karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-03 09:20:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Taneli tuli takaisin
ViestiLähetetty: 2007-11-24 00:25:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei kaikki ihanat karpit!
Olen ollut hunningolla, eli syönyt riisiä ja perunaa, kumpikaan ei maistunut hyvälle. Oluttakin on mennyt, se on maistunut hyvälle. Olen ottamassa ryhtiliikettä, jos lääkitys antaa myöten. Aika hauskaa, että mun mielenterveyshoitaja on kanssa hyvä karppi, riisi ja muut tuo vatsaongelmia. Takaisin ruotuun, toivottavasti. Huomasin tänään unohtaneeni kaupasta voin! Toivottavasti lääkitys auttaa ja niin edelleen...

Viestin otsikko: Re: Tanelin höpinät
ViestiLähetetty: 2009-07-31 22:50:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heippa hei "sataan vuoteen"!
Elämä on.

Viimeisen viestin jälkeen olen:
- lihonnut 50 kg ( ja ihan oikeasti)
- eronnut, olen 12 v. pojan osa-aikaäiti
- ostannut oman 80m2 rivitalokolmion, jonka kaikki naapurit ovat alle 30v JA alle 80kg, olen heille muumimamma

Nyt olen ihan pihalla. mitä tehdä. Haluaisin aloittaa semmosen hiilihydraattidieetin joka sallii:
- vihannekset ja kasvikset ja marjat
- satunnaisen oluen, toisaalta tästä paheesta voisin luopua....

Tästä tämä uusi elämä ehkä alkaa!

Töpeksien, kuten tavallisesti
- taneli

ViestiLähetetty: 2010-01-18 12:44:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jos taas yrittäis, on toi masis vienyt kaiken innon kaikkeen. Ruokakaupasta ja -kaapista tulee napattua suuhunsa ihan mitä sattuu. Tiedän kyllä että minä itse ostan ruoat kaappiin, mutta...

Nyt olen taas työelämässä ja ilokseni olen huomannut että 2 työkaveria karppaavat. Toinen tosissaan ja jo muutaman vuoden ajan ja toinen aloittelee ja repsahtelee :P . Jotenkin he valavat intoa minuunkin.

"Ongelmia", tai siis haasteita ovat:
- puhjennut epilepsia, vaikuttaako karppaus siihen
- yksin asuminen, ei pakastinta
- ei kaupassakäyntimahdollisuutta kuin kerran viikossa
- työpaikkaruokalassa 1 ruoka, esim nakkisoppa, eväiden teko tuntuu nyt liian haastavalta
- pojan viikonloppuruoka, hänpä on tavallisen teinin tavoin "ruokavammainen" eikä olla oikein päästy yhteisymmärrykseen ruokavaliosta.
- tämä noin 5. aloitus tuntuu jo ajatuksena aika kamalalta, joko taas epäonnistun?

Mutta ajatustasolla ollaan jo kovasti suunnitelemassa arkea. Ja huomaan, että viikoloput, jolloin poikaa ei ole, syön vähähiilarisesti, lihaa ja kalaa, salaattia, siemeniä ja kaikkea hyvää!

ViestiLähetetty: 2010-05-21 07:02:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tilanne tänään (21.05.2010):
- karppaus jatkuu
- kahvion täti (mua yli 10 v nuorempi) tekee mulle omat ruoat, jos en voi listaruokaa syödä. Todella hyvä juttu, ei tarvitse illalla tehdä välttämättä lämmintä ruokaa
- muut kauhistelevat edelleen, miten voin olla ilman leipää ja perunaa ja makaronia ja... MUTTA mun mielestä mä saan syödä kaikkea herkkua, lihaa, kalaa, juustoa, pekonia, leipäjuustoo, mantelileipää.
- salmiakkirasia (ei sentään pussi) livahtaa joskus salaa ostoskärryihin, muuten olen irti karamellista. Salmiakin perustelen itselleni kramppausten välttämisellä.

Ja kaiken tämän lisäksi:
- paino pudonnut tuolta tammikuun lopusta 17 kg!
- pärjään ilman jatkuvaa särkylääkitystä, nyt jo yli kolme viikkoa.

ViestiLähetetty: 2010-07-06 09:05:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvähiilarisella mennään.

Kesähelle turvottaa, nilkat on kuin tukit. Onneksi tietää, että tämä vaiva korjaantuu ennen joulua.

Hiilareiden seuranta on ollut vaivatonta, en ole ottanut turhia paineita laskemalla tai pitämällä tarkkaa kirjaa syömisestäni. Ruokahan on hyvää ja sitä saa syödä. Rasvan lisäämistä olen harjoitellut, kun vielä noi vanhat painonvahtaajien opit painavat takaraivossa.

Paino on pudonnut noin 21kg. Pudotettavaa riittää, 10kg siihen, että olen "vaan" vaikeasti ylipainoinen. Toi parikymmentä kiloakin on tuonut hyvää oloa, ja mukavaahan se on kun työkaverit huomaavat laihtumisen!

Tomaatii, mansikat ja herneetkin ovat sellainen kesäherkku, joiden syömistä täytyis vähän vähentää. Toisaalta niistä saa paljon hyvääkin ja ne maistuu hyvälle!

Imeytyvä hiilarimäärä:
Tomaatti 3,5
Mansikka 8,5
Herne 9,4

No, kesästä täytyy nauttiakin!

ViestiLähetetty: 2010-08-23 13:47:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Taas mennään... 27kg lähtenyt painosta, jopa kesälomalla noin kilo viikossa.

Nyt täytyy vähän etsiskellä noita aamupalaideoita, alkaa kreikkalainen jugurtti + marjat tökkiä. Aamulla kun ei ehdi kovin komeita laitella.

Tein pojalle iltapalaleipiä ja maiston murusen, näytti niin hyvältä. Mutta sehän oli kuin sahajauhoa voilla. Ei ole tehnyt mieli leipää sen jälkeen, voita kylläkin.

Salmiakki huutelee kaupan hyllyltä mukaan, mutta ennen meni puolikiloa kevyesti, nyt jakautuu 100g monelle päivälle. Söin Lakritsal -pötkön viikonlopun aikana, se kyllä maistui.

Hyvällä mielellä toin työkaverille isoja jakkuja! Loput UFFelle.

Syksyä!

ViestiLähetetty: 2010-08-24 08:04:09 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

taneli kirjoitti:
Taas mennään... 27kg lähtenyt painosta, jopa kesälomalla noin kilo viikossa.

Nyt täytyy vähän etsiskellä noita aamupalaideoita, alkaa kreikkalainen jugurtti + marjat tökkiä. Aamulla kun ei ehdi kovin komeita laitella.

Syksyä!

Moi! Vasta nyt luin sun tarinasi ja huhhuh, että onkin tapahtunut :? Hienoa, että nyt kuuluu jo parempaa =D>

Mulle käy usein niin, että illalla popsin jotain rasvaisia leikkeleitä, juustoa ja suolapähkinöitä.....ei kaipaa aamupalaa ollenkaan 8)

Tsemppejä!!!

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

ViestiLähetetty: 2010-09-17 12:30:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei, vieraita, kivaa. Mulla toi sama aamupala maistuu taas, kaikenmoisen lääkityksen takia ei voi olla aamulla kokonaan syömättä. En ole koskaan ollut aamupalaihminen.

Aina vaan porskutetaan, nyt on 30kg lähtenyt. Vielä riittää pudotettavaa mutta eka tavoite saavutettu, tuntuu himskatin hyvältä. Tilasin postimyynnistä jopa paidan jossa rintavarustusta ei voi olla huomaamatta, heh.

Juttelin duunin toisen karppaajan kanssa ihmisten ruokavalioista (muut olivat poissa). Eräskin nainen syö JOKA PÄIVÄ raastesalaatin valkosipulikastikkeella, näkkileipää. Hän urheilee älyttömän paljon, varmaan 2h päivässä. Silti ei paino putoa, tosin minusta ei pudotettavaa olekaan, ja keski-ikä näkyy muodoissa.

Toinen rouva koitti vähähiilihydraattista, jossa ei olisi lihaa, voita, kermaa, paistettuja ruokia, rasvaisia juustoa... täh? No, dieetti (just niin dieetti) ei sopinut hänelle ollenkaan, kun ei saa syödä mitään. Juu, voisi ajatella omilla aivoillaa. Nyt nainen syö banaania ja leipää, näyttää kuin olisi raskaana.

Kolmas työkaveri, mies, on taas laihtunut niin että sen huomaa. Mahtuu vanha virkapukukin päälle ja muutenkin reipas olemus. Jossain kissanristiäisissä mulle oli varattu leipäjuustoa ja muille tietty kakkua. Tämä mies pyysi kanssa leipäjuustoa ja myöhemmin paljastui että se on vähähiilarisella. Koululaisten ruokailusta keskusteltiin pitkään, hankalaa on ilman eväitä pitää lasten hiilarit edes kohtuudessa.

Hitsi, pomo ramppaa, arvaakohan se että mä en tee töitä?

ViestiLähetetty: 2010-09-17 13:06:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä taneli, hyvältä vaikuttaa! Elämä ei aina mene niinkuin haluis, itsekin aikanaan laihduin karppaamalla mutta Elämä voitti 100-0 murun, kaikki saavutettu tuli takaisin.Mutta armollisuutta itseä kohtaan ja vähän muitakin, kyllä se siitä. :)

ViestiLähetetty: 2010-09-29 12:12:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sullahan menee hienosti!

ViestiLähetetty: 2010-10-09 16:28:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt oikeasti tuntuu siltä, että hyvin menee. Hyvä kun te välillä muistuttelette siitä!

Olin eilen jopa baarissa, join kaksi tuoppia ... teetä. On muuten samanväristä kuin lempijuomani olut! Enpä lopettanut alkolakkoa yhden levynjulkkarikeikan takia. Varsinkin kun bändi oli niin täynnä itseään, ettei ollut edes miettinyt mitä vetävät. Ja senkin vähän mitä vetivät meni persiilleen. Häippäsin.

Otin työterveyshuollossa pitkän sokerin se oli 5,7 ja olisin ottanut kolesterolitkin, mutta tätitomeravalkoinen ei saanut tippaakaan verta käsivarresta. Oon mä pihi tyyppi, kun en edes verta testattavaksi anna. Se siirtyi hamaan tulevaisuuteen.

Oon päässyt sairaalloisesta ylipainosta, nyt oon vaikeasti ylipainoinen. Se onkin ollut tämän alkutaipaleen tavoite, nyt sitten "merkittävää" kohti.

Onko muuten mahdollista että mun nivelet (lonkat ja nilkat) ovat tottuneet kevyempään taneliin? Jalat olivat tässä laihtumisen alussa paremmat, jätin jopa sen särkylääkkeen pois. Nyt taas särkee ja kolottaa, kuin vanhalla mummolla. Tai sitten mä liikun vaan enemmän, huomaamattani. Joo, sitä se varmaan on.

ViestiLähetetty: 2010-10-11 19:18:36 
Poissa
sintti
sintti

Hyvin menee!
Sama tahti jatkukoon. =D>

ViestiLähetetty: 2010-11-03 18:23:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos Katpu, näin ajattelinkin tehdä...

Olen tällä hetkellä kuntoutuksessa kuntoutuslaitoksessa, huh huh! Joudun kuuntelemaan Pekka Puska- paskaa päivästä toiseen, rasvakeskustelua ei saa avata eikä ravintoterapeuttien oppeja kyseenalaistaa. Tädit puhuvat kuinka sokeri on pahaa, mutta pasta ei jos se on täysjyvää jne.

Diabeteshoitaja tuntui puhuva suoraa mulle, kertoi riskitekijöitä ja hakkui voita jne. siis perus Kelan kamaa. Teki mieli sanoa, että haloo, mulla ei ole muita metabolisjuttuja kuin iso maha. Mutta pidimpä suuni kiinni ja ajattelin paistettua pekonia ja kananmunaa.

Ruokalasta ei tietenkään saa edes hyvähiilihydraattista sapuskaa vaikka sitä pyysin ja tilasin etukäteen. Täällä on tehty päätös, ettei sellaista ruokaa tarjota. Jee, olisvat ilmottaneet ajoissa, olisin varustautunut paremmin eväin! Ja muuten jopa jokaisessa salaatissa on sokeria tai hunajaa tai molempia. Kastikkeissa maissitärkkelystä ja sinappia jne. No, laihtuuhan täällä (tai kuihtuu) kun ei mitään halua syödä ja silti turvottaa, prkle!

Onneksi nyt oon täällä vain 5 päivää.

ViestiLähetetty: 2010-11-03 18:47:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voimia koitokseen :?

ViestiLähetetty: 2010-11-07 13:31:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kotona, oma sänky, oma sohva ja oma jääkaappi!

Kun sain kassin purettua, pyykkikoneen päälle ja soitettua poitsulle, pohjaton pitsa uuniin. Voita, sipulia, jauhelihaa, kunnon metukkaa, kinkkua ja paljon juustoraastetta, aah! Ja samaa tahtia on jatkunut; Vatajaa, pähkinöitä, mantelileipää... Nesteet lähti heti liikkeelle, huomenna pääsee duunissa vaakaan, toivottavasti viikko pakkopullalla ei näy lukemissa. Tulihan siellä edes liikuttua tavallista enemmän, täytyy pitää muutama lepopäivä.

Ruoka oli muuten kaiken muun "hyvän" lisäksi täysin suolatonta (lue mautonta). Vähänks kramppas jalat kylmässä uima-altaassa ja vielä kylmemmillä lattioilla kämpillä! Ja suolana on aina niin terveellistä pan-suolaa, sitä sai kaataa ruokaan.

Ruodussa ollaan, vaikka tosta laitosruuasta jäi makeanhimo. Oon sitten napannut palan tummaa suklaata, miksi mulla on sitä kotona? Häh, taas muka lohturuokaa.

Jos kävis kävelemässä auringonpaisteessa.

ViestiLähetetty: 2010-11-07 13:51:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulin tänne nostamaan hattua sulle! En ensin tajunnutkaan kuinka pitkä ajanjakso tässä olikaan, mutta paljon on tapahtunutkin!
Hienosti menee nyt! Tsemppiä!!

ViestiLähetetty: 2010-11-07 16:39:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä! Luin koko ketjun alkaen vuosien takaa... Nyt ei muuta kuin rynnistystä vain eteenpäin elämästä samalla iloiten! =D>

ViestiLähetetty: 2010-11-10 18:58:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos kiitos kiltit "lapset"! Onneksi mulla on loppuelämä aikaa.

Tosi mukavaa kun duunissakin aina niin korrektit miehet uskaltautuvat varovasti kysymään, että oletko laihtunut. Ja taas pääsen paasaamaan hyvähiilihydraattisesta, ei vaiskaa en paasaa [-X .

Joku pässinpää on pöllinyt kuntosalilta vaa'an #-o ! Palauttakoon sen heti, tai mä investoin kotiin oman puntarin, mutta kun toi vaaka on ollut mukana tässä uudessa koitoksessa alusta asti.

Puoliväli häämöttää...

ViestiLähetetty: 2010-12-07 08:31:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jumittaa... olisko viikonlopun pikkujoulusynttärijuhlilla vaikutusta. Vaikka söikin suht karpisti niin, vaikuttaahan aina erilainen sapuska.

Tosin olen ollut tässä samassa painossa usein, mieleen on jäänyt yksi lääkärikäynti v. 2006 (lääkäri kysyi painoani ja väitti, että en kertonut totuutta (niin ja käski laihduttamaan sehän auttaa kaikkeen)) ja silloin kuin tulin raskaaksi -96 painoin tämän verran. Eli ehkä on menossa joku "tuttu paino" jossa kroppa tykkäisi olla. Minä en.

Vaaka löytyi! Huomasin, että vaikka alussa ei tarkoitus ollut laihduttaminen, vaaka motivoi ja antaa hyvää mieltä, kun lukema on pienempi kuin edellisellä kerralla. Kaipa se on hankittava vaaka kotiinkin, saisi oikeita aamupainoja.

Jouluruokia jo mietin =P~ , kinkkua ja savukalaa. Pitäisi vähän tutkia noita alkoholittomien viinien ym hiilareita, taitavat olla aikamoisia mehuja. Jontenskin olis kiva juhlistaa joulua juomalla muutakin kuin vissyä. Ehdotuksia?

ViestiLähetetty: 2010-12-09 09:56:03 
Poissa
sintti
sintti

Minkä tähden sä alkoholittomia katselet?

Esim 100 g tomaattia on yhtä paljon hiilaria kuin yli kahdessa pullossa punkkua.

..vai meinaatko muuten olla raittiina..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00