karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 08:54:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jeah!
ViestiLähetetty: 2006-12-18 15:58:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Onneksi olkoon taas lahjakkaasta: "Näin saat tehokkaan migreenin!" -episodista.

Mä olen perhana allerginen kaikille ketoprofeiini, ibusal ja asperiini mössöille.

Niinpä mun lääkitys on panadolia ja sympatiaa... tai no, sitä panadolia.

Eipä ole tehokasta mullakaan. Estoon vetelen nyt Lamictalia ja se on ollu melko tehokas kohtausten estoon ja mielialan tasasuuteen.

UOh... nyt jatkan töitä jännetuppitulehduksen riivaamaana.

Mok!

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-18 16:47:44 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
Hei, millaisella annostuksella Lamictal on sinulla? Kauanko olet ehtinyt kokeilla?

Olen niin tympiintynyt kokeilemaan estolääkkeitä, kun ne jotka estäisivät kohtauksia, aiheuttavat muita sivuvaikutuksia ja toiset taas ovat olleet tehottomia. Mutta jos taas jotain uutta. Ei kai tässä auta toivoaan menettää. Saisi edes vähemmäksi nämä "pää mankelissa" -päivät.


Ylös
   
 Viestin otsikko: migreenin niska taittuu
ViestiLähetetty: 2006-12-18 17:15:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-10-07 10:28:00
Viestit: 1737
Joopa. Lohdutusta: Ei se ketorin muuhun kipuun tehoakaan mulla, ja vain ja ainoastaan tuo yhdistelmäkoktail tehoaa jos heti tempaisee sen ja painuu petiin jääpussien kanssa ja napsauttaa itsensä off:lle :D

Helpommin sanottu kuin tehty kun takaraivossa naputtaa migen lisäksi tekemättömät työt ja laskee eteenpäin sen 72tuntia, joidenka aikana ei se lista ollenkaan lyhene..ja lapsikin tarvitsisi äitiään joka vain nukkuu ja...ilmankos sitä on sit apinan raivo/itsesääli päällä ns. rennosti maatessa ja parannellessa :) :D :D

pitäis vain oppia elämään tän kanssa...vitsi, vitsi...

Tempaisin muuten suursiivot heti ku 72tuntia kasassa ja kun viimeistä makkaria imuroin, niin johan alkoi koneisto taas aktivoitua. No täsmähoito alusta heti, ja kun olin niin hyvällä päällä onnistuttuani tekeen suunnittelemani hommat ja lisäksi karppasin samalla, niin kumma kyllä jätti (toistaiseksi) rauhaan..

Rentoillaan jouluna, ruikitaan sitruuna-Andyä nurkkiin, niin on niin puhdas ja siivottu tuoksu kun vieraitakin käy :D :smt111


Ylös
   
 Viestin otsikko: Jouluja
ViestiLähetetty: 2006-12-19 08:45:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
:koki:

Lamictalia on nyt 100mg päivässä.
Mutta on siinäkin omat sivuvaikutuksensa. Tosin missään ei ainakaan nyt tunnu. Melko tasaista tunne puolellakin. Se kun on tuohon kahdensuuntaiseen mielialahäiriöönkin samalla. Se on sellainen kiva lisä, jonka tää migreeni on tuonu mukanaan. Just nyt en muista mitä muuta kaikkee se aiheuttaa, mutta sen verran tiedän, että kun mulla on korkee aivoinfarkti riski niin tämä lisää sitä. Siis sillä lailla, että jos nyt unohdan ostaa lisää pilsuja ja ne loppuu kesken niin avot! Ja ne on ikävän hintaisiakin. Ei mitään superkalliita, mutta persaukisena sekin on jo liikaa. HUOH...

Joulusiivous on mielestäni juuri se mistä kannattaa stressata. Lahjaksi on ihana mige aattona. Sitten kruunaat kaiken syömällä ihania jouluisia hiilareita ja olet koko joulun pyhät onnellisen suloisen migreenin kourissa.

Siis kaikki yhdessä joulun viettoon, mutta luvatkaa mulle... OTTAKAA MAHDOLLISIMMAN RENNOSTI!
Joulu on kerran vuodessa. Otetaan siitä oikeasti ilo irti ja vietetään stressitön joulu. Nautitaan läheisistä ilman migreenin mörköä!
:smt058

Kaikenkaikkiaan... kiristän vyötä taas joulun jälkeen ja pudotan ne viimeset seitsemän-kahdeksan kiloa kesään mennessä. Sitten on mamalla pieni pylly ja sirot reidet! :shock:
Sellusta vaan pitäisi kanssa päästä eroon.

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-19 08:47:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Tuli mieleen... Jos NYT ottaa migen ja saa sitten sen jälkienergiapuuska hässäkän joulukis... :twisted:

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: GL
ViestiLähetetty: 2006-12-29 18:32:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?a ... submit.y=8

Tää on must linkki!
Kuntoplussa on vihdoin julkistanut GL arvoja paperilla. Ei muuta kun tutkimaan ja voidaan kaikki pikkuisen paremmin!
=)

Hyvää UUTTA VUOTTA kaikille!
:lol:

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Päiväkirjaa
ViestiLähetetty: 2007-01-12 10:03:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
OK!

Nyt menee hermot!
Tuntuu ettei paino liiku mihinkään!!
Pistetään tänne kaikki mitä syön.

Eilinen:

Kirsikka tomaatteja, pähkinöitä, kahvia

Juustosalaattia oliiviöljyllä, kahvia, teetä, pähkinöitä ja partaa omenalla ja makeutusaineella

Muutama siivu juustoa, pähkinöitä, teetä

Kanasuikaleita ananaksella ja herkkusienillä

Varrasleipää, juustoa, metukkaa, kananmunaa, partaa ja kermaa makeutusaineella.

Kommentoikaa ihmeessä... onkohan tuossa liian vähän rasvaa?? :?

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: 12.1.07
ViestiLähetetty: 2007-01-12 12:20:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Ja tipaton pitää!

Plus että en oo kamalasti repsahtanu hiilarimössöjen maailmaan.
Silti tuntuu että jauhan paikallani... :(

Noh... tän päivän syömisiä;

Miniluumutomaaattiloita, pähkinöitä, Teivon lihan kebabliha pyörykkä (iso), teetä ja kubbi kahvia.

Kaksi teivon pullaa, kahvia, teetä. :oops:

Kermaa pieni kipollinen. Ja etelleen on näläkä...

No sitte vetäsin pienen kipollisen ranskalaisia, pari lasia maitoa (punasta)

Vettä juon 2-3 litraa päivä. Ja käyn 45-60 min lenkillä (syke 120-160) kahdesta kolmeen kertaan viikossa. Ja pilatesta kaks- neljä kertaa viikossa. Venyttelen joka päivä jonkin verran.

Mikähän on kun tuntuu ettei tällä konstilla paino laske?
Okei, olen hätähousu... :)
Mutta hei! Positiivista on se, että noi migreenit on edelleen inhimillisiä. IHANAAAA!!!!! :D 8) :lol: :D

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 14:58:44 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
Rasvaa voi tulla liian vähän, vaikea sanoa noiden ruokailujen perusteella, kun ei tarkemmin tiedän. Mutta esimerkiksi tuo kanajuttu? Broisku on vähärasvaista ja vaatii seurakseen sitä lisää.

Hiilarinhimohan sinua selvästi vaivaa (mutta sen varmaan tiedätkin): omenaa, ananasta, varrasleipää, pullaa. Aiheuttavatko makeutusaineet sinulle makeanhimoa?

Sitten vielä se prode. Vaikea taas sanoa mitään, kun ei tiedä määriä, mutta oman kokemuksen mukaan juustosta, metukasta tms. ja kananmunasta tulee äkkiä liikaa proteiinia. Siis päivän prodet eivät välttämättä ylity, mutta kertalaakista niitä voi olla liikaa.

Auttaisivatko lisärasva ja tasaisemmat prodeannokset viemään himotuksia?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 15:01:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
8)

Hiilarihimo juu...

Kiitos hei, katsos kun itse tulee niin sokeaksi.
Miten ihmeessä saan rasvaa lisää, ilman liikaa prodea ja hiilaria?

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 15:24:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Lisään tohon, että ne pullat oli lihapullia... niitä kebabliha pulleroita! =)
Mutta infoon tänne nyt viikolla ainakin joka päivä mitä syön. Viikonloppuna pyrin lisäämään rasvaa.

Kun en tota olaviöljy voi vedellä mahottomasti.
Makeutusaine aiheuttaa migeä liiallisena annoksena, mutta ei oo tullu mieleenkään toi makeanhimo... hmmm...

Kokeilen jättä sen pois.

:lol:

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: TTU!!!
ViestiLähetetty: 2007-01-12 15:31:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Joo...

Nyt se utlee... sika hirvee mige!
Ensin tuli älytön levottomuus ja järjetön energia, sitten tuskainen jano ja nyt on päänahka äärimmäisen herkkä ja olo kuin tulehtuneella finnillä.

Mutta en luovuta! **TTU mä vaikka konttaan lenkille tänään!

:cry: :evil: :evil: :cry:

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 17:47:55 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
kaavid kirjoitti:
Lisään tohon, että ne pullat oli lihapullia... niitä kebabliha pulleroita! =)
Kun en tota olaviöljy voi vedellä mahottomasti.
Makeutusaine aiheuttaa migeä liiallisena annoksena, mutta ei oo tullu mieleenkään toi makeanhimo... hmmm...

Jossain on ketjukin siitä, että toisilla makeutusaine tosiaan ylläpitää makeanhimoa.
Ja heh-heh, minä luulin niitä joksikin erikoiskorvapuusteiksi tms., joita siinä paikassa leivotaan. :oops:

Ota semmoinen makeanhimo pois -projekti, eli painosta viis, kunhan himot lähtevät. Sitten alkaa painokin pudota. Oletko tarkistanut, että prodemäärä on sulle sopiva (mulla on kyselyikä!). Jos on, niin sitten sitä vain tasaisemmin eri ruokailukerroille. Itselläni meinaa olla ongelmana se, etten syö prodea juurikaan aamiaisella (marjoja ja jugua vain) ja se ei ole hyvä se.

Jos siis saat prodea tarpeeksi, niin ei kai auta muu kuin lisätä silkkaa rasvaa. Jotenkin muun ruoan ohessa, kastikkeena, majoneesia, voita?

Kurja juttu, että päätauti taas tulee. Yritä kestää ja päästä läpi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 11:00:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Ja pitkästä aikaa pikkuisen mittoja.

Rinnanymp: 87cm -5cm :evil:
Vyötärönymp: 73cm -11cm
Lantio: 89cm -10cm
Alalantio: 102,5cm -2,5cm
RRRRReisi: 60cm -3cm
Gäpälä: 27,5cm -1,5cm

Ja miksiköhän mä ruikutan???

Jumankekka, ihan mieletön suoritus!!

:shock:

Syömisiä tälle päivälle...

Keitetty kananmuna ja kahvia kermalla.

Paprikaa ja majoneesia, lasi punasta maitoo.

Majoneesia, kanaa nahkoineen (ja lastenkin kanojen nahat), jäävuorisalaattia.

Pari pientä namia, kahvia kermalla.

Turkkijuguu kermalla ja ananaksella (huikeat 300 gr yht.), teetä, 5 siivuu metukkaa.

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 19:04:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
ps.

Päätauti teki jotain ihmeellistä!!

Mä ekaa kertaa vuosiin tunnistin oireet ja onnistuin ottamaan lääkkeen ajoissa. Ei siis mitää megalomaanista särkyä! Tosin mulla edellee nsärkee, ei pahasti, mutta särkee. Mut se mega kohtaus tuli estettyy...

Karppaus on tehnyt ihmeitä! Ennen en olis kyenny tunnistaa oireita, kun särkee koko ajan ja megalomaanisuus olis tullu nurkantakaa yllättäen. Enkä olis kyenny elämään viikkoon.

Ihanaaaaa!!!!!! :smt049 :smt060 :smt109

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 20:05:43 
Poissa
HaliPusuKarppi
HaliPusuKarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-10 22:20:26
Viestit: 1066
:smt039

Mä lisään aina esim broiskusuikaleisiin ihan voita, ja sinne sekaan sitte sieniä tai kasviksia.. oon alkanu tekeen sitä melkein kaikkeen, ihan kunnolla vaan voita sekaan, ja maistuuki paaaaaaaljon paremmalle Kuva

_________________
Toive haikaralle 11/2002
Cotton de tulear pojat
http://www.lehtone.net/koissut
Uusi elämä 1/07
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 21:29:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
8)
Nii hei...

Mun täytyy olla varovainen ton voin kanssa kun toi mun pää...
Sitä sarkee melkein joka asiasta. Mutta pakko kai sitä rasvaa on jotenki lisätä.

Justiin mietin mitä vetäisin iltapalaks...
:roll:

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: 14.1.07
ViestiLähetetty: 2007-01-14 13:40:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Aamiaiseksi:
Yhden munan munakas lorauksella kermaa ja neljä siivua juustoa (voilla paistettuna), Kaksi kuppia kahvia kermalla ja teetä.

Päivällinen:
Voissa paistettua jauhelihaa paseeratulla tomaatilla ja kermatilkalla, jäävuorisalaattia, majoneesia. Jälkkäriksi kahvia punasella maidolla.

Illallinen:
Muutama siivu metvurstia, turkkijuguu 100gr, pakaste mansikoita, teetä.

Juon muuten aina vihreetä teetä ja olen miettiny kahvin juonnin lopettamista taas.

Tänään pilatesta ja jalkakyykkyjä kuolemaan asti.
:shock:

Paino aamulla: 65,5!! :evil: :evil:

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: 15.1.07
ViestiLähetetty: 2007-01-15 09:36:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Juu u!

Aamiaiseksi:
Pilates 20min, kananmuna voissa paistettuna ja 5 siivuu emmentalia. Pahaa maitokahvia automaatista.

Kahvilla:
Raejuustoo 10gr, kahvia ja vihreetä teetä.

Lounaaksi tonnikalapaloja öljyssä 140gr ja raejuustoa 140gr, teetä.

Illallinen:
50 gr jauhelihaa ja majoneesia.

Ennen nukkumaan menoa:
Turkkijuguu 100gr, kermaa 50gr ja pakaste mansikoita.

Onko tässä jotain pielessä??

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: 16.1.07
ViestiLähetetty: 2007-01-16 14:00:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-11 19:07:24
Viestit: 144
Paino aamulla 65,5!!!!

Ei tää putoooo!

No syömisiä:

Aamupala:
Kananmuna kermatilkalla ja 3 siivua kermajuustoa pannulla... voissa tietty. Siis paistettuna :lol: . Teetä iso kippo.

Päivällinen:
140 gr possua, auraa melkein koko paketti, miniluumu tomaatteja, kahvia kermalla.

Illallinen:
...en vielä tiedä...

Niin, mutta **tutus on kova.

Töissä on liian vähän tunteja... eli palkkaa tulee luultua vähemmän!
Paino ei tipu, päinvastoin... ja liikuntaa en ehdi tämän enempää.
Työkin on istumatyötä joten tässä ei muuta voi kun venytellä...

Kaikki nyt vaan ketuttaa!
Jotenki... en tiiä... ei kai sitä tarvitsis olla niin RKELEEn laiha, mutta jostain syystä on pakkomielle vääntää itsensä pienemmäksi.
Eihän mun kropassa mitään vikaa ole, leviä perse vain... vai onko oikeesti?
Mikä meitä ajaa niin laihaksi, kun on hyvä olo jo näinkin?!
Mieskin on ilmeisesti tyytyväinen... mutta olisiko se tyytyväisempi jos olisin vielä hoikempi?

Jotenkin sisäinen ääni sanoo, että olet kaunis juuri sellaisena kuin olet... mihin siis mun itsetuntoni on kadonnut?
Onko kukaan nähnyt?

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rakkaudella kaavid, koljatin pikkusisko.
Haluun olla onnellinen


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)