karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-19 10:07:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 20:58:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei ja hoi!

Olen varma reisilukemasta. Mä olen aina ollut liikunnallinen ja tästä syystä omaan myös erittäin kookkaat reidet.
Olen täsmälleen samanpituinen kuin sinä! Aika hauskaa.
Olen muuten oikeasti lähtenyt ns. laihduttamaan 79kg:sta. Maaliskuusta asti olen pudottanut. Mutta se nousikin kovin nopeasti siihen, että pisimpään olen ollut tuossa 72 kg painossa, siksi laitoin sen trikkeriin alotukseksi.
Ja VHH:n aloitin kun painoa oli 72kg.

Mutta mun tarkoitus olikin pistää migreeni matalaksi ja siinä ollaan nyt erinomaisella mallilla.

Kerro toki omasta edistymisestäs lisää, olis tosi upee kuulla!
Tsemppiä! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 21:09:56 
Poissa
sintti
sintti

ihanaa, olitkin paikalla, tämähän on vähän niinkuin chatti.. :D
minun ennätykseni (toki viimeisillään raskaana) on 107kiloa :shock:
imetyksen loputtua painoin 82kg, siitä nousi 90kiloon, ja erinäisten avuttomien yritysten ja jankkausten päätteeksi minä nyt kuitenkin aloitin siitä 82kilosta. Näin vähän kuin nyt en ole painanut yli viiteen vuoteen. Yksi mielenkiintoinen pointti on se, että olen aikaisemminkin mittaillut itseäni ja monet mitat ovat samoja nyt verrattuna kolmisen kiloa painavampana. Tällä tyylillähän mittojen pitäisi olla alhaalla vaikka paino ei välttämättä. En tajua mistä tämä voi johtua eli samat mitat kolme kiloa kevyempänä. :?
Onkohan se rasva lähtenyt sitten sisäelimien ympäriltä vai mitä hittoa :-k

kiitos tsempeistä ja sitä samaa!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 21:20:00 
Poissa
sintti
sintti

ja lisäksi se, että harrastan nyt enemmän liikuntaa kuin kolme kiloa painavampana samoilla mitoilla.. eli eihän tässä ole mitään järkeä. Tuosta painosta/mitoista vielä... kukaan ei tiedä painoani, enkä kehtaa sanoa, mutta muistan kun terkkari yläasteella astuttuani vaa'alle, hämmästyi, ja sanoi "et sinä kyllä näytä noin painavalta" ja paino siis oli silloin 68 kg :smt089 kunpa nytkin..

Olet kyllä jo kadehdittavissa (myönnän) lukemissa, voisin harkita jo mummoni myymistä jos saisin olla tuossa painossa kuin sinä nyt. :smt091

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 21:26:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Älä nyt mummoas myy!

Syöt alle 50g tai alle 20g hiilareita päivässä, niin takaan ja alleviivaan sulle, että paino putoo. Ja hei, lihaksilla on tapana kehittyä ja kasvaa liikunnan myötä joten älä ota mitään stressiä ja painetta mitoista, kuuntele ensin miltä tuntuu! :smt045

Sillä se menee kun huomaamatta, niin ainakin mulla ja niiiiin monella muulla.
Ja tutki toki sitä kirjallisuutta, se jeesaa soveltamaan ihän älyttömästi.

Hyvää illan jatkoa sinne, palaan ukkoni kainaloon sohvalle kuuntelemaan poimmiradiota.
:D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-03 10:28:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
alaan ukkoni kainaloon sohvalle kuuntelemaan poimmiradiota
:smt049

Kiva lukea hyviä uutisia. :smt050

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-06 17:36:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:smt049
Joo hyviä uutisia tosiaan.
Elämä palaa vuoden ryttyilyn jälkeen taas omille raiteilleen. Liitto on kuosissaan ja työpaikka hallussa. Ainoa pieni mutta on se, etten saa yrittäjän ammattitutkintoa. Ja kuvitelkaa, se jää roikkumaan näytön viimeisestä osiosta. :evil: Perkeleen budjetoinnit!!!

No mutta, karppaus nyt ei oo pudottanu painoo, joskin en oo ollu tosi tiukkana. Tässä päivänä eräänä jouduin töissä syömään pariloitua kanaa, joka piti sisällään törkeen kasan perunaa ja rupisen siivun kanaa... että näin. Oli paha olo. Tästä lähin syön omia eväitä.

Viestin otsikko: KUOLEMA
ViestiLähetetty: 2006-09-07 17:56:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:evil:
Mun elämä osaa joskus olla niin saatanallista!

Tänään menin töihin fillarilla, kuten ennenkin...
Aamu alkoi omituisesti, paikat oli puuduksissa ja mun sormetkaan ei taipunut oikein mitenkään. Oli kummallisen kankea olo.
Nooh, kun aamupalaveri oli ohi, mä tajusin että mulla on tulossa migreeni. Mulla kun särkee lähes päivittäin, aattelin että tääkin vois mennä ohi.
Otin panadol 1mg aamukahvin ohella ja koitin olla ollakseen.
Ei toivoakaan, kun kello löi tahtiin kakskymmentä vaille kahdentoista, mä huikkasin esimiehelle, että tää läks.

Fillaria en voinu sinne jättää, kun ei sitä siellä enää huomenna sitten ois. Vaikka poliisiaseman vieressä ollaankin.

No ei muuta kun pyörän selkään ja kotiin.
Koko kotimatka tuntui jotenkin oudolta. Tuttu sokeus iski niin, etten enää nähnyt kunnolla eteen.
Mutta koska käveleminen tuottaa yhtä ihanaa tuskaa kun kevyt pyöräily, päätin pyöräillä kotiin.
Iidesrannan kohdalla oli pakko polkea yhtä lujaa kun rampa mummo rollaattorillaan. Meinasin ajaa järveen muutamaankin otteeseen.
**TTU, matkaa on kotiin noin kymmenen kilometriä töistä. Pakko on kotiin mennä, ei sairaalassa voida mitään tehdä. Siitä paukkuu vaan turhaa saikkua ja turhia lääkkeitä.
Kun olin ajanu järven ohi, tuli turtuminen. Olin niiiin turtana, kankeena ja sokeena... kuola valu pitkin poskee ja silmät vuoti. Luojan kiitos juuri ketään ei tullu vastaan. Olis ollu kova selittää, että en oo humalassa kun mul on migreeni. Haisen vielä niin hyvältä aina kun on mige päällä ja varsinkin nyt kun on VHH ruokailija.
Aikaan ei oo ollu näin kovaa migeä (kaksi viikkoa).

Kotiovi häämöttää.
Astun sisälle ja valun pitkin lattiaa kun vanukas kohti vessaa. Mulla on sellainen ihana, kun muut oksentaa migessä... minä p****nnan.

Sitten kömmin sänkyyn... ihana sänky.
Tyyny molemmin puolin päätä ja valveunien hirveään maailmaan.
En pysty nukkumaan migessä, mutta vaivun sellaiseen valveunten maailmaan jossa uni ja todellisuus sekoittuvat. Yleensä en edes pysty herättämään itseäni vaan näen kaikki hirveät painajaiset alusta loppuun ja huudan itselleni: "NOUSE ÄMMÄ YLÖS!"

Kello on nyt kymmentä vaille seitsemän. Olen saanut aikaiseksi ahmintaa, pahaaoloa, lapsille ruokaa ja tämän viestin. Mige laantui hetkeksi, mutta se on tulossa takasisin. Se ei lähtenyt missään vaiheessa kokonaan.

Huonopuoli tässä on se, että olen äärimmäisen pahalla tuulella ja tekisi mieli heittää kakarat seinään. Pistää pakkaseen tai jotain, että ne olisi hiljaa.
Isäntä joutui lähtemään veneelle ja tulee illalla myöhään. Pakko sietää lasten meteli ja toivoa vaan, että ne ymmärtäisi nukkua yön putkeen.

Mä mässään kaikkea mitä kaapista löytyy ja itkien toivon että se toisi apua. Ei se tuo...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 21:28:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:shock: hui! Aiemman tekstisi perusteella olit niin vakuuttuneen kuuloinen siitä, että harkittu karppiruokavalio auttoi pitämään tuon migen kurissa. Voisi hyvinkin olla toistettavissa? Hienoja painotuloksia muuten!

Parempaa huomista sinne, pian taas uusi loppuelämäsi ensimmäinen päivä. Rohkeasti vaan kiinni haasteisiin. Olen vakuuttunut siitä että nämä terveydelliset haasteet ovat voitettavissa ja voimme niihin vaikuttaa.

Migreenistä ei ole minulla ollut koskaan tietoakaan, mutta heikotuskohtaukseni ovat aivan selvästi yhteydessä epäkarppiruokaan. Karpista saa paremmat voimat. Tsemppiä sinne! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 21:38:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos!

Tänään on jo ollutkin parempi päivä. Vaikka päätä särkee, niin olo suhteellisen hyvä.
Kyllä kokonaiskuvaa kun katsoo niin on paljon parempi olo ja migreenejä huomattavasti vähemmän.
En silti odota, että kertaheitolla saan säryttömän elämän. Pienetkin muutokset ovat jo ihania ja tervetulleita.

Elämä hymyilee taas huomenna ja aurinko paistaa!

Hyvää loppuiltaa! =)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-11 20:01:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä en mee puntarille ennen kun torstaina!!!

Jaaa huomena varmaan jo syön sanani! :lol:

Ei mtn hajuu mitoista tai painosta. Tuntuu että oon ollu heitteillä vähän aikaa, joten säästän suruani ja jätän puntaroinnin torstaille.
Tänään oli tosi mielenkiintonen päivä.
Olin töissä koko päivän syömättä ja nyt vasta saan murkinaa rinnan alle. Eli aamulla pekonia ja juustomunakas. Hyvin pärjäsin vaikka oon pyöräilly tänään 20km ja puolentunnun kiinteytysjumppa.

Ok, jos näin jatkuu niin eiköhän tää mama saa ittensä timmiin jouluksi! :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-12 17:52:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

DIU DIU!!

Mä uskon vakaasti tähän juttuun!

Migreeniltä vedetään niskat poikki ajan kanssa, se on nakki ja pihvi!
Mikään ei tunnu paremmalta kun särytön päivä ja se että voin nyt huoletta harrastaa taas liikuntaa...

Mie nimittäin polen fillarilla duuniin säiden salliessa ja se tekee päivälle aina 20km hikee ja tuskaa! :lol:

Tänään viimeksi huomasin että päätä ei särjekkään vaikka poljin niin että jalkoihin koski ja hiki lensi.
IHANAAAAAA!!!!!!!! :smt109

Ja edelleen, mikäli joku kanssasisar tai veli kärsii migreenistä tai on toipunut siitä jokseenkin...
Antaa palaa, palautetta ja mielipiteitä.
Olen sitä mieltä, ettei tästä sairaudesta saa koskaan liikaa tietoa ja vertaistukea.

Juuri kuulin migreenikollegalta kuinka oli kampaajallaan käydessä ajautunut juttelemaan tästä co sairaudesta.
Kampaaja kertoili auliisti kuinka syö 3-4 krt viikossa täsmälääkkeitä ja ettei mene minnekkään ilman... huh, ei ollut kuullut koskaan estolääkityksetä, eikä tullut mieleenkään, että voisi olla triptaaniriippuvainen :shock:

:smt100

Toivottavasti kollega sai sen verran järkeä sille ihmiselle, että menee "oikealle" lääkärille ja hakee apua!

ps. mä sitten menin puntarille aamulla... samaa näytti prrrkele!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-12 19:39:26 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Hienoa, että karppaus on vähentänyt migreeniäsi!

Itseltäni ovat kadonneet ainoastaan verensokerin heilahtelun aiheuttamat miget, kaikki muut ovat jäljellä. :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-12 19:45:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huh huh!

Lukaisin läpi koko ketjun ja voin olla onnellinen siitä etten edes muista milloin viimeksi mulla oli päänsärkyä! TOivon todella että tää juttu auttaa sinua!! :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-12 21:22:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos kommentista.

Toivossa on hyvä elää!
:lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-12 22:04:18 
Poissa
carb au lait
carb au lait

täältä saat kanssa vertaistukea.., en osaa sanoa onko mun migreenit vähentyneet, osa on selvästi valomigreeniä ja osa jotain kummaa paniikkia/pikkumigreeniä, mutta oman kropan tunteminen ja paska-aineiden (esim. lisäaineissa natriumglutamaatti ja värit yms..) välttäminen parantaa yleistilaa kummasti,
migreeni lisääntyy kokoajan erityisesti lapsilla ja nuorilla, kaksitoistavee poikani oireilee usein ja se tuntuu todella pahalta..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-13 09:35:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olet ihan oikeassa.
Itselläni on monioireinen migreeni eli mulla on hemipleginen, horton ja aurallinen migreeni. Kamala mix kaikkea kamalaa...

Ja valitettavasti mun viisvee pojallani on ajoittain ilmaantunut kovia päänsärkyjä! :cry:

Mun mielestä tämä on sairaus, josta tulisi puhua enemmän ja tiedottaa ihmisille sen vaarallisuudesta ja hoitomuodoista.

Tiesitkö, että raju migreeni voi aiheuttaa aivoverenvuodon tai halvauksen??

Tästä puhutaan liian vähän! :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-13 12:30:36 
Poissa
sintti
sintti

Hei Golleega :lol:
Sait minutkin kiinnostumaan tästä... Mitä sitä ihminen ei tekisi että päänsärky loppuisi :shock:

Katsotaan miten tämä mulla alkaa jaksanko noudattaa tätä vaikka olen aivan järjetön karkkihiiri.
Toivotaan että tämä kampaaja ymärsi ettei ole tervettä triptaanien syöminen tolla tahdilla. Pelästyin todella että "meitä" on todella enemmänkin jotka syövät särkylääkkeitä kuin karkkia ja käyttävät triptaaneja enempiä edes miettien....

Mutta takaisin karppaamiseen katsotaan miten ämmän käy saanko otettua itseäni niskasta kiinni ja alettua tähän :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-13 16:59:13 
Poissa
sintti
sintti

Tää on kanssa päässyt migreenista lähestulkoon eroon. Jokakuukautinen "huomenna alkaa menkat" migreeni tulee kyllä edelleen, mutta ei joka kuukausi. Ennen meni 9 kpl liuska triptaaneja kuussa, nyt sama kestää monta kuukautta. Ja kaikki oikeasti tästä alakarppaamisesta!!! \:D/

Eikä siinä mitään, mutta samalla olen myös parantanut itseni vatsa-. alapäähiiva-, iho-, tms allergiaoireista. Jännittyneenä odotan ensi kevättä, onko siitepölyaika karppina helpompi vai vaikeampi kuin epäkarppina.

Musta on tullut oikea karppievankelista.... Kerron kaikille kuinka mahtavaa on, kun ei tarvitse lääkkeitä migreeniin, kunhan pysyy hiilarit aisoissa. Mulla se tarkoittaa alle 60g/pv. Samalla porukka totee, ".. ja oot vissiin laihtunukin" ja se vasta lämmittääkin :)

Eli mahtava meininki karpatessa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-13 21:06:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sika upeeta!!!

Ihan ehdottoman makeeta, että muillakin on järisyttäviä kokemuksia tästä.
Painetaan tietoutta eteenpäin ja annetaan maailman kuulla paremmasta huomisesta!!
8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-14 10:41:31 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Olen aatoksissani ärissyt muutamille asioille. Migreenikot (ja ketkähän kaikki muut) ovat jääneet kolesteroli- yms. suosikkilääketehtailun jalkoihin. Ketään ei enää kiinnosta uusien kohtauslääkkeiden kehittäminen. Varsinaisen estolääkityksen hakeminen taas ei liene koskaan kiinnostanutkaan.

Migreeni ei ole mediaseksikäs sairaus.

Triptaanit tulivat markkinoille muistaakseni 90-luvun alkupuolella. Ilmeisesti kaikki saatavilla olevat triptaanit olivat tarjolla jo vuosituhannen vaihteessa. Sen jälkeen: ei mitään!

Kiinnostuksen puute näkyy siinäkin, ettei ole tullut rinnakkaisvalmisteita, eikä hinta ole halvenunut yhtään. Kahden Imigran-piikin pakkaus maksaa yhä noin 60 euroa.

Estolääkityksenä käytämme lääkkeitä, joilla on sellianen sivuvaikutus, että ne saattavat ehkäistä migreeniä. Niinpä migreenikko syö esimerkiksi verenpainelääkkeitä, vaikkei olisi verenpainetta, masennuslääkkeitä vaikkei masentaisi ja epilepsialääkkeitä, vaikkei olisi epilepsiaa.

Kovia kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja on vaikea saada joko yksittäiseksi kohtauslääkkeeksi tai triptaanien tueksi.

Lääkäreiden tietämys migreenistä on surkea. Yleensä migreenipotilas tietää sairaudestaan enemmän kuin keskiverto terveyskeskuslääkäri, mutta olen joutunut vääntämään rautalankaa kohtauksen syntymekanismista ja sen laukaisjoista (esimerkiksi tietystä lisäaineista), ennakko-oireista yms. myös yliopistosairaalan neurologille.

:evil: :evil: :evil:

Tämmöinen purkaus tästä tuli.

Silti, häntä pystyyn vaikka hakaneulalla, kohtalotoverit!
Yritetään elää migreenittömät päivät niin täysillä kuin suinkin ja selvitä pahoista kohtauksista täysjärkisinä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00