karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Temen pudotus!
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=8&t=47309
Sivu 1/2

Julkaisija:  Teme [ 2010-07-08 16:59:41 ]
Viestin otsikko:  Temen pudotus!

Terveppä terve!

Ensimmäinen viestin tälle palstalle siis. 18 vuotias mies kirjoittelee siis täällä. Koko elämäni olen ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen. Kärjistyneimmillään painoni oli yli 120kg ja pituutta oli n. 175cm ysiluokalla. Jossain vaiheessa tietenkin tajusin että eihän tämä voi jatkua, ja aloin tarkkailemaan syöntiä ja urheilemaan. Välillä urheilu jäi ja tuli mässättyä, välilä oli kunnon kuuri päällä. Nyt innostuin karppaamisesta, sillä kesätyöpaikan työkaverit ovat karpanneet kohta kuukauden ja kehuvat tuloksia. Toissapäivänä alkoi minun taival: aloituspaino 113kg, pituuteni jotain +180cm luokka, pitäisi mitata. Eiliset hiilarit olivat 20 paikkeilla kuten atkinsin dieetin ohjeissa sanotaan (menen siis atkinsin mukaan) ja tänään niitä on tullut hädin tuskin 5-10g. Hyvältä tuntuu kyllä, paljon vähemmällä ruualla pärjää ja vaakakin näyttää jo 112.2 kiloa. Välitavoitteeksi otan satasen maagisen rajan, ja siitä niin lähelle 70-80 kiloa kuin pääsen. Helpolta tämä näin aluksi tuntuu, sillä muutenkin jätin n. viikko sitten kaiken makean pois joten karkkia ei tee mieli. Makaroonit ja peruna eivät ole koskaan olleet rakkaita minulle, mutta leipäläjän korvaaminen pähkinöillä ja muulla vähähiilarisella tuntui vielä toissapäivänä pahalta, ei enää. Noita mantelileipiä täytyy kyllä kokeilla, näyttää herkulliselta!

Esimerkiksi tämän päivän ruoka oli aamulla n. viisi siivua pekonia ja kolme kananmunaa pannulla. Lounaaksi otin tomaattia ja kurkkua ja munakkaan rippeet, tonnikalaakin piti ottaa mutta unohdin kotiin! :lol: Päivällisenä söin kasissekoitusta sekoitettuna koskenlaskijajuustoon ja sianlihaa arviolta 200g. Jälkiruuaksi popsin muutaman saksanpähkinän. Juomana vettä tai O'light tiivisteestä valmistettua mehua.

Liikuntaa harrastan päivittäin 30-60min. Kesän alussa lenkkeilin joka päivä, mutta teloin nivelsiteeni ja tällä jalalla tuskin juostaan ainakaan kuukauteen. Sen sijaan käytän soutulaitetta jonka porukat hommasivat joku aika sitten joka on tehokasta treeniä, ja sen lisäksi teen vatsalihaksia, punnerruksia, kyykkyjä ja muuta vastaavaa.

Eli siis:

Aloituspaino 113 Välitavoite 100

Päivittelen varmaan vähintään parin päivän välein lukemia tähän viestiin.

ps. jos teillä on antaa jotain vinkkejä tai huomaatte parannettavaa/puutteita, kertokaa toki! Kiitos!

Julkaisija:  Teme [ 2010-07-11 19:49:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Terve mieheen!

Kymmenen kilsan pyörälenkin ja pienen kuntoilun jälkeen ajattelin päivitellä tilannetta. Hyvin olen pysynyt rajoissa ja ketoosi taitaa olla jo voimissa, todistetta siitä lienee paino jonka mittasin päivällisen jälkeen (juuri syötynä naudan, sian ja kananpihvit + kasviksia ja koskenlaskijaa nyytissä) oli vaivaiset 108.7! Kyllä, suuri osa on varmaan nestettä mutta kyllä teki höpöä nähdä tuollaisia lukemia!

Mitään ei ole erityisesti tehnyt mieli. Karkit kävivät parina päivänä joskus mielessä mutta olen asennoitunut niin että karkki = kuolema. Ehdoton ei. Ehkä sitten kun ollaan ylläpitovaiheessa voidaan jo maistella vähän suklaita.. :) Nyt on karkinhimo poissa. Lauantaina kaverit pyysivät ryyppäilemään, ja kätevänä kaverina hommasin viinapullon (HH= 0! kaloripommi tosin mutta silloin tällöin ei haittaa!) jota lantrailin kivennäisveteen ja lemon-light-limsaan. Yhteen olueen kyllä repesin mutta onneksi en enempään! Tänään myös tulostin tuolta mainiosta reseptikirjasta reseptit mm. aamiaismöttösiin, oopseihin ja mantelileipiin. Mamma lupasi hankkia aineksia huomenna, ainakin noita mantelileipiä on tehtävä iso satsi joista mainitsinkin aloitusviestissä.

Eipä tässä, hiton hyvä mieli päällä kyllä, kohta suihkuun ja sitten taidan nauttia iltapalaksi purkin tonnikalaa! Nam!

Julkaisija:  Teme [ 2010-07-17 20:05:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Savusaunan jälkeisiä fiiliksiä! Puntari näyttää 106, aamulla taisi olla 105 pintaan, tosin siitä voinee syyttää nestevajetta :) Joo, eilinen meni alkoholin merkeissä, mutta onneksi sain otettua sokerilitkuja kohtuudella niin pysyy ruodussa. Tosiaan tuossa viikolla oli epätoivon hetkiä kun paino sahasi 108-109 väliä jatkuvasti. Ja syy, RASVAN VÄHYYS! Kaikille joilla jumittaa ja rasva ällöttää, annan vinkin: juokaa kahvia 2-4 kuppia päivässä, KUOHUkermalla. Helposti menee koko purkki itsellä päivässä ja siitähän sitä rasvaa tuleekin kivat määrät.

HYVIN MÄNÖÖ VAAN MÄNKÖÖN

ps. ajattelin ottaa nyt punnituspäiviksi keskiviikot ja perjantait, eli sillon voi odotella tänne inffoa!

Julkaisija:  matami72 [ 2010-07-17 20:12:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Moikka
Sulla on hyvä vauhti päällä :)
Tuost on hyvä jatkaa, ja sun iloinen positiivinen asenne kantaa eteenpäin.
Ilolla seuraan sun etenemistä :)

Julkaisija:  snowgrouse [ 2010-07-17 20:33:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Hyvä meininki sulla; tsemppiä! =D>

Noista karppileivistä nuo juustoleipäset ovat suosikkejani. Hyvä että siitä reseptistä tulee vain neljä, kun niitä tekisi mieli vetää koko ajan :mrgreen:

Julkaisija:  Teme [ 2010-07-25 17:35:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Hei kiitos hulluna kommenteista!

En ole tätä päivitellytkään vähään aikaan... Äsken kävin hyvän päivällisen (nautaa, possua ja kanaa grillattuna isolla kimpaleella maustevoita ja kukka/parsakaalia 3-juuston kermassa uunissa + fetasalaatti: NAM!) jälkeen puntarilla vaatteet päällä ja paino 104.7

Eli hyvää pudotusta tullut taas :)

Nälissään ei tarvitse olla ja repsahduksiakin tullut vasta yksi: kaveri "pakotti" maistamaan hänen tekemäänsä banaanitäytteistä kakkua kun täytti 21 vuotta keskiviikkona. Otin oikein pienen palan ja kuulinkin siitä vittuilua >:D eipä mennyt onneksi maha sekaisin tai muuta siitä... Toisenkin kaverin juhlat olivat perjantaina, jossa pidättäydyin myös kaikista antimista paitsi kahvista mutta sainkin kuulla monelta että olen laihtunut hurjana. Piristää päivää tommoset kommentit ja lisää motivaatiota entisestään. Liikuttuakin tulee entistä enempi, tänäänkin heitin 25km pyörälenkin tuosta vaan ja jalat antaa mukavasti palautetta, että jotain on tehty :)

Ainut varjopuoli on alati toistuvat suonenvedot oikeassa jalassa.. Muutenkin tullut noita meikäläiselle herkästi, ja kurja herätä aamulla siihen että on hypättävä pystyn sängystä että kohtaus loppuu :/

Julkaisija:  rantapummitar [ 2010-07-25 17:39:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Käytätkö jo magnesiumia? Se auttaa suonenvetoihin, eikä karppiruuasta sitä oikein tarpeeksi saa. Minulla loppui yölliset jalkakrampit, kun rupesin illalla ottamaan magnesiumia.
Ja onnittelut hyvästä painonpudotuksesta! Mahtavaa, kun saat jo kavereilta kommentteja siitä! :D

Julkaisija:  Teme [ 2010-07-25 19:08:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Hmm, täytynee ostaa tuota magnesiumia! Kivesnäisvettä litkin aika hurjasti, siinäkin sitä tuntuu olevan mutta ei varmaan riittävästi.

Ja kiitos onnitteluista :) Onnea myös omaan pudotukseesi, näkyy jo hyvin pudonneen so far :)

Julkaisija:  Teme [ 2010-08-01 13:40:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Päivitystä taas... Perjantai-aamun paino oli muistaakseni 103.2, mutta samana päivänä pääsi repsahtamaan kun kaveri järjesti kunnon baarikierrospirskeet 18v-juhlien kunniaksi, ja päivän ruoka (ja JUOMA) valio ei ole kyllä karppauksesta kuullutkaan... ja paino nousi tuonne 104 kilon pahemmalle puolelle.. :)

Tänä aamuna oltiin kuitenkin taas voiton puolella, puntari sanoi että 103.8 ja vetäisin kunnon karppiaamiaisen ("minuuttisämpylä", marinetti-grillipihvi, kurkkua, tomaattia, salaattia ja partaäijää) ja kermakahvin. Pudotusta siis vain alle kilo, mutta nyt olen palannut ruotuun ja matka jatkuu kohti satasen rajaa! Ostin muuten lidlistä 70% suklaata jota maistelin viime viikon aikana pari palaa, veti mahan jostain syystä juntturaan niin syötin äiteelle loput! Väliäkö tuolla, kahvi kermalla <3

Julkaisija:  Teme [ 2010-08-04 09:53:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Huhuu, puntari herätyksen jälkeen 102.1! Satasen raja senkuin lähestyy... :smt035

Eilen laskin huvikseni kalorit finelissä illalla, kun olin syönyt mahani täyteen aamulla ja päivällä ja vielä illalla juustoleipää... Ja kalorit jäivät jonnekin 1700! Peruskulutukseni on varmaan +2000, ja eilen tosiaan pyöräilin aamulla n. 10km ja iltasella saman verran, ja siihen perään vielä kävelylenkki 5km äiteen ja koirien kanssa joten nuo varmaan lisäävät kulutusta vielä. Kyllä on helppoa syödä alle kulutuksen, kun yksinkertaisesti maha ei vedä! Ja vaikka kuin liikkuu, väsymys ei iske! Eiköhän tuo vähän, kun saliutuminen alkaa ensi viikolla :)

Porukat toivat muuten Mozartin kuulia laivareissulta... Tuolla ne lepäävät hienoina lasivitriinissä kulhossa. Tarkoitus viikonloppuna palkita itseni maistelemalla yksi, toivottavasti eivät ole liian hyviä niin ei jää himo päälle :twisted:

Julkaisija:  Teme [ 2010-08-09 14:22:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Aamupaino... 100.0 :shock:

Meinasin hyppiä seinille, ja varmaan hypinkin, kunnes menin puntarille uudestaan... Ei kai se huijaa? Kokeilin varmaan 10 kertaa ja samat lukemat sain. aamupalan ja kahvin jälkeen 100.7, vaatteet päällä eli eiköhän tuo aika oikeassa ollut!

Ylihuomenna lukion penkille paluu, saapi vähän katsella mitä sieltä ruokalasta uskaltaa syödä... Aion kuitenkin pikkuhiljaa alkaa nostamaan hiilareita atkinsin mukaisesti, nyt kun ne ovat varmaankin 15-30 tasolla, joten ajattelin finelin avulla nostella 5-10hh/vko ottamalla esim maitoa mukaan ja katsotaan miten menee. Jos laskusuhde jatkuu, lisäilen pikkuhiljaa tummat pastat mukaan myös, perunoihin en koske ihan heti. ja tietty proteiineja ja rasvoja vähän vähemmälle kun hiilarit nousevat, ei enää sitä jättimäistä kimpaletta voita kasvisten sekaan ja kermaa desiä jokaista kahvikuppia kohti.

Julkaisija:  datc [ 2010-08-09 14:46:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Tsemppiä sulle :)

Julkaisija:  Fish [ 2010-08-09 14:47:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Komeaa pudotusta kertakaikkiaan, tsemppiä jatkoon!

Julkaisija:  marika_ [ 2010-08-09 16:46:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Tosi upee tahti kyllä sulla =D> Muutekin tosi ihanan positiivinen asenne sulla!
Ja mukava lukea miestenkin kokemuksia, kun suurin osa tuntuu kuitenkin olevan meitä naisia.

Hiilarien nosto, jos sellasta nyt haluaa, niin kantsii tosiaan tehä aika varovasti et masu pääsee mukaan (tottunut karppiruokaan ja hiilarit voi aiheutta oireilua). Mut kyllähän sä sen vissiin tiesitkin :) Ja kaikillahan ei korkeemmilla hiilareilla paino enää putoa (tai monet vaatii ainakin alle 50), mut tietysti sen oman rajan löytää kokeilemalla vaan. Tietysti runsaasti liikkuvan ruokavalioon mahtuu helposti enemmän hiiliä.

Tsemppiä jatkoon :smt039

Julkaisija:  Teme [ 2010-08-10 10:17:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Kiitos kaikille aivan hirveästi! Mukava lukea piristäviä kommentteja =)

Nyt kyllä tahti on ihan omaa luokkaansa mulla, ihmettelen tosissaan... Eilen illalla kuskailin autolla kavereita kaupungilla ja piti saada illalla apetta niin ostin valmisruokanakkeja, hiilareita tuli paketista varmaan 20 mutta paino taas pudonnut niin etten ollut uskoakaan. 99.4, huhhuh! Poissa on ne alkujen jumit, muistan sitä alun epätoivoa kun roikuin viikon 106-108 asteikolla. Sekin purkautui sitten melkein vahingossa, ehkä rasvan lisäämisellä tai jollain :)

Mutta nyt sitten jatketaan elämää kaksinumeroisena, uudella tavoitteella! se 90kg olisi kiva saavuttaa, siellä sitten aletaan miettiä mihin sitä painoa ruetaan rukkaamaan! Kärsivällisesti eteenpäin jolkutellen, on niin hyvä fiilis tuosta kolmenumeroisuuden alittamisesta vieläpä juuri kesäloman loputtua että loputkin paineet on poissa.

Julkaisija:  Tomba [ 2010-08-10 10:43:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Todella hienosti on sun projekti edennyt ja kun tossa iässä jo opit syömään oikein, et varmaan tule lihomaankaan =D> Sä olet mun pojan kanssa saman ikäinen, joten meillä on hieman ikäeroa :wink: Ei se haittaa, mä ainakin seuraan sun taivalta ja tsemppailen aina välillä!!

Eli tsemii 8)

edit:
Koulussa syöminen on varmasti ongelma, mut kuten mullakin töissä, otat sen liha-, kala- tai kanaosuuden ja salaatit. Vaikka jäis vähemmällekin, niin kotioloissa korjaat tilanteen. Mulla on usein töissä pieni satsi ruokaa ja sitten huomaan illalla, ettei tarvinnutkaan syödä kotona lisää :wink: Rasvaa tietysti jossain muodossa myös mukaan!

Julkaisija:  Teme [ 2010-08-12 09:15:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Päivitystä taas!

Paino aamulla 98.8 eli jälleen alaspäin :)

Eilen oli kouluruokailussa lihapullakastiketta, söin pari pullaa ja ison kasan salaatteja (joita onneksi on aina 3 vaihtoehtoa!) Nälkä yllätti vähän viimeisellä tunnilla, johtuu tosin aamupalan puutteesta kun en aamulla millään keksinyt apetta itselleni. Olisi pitänyt tehdä vaikka minuuttisämpylä! Ja eilen tuli taas urheiltua mukavasti, n. 45 minuuttia kuntosalilla (uimahallin sali koulun vieressä, ei kovinkaan hääppöinen paikka mutta ok), perään menin uimaan n. puoleksi tunniksi. Kotona lähdin koiran kanssa lenkille ja totesin että vihdoin pystyn juoksemaan tällä kesän alussa vammautuneella jalalla! Kirmailin sitten n. 6km lenkin siihen ja voi miten hyvältä tuntui mennä saunaan suoraan lenkiltä.

Tänään vapaata koulusta, joten tuossa 12 aikaan hyppään pyörän selkään ja poljen salille (n. 20km) ja ostan kuukauden kortin uudelle balance-nimiselle salille parin kaverin kanssa. Mahtava paikka, loistavat ne ilmanpainevastukset niissä vehkeissä ja kuntopyöräillessä esim. voi katsoa TV:tä. Ensi viikolla pitänee sitten alkaa noudattaa vähän säännöllisempää ohjelmaa, vaikka joka toinen päivä, koska nyt menossa jo kolmas salipäivä putkeen ja tuntuuhan tuo melko metkalle lihaksissa :)

Tuli muuten mieleen hauska juttu, kun jokunen päivä ja kilo sitten tuli yhtäkkiä makeanhimo, ja lupasin että kun olen turvallisesti alle satasen, ostan irtokarkkeja ja mässään kerran kunnolla! Mutta nyt koko ajatus yököttää... Mielummin taidan käydä ostamassa uusia vaatteita, joilla olen nyt palkinnut itseäni kun vanhat teltat lähtee kiertoon!

Julkaisija:  datc [ 2010-08-12 12:02:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Mulla oli ensin pudotus hidasta ja nyt nopeutui. :) Tosin normaalipainon sisällä joudun katsomaan tarkkaan syömiset (kaloreita, hiilareita en nyt kasvismäärien vuoksi voi pitää alle 20 g tai voisihan sitä..) ja treenailen enemmän vauhtikestävyyttä.

Onnea uudelle salille! Mäkin vaihdan ensi viikolla, mutta käyn ensin tutustumassa pariin vaihtoehtoon.

Julkaisija:  Kity [ 2010-08-15 17:10:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Sinullahan se vauhdilla paino tippuu. Reilussa kuukaudessa melkein 15kg? Mahtavaa =D> ja tsemppiä jatkoon :D

Julkaisija:  Teme [ 2010-08-20 07:19:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Temen pudotus!

Kiitos tsempeistä!

Aamulla paino 98.2. Pudotusta ei niin paljoa kuin aiemmin mutta silti aivan riittävästi! Olen nyt käynyt salilla joka toinen päivä ja juossut lenkkejä hirveetä tahtia, kiinteytystä kuitenkin näköjään tullut kun paino ei ole pudonnut kauheasti mutta viime viikolla melko tiukat shortsit putoavat jo lenkillä nilkkoihin ilman vyötä :lol:

Pitäisi varmaan ottaa mitat vyötäröstä ym. jos jaksaisi. Olisihan se ihan uudenlainen motivaattori kilojen rinnalle. Katsotaan jos saan aikaiseksi.

Ostin muuten lidlistä 3kpl pakkauksen 81% suklaapatukoita. Laskin nopeasti päässäni hiilarit, ja tulokseksi sain että patukassa alle 10ghh. Nyt onkin jo toinen patukka menossa kun on niin nannaa, onneksi harvoin lidliin eksyn niin ei tarvitse ostaa ja syödä koko ajan.

Jatketaan eteenpäin...

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/