karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-17 05:58:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tanelin höpinät
ViestiLähetetty: 2010-12-09 10:25:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei!

Hieno saavutus,luin sun jutut vuosien takaa,hienoa että olet päässyt näin pitkälle.

Pisti silmään tuo alkoholiton-miten olis kuiva kuohari,valkkari tai punkku?Minä oon silloin tällöin juonut (menee paremmin päähän nykyään),kuten eilen :D ja - 400 gr oli puntarissa.Tässähän raitistuu sitä paitsi näillä alkoholi määrillä kun ei voi joka tapauksessa niin paljon juoda kun vt-aikana,vaikka vasta 2 vko takana karppausta...

Nauti joulusta hyvän ruoan ja juoman kans sanon minä! :smt111

ViestiLähetetty: 2010-12-09 10:33:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tosi hienosti menee sulla! Ja mahtavaa kärsivällisyyttä, pidä se.

ViestiLähetetty: 2010-12-14 12:02:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos kaikille vierailijoille.

Alkoholittomia haen siksi, että mun epilepsia(lääkitys) ja alkoholi eivät sovi yhteen ollenkaan. Oon ollut nyt raittiina 1,5v ja meinaan jatkaa toistaiseksi. Aikaisemmin jouluna on tullut nautittu punaviiniä (nam) ja glögiä kunnon tömäyksin ulkoilun jälkeen ja rommitoti ja ... eli varsinkin joulun aikaan tuli nautittua usein, muttei aina paljon, alkoholia.

Jumikin näyttää väistyneen, johtuu varmaan pitkästä viikonlopusta omien sapuskoiden kanssa. Silloin ei tule turhia hiilareita, vaikka kahvilan täti hoitaa homman ansiokkaasti, en aina voi olla varma hiilareista.

Paistuvan kinkuntuoksuista joulunodotusta kaikille!
Taneli

ViestiLähetetty: 2011-01-04 08:06:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Otinpa sokeri- ja kolesterolilabrat (suluissa tavoitearvot netin mukaan):

fB-Gluk 5.0, (4-6.1)
B-HbA1c 30.2, (20 - 42)
B-HbA1C% 4.9, (4-6)
fP-Kol 5.5, (alle 5)
fP-Kol-HDL 1.61, (yli1)
fP-Kol-LDL 3.34, (alle3)
fP-Trigly 0.58 (alle 2)

Minusta tulokset ovat tosi hyvät, enkä aio lopettaa kovien rasvojen syömistä, kuten terveystäti suositteli :) .
Lisäksi ehdotti, että ottaisin rypsiöljyä ruokalusikallisen aamupalalla. Otan nyt oliiviöljyä, täytyy lueskella onko sillä merkitystä kumpaa öljyä "juo".

Enpä lihonut joululomallakaan (paino aleni jopa vähän), vaikka söin (punaiseen maitoon tehtyä) riisipuuroa lusikallisen, enkä edes saanut mantelia, puuron terveellistä osaa. Maistelin alkoholittomia viinejä, mutta se oli sama kun joisi mehuja. Tein glögiä sokerittomasta mustaviinimarjamehusta glögimausteella. Jonkin verran meni tummaa suklaata, tai siis aikaisempaan verrattuna todella vähän. Kinkku oli aivan sikahyvää, tuorekinkku, jota paistettiin riittävän kauan puuhellan uunissa.

Oikein hyvää uutta vuotta ihan kaikille!

ViestiLähetetty: 2011-01-10 12:35:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt taas sujuu paremmin, heitin pois kaikki jouluset hiilaripeikot. Kaapissa ei ole mitään, mitä en voisi/tee normaalisti mieli syödä. Paino on taas lähtenyt mataamaan oikeaan suuntaan, alaspäin (ettei jää epäselväksi :D ).

Huomasin taas kerran, että kunnon liha + salaatti pitää lapsenkin nälän poissa paljon paremmin. Syötiin viikonloppuna kookoskanaa (pojan uusin lempiruoka) ja jauhelihapihvejä. Eikä tarvinnut tehdä illalla uutta mättöä. Kouluruoan jälkeen jätkä ramppaa jääkaapilla koko illan. Eikä jääkaappiin ole koskaan ilmestynyt "mitään syötävää". Otanpa taas opiksi, kunnon ruokaa kehiin, myös poikaselle!

Voi kun pääsis kaupungin vesijumppaan, sellaiseen joka alkaisi iltaseitsemältä! Sinne on käsittämättömän pitkät jonot, eikä rahavaranto riitä urheiluseurojen vesijumppajuttuihin. Ehkä joku lopettaa taas helmikuussa kun laihisinto laantuu.

ViestiLähetetty: 2011-01-18 14:49:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Takana täysi vuosi karppaamista... :smt038

Paljon positiivista:
- paino pudonnut, vaatekoko pienentynyt 10 kokoa
- olo parempi, jaksan liikkua erilailla
- saa syödä hyvää ruokaa
- duunissa keittiön heittiön apu ollut tarpeen, inhoan eväiden tekemistä

Mitä vaikutusta jään vielä odottamaan:
- ruoan jälkeisen väsymyksen häviäminen, epäilen suurimmaksi syyksi lääkitystä en syömistä
- tissien pieneneminen (sama kuppikoko kuin 38 kg sitten :shock: )
- uutta tsemppiä koko karppaukseen, vaikken lipsunut olekaan
- jumin loppumista painonpudotusmielessä

Eipä tässä muuta...
Taneli

ViestiLähetetty: 2011-01-18 16:31:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> =D> =D>

Voi olla että rintavarustuksen pienenemiseen tarvittaan tohtuuria. Mut senhän saa ihan perusterveydenhuollosta, jos se on terveydellinen haitta -varmasti onkin eli niskat kipeenä jne.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 12:21:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, mietin ihan samaa. Kun nyt pääsee normipainoon niin lekurin juttusille. Tosin painoa saisi "kätevästi" pois puukolla. Hui! Kuntoutuksessa oli uusia tissejä, sopivan kokoisia. Niska/hartiakivut loppuneet jne. paljon positiivista.

Jumittaa edelleen.. vaikka oon ollut ihan kiltisti hyvällä karppauksella.Ehkä kerään nestettä, sormet kuin nippu nakkeja. Vaatteet ei ahista, on sen verran väljiä.

Päivä kerrallaan!

ViestiLähetetty: 2011-05-10 06:44:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jumi on poissa. Mukavaa.
Olen "vain" merkittävästi lihava (aloitin sairaalloisesta lihavuudesta). Yksi tavoite saavutettu, jee!

Hommasin kaasugrillin, ruoka valmistuu tuossa tuokiossa ja on niin hyvää. Miksi grillaaminen pitää lopettaa talveksi? Liikuttua tulee paljon enemmän, ihan vaan kävelyä melkein joka ilta pieni lenkki. Vesijumppa loppui jo, sulkista jatketaan jonkin aikaa vielä ennen lomia. Kuntoutuksen lääkäri suositteli vakavasti jotain muuta lajia, mutta työterveyslääkäri oli sitä mieltä että pelaa vaan!

Oikein mukavaa lämmintä kevätpäivää kaikille!

ViestiLähetetty: 2011-05-26 06:13:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Karmaisevaa, löysin 2vuotta vanhan passikuvani. "Hyi h***ti" oli eka kommenttini. Näytän aivan possulta, naama turvoksissa kortisonista, epikaatumisesta tullut patti otsalla paistaa ja painaa toista silmää, kaulaton olio.

Itsekin tajuaa, että muutosta on tapahtunut!

Yritin laitata kuvaakin tänne, mutten vielä onnistunut. Laitan myös tämän päivän tilanteen kun opin.

ViestiLähetetty: 2011-08-03 06:04:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

80-luvulla, niukasti mutta varmasti!

Jouduin kesällä sairaalaan reiluksi kahdeksi viikoksi. Toisella viikolla sain sitten nauttia sairaalaruoasta, voi kamalaa. Proteiinit olivat häviävän pienessä määrin ja sekin vähä häviämässä perunoiden alle.

Onkohan sairaalan keittiössä joku heittiö joka poistaa ruoasta kaiken maun tai sitten tekee kaikesta ruoasta saman makuista? Ainoa mikä erosi maullaan oli savustettu lohi juhannuksen "juhlalounaalla". Ei todellakaan ole ihme, että mummojen sokeriarvot oli huimia (sairaalahuoneessa kun yksityisyyden suojaa ei ole, kaikki kuulivat jokaisen potilaan asiat).

Nyt saa omaa ruokaa omasta jääkaapista! Ja duunissakin oikeaa safkaa...

ViestiLähetetty: 2012-03-29 09:17:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

70-luvulla!
Katselin kuvia kesältä 2009, huh hu. Olen kuvassa saunan jälkeen,naama punaisena. Mahdun juuri ja juuri nojatuoliin jossa nyt mahdutaan istumaan teinin kanssa.

Yli 60kg poissa, vielä oli vajaa 10 kg BMI 25:een. Jatkan rauhallisesti näin, allit lepattaen & vatsanahka roikkuen, mukavaa lihansyöjä elämää.

ViestiLähetetty: 2012-06-25 06:01:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täällä keikutaan mukana, grilliruoka on vaan niin hyvää.

Hiilareita on tullut lisättyä, osa "vahingossa", osa tarkoituksella ja osa sosiaalisesta pakosta. Ei ainakaan paino putoa :( . Työkaverit pelkäävät, että laihdun liikaa, varottelevat kovasti. Ei tarvi painoa vartioida, muut hoitavat sen tehokkaasti.

Lämpimämpää odotellessa, tänään meillä mittarissa 8 astetta. Kesäkuun helteitä?

ViestiLähetetty: 2012-06-25 07:06:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huips.
On ollut huimaa pudotusta.
Kyselit talven grillausta.
Käytännössä vaikeaa, ulkolämpötila vaikuttaa tulokseen.
Mutta voi sitä kokeilla...talvella.
Rauhallista jatkoa.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-06-25 07:47:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mielenkiintoinen ketju. Monenmoista vaikeutta on mahtunut matkaasi, silti et niitä rummuta. Hienosti on painosikin pudonnut, jos olet joutunut syömään masislääkkeitä, ei liene ollut helppoa.

:smt023 Tässä vaiheessa vasta peukutukset Sulle, kun en aikaisemmin ole huomannut! Mielenkiinnolla jään oottelemaan lisää!

ViestiLähetetty: 2012-08-15 07:08:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitti tsempistä.

Jumi ohi, reilusti 70 luvulla! Loma loppui, töissä saa taas oikeata ruokaa. Kiitos ahkeran kahvilaemännän.

Juttelin työterveyslääkärin kanssa mahdollisesta vatsanahan siistimisestä kirurgin toimenpitein julkisella puolella. Mulle tulee ton mahamakkaran alle ihottumaa, se voisi olla peruste julkisen puolen "remontille". Lupas kirjoittaa lähetteen kun vaan saan päätettyä haluanko mennä leikkaukseen. Mimmoset mahtaa olla mahikset täällä Kanta-Hämeen alueella verovaroin leikkaamiselle? Oman osani olen tehnyt laihtumalla 67kg.

Grillauskelejä piisaa vielä! 8)

ViestiLähetetty: 2012-08-15 07:35:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä että hyvää kuuluu.
Kokeile makkaran voitelua kookosöljyllä.
Siis vatsamakkaran.

Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-09-04 08:37:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oon koittanut vaan sisäistä kookosöljyn nauttimista, tosin senkin olen taas unohtanut. Mä oon niin hirvittävän kärsimätön tyyppi, kun joku ei auta heti, niin into lopahtaa. Ekaks tuli kyllä mieleen, että miten sen kookosöljyn saa pysymään kuuman makkaran päällä :lol:

Huomasin tässä, että tuo rakastamani makkara ei enää maistukaan samalla tavalla, olen ehkä kyllästyttänyt itseni siihen. Huomaan, että grillissä paistuukin välillä kanaa. Aika aikansa kutakin. Ens kesänä varmaan taas makkara maistuu.

Juniorin rippijuhlat oli kesällä, isänsä puolen sukulaiset näki mut noin kolmeen vuoteen pitkästä aikaa. Eivät tunnistaneet kirkossa, ennen kuin menin ihan reilusti moikkaamaan. Yksikin setä tuli esittelemään itsensä :shock: , olin kuitenkin yli 15 vuotta ton suvun kanssa tekemisissä. Oikeastaan tosi kiva, että muutoksen huomaa.

Muhun vanhaan sohvaperunaan on ilmaantunut jonkinasteinen liikunnan tahto (ei vielä ilo, eikä mitään sinnepäinkään). Eilen olin tiukassa vesijumpassa ja hiki tuli. Tänään olis vastapainoksi venyttelyä. Täytyis muistaa ottaa rauhassa, että jaksaa jatkaa liikkumista.

Ärsyttää toi karppaus-uutisointi. Poika lukee lööpit ja uutiset, jotka liittyvät asiaan. Nyt sitten valistaa mua, että varmasti saan sydärin ja kuolen. Ja vaikka mitä. Todella hankala tilanne pojan kannalta kun isällään syödään runsashiilaristavähärasvasta ja meillä sitten ihan toisin päin. Toki ostan pojalle leipää ym., mutta viestit ovat niin ristiriitaisia.

Tulipa paljon asiaa, oikein raikasta syksyä kaikille

ViestiLähetetty: 2012-11-20 12:36:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Enpä ole ennen kuullut työterveyslääkärin suusta:
"Sun painoindeksi on nyt 26, joten sun ei tarvitse enää laihduttaa. Olet sopivan painoinen ikäiseksesi naiseksi". Nyt kuulin! Tuli hyvä fiilis!

Paino on pudonnut edelleen vaikka hiilareita olenkin lisänyt hallitusti. Kuukausittainen vaihtelu on suurta +- 3kg, mutta sen kanssa olen oppinut elämään.

Uusi pahe ilmaantunut: kuumaa teetä ja jääkylmää piparitaikinaa. Nam! suhde on tosin jättikuppi teetä ja noin 1cm siivu raakapakastetaikinalevystä. Onneksi mulla on paheet muuten vähissä :lol:

ViestiLähetetty: 2013-03-31 11:12:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Apua, kun laihtuu naama on ryppyyntynyt. Mikähän siihen auttais? Naaman lihottaminen? eihän se tiukka nahka rypisty. Ehdotuiksia? Hyviä ryppyrasvoja (kääk, keski-ikä!!!)?

Mä oon nyt ollut n. 1,5v tässä painossa, kai se on uskottava vähitellen. Jo kolmas lääkäri (oon joutunut ramppaamaan lääkärissä ja aina eri lääkäri) sanoi, että mä olen hyvässä painossa. Ja nro 4:kin katsoi silleen, että "mistä tuo ylipainodiagnoosi on tullut?"

Kesäaika on ihan tyhmä juttu! Nälkäkin väärään aikaan :roll:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00