GreatKingRat palailee kertomaan kuulumisia. Viimeset viikot on menneet aika lailla virallisterveellisissä merkeissä. Aloitin muutama viikko sitten ex tempore opiskelun, joten aikamoisia muutoksia tapahtunut tälle syksylle. Päivät on pitkiä ja koska en enää työskentele kotona, on ollut äkkiseltään tosi hankalaa yhdistää opiskelua ja vähähiilarista ruokaa. Kotiin tullessa on kiire saada tehtyä lapsille ruokaa, eikä ollut inspiraatiota alkaa kummemmin miettimään omia sapuskoja, joten oon syöny samaa kuin muukin sakki. Plus vielä, että saan koulussa ilmaisen lämpimän ruoan catering-opiskelijoiden valmistamana... En todellakaan tässä rahatilanteessa kieltäytynyt ilmasesta hyvästä ruoasta
Oon analysoinut itseäni tässä kesän ja syksyn aikana. Sen oon aina tiennyt, että oon on/off -ihminen. En pysty siihen, että välillä söisin hiilaripitoista, ja loppupäivän tai loppuviikon karppia. Uusi oivallus oli se, että mun päähäni mahtuu vain yksi "tärkeä" asia kerralla. Keväällä se oli elämäntaparemontti, eli ruokavalio ja liikunta. Isän kuolema katkaisi tämän tärkeysjärjestyksen, enkä pystynyt muuta kuin miettimään isää ja elämää ja kuolemaa yleensä. Alkusyksystä sain taas kiinni ruokavaliosta, mutta sitten tuli nuo kouluhommat päällimmäiseksi. Enkä pystynyt enää keskittymään mihinkään muuhun. Mikähän tähän auttaisi...
Noh, enivei. Nyt suurimmat höyryilyt koulun ja kaiken muun siihen liittyvän suhteen ovat haihtuneet, ja pystyn taas ajattelemaan muutakin. Päätin syödä aamupalan kuten keväällä. Lounaalla syön koulussa mahdollisimman vähähiilarisesti, otan salaattia reilusti ja lämpimästä ruoasta syön sen mitä pystyn. Jonkun verran varmaan menee perunaa tms. Kotona sitten ei ole aikaa ja inspiraatiota tehdä varta vasten itselle ruokaa. Joten jos koko perheen ruoasta en pysty syömään mitään, paistaan munaa, pekonia tai jotain muuta sopivaa. Iltapalat kans mahdollisimman yksinkertaisena, ettei tule ressiä.
Perjantait on etäpäiviä koulusta, joten 4 päivää viikossa on näitä kiireisiä ja ongelmallisia. Onneksi paino ei oo juurikaan noussut, ja nyt parin päivän aikana on lähtenyt pari kiloa nesteitä.
Perjantaipunnitukset jatkuu, samoin tavoitepainon metsästys