karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-02 00:19:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 891 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 545 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jolean höpinät
ViestiLähetetty: 2009-01-08 08:22:03 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Moi Kleopatra26 :D !

Kiva, että käväiset välillä lukemassa mun juttuja ja kerro omastakin edistymisestäsi aina käydessäsi, jooko? Myös sen tupakan suhteen =D> . Hieno homma!

Mikä sut muuten sai silloin aloittamaan tämän vhh ruokavalion? Miten alhaalla itse pidät hiilarit, siis arkena (viikonloppuisin mulla ainakin aina nousee esim. suklaan vuoksi)? Mä aion nyt pitää -tai ainaskin yritän- pari viikkoa alle 30g/pv. Ostin eilen ketostixejäkin, jotta voin seurata, milloin saavutan ketoosin ja rasva palaa 8) .

Entäs te muut, jotka käytte tiirailemassa tätä mun juttuketjuani, miten teillä, mikä sai aloittamaan ja milloin, mikä on karppauksen "vahvuus" ja vakavuus? Ja miten on mennyt?

Hei hii hei hoo, pakkasta 16 astetta ja odotan sitä ensiöistä lumisadetta! Tulis nyt lunta tänne pk seudullekin :smt051 . Mukavaa torstaita!

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2009-01-08 12:00:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ihanaa lukea Jolean sun höpinöitä, kirjoitat hauskasti.
Tsemppiä kurinalaiseen tammikuuhun! :)
Samalla viivalla ollaan, eli joulu tuonut kiloja itse kullekkin, mutta ei anneta sen masentaa, elämäähän tää vaan on! =D>

ViestiLähetetty: 2009-01-08 13:35:28 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Kiitos RiKo ja tosi kiva, että viihdyt :D !

Mikä iiiiiihana kuva sulla on tossa?!?! :smt060 Lutuset!

Kuva

You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

ViestiLähetetty: 2009-01-08 13:48:33 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Minä olen "karpannut" pitkään. Aluksi paino putosi hienosti, vaikka söin pari siivua ruisleipääkin päivässä. Sitten luin foorumilta että rasvaa lisää ja proteiineja pitäisi jotenkin rajoittaa. Siitä alkoi tuo teikäläisen kaltainen elämä: Muutama päivä saattoi mennä hyvin mutta sitten tuli repsu. Tai illalla. Rasvaripulia ja muuta kivaa. Paino sahasi muutaman kilon välillä kunnes tuossa syksyn sairastelun aikana sain viitisen kiloa lisää.

Kunnes palasin marraskuussa jälleen juurilleni. Ohjenuora on tällä hetkellä että proteiinia 1,5g per nykyinen paino, hiilarit ovat normaalisti 60-80g ja rasvalla en läträä mutta en sitä myöskään pelkää. Kas kummaa, mielihalut väheni, ei tule repsuja ja paino on lähtenyt putoamaan. Tänäänkin puntarissa oli sellainen lukema jota en ole vuosiin siinä nähnyt.

ViestiLähetetty: 2009-01-08 14:46:36 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

No mutta Great Girl, mikä meikäläisen kaltainen elämä, mihin viittaat? Siis jouluelämä vai normaalielämä?

Minähän olen karpannut varsin kurinalaisesti, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, jotka siis olivat nekin täysin "tahallisia" poikkeamia arkiruokavaliosta -ei muutama päivä ok ja sitten repsu :) . Ja jouluelämä oli taas kaikkea muuta kuin karppia :mrgreen: . Ripulia mulla ei ole ollut eikä maha kipeänä, pötsi vetää hyvin kaikki hiilarit, mitä sinne tungen :sick: .

Sulla on aika korkeat hiilarit, sopii siis sulle tuo muoto! Hyvä hyvä =D> . Tällä hetkellä pelkään himoitsevani liikaa hiilareita, jos noin paljon nauttisin niitä ja siitä taas on liian helppo lipsahtaa vielä vähän enempään ja siitä vielä vähän :whistle:. Aion nyt ainakin nämä joulukilot karistaa mahd. nopeasti ja se taitaa toimia parhaiten alhaisella hiilaritasolla. Edessä siintää toivottavasti tuo sinun versiosi, se on mun tähtäimenäni kunhan saan kilot kuntoon tällä alakarppaamisella. Perässä siis tullaan ja kyselen sulta vinkkejä, kun olen päässyt ylläpitokuntoon 8) !

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-08 15:29:29 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Noita suunniteltuja repsahduksia oli minullakin jatkuvasti. Luin höpinäketjun läpi ja aika paljon oli poikkeuksellista tilannetta jonka varjolla syödää hiilareita. En arvostele, itsekin moista itsepetosta olen harrastanut. Minulla auttoi tuohon proteiinin nostaminen sillä vaikka näläntunnetta ei ollut, nälkäänihän minä niitä hiilareita söin. Nyt ei ole sellaista ongelmaa. Homma on balanssissa ja paino putoaa. Eikä elämä ole yhtä poikkeusta.

ViestiLähetetty: 2009-01-08 15:53:00 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Auts, en mä meilestäni nyt niin usein "repsahtanut", mut kai sit niin... Hui :shock: . Pitääkin alkaa tarkkailla itseään suurennuslasilla :? . Toisaalta, mulle on kyllä saavutus sinänsä jo se, että olen kuukaudessa vaikka 28 pv karppi. Ajattelin, etten tällai kyllästy koko touhuun ja lopeta kerta heitolla, mä kun olen tällainen kaikki tai ei mitään tyyppi :lol: . Ei siis kohtuutta juuri missään.

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-08 16:16:47 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Jolea kirjoitti:
Auts, en mä meilestäni nyt niin usein "repsahtanut", mut kai sit niin...

En minäkään. :lol:

ViestiLähetetty: 2009-01-08 23:50:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heipsistä Jolea :)
Mä aloitin karppauksen vähän niin kun vahingossa. Olen aina ollut perinteinen "terveellisten" ruokavalioiden noudattaja ja vältellyt rasvaa kun ruttoa. Sitten taisin nähdä Heikkilän haastattelun telkkarissa ja kiinnostuin ja rupesin etsii tietoa ja eksyin tänne foorumille.. Siitä se sit alko.. :P
Paitsi että tänään olikin sit semmoinen päivä, että jos polttaisin, niin tänään olisin polttanut, mutta onneksi en polta :lol: , koska lopetin siis 8 päivää sitten =D> Siitä olen tosi ylpeä, että siinä en tänäänkään lipsunut.
Mutta sitten tänään asiakas toi duunissa kiitokseksi ison kermakakun ja sitähän sitten vedettiin...ja siis urakalla :oops:
Nooh..toivottavasti sulla on mennyt paremmin.
Hei mä oon niin laiska, etten jaksa kauheesti laskeskella noita hiilareita, mutta tavoitteena olis pitää ne alle 50.
Mitäs mieltä muuten olet, pitäiskö tota Great Girliä uskoa ja kokeilla sen neuvoa :roll:
Nyt taidan mennä pehkuihin. Nähdään taas :smt006

ViestiLähetetty: 2009-01-09 10:08:28 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Moi moi, kamut :smt055 !

Mä olen näillä matalilla hiilareilla saanut kahdessa päivässä pois 1.7 kg!!! Jiihaa \:D/ Mä aion jatkaa näin nyt ainakin siihen asti, kunnes olen tavoite painossani, eli hiilarit max. 30g (ja nyt ihan alku mielellään 20g pinnassa, jotta elimistö herää kunnolla) ja sitten menen verikokeisiin, jonne on jo lähetekin 8). Vaikuttaakohan toi mun joulun ajan mässäily vielä helmikuussakin veriarvoihin (siihen mennessä toivon, että pääsen näistä kiloista), tietääkö kukaan #-o ? Haluaisin nimittäin ihan todellisen kuvan siitä, miten mun veriarvot on muuttuneet karpatessa, vertailukohde kun on viime keväältä kun olin very low fat ruokavaliolla. Silloin siis kaikki veriarvot oli tosi hyvät :wink: .

Tulosten jälkeen pohdin ja teen päätöksen, miten jatkan ruokavaliotani, mutta alun perin heinäkuussa aloittaessani oli aikomukseni tämän alakarppi "kokeiluni" jälkeen siirtyä hyväkarpiksi tai miksi sitä nyt kutsutaankaan. Eli siis Great Girlin tyyliselle ruokavaliolle :D . Mä uskon, että pidemmällä juoksulla se toimis mulla parhaiten ja jaksaisin sillä ruokavaliolla loppuelämäni. No, sen näkee sitten, mitä elimistö on siitä mieltä :lol: .

vk1 -1.7 kg [-1.7kg]
vyötärö ei muutosta

Ja se lumikin sitten tuli ja melkein suli, että se siitä sitten.

Hauskaa viikkistä kaikille :smt080 ja Kleopatra26, pysy lujana!!!! Mä kanssa 8-[ , vaikka mieliteot on aika kovat...

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-09 19:17:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei upeeta Jolea, todella hieno pudotus :smt038
Munkin on pakko nyt ryhdistätyä tän ruokapuolen kanssa. Mut tuntuu, et menee hirmuisesti energiaa tuon tupakan vastustamiseen. Tänäänkin söin 5 palaa lakua, vähän niinkun tupakan sijaan. Hyi minua [-X
Mutta ihanaa viikkoa ja tsemppiä Jolea.
Nähdään taas

ViestiLähetetty: 2009-01-12 12:49:43 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Mites meni viikoloppu :? ?

Mä olin hampaita kiristellen tipaton ja savuton ja karppasin, mutta mutta... Esim. tummaa suklaata ja pähkinöitä meni niin, että hiilarit paukkui :| ja kaloreita laskemaan tarvitsis varmaan ainakin kolme laskinta :x . Kompensoin siis tissuttelun ja tupruttelun herkuttelemalla perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. Söin kuin syömishäiriöinen, eli koko ajan jotain, oli nälkä tai ei ja vaikka maha oli kuinka täynnä ja melkein äklötti. Että näin. Ens viikonloppuna lähden onneksi reissuun enkä aio ottaa herkkuja mukaan, joten syön, mitä saan ja muuten sitten vain nautiskelen vieraasta kulttuurista :) . Ainoo huoli on se, että matka on varmasti varsin kostea, eli suurin haaste on tipattomuus :evil:!!! Tällä kertaa toivon tavastani poiketen, että isäntä olisi kitsas tarjoilujen suhteen 8) .

Kivaa viikon alkua ja napakkaa selkärankaa :smt080

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-14 00:34:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huh-huh...Sama täällä. Mulla menee kaikki aika nyt ton tupakan vastustamiseen :oops: Mut periks ei anneta :P Eli täällä vedetään pähkinöitä, prossa suklaata ja mikan suklaata vuorotahtia....Apuva :smt017 Mitähän pitäs tehdä?!? Mut eihän luovuteta, eihän?
Munkin pitäis varmaan suunnitella joku reissu, että olis mahdollisimman kaukana jääkaapista ja kaikista herkuista. Ehkä se tästä...tsemppiä meille!

ViestiLähetetty: 2009-01-14 09:47:13 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Luovuteta ei, ei tosiaan [-X . Kyllä se tästä helpottaa!

Mä olen yrittänyt pitää hiilarit nyt 20g pinnassa, mutta ainkaan nyt 2 päivän tehokarppauksen jälkeen ei tunnu missään. Tai siis tuntuu ja paljon, vyötäröllä lähinnä :? eli ei ole hujauksessa paino laskenut. Ei. Siis yhtään :( sen viime viikon alun jälkeen (2pv -1,7kg). Odotan innolla tuloksia, perjantaina punnitus. TOSIN aloin taas urheilla hiki hatussa (meinasin maanantaina pyörtyä, olin IHAN piipussa :smt047 ) ja sehän lisää taas painoa nesteen keräytymisen muodossa, eli mitään huippupudotuksia tuskin tiedossa...

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-14 23:11:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tsaukkista.
Mä en jotenkin jaksa laskea noita hiilareita, pitäs kyllä varmaan :oops: Mut mä alotin kanssa tällä viikolla jumpat. Olin maantaina ja tänään. Mä pidän sulle peukkuja perjantai punnitukseen. Mä oon niin repsuillu, etten oo viittiny mennä edes vaakaan :roll:
Mut hei, 14 päivää ilman tupakkaa, se on aikas hienoa, siitä olen iloinen :smt023 Kuinkas sulla? Nähdään taas

ViestiLähetetty: 2009-01-15 10:43:29 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Hyvä! Upeeta! =D>

Musta sun kannattakin nyt keskittyä tuohon savuttomuuteen ja ole itsellesi vastaavasti armollisempi syömisten suhteen. Ehdit sitten palata ruokavalion viilaukseen, kunhan vaikein aika vieroittumisesta on ohi! Liikaa ei voi tiukkailla, kannattaa priorisoida :mrgreen: .

Mulla pieneni viime yön aikana maha! Enää ei purista niin paljon, kuin vielä eilen, myös peili näyttää samaa :smt038 . Saas nähdä, onko paino tippunut ja kuinka paljon. Missään nimessä mä en selvinnyt tuosta 3 viikon hiilarikuuristani pelkällä pöhötyksellä, ihan oikeasti lihoin ja rasva hyllyy vyötäröllä, mutta olisin iloinen jo puolen kilon vajeestakin edellisviikkoon :wink:!

Huomiseen ja voimia, oli se aihe sitten mikä tahansa :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-16 10:05:35 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Hiphei :) !

Kyllä se vaan paikkaansa piti se mun tunne siitä, että maha lähti ke-to yön aikana :mrgreen: . Myös puntari sen huomioi, 4 päivän rankahkosta urheilusta huolimatta (nostaa yleensä mun painoani ainakin kilolla) tippui 900g muutamassa päivässä. Vaikka aloin alakarppaamaan viikko sitten keskiviikkona, meni siis viime viikonloppu viinin ja röökin tuskassa ylenmäärin karppisyöpöttelyksi ja hiilarit nousi sitä mukaa korkeiksi. Aloin hh about 20g/pv -karppaamisen vasta maanantaina ja hyvin näyttää tepsivän =D> .

Tuleva viikonloppu reissussa vähän huolettaa, mutta yritän pysyä edes alkoholittomalla ja savuttomalla linjalla -ne on mun päätavoitteet. Ruokailen myös niin karpisti kuin mahdollista ja aion ottaa viikonloppu matkalle evääksi pistaasipähkinöitä ja tummaa suklaata :) , mutta pääpaino tässä kieltäytymisprosessissa on siis NO BOOZ, NO FAGS. Jos jostain lipsun, niin sitten safkoista (näin mä siis nyt sanon, mutta katsotaan, kuin käy... :? ).

Kerron sit tuloksen ensi viikolla :wink:

Kivaa viikkistä ja oikein lujaa tahtoa kaikille omissa taisteluissaan :smt080

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-16 13:13:44 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Ai niin, tähän vielä "virallinen" osuus :lol:

vk 1 (-900g) [-2,6 kg] -viikko 1 siksi, että on lähempänä totuutta kuin vk 2 (eli 9 pv taas karpilla ruokavaliolla)
vyötärö -3 cm [-3 cm]

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-19 09:14:38 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Niinpä niin :| . Arvatkaa, toimiko mun NO BOOZ NO FAGS... No ei! Join kuin sieni ja röökiä kului toppa tolkulla [-X . Karppina kuitenkin sain pysyttyä, eli edes jotain hyvää :? . Mulla on lievä morkkis asiasta, mutta toisaalta pitää olla itselleen armollinen. Nyt on reissut reissattu ja tipaton ja savuton jatkuu :D . Stayin' alive! :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-19 20:14:49 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Moro :wink:
Kyselit tuolla mun ketjussa siitä katkispiirakasta. Laitoin sinne linkin, josta löydät sen ohjeen.

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 891 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 545 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00