karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-13 12:27:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-07-04 08:30:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino on vain numeroita, sekin.
Miten muuten olo ja elo?
Terveys on ehkä se tärkein, tässäkin hommassa...

Hienoa menestystä kylläkin painossasi.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-07-04 09:15:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

iso isä kirjoitti:
Paino on vain numeroita, sekin.
Miten muuten olo ja elo?
Terveys on ehkä se tärkein, tässäkin hommassa...

Hienoa menestystä kylläkin painossasi.

Totta. Paino on vain numeroita. Olotila on kaikin puolin virkeämpi ja parempi aiempaan verrattuna. Jaksaa tehdä paljon enemmän eikä ole koko ajan "väsynyt" ja flegmaattinen.

Onhan tuo paino tippunut ihan mukavasti vaikken nyt olekaan mitenkään punninnut tjsp. ateriotani. Tästä on nyt vain tullut tapa että riisi, leipä, perunat etc. on jäänyt pois. Niin ja onhan tässä kyllä alkoholikin jäänyt kokonaan pois.

Vielä kun tuon tupakoinnin saisi lopetettu ;)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-04 15:04:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään kävin hakemassa 6-kk kuntosalikortin - vihdoin ja viimein ;) Menihän siihen "hieman" enemmän aikaa kuin alunperin suunnittelin. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Katsotaan jos vaikka saisi hieman laardia muunnettua lihakseksi.

Aika näyttää miten äijän käy ;)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-04 19:58:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lueskelin tätä aloitusviestiäni ja hieman vertailua aloittaessa vs. nyt:

Paino: 93.3 kg - 80 kg (-13.3 kg)
BMI: 30.82 - 26.42 (-4.4, merkittävä lihavuus - lievä lihavuus)
Vyötärö: 96.5 cm - 89 cm (-7.5 cm)

Ruokavalio on pysynyt erittäin lähellä tuota aloitusviestissä mainittua. Sen verran on kuitenkin kehitystä tapahtunut, että aamupalat eivät yleensä enää ole aivan noin yksipuolisia, vaan olen ottanut kasviksia mukaan aamupalalle enemmän ja usein aamupala koostuukin edellisen illan salaatinjämistä.

Muutaman kerran olen syönyt hieman enemmän kuin "lääkäri määrää" karkkeja ja sipsejä, mutta en kuitenkaan ole ahminut koko jättipussia kerralla aivan ähkyyn asti. Noin 1/4 pussi on riittänyt tuon himon taltuttamiseksi ja tämä on tapahtunut kolme kertaa tänä aikana.

BayWhale kirjoitti:
Hieman taustatietoja itsestäni:

Olen 39-vuotias, 174cm pitkä mies ja aloituspainona voidaan pitää noin 1.5 vkon takaista 93.3kg painoa = BMI 30.82, joka valitettavasti tarkoittaa merkittävää lihavuutta. Tämä hieno saavutus oli tietenkin saatu aikaiseksi oluella, sipseillä, limsalla, kebabilla ja olemattomalla liikunnalla - liikuin käytännössä "vessaankin" autolla.

Noin viikon verran olen ollut ilman olutta, sipsejä, limsaa, kebabia ja olen käynyt viimeisenä kolmena päivänä noin tunnin mittaisella reipppaalla aamukävelyllä. Vaaka näyttää tällä hetkellä 89.8kg (edit: paino suihkun jälkeen kalsarit jalassa ;) ) eli BMI 29.66 = lievä lihavuus. Vyötärön ympärysmittani oli aamulla 96.5cm ja vatsan ympärysmitta "suurimmasta kohdasta" 99 cm. Luonnollisesti tästä painonpudotuksesta leijonanosa on nestettä, mutta siitä huolimatta pienemmät numerot vaa'assa ovat aina motivoivia.

Tarkoitus on päästä 74-76kg painoon (jossa olen joskus viime vuosituhannella viimeksi ollut) pysyvällä elämäntapojen muutoksella. Tämä tietenkin vaati pitkäjänteisyyttä sekä kärsivällisyyttä joista molemmat ovat asioita joita minulla tiettyjen asioiden suhteen on, ja taas tiettyjen asioiden suhteen ei ole lainkaan. Toivottavasti painonpudotus-ja elämäntapamuutosprojektin suhteen näitä hyveitä löytyy varastosta ;)

Ajattelin totutella itseäni 2-3vkoa näihin kävelylenkkeihin jonka jälkeen ryhdyn käymään salilla aluksi 2-3 krt vkossa ja sitten myöhemmin 4 krt vkossa. En aio ryhtyä rehkimään liian nopeasti, sillä oletettavammin liian rajulla startilla tulen vain ja ainoastaan epäonnistumaan. Pikku hiljaa eteenpäin niin eiköhän se siitä.

Olen pyrkinyt syömään 4 pienehköä ateriaa päivittäin alla olevaan tyyliin:

Aamupala:

2x paistettu kananmuna
Pekonia 4-5 siivua
1x musta kahvi

Lounas:

Paistettuja kanansuikaleita tai lihaa kermassa mausteineen
Sipulia, tomaattia, kurkkua, salaattia
Vettä

Päivällinen:

Sama kuin lounas

Iltapala:

1x paistettu kananmuna ja 2-3 siivua pekonia
Vettä kahvin tilalle

Kanat / lihat paistan oliiviöljyssä ja salaatinkastikkeena käytän myös oliiviöljyä.

En aio punnita itseäni päivittäin - ajattelin punnita / mitata vyötäröni & vatsani mitat kerran viikossa. Yritän silti kommentoida tänne päivittäin tai lähes päivittäin miltä päivittäin tuntuu ja miten projekti omasta mielestäni etenee.

Hyvää alkanutta kevättä & kesän odotusta kaikille!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-05 12:37:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aamulla taas hieman vajaa 10-km kävelylenkki. Totuuden nimissä oli kyllä enemmän kuin lähellä etten olisi saanut itseäni raahattua ovesta ulos. Menin nyt kuitenkin ja olotila palatessani oli kyllä erittäin hyvä. Onneksi sain itseni ovesta ulos. Pitää vaan hieman potkia itseään persiille aina silloin tällöin kun saamattomuus ja laiskuus yrittää yllättää.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-06 08:16:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin!

Nyt on saavutettu yksi merkkipaalu! Alle 80 kg paino saavutettu, eli aamupaino 79.6 kg. Nyt on kyllä erittäin hyvä ja motivoitunut olo jatkamaan tästä vielä muutamat puuttuvat kilot tavoitteeseen nähden. Tähän meni tasan kymmenen viikkoa eli keskimäärin viikossa on tippunut 1.37 kg. Seuraava välitavoite voisi olla vaikkapa 78 kg?

Sitten kun pääsen tavoitteeseeni alkaakin tietenkin erittäin haastava ylläpitovaihe. Tämän lisäksi tarkoituksena olisi hieman lisätä salitreeniä jotta saisin vartaloa kiinteämmäksi, eikä ne lihaksetkaan pahitteeksi olisi ;)

Se harmittaa hieman etten tajunnut ottaa valokuvaa aloitustilanteesta ja vaikkapa viikottaisesta muutoksesta. Enpä olisi 2.5kk sitten uskonut että minusta on tähän. Ihminen pystyy melkoisiin suorituksiin kunhan vain asennoituu oikein sekä tekee kärsivällisesti ja rankasti duunia tavoitteidensa saavuttamiseksi.

(Olin sen verran innoissani, että kävin uudelleen (2x) vaa'alla aamusuihkun jälkeen ja painoon tuli pieni päivitys)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-06 08:47:26 
Poissa
sintti
sintti

Merkki seurannasta.
Mielenkiintoisena jään odottamaan painonkehitystä.
Olen antanut itseni lukea, että paino nousee salitreenin aloittamisen jälkeen,
kun lihakset alkaa kasvaa.
Toivottavasti jaksat päivitellä tänne.

Hienosti on alku kuitenkin mennyt =D>

ViestiLähetetty: 2013-07-06 08:56:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Unelias kirjoitti:
Merkki seurannasta.
Mielenkiintoisena jään odottamaan painonkehitystä.
Olen antanut itseni lukea, että paino nousee salitreenin aloittamisen jälkeen,
kun lihakset alkaa kasvaa.
Toivottavasti jaksat päivitellä tänne.

Hienosti on alku kuitenkin mennyt =D>

Paino nousee aivan varmasti jonkin verran ja se on sinänsä varmasti ihan ok. Lisään salia kuitenkin melko maltillisesti alussa sillä olen kuitenkin edelleen läskinpoltto-sekä yleiskunnon kohotusvaiheessa. Lähiaikoinan olisi tarkoitus yhdistää HIIT sekä salitreeni ja katsotaan mitä siitä sitten tulee.

Tämän on varmasti moni nähnytkin (ainakin joskus) mutta tässä on kaveri vetänyt kovaa settiä: http://www.youtube.com/watch?v=V_kHGeFn5A8

Oma pyrkimykseni ei nyt ole tuollainen mutta saahan tuollaisesta motivaatiota. Kaverin treeni / ruokavalio oli kyllä melkoinen vuoden ajan...

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-09 10:38:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt vedetään melko iso vaihde päälle tässä projektissa:

Maanantaina jalkapalloa

Tiistaina 9km aamulenkki ja 9km iltalenkki (reipasta kävelyä ainakin toistaiseksi)

Keskiviikkona HIIT joko soutulaitteella tai kuntopyörällä

Torstaina jalkapalloa tai HIIT joko soutulaitteella tai kuntopyörällä

Perjantaina 9km aamulenkki ja 9km iltalenkki (reipasta kävelyä ainakin toistaiseksi)

Lauantaina 9km aamulenkki ja 9km iltalenkki (reipasta kävelyä ainakin toistaiseksi)

Sunnuntaina lepoa.

Eiköhän tällä saada äijä tiukkaan kuntoon kun tuota muutaman kuukauden jaksaa vääntää.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-11 19:43:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Paino nyt 79.2 kg. Vielä on varaa tiristää läskiä ja ainakin kiinteytystä pitää saada aikaiseksi.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-12 15:37:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään 78.4 kg mittarissa.

Näemmä läski tirisee kun jaksaa vaan panostaa tuohon liikuntapuoleenkin hieman enemmän.

Hyvä fiilis on siitä, että useat vanhat farkut & muutkin vanhat vaatteet mahtuvat päälle taas ;)

Jospa vaikka ensi kesäksi sitten saisi sen rantakropan aikaiseksi?

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-12 16:05:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä tuolla painolla jo on rantakunnossa.
Ei tule riipiisiläiset työntämään takaisin veteen "Pelastakaa valaat!" huutojen kera...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-07-13 10:45:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

iso isä kirjoitti:
Kyllä tuolla painolla jo on rantakunnossa.
Ei tule riipiisiläiset työntämään takaisin veteen "Pelastakaa valaat!" huutojen kera...

Olin eilen rannalla parisen tuntia ottamassa aurinkoa eikä siellä kyllä totuuden nimissä tarvinnyt tynnyriin pukeutua kroppaansa piilotellakseen. Tietenkin vielä on hommia muutaman kilon verran edessä ja tässä yritetään jonkinlaisia lihaksiakin saada luiden päälle. Ylläpitovaihetta tässä jännityksellä odotellaan, sitten joskus kun se tulee ajankohtaiseksi.

En ole koskaan ollut mikään bodari mutta kyllä minulla aikoinaan on ollut ihan kunnon six-pack ja tiukat rintalihakset etc. Tuollaiseen kuntoon kun joskus pääsen olen ihan tyytyväinen. Ilmeisesti geenit ovat sellaiset ettei koskaan tule isoja lihaksia vaikka kuinka yrittäisi, mutta eipä tuo ole minua tähän mennessäkään häirinnyt.

Olen muuten saanut melko hyviä vinkkejä ihon-ja hiustenhoitoon tätä foorumia selaillessa. Kaipa sitä miehetkin saavat kaunistautua ;)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-13 14:17:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Update tähänkin:

Paino: 93.3 kg - 78.4 kg (-14.9 kg)
BMI: 30.82 - 25.9 (-4.92, merkittävä lihavuus - lievä lihavuus)
Vyötärö: 96.5 cm - 87 cm (-9.5 cm)

Miten muuten muilla? On minulla posketkin / kaulakin melkoisesti kaventunut mutta mielestäni saisi hieman vielä lähteä? Tuleekohan tuo sitten viimeisen rypistyksen aikana vai millaisia kokemuksia muilla on ollut?

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-17 14:22:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Paino nyt 77.6 kg. Olo on oikein kevyt ja muutenkin loistava. Kohtapuoleen taidan uskaltaa kokeilla kevyen juoksemisen aloittamista.

Seuraava etappi voisi olla 76.6 kg eli katsotaan kuinka kauan seuraavan kilon tippumiseen menee. Vauhtihan tässä mitä ilmeisemmin tulee tipahtamaan väkisinkin. Yritän räpiköidä maaliin tuosta huolimatta kun nyt näin lähelle on kerran jo päästy.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-21 20:27:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Paino tänään 77.4 kg. La / Su vedin 9.5 km matkan 5 min alkulämmöillä kävellen ja sitten kolme tolpanväliä juosten ja kolme tolpanväliä kävellen eli jonkinlaista intervalliharjoittelua mukaillen. Meni ihan yllättävän hyvinkin ja kävely olisi nyt tarkoitus muuntaa tuoksi.

Olo on oikein energinen ja kevyt. Salitreenit eivät ole menneet suunnitelmien mukaisesti, sillä kaupungin salit joihin kortin ostin ovat hieman ihmeellisesti näemmä auki kesäaikaan. Olisi pitänyt selvittää ennen kortin ostamista ;)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-22 09:36:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ei hajuakaan mitä on tapahtunut, mutta tänään aamulla paino oli 76.6 kg? Varianssin piikkiin tämä menee mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Katsotaan huomenna mitä numeroita tuo oksentaa ulos. Tosin onhan tässä liikuntaakin lisätty eli tuollakin lienee vaikutuksensa?

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-23 12:20:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Paino tänään 76.4 kg eli ei tuo tainnutkaan olla mikään tilapäinen häiriö? Hyvä niin toisaalta.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-23 12:27:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

BayWhale kirjoitti:
Karppaus aloitettu 27.4 - aloituspaino 93.3kg
Paino tänään 76.4 kg

=D>

ViestiLähetetty: 2013-07-23 19:36:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ari kirjoitti:
BayWhale kirjoitti:
Karppaus aloitettu 27.4 - aloituspaino 93.3kg
Paino tänään 76.4 kg

=D>

Kiitos taputuksista Ari!

Eipä kyllä aloittaessa olisi uskonut, että kykenen tähän. Tahdonvoimalla ja raa'alla duunilla saa kyllä aikaiseksi melkoisia asioita. Ilmaiseksi ei kuitenkaan saa mitään aikaiseksi, sen olen viimeistään nyt oppinut. Kilot eivät kertyneetkään itsestään / ilmaiseksi, mutta niiden eteen tehty "työ" oli huomattavasti helpompaa kuin kilojen poistumisen eteen tehtävä työ.

Mieli ei tee kyllä aiempaan kroppaan takaisin. En aio sallia tuota itselleni.

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00