mutta väsyttää aivan hillittömästi! Mutta ei auta..

ViestiLähetetty: 2010-11-28 07:09:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänä aamuna paino 92.2 eli taas -300g! :resp:

Aion käydä nyt ainakin ensimmäisen kuukauden joka päivä puntarilla koska se motivoi mua jatkamaan ja jos jostain syystä junnaa tms. niin voin tarkastella syömisiäni ym. Tottakai tämä vauhti jossain vaiheessa alkaa hidastumaan, se on jo tiedossa:)

Pitkästä aikaa vauvan herättäessä aamulla olin pirteä! Oli ihanaa hoitaa tyttö ja keitellä kahvia niin, että ei silmät olleet ristissä:) Tosin yöllä oli taas todella vaikeaa saada unen päästä kiinni..

3 viikon päästä olis tarkoitus mennä laivalle - saas nähdä pääsenkö alle 90 kilon siihen mennessä #-o

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :smt049

ViestiLähetetty: 2010-12-02 07:36:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt on jäänyt päivittäminen vähän harvemmaksi kuin tuossa alussa. Tyttö ja talon rikkinäinen viemäriputki ovat pitäneet vallan kiireisinä :mrgreen: . Se on kumma, ettei mitään tuollaista voi tapahtua KESÄLLÄ tai SYKSYLLÄ vaan keskellä PAUKKUPAKKASIA! Huh.. onneksi on keksitty viemärihuolto jonka avulla pitäisi nyt pärjäillä siihen asti, että maa sulaa ja päästään kaivamaan. Nämä on näitä talon omistajan onnenhetkiä :smt009 .

No. Asiaan. Paino jumitti tuossa jossain vaiheessa 92,2 kg kohdalle, mutta tänään se oli pudonnut ja vaaka näytti 91,7. Voi, niin toivon, että pääsen alle 90 kilon ennen laivamatkaa joka on n. 3 viikon päästä!
Tuo ruokailu on kyllä niin retuperällä, että ruokkista ei tee mieli edes päivittää koska en halua muiden ottavan siitä esimerkkiä. Eli siis kalorit ovat aivan liian alhaalla ja myös proteiinit. Tämä viikko vielä hullunmyllyä ja sen jälkeen alan jälleen keskittymään oikeanlaiseen syömiseen. Näillä mennään vielä tällä erää :roll:. On niin helppoa tehdä 1 vuoka ja syödä sitä sitten pari kertaa päivässä kun ehtii. Eilen esim. tein ruusukaalivuoan (ruusukaalia, kermaa, juustoa) ja en syönyt muuta päivän aikana. Oli muuten SUPERHYVÄÄ =P~ . Rasvaa tuli tarpeeksi, mutta muut arvot jäikin sitten alhaisiksi. No..onneks oli pudonnut paino kuitenkin. Tänään on vuorossa kukkakaali-broilervuoka, nam!

Mutta näin tänään. Katsotaanpas jos pääsisin päivittelemään taas viikonloppuna tai ainakin sen jälkeen. Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2010-12-04 06:30:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään ovat Joulumyyjäiset joihin olen parhaani mukaan yrittänyt väsätä myytäviä tuotteita. Se onkin vienyt myös suuren osan ajasta joka jää vauvan hoidon jälkeen :D . Jospas sitä huomisesta lähtien jaksaisi alkaa taas tuota ruokapäiväkirjaa päivittämään ja yleensäkkään enemmän miettimään mitä sitä söisi.

Paino on kuitenkin pudonnut - nyt 90,9 =D>

Mukavaa lauantaita kaikille!

ViestiLähetetty: 2010-12-11 17:43:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Muistetaanpas välillä taas tänne päivitellä! Eli tänään aamulla paino oli 90,3 ----> kohta uusi kymmenluku alkaa vai miten se sanotaan :lol: . Ihanaa! Tosin huomenna onkin sitten siskon tytön syntymäpäivät ja herkkuja tiedossa. Olen kuitenkin huomannut, että jos joskus sallii itselleen ihan näitä hiilarisiakin herkkuja esim. juhlissa, niin ei se maailma siihen kaadu. Seuraavana päivänä sitten taas jatketaan vanhaan malliin niin kyllä siitä taas sitten putoaa!

Viikko enää laivareissuun ja uskonpa, että pääsen alle tuon 90 kilon! =D>

ViestiLähetetty: 2011-01-09 06:53:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Noniin.. oli niin paljon juhlia ym joulupyhinä, että ajattelin hyvällä omalla tunnolla viedä ne loppuun ja aloittaa sitten uudella asenteella kun vuosi on vaihtunut. Ja niin teinkin:) Järkytys oli kuitenkin suuri kun katsoin Uuden Vuoden jälkeen puntariin - 5 kiloa tullut lisää! Ja jotkut onnelliset eivät liho sitten millään. Minä lihon heidänkin puolestaan!

No, uuteen vauhtiin olen taas päässyt ja n. viikossa onkin tippunut tuo tickerinkin näyttämät 2,5 kiloa. Tällä hetkellä painoni on siis tasan 93 ja tiputettavaa tasan 25. Huh.

Olen myös aloittanut uinnin ja juoksun (vielä laskeskelen pylväiden välejä) ja pyrin hyötyliikkumaan joka päivä. Olo on kohentunut ja energiaa on huimasti tullut lisää!

ViestiLähetetty: 2011-01-10 13:28:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Päivä alkoi mukavasti 40 minuutin pilateksella ja paistetulla kaalilla+meetwurstilla. Ruokahalua ei ole, mutta kun syö jotain hyvää niin kyllä se jo uppoaa :lol: . On se hassua.. nyt tasan viikon olen ollut vhh:lla ja olo on kuin olisin 2,5 kilon sijaan laihtunut 10 kg! Aivan mielettömän hyvä ja pirteä olo! Nesteet kyllä tekee olotilasta todella tukalan, että niidenkin lähdön takia on varmasti hurjan hyvä olla..

ViestiLähetetty: 2011-01-11 13:30:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei täällä on varmasti ollut juttua aikaisemminkin mut nyt ei vaan jaksa alkaa selailemaan. Eli mistä mahtaa johtua, varsinkin nukkuessa, pienen pieni vapina lähes koko kehossa? Herään yleensä siihen ja tämä on päiväunien aikaan enemmänkin kuin yöunien. Mulla on myös alkanu ilmenee outoa pistelyä lihaksissa ja voimattomuuden tunnetta. Juoksukin voi ihan yhtäkkiä loppua siihen kun jalat alkavat painaa kuin kasa rautaa! Väsyttää myös todella paljon... toki mulla on ihana pieni tyttö joka herättelee öisin, mutta silti..en ole pitkään aikaan ollut näin väsynyt! Viikon olen nyt karpannut..

Eilen tuli illalla herkuttelufiilis ja söin partista ja vadelmia ihan reilusti. Meni vatsa AIVAN sekaisin! Outoa..

Nyt on kuitenkin pudonnut tasan 3 kiloa josta olen haltioissani! Ja todellakin toivon, että olo tästä alkaa pian helpottumaan..

Paistoin äsken itselleni ihania lihapullia. Eilen laitoin jauhelihan sekaan paaaaaljon punasipuli, grillimaustetta ja rakuunaa. Tänään paistoin pullat ja dippailin niitä äsken majoneesi-aurajuustoseokseen. Voi taivas miten hyvää!! :smt055

ViestiLähetetty: 2012-09-30 07:24:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ohhoh.. mikäköhän on lihapullissa sittenkin ollut kun päivitykset ovat jääneet siihen :) . No.. Tässä välissä olen käynyt Personal Trainerin johdolla salilla ja monessa jumpassa. Olen myös juoksun aloittanut ja maratonitkin olivat syksyn haaveena kunnes tuli juoksijan polvi. Painoa on vielä juoksuun aivan liikaa, 87,1 kg. Kesän alussa paino oli jopa 80,8, mutta jostain syystä en saanut enää itseäni niskasta kiinni ja ruokavaliokin palautui ennalleen. Rakastan kaikkea makeaa!

Nyt yritän uudelleen ja toivon onnistuvani.

Eli pituus 168 cm ja paino 87,1 kg. Tavoitepaino n. 72 kg.

ViestiLähetetty: 2012-10-01 10:23:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

=D> Kyllä jotain tein oikein! Aamulla paino oli kilon vähemmän kuin edellisellä aamulla. Niin fyysinen kuin henkinen olo on huomattavasti parempi kun nesteet ja kuona-aineet ovat lähteneet liikkeelle. Vaikka aikaisemmin olenkin karpannut, niin silti epätoivo iski aamulla. "Enhän mä olen voinut laihtua kun söin sitä jauheliha-meetwurstimunakasrullaakin illalla". Kyllä vaan olin!

Muistelisin, että viime karppauskerralla mulle iski ihan hillitön päänsärky ja vilu. Nyt ei päänsärkyä ole (ja itseasiassa päänsäryn välttääkseni yritän syödä yli 20 g hiilareita päivässä), mutta aivan hillitön vilu kokoajan!! Tekis mieli pukea aamulla työmatkallekin (jonka siis teen "lämpimässä autossa") topparatsastushaalarit. Saunaan on ehkä pakko mennä tänään tai ihan juoksulenkissä saattaisi olla pitkäaikaisempi vaikutus ;).

Tsemppiä kaikille tälle viikolle!

ViestiLähetetty: 2012-10-03 04:29:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ja kello "löi" 04:30 ku heräsin pirteänä sängynpohjalta. Herätykseen oli aikaa vielä puolisen tuntia. Onhan tää hienoa, että ei aamulla väsytä, mutta kun mä tiedän sen, että se kostautuu sitten iltapäivästä. Eikä saa mitään aikaiseksi kun pitäisi vaan nukkua.

No.. jospas tästä lähtisi töihin tekemään aamupalaa! :)

ViestiLähetetty: 2012-10-04 09:02:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ja paino senku tippuu vaan. Olen joka aamu silmät kiinni toivonut, että paino olisi tippunut 0,200 g koska n. 1,5 kg/vko olisi hyvä tahti mennä. Vielä tähän mennessä ei ole niin vähän tippunut. Eilisestäkin -400 g!! Illalla oli vaikeuksia mennä nukkumaan, mutta nukuin kuin tukki klo 04:30 asti :). Sitä on pienen tytön äitinä ja yrittäjänä tottunut vähiin yöuniin eikä niistä tule niin stressattua. Joskus sitä huomaa oman väsymyksensä keskittymiskyvyn puutteena ja pienenä kiukutteluna ;). En tiedä.. mahtaako kotiväki olla sitä mieltä, että ei se kiukuttelu niin pientä ole.

Kohta on lauantai.. ja meille tulee kotiin iso lauma miehiä juhlimaan. Itse myös menossa mukana punaviinin ja vodkan voimin :). Grillaillaan joten syömiset eivät ole mikään ongelma. Ajattelin myös tehdä ison pellillisen karppipizzaa, että on sitten valmiina aamuyöstä jos nälkä iskee ja aamupäivällä kun tekee mieli krapularuokaa. Ei pitäisi tehdä tiukkaa! Viime lauantaina krapularuokailut meni ainakin täydellisesti joten tuskin nyt myöskään tulee mitään ongelmia.

Olen ollut kova napostelemaan josta yritän päästä ainakin osittain irti. Tai toivon, että napsoteltavat ovat jotakin terveellistä eikä kakunpaloja, pizzanpaloja tms. Nytkin tietsikan vieressä paahdettuja ja suolattuja auringonkukansiemeniä. Saksanpähkinöitä oli myös jossain vaiheessa, mutta ne ovat jo syöty :)

Ai että.. on tämä vaan helppoa edelleen :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00