karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-18 08:07:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 132 33 34 35 3638 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2015-07-25 18:33:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä ostin tänään 5 kg:n laatikon mansikoita. Laatikossa olikin 5.7 kg. Menin fillarilla tuohon 800m päähän ja siitä yksi mies toikin mulle laatikon kotiin asti veloituksetta.
Laitoin mansikat pakkaseen pikkupusseihin. Tekisi mieli vielä ostaa toinen, katsoo nyt.
Oiskohan meillä jo mustikat valmiita, mietin 8)
Vai ääh, mitähän ne maksaa jos laatikon ostaa sit kun niitä on myynnissä? Eikös ne ole vähän arvokkaampia kuin mansikat?

ViestiLähetetty: 2015-07-26 05:53:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 95,3kg
Hyvä ettei ole ainakaan lisää painoa tullu.
Kuule santikka, minä kun kyttään noita nettikirppareita niin täällä Kuopion alueella ainakin on myynnissä kerättyä ja jopa siivottua mustikkaa 40-60€ /10l. Sä voisit kattoo Mikkelin alueelta, varmasti sielläkin on ja jotkut jopa kuljettaa niitä pienen matkan.
Kamala mikä päänsärky, en ymmärrä, heräsin siihen kun päätä jomottaa ihan huolella!
Nyt pitäis sinne mansikkaan lähteä...

ViestiLähetetty: 2015-07-28 08:24:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Väsyttää!!!
Eilen oli ihan hyvä päivä, ei koskenu päähän tai muuta mutta yöllä en sitten saanutkaan nukuttua. Nyt silmät ristissä ja olo ihan lopussa jo näin aamuselta.
Taidetaan lähteä mummolle tai kaupassa ainakin pitää käydä, jääkaapissa ei ole kuin puolikas vesimeloni ja juustoa. Ei mulla muuta.

ViestiLähetetty: 2015-07-28 08:34:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta!
Uh, tuon hintaiset mustikat saa multa jäädä ostamatta. Ostan sitten pakastealtaasta joskus kun mieli tekee.
Eilen olimme metsässä, koira ja minä. Katselin mustikan varpuja ja koira siinä alkoi mukana hyörimään. Kuolasi niin pirusti ja ison päänsä kanssa koko ajan edessä, mihin tahansa olin kumartumassa. Se varmaan ajatteli, että nyt saa syödä ilman rajoitusta :lol:
Eipä täälläkään mitään ihmeellistä. Pilkoin just 1.200 g kaalia. Käyn ostamassa lisää ja teen vähän enemmän kaalilaatikkoa tänään.
Mukavaa päivää :)

ViestiLähetetty: 2015-07-29 10:19:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei tämä nyt oikein ala suttaantumaan. Yöllä närästää ja päivällä on hengenahdistusta ja kuinka mä hoidan itseäni!? No eilen teki mieli paahtoleipää ja munkkia (oltiin mummolla) ja sit vielä vähän lihapasteijaa. Ei helpottanut oloa ja jostain syystä veden juomisenkin olen unohtanut kokonaan ja mikä ihme on kun aivastuttaa koko ajan! Perjantaina olis lähtö sinne Helsinkiin niin nyt täytyy taas yrittää saada itseään niskasta kiinni ettei reissussa olis näin kurja olla. Kaikki vitamiinit ja lisäravinteet on unholassa. Ihan retuperällä on koko homma, heti kun alkaa unettomuuskierre niin lössähtää kaikki muukin. Kokeilin manteleita närästykseen mutta ei niistä mulle ollu apua enkä osaa oikein istuma-asennossa nukkua. Tänään on onneks viimeinen päivä kun yksin "joudun" olemaan, isäntä tulee huomenna ja sitten mutsilla alkaakin kesäloma ja tulee sit tänne sawoon. Tosi helpotus henkisesti, että on joku sit jos apua tarttee jossain.
Neljä päivää laskettuun aikaan ja olen nyt alkanut jo sopeutua siihen käynnistämisajatukseen. Nyt alkaa vissiin olemaan jo niin tukala olo, että sekin ajatus alkaa jo sopeutumaan mielensopukoissa. Siihen olis aikaa vielä kaksi viikkoa ja silloinhan ne lasten koulutkin alkaa.
Kai sitä pitäis alkaa jotain ruokaa väsäämään, kaalilaatikko olis kyllä ollu hyvä idea, olis vain tarpeet!

ViestiLähetetty: 2015-07-30 06:42:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rise and shine!
Uskomatonta mutta nukuin yön ainoastaan yhdellä herätyksellä! Ja nyt olo ja mielikin sen mukainen :) Ihmeitä se uni tekee! Mutta nyt oli myös harvinaista se ettei yöllä tarvinnut nousta myöskään syömään. Iltapalana oli pannaria ja tonnikalasalaattia ja söin kyllä niin että olin ähkyssä mutta joku siinä kombossa toimi eikä nälkä tullut. Toissailtana tein Meksikolaista pataa, siis jauhelihaa, ranskankermaa ja niitä kasviksia niin silti nälkä oli jo ennen kahta yöllä ja oli voita ja rasvaa aivan varmasti. Eilen kyllä join sitä vettä enemmän, voihan se olla nestehukkaakin mutta pissillä sitä joka tapauksessa on saanu juosta, joi eli ei. No anyways, hyvä päivä luvassa!

ViestiLähetetty: 2015-07-30 07:23:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jees!
Kiva kun olet nukkunut hyvin =D>
Minä heräsin yöllä klo 4.45. Ja en ymmärrä, kännykän kello oli 3.45. Siis kello oli oikeesti varttii vaille 5. Mul on Lumia 520 ja siinä oli aika mennyt tunnin taaksepäin. Sain sen siirrettyyn mutta en tosiaan käsitä. Mä olen tosi onneton jos pitää jostain jotain asetuksia vaihdella. Se on vuoden vanha puh. On välillä ollut niin, että esim näytönkääntö ei pysy ja saattaa mennä itestään kiinni.
Mutta tuo, että tunnin oli mennyt taaksepäin on ihan utopiaa :roll:

Melko kaunis päivä tulossa.
En minä niitä mustikoita lähde keräämään. Ihka ihana ystäväni yllätti eilen. Olin päivänokosilla, kun hän tuli ovea koputteleen ja ämpärillinen mustikoita mukanaan. Kohtuuhinnan pyytää niistä ja voi kuinka olin iloinen =D> Siinä sitten aloinkin niitä putsaamaan ja kamala työ oli saada pakkaseen ne. Mahtuu sinne, mut arkkupakastin on niin vaikea järjestää. Keittiön pakastimessa on lihat.
No, nyt nautinkin mustikka rahka herkkua löräys kermaa seassa kun söin illalla kaikki valmiit kermavaahdot.
Nam kuinka on hyvää!
Hauskaa päivää sulle ja sun masulle :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2015-08-01 15:56:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Jees!
Kiva kun olet nukkunut hyvin =D>
Minä heräsin yöllä klo 4.45. Ja en ymmärrä, kännykän kello oli 3.45. Siis kello oli oikeesti varttii vaille 5. Mul on Lumia 520 ja siinä oli aika mennyt tunnin taaksepäin. Sain sen siirrettyyn mutta en tosiaan käsitä. Mä olen tosi onneton jos pitää jostain jotain asetuksia vaihdella. Se on vuoden vanha puh. On välillä ollut niin, että esim näytönkääntö ei pysy ja saattaa mennä itestään kiinni.
Mutta tuo, että tunnin oli mennyt taaksepäin on ihan utopiaa :roll:

Melko kaunis päivä tulossa.
En minä niitä mustikoita lähde keräämään. Ihka ihana ystäväni yllätti eilen. Olin päivänokosilla, kun hän tuli ovea koputteleen ja ämpärillinen mustikoita mukanaan. Kohtuuhinnan pyytää niistä ja voi kuinka olin iloinen =D> Siinä sitten aloinkin niitä putsaamaan ja kamala työ oli saada pakkaseen ne. Mahtuu sinne, mut arkkupakastin on niin vaikea järjestää. Keittiön pakastimessa on lihat.
No, nyt nautinkin mustikka rahka herkkua löräys kermaa seassa kun söin illalla kaikki valmiit kermavaahdot.
Nam kuinka on hyvää!
Hauskaa päivää sulle ja sun masulle :lol: :lol:

On kyllä ihana ystävä sulla <3

ViestiLähetetty: 2015-08-01 16:00:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä ollaan taas nummella. Ei lähdettyään pikku tyttöjen kanssa sinne Heppasalmeen pelejä katsomaan vaan jäätiin mutsille pakkailemaan. Ihana aurinkoinen päivä ollut ja vaikka minusta nyt ei paljon muuttoapuja ole ollut mutta äiti sentään saanut jotain aikaiseksi. Hassuja oloja ollu mulla koko päivä ja vessassa saanut taas juosta ahkeraan, saapa taas nähdä kehittyykö tämä
Tästä taas mihinkään vai meneekö ohi niin kuin aijemminkin. Olis kyllä hauskaa jos vauva olisikin täsmällinen ja tulisi laskettuna-aikana!
Jännää! :)

ViestiLähetetty: 2015-08-01 20:10:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No mä jännään sun puolesta, että koska saa kuulla ilouutisia :smt049
Sanoit, että saa juosta vessassa ahkerasti. Onko se joku merkki?
Mä sain ystävältä 20 kg porkkanaa!
Olen 10 kg jo lohkonnut ja keittänyt ja pakkaseen survonut, toiset mokomat vielä huomenna pitää laittaa.
Sitten, just kun on pakkaset pullollaan, oli kuule S-marketissa sika-nauta 400g 0,50e / rasia! Joo, ihan tosi. Mä ostin kymmenen. Entisiä on vielä, ja nyt teinkin tosi ison ja mahtavan pitsan. Sitten saa koiruus kohta jauhelihaa ja niitä jäi kauppaan vielä paljon. Olin siellä just ennen kuutta. Huomenna klo 12 seison ku tatti kaupalla.
Jouduimme eilen iltalenkillä ystävän kanssa näkemään, kun tuttu koira juoksi auton alle omasta pihastaan. Mä en tiiä, kuinka sille kävi, se juoksi omaan pihaansa huutaen kovaa. Mulle tuli kauhean paha olla ja nyt vasta helpottaa. Kun niitä elukoita ei sais vapaana pitää varsinkaan, kun tietää että on tapana karkailla pihasta jossa ei oo aitoja.
Eilen oli täällä ukkonen. Jonkin aikaa kesti mutta paukkui tosi kovaa. Onneksi koira ei niin pelkää sisällä, mut jos olemme olleet ulkona ja jyrisee, niin kyllä juoksee kovaa vauhtia.
Tässä vielä iltalenkki ja koiran ruokinta. Ja vaan olla möllöttelyä.
Leppoisaa iltaa sulle :)

ViestiLähetetty: 2015-08-02 04:46:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oi joi! Kyllä mullekin kelpais 20kg porkkanaa! Varsinkin näitä uusia porkkanoita, olen ihan himona syöny niitä vaikka onkin niin kalliita, 5kpl eilen maksoi 1,29€. Hyviä oli.
Niin ne sanoo että se on yksi merkki synnytyksen alkamisesta kun suoli tyhjentyy, mutta niin se vaan taas meni ohi kaikki tuntemukset. No ei haittaa, kotona Kuopiossa haluankin synnyttää.
Tänään lähdetään ajelemaan sinnepäin kunhan miehen pelit on pelattu, täällä onkin hyvät kelit biitsillä balloilla! :)

ViestiLähetetty: 2015-08-02 07:24:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta !
Heh, luitko lehdestä että nyt on taas tulossa helteet?
Aivan helleraja ei mee rikki, mut melkein.
Kyllä ne jaksaa. Eilen oli illalla kyllä niin kamalan kylmä, pistin ihan nahkatakin ulos. Piti koira käyttää vaan pikaisesti mutta olikin ulkona eräs koiratuttu, joten heitimme pikku ringin. Sitten söin pitsaa, ja sitten vähän lisää pitsaa :lol:

ViestiLähetetty: 2015-08-02 09:43:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Enpä ole lukenut uutisia. Jotenkin niin herkillä raskausaikana ettei kestä lukea kaikenmaailman kauheuksia, hyvistä asioistahan kun ei kirjoiteta niin helpompi ollu olla sit lukematta ollenkaan.
Nyt taas starttaa miniväni liikenteeseen!

ViestiLähetetty: 2015-08-02 09:46:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kaunis kuva! Minäkin odottelen jo vauvauutisia. Hienosti on mennyt!

ViestiLähetetty: 2015-08-04 07:40:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mlv kirjoitti:
Kaunis kuva! Minäkin odottelen jo vauvauutisia. Hienosti on mennyt!

:hug:

Huh eilinen meni kyllä aika väsyneissä tunnelmissa. Jospa tänään vähä virkeämmin. Minä sitten menin ja ostin 10l mustikoita siivottuna tästä kyläläiseltä, ihan vain varmuuden vuoksi ettei pääse huonosti käymään. Tarkoitus on uudestaan ensi viikonloppuna sitten itse mennä ellei nyt satu olemaan muuta tekemistä :lol:
Tänään mansikkaan, nyt on esikoinenkin palannut kesäreissuiltaan ja on ammattimarjastaja, nopea ja vielä pitääkin hommasta, äidin poika!
Nyt liikkeelle, tänään olis neuvolassakin aika ja vaikka mitä pitäis keretä tehdä!

ViestiLähetetty: 2015-08-04 08:03:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hieno kuva, upea masu =D>
No mutta kiva kun sulla on ammattiapua marjastamisessa. Porukassa se onkin varmaan kivempaa. Katsoin just metsässä että koskahan sais vattuja. Niitä menen hakemaan lähimetsästä, ei tarvitse kyykkiä.
Mä oon vaan sapuskoja laitellut ja tänään on tulossa niin kaunis päivä että vietän paljon aikaa ulkona. Kun ei koskaan seuraavasta päivästä tiedä, mitä taivaalta tulee :)

ViestiLähetetty: 2015-08-05 20:56:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan hyvin saatiin poimittua, mä 5 ja poika 4kiloa. Nyt varmaan on syömämansikat, vielä hilloihin tarttee yhden sankon mut joku muu saa ne kyllä kerätä. Hyvin minä jaksoin siellä pellolla muts sitte kotiin ajaessa tuli tosi voimakas henkinen väsymys ja olin taas kireä kuin viulunkieli. Onneks toi poika on kotona apuna <3 sit oli pakko mennä vielä lapsia uittamaan ukkilaan "kun olin luvannut" ja siellä kyllä onneksi itselläkin mieli lepäsi, saunoen ja uimassa.
Nyt mansikkabanaanimaitoa(kermaa) iltapalaksi :P

ViestiLähetetty: 2015-08-06 07:41:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huh olipa yö! Heräsin yhdeltä outoon oloon tai vatsa oli outo ja siinä sitten taas neljä tuntia pyörin ja kärvistelin muttei mitään sen kummempia. Vieläkin on hassu olo ja vatsassa kiertää mutta ei supistele. Mitähän tämä päivä tuo tullessaan silmät ristissä. Onneks mies tulee sentään kotiin.
Verenpaineet oli yöllä koholla ja samoin proteiinia virtsassa. Ketoosia näytti myös plus2 vaikka olen kyllä syöny hiilareita mielestäni pitkin päivää ja iltapalanakin oli se banaanimansikkasörssi.
Plaah uniaaah!

ViestiLähetetty: 2015-08-06 08:15:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta!
Eiköhän se sun pienokainen kohta sieltä ala tulemaan ? No joo, ei oo varmaan kivaa neljää tuntia pyöriä jos ei unta saa, voi sentään.
Mä nukuin normaalia pidempään. Ja se kesä tuli ja meni, kiva lähteä kaatosateeseen koiran kanssa. Onneksi sekään ei välitä kauan kuljeskella sateessa. On vaan tulossa tylsä päivä jos meinaa vettä tulla koko päivän.
Mulla on ruokavalio kohdillaan, eli mössöt on jääneet. Yksi ilta söin 72%:ta suklaata vähän, muttei se maistunutkaan. On kyl välillä olo, et kaipaa jotain makeeta. Mul on vähän ongelmia sokereitten kanssa. Ponnahtaa tosi herkästi korkeelle, vähän pelottaa. Labrat on kuun lopulla. Taitaa olla pitkäsokeri kohollaan... :(
Koitahan nyt sen masun kanssa ottaa rennosti, levätä ja huilia.
Täällä varmaan moni odottaa uutisia.... =D>

ViestiLähetetty: 2015-08-07 20:11:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 97,3kg
Paasto 4,3

Tällähetkellä istun yksin autossa Lidlin pihassa ja syön suolamanteleita ja suklaakeksejä.
Pahoja sellaisia. Tämän piti olla hyvä ja ihana hemmottelupäivä itselle ja perheelle, mutta tässä vaiheessa päivää se itseni hemmottelu tarkoittaa tätä sokerihumalaa yksinään autossa.
Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki oli niin hyvin kuin voi vain olla. Paitsi tietysti tuo paino. Kohta menee se 100 rikki. Sit sieltä lähdettiin ja muistin että munhan piti mennä sinne akupunktioon heti kun on yliaikainen ja sain kuin sainkin ajan eräälle gynelle mikä tekee myös näitä akujuttuja ja sit vain koko lössi autoon ja menoks. Tunnin verran olin siellä hoidossa ja sieltä sitten syömään ja ostoksille isojen kanssa. Mies suosiolla lähti pienten kanssa leikkimään. No meillä oli kivaa ja rahaa palo mutta mies alko sit väsymään jossain vaiheessa ja sen jälkeen ollutkin yhtä pahaa mieltä ja ärsytystä. Mun piti rentoutua ja olla hyvin mielin niin ihan perseestä ollu mieliala.
Nyt varmaan pitää lähteä kotiin ajamaan ennen kuin sammun tähän sokerihuumaan.
Perseestä.com

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 132 33 34 35 3638 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00