karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 07:17:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 838 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-14 11:12:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino 81kg
Viikonloppu meni törpötellessä, siinäkin nyt vain yritän pitää mielessäni viljattoman. Jokseenkin pieneksi järkytykseni sain porkkanasämpylöistä kaulaan tosi ärsyttävän allergisenreaktion joten kaikki loksahtaa pikkuhiljaa paikoilleen kun vain muistan syödä oikein.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-14 21:00:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Kuva

Tämä kuva vajaa pari vkoa sitten kun viinijuhlille asua suunnittelin

Kuva

Onneksi päädyin siihen mekkoon, oli ihana hellekeli :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-16 08:15:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino :?:
Voin ja rasvan syöminen on osoittautunut kaikinpuolin hyväksi yhtä pikku asiaa lukuunottamatta, hiusten rasvoittuminen. Minulla on aina ollut rasvainen päänahka mutta nyt tämä todellakin on aivan uusissa mittasuhteissa. Hiusten lähtö on ehkä rauhoittunut mutta tämä rasvaletti häiritsee. Olen tässä edellisen lapsen jälkeen yrittänyt kouluttaa päänähkaani etten joka päivä sitä pesisi mutta ei siitäkään näytä olevan apua.
Talostressi meinaa myös saada yliotteen. Yläkerta pitäisi saada tyhjennettyä, katto paikattua väliaikaisesti kunnes on rahaa tehdä se uusiksi kokonaan. Alakerrassa yksi makuuhuone on kans kokonaan levällään kun luulin saavani sen tehtyä ennen kuin siirryn yläkertaan, mutta sitten tulikin kaatosade ja tajusin että sehän sataa sitten ihan huolella sisään asti.
Välillä huomaan itkeväni tuntuen kaiken kaatuvan päälle ja siitä sitten pikkuhiljaa itseäni keräillen jatkaa vain tekemistä. Sen sanon ettei ole helppoa neljän lapsen kanssa asua remonttikohteessa ja pysyä täysjärkisenä. Onneksi minä itse olen ainut joka tästä ressaa, lapset ja mies osaavat olla murehtimatta ja minäkin kuin vain osaan kanavoida itseni oikein niin hyvä tästä tulee.
Hitaasti mutta kuitenkin.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-18 17:35:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino 80,8kg
Tervehdys Lappeenranta! Tänne on rantauduttu, ihana miniloma perheenkesken saa alkaa! Keli hellii mieltä ja hipiää <3 Perhe koossa ja valtakunnassa kaikki hyvin!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-18 18:37:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
=D> 8)

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-29 13:53:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino: sata kiloa
Kamalaa, voi kamalan kamalaa!
Jokin on saanut minusta yliotteen enkä tunnu saavani itseäni haltuun en sitten millään. Mieli on maassa ja tungen suuhuni kaikkea mikä vain syötäväksi ilmoitetaan etenkin makeaa sorttia. Lauantaina ostin itselleni jopa lakupussin koska siihen oli vain niin pakottava tarve. Sipsiä, perunaa , vohveleita, jäätelöä etc... Tämä toki myös aiheuttaa vielä suuremman ahdistuksen tunteen ja täydellinen noidankehä on taattu. En ymmärrä miten vain annan itselleni periksi. Tiedän että syöminen ei ole ratkaisu ahdistukseen ja silti vain teen niin. Ja määrät alkavat jälleen kasvaa entisiin mittoihin :(
Why, oh why, oh why???

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-29 14:07:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Hei!
Siis oletko nyt tosissasi, että 100kg on paino?
Sehän on ollut n 80kg vielä tän heinäkuun puolella? Et vain liioittele?
Onko tuo herkkujen ahtaaminen jokin tilapäinen stressi juttu?
Ää, mitähän tuohon oikein sanoisi ?
[-X

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-30 07:41:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
santikka kirjoitti:
Hei!
Siis oletko nyt tosissasi, että 100kg on paino?
Sehän on ollut n 80kg vielä tän heinäkuun puolella? Et vain liioittele?
Onko tuo herkkujen ahtaaminen jokin tilapäinen stressi juttu?
Ää, mitähän tuohon oikein sanoisi ?
[-X


Minusta tuntuu että painan sata kiloa, 84kg on todennäköisesti lähempänä.
Ei tähän oikein voi sanoa taas mitään #-o

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-07-30 09:51:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Huh, #-o
Kyllä minäkin joskus tunnen itseni niin lihavaksi pulleroksi. Joskus peiliin katsoessa saatan tokaista itselleni: vitun porsas :lol:
Useimmiten olen melko tyytyväinen itseeni, kun on parempi olla.
Näitä päiviä on välillä.
Nyt on aamu ollut mukavan viileä. Olen siivonnut ahkerasti ja pessyt pyykkiä. Päivä ruokakin jo uunissa.
Mukavaa päivän jatkoa sinulle 8)

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-07 11:55:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino: 81,5kg
Houkutuksille altis. Päivät menevät hyvin syömisen suhteen kunnes koittaa ilta ja isäntä tulee töistä. Pystyn vastustamaan tiettyyn pisteeseen asti. Koko ajan kuitenkin parempaan päin. Viikonloppuna käytiin Korkeasaari tutkimassa ja oli oikein mukavaa. Evääksi tein fajitaksia ja täytettyjä patonkeja lapsille. Mukava paussi remonttitouhuihin mutta nyt taas arjen askareissa. Viikonloppuna kouluunlähtijöille omat valmistelunsa ja järvelle pitää ainakin päästä.
Eilen pitkään aikaan kävin ihan uimassa, siis pitemmän matkan ja pienen hetken ajan sain hyvänolontunteen myös siitä, ehkä se syksyä kohti innostus taas alkaa kelien viilennessä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-12 19:36:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino 80,5kg
Aamu lähti kankeasti käyntiin, mutta naperot ne vain koulutielle talsi reippaan iloisesti.
Päivä parani paranemistaan ja teimme nyt ruokaremontin koko perheenvoimin ja alamme kaikki noudattaa modifoitua VHHta. Täysmaito, jugurtit ja täysruistuotteet ovat sallittuja ja muuten vain sitten reippaasti kasviksia, hedelmiä, rasvaa ja lihaa. 8-vuotias poikani on kova pullahiiri ja sämpyläsyöppö joten hänen kanssaan näin kesän jälkeen tulee olemaan varmaan eniten pohdiskeluja mutta muut olivat jopa myönteisiä...?! Isäntä tietysti kammoksuu ketoosia, hänellä kun se migreeni tuppaa iskemään kolmantena päivänä ja sen johdosta helvetti on irti aika-ajoin.
Minä ainakin olen super iloinen asianjohdosta!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-13 05:58:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Miten mahtaa 8-v pullahiiri pärjätä ?

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-13 07:45:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
santikka kirjoitti:
Miten mahtaa 8-v pullahiiri pärjätä ?


Niin haaste ei niinkään ole käytännöllinen koska kotonahan meillä ei arkena sellaista edes syödä, nyt hän vain on kesän ollut isänsä luona jossa syödään varmasti "normaalisti" lapsiperheen tavoin. Pojan puolisisko myös 8-vuotias diatyttö taas tuntuu olevan vapautuneempi kuin ei hiilareita tarvitsekaan kytätä ja laskea niin orjallisesti. Poika vain tuntuu tulevan isäänsä jolla menee helposti karkkipussi päivään joskin nyt hänkin on tainnut rajoittaa tätä herkuttelua korkeiden sokereiden tähden :shock:
Karkkipäivä meillä edelleen on tietysti normaalisti lauantaisin jolloin saavat kyllä toteuttaa itseään! :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-13 08:30:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Mullakin oli ennen karkkipäivä, siis itselläni. Kun vuosi sit aloitin VHH:n laitoin karkki/herkkupäiväksi lauantain. Silloin se yksi suklaapatukka. Sitten se riistäytyi käsistä, ja keväällä menikin suklaata joka päivä, melkein.
Nyt olen osannut olla niin, että ostan harvemmin mutta sitä en kiellä kokonaan. Suklaa on mulle sellanen "pyhä" nautinto jonka suon itselleni. Mutta näinhän se kai menee, että kaikkea kohtuudella. Muo rajoittaa diabetes, joka aina joskus muistuttaa, että on se olemassa vieläkin, vaikka lääkkeettömänä :lol:

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-14 18:53:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino 80,5kg
Eilen ruokana kesäkurpitsalaatikkoa ja tänään kaalilaatikkoa. Menekki ei ole ollut päätä huimaava, ja jotenkin tuntuu että mielikuvitus loppuu kesken eri ruokavaihtoehtojen suhteen. Saamarin flunssakin vain tuntuu pahenevan. Lapset vetää kyllä hedelmiä ja vihanneksia raakana mutta kypsennyksen jälkeen ei sit enää kelpaa. Kunhan jaksan niin perehdyn asiaan paremmin. Nyt jos unta sais ja pääsis tervehtymään niin vkonloppuna sähkötöitä ja marjastusta.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-19 11:05:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino 80,4kg
Vihdoinkin, VIHDOINKIN! Eilen oli se lääkäri ja nyt tuntuu kuin olisin saanut synninpäästön. Hän epäilee ettei aivoni tuota kilpirauhaseen TSH ta ja määräsi siihen vielä oman rasituskokeensa, mutta kirjoitti suoriltakäsin reseptin thyroxiinia koska ei ollut mitään syytä olla kirjoittamatta kun kerta olen saanut siitä hyödyn tähän väsymykseen ja kaikkeen muuhunkin eikä ylitoiminnasta ole tietoakaan päin vastoin! Hän nosti annoksen 1 tabl 0,1mg joka päivä. Uskomatonta, en olekaan vaan laiskapaska vaan oikeasti elimistöni käy alikierroksilla jonka vuoksi se painokaan ole ehkä tippunut. Minä olen ollut jatkuvassa itsesyytöstilassa etten tee tarpeeksi enkä yritä tarpeeksi ja ties miten pitkälle olisin yrittänyt polttaen lopulta itseni loppuun ilman tätä lääkäriä! Luojalle kiitos hänestä. Nyt sain taas uutta uskoa ja potkua tähän elämään [-o<

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-20 19:32:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino 80,4kg
Poskiontelotulehdusta pukkaa, samoin joka jäsen tuntuu kuin olisi irtoamassa liitoksistaan. Päivän jumpat tuli silti tehtyä puolipakolla, kun kerta tuli aloitettua ei voi nyt repsuilla.
Ruokailut koko perheen kesken tänään erinomaisesti poislukien nämä kaksi nuorimpaa. Wokkivihanneksia tai kukkakaali, parsa, porkkana tomaattisenjauhelihakermakastikkeen kera. Iltapalaksi mansikkamustikkapirtelöä =D>
Myös veljeni Leijonamieli soitti Afrikasta, hengissä sielläkin, luojankiitos!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-21 22:07:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino 80,7kg
Noh, eihän se kovin hyvälle tunnu, kun kaivat syysvermeet esille ja se sama vanha tuulipuku näyttää täysin samalta päälläsi kuin viime syksynäkin. Eihän sitä tietysti voi olettaa, että näyttäisi laihemmalta jos vaakakin on kerta pysynyt samassa lukemassa sen puol vuotta, mutta kyllä se saatana taas masentaa kun aikaa on kulunut ja olevinaan olet yrittänyt ja mitään ei ole tapahtunut!
Noh tästäkin pettymyksestä huolimatta eteenpäin on mentävä kuin mummo lumessa ja kaiken arkihärdellin lisäksi mustaherukoita kerätty ja mehustettu sekä jumpat tuli tehtyä. Kaikki joskin ehkä burananvoimilla, tänään sorruin sit siihenkin kun oli vaan niin paska olo.
Onneksi huomenna alkaa viikonloppu, en tiedä miks koska tätä samaahan se tulee olemaan, mutta jotenkin se vain kuulostaa rentouttavalta...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-21 22:20:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Ai niin ja tänään alkois taas mun lempiohjelma; Dieetit vaihtoon! En itsekään ymmärrä miten seuraan tätä ohjelmaa kun en muuten edes telkkaria katso, mutta tässä on jotain mieltäni kiehtovaa. Aina salaa haaveilen, että pystyisimpä minäkin olemaan syömättä niin kuin tuo luikku tuossa....

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-08-23 08:27:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-10-17 14:27:47
Viestit: 785
Paino 81kg
Apuva miten avuton Olen! Nimittain puhelimenlaturi joka on ollut hajoamassa jo vuoden overran teki totaalitenan ja nyt mulla ei ole yhteytta ulkomaailmaan kuin lasten tabletin kautta ja tama on totaali shokki. Illat on pahimpia, enhan paivalla puhelinta edes tarvitse, mutta eilinenkin ilta tuntui niin tyhjalta. Illat on mun Omaa -aikaa itseni Kanssa kun sankyyn vuoraudun niin mita mulle nyt Kay???
Noh marjat on nyt keratty ja mehut tehty , on se vaan niin sotkusta puuhaa ja aluks oli taas ihmettely kun ei maija induktioiedella lamminnytkaan. Onneks saastettiin se vanha uunihella niin silla sitten ulkona turattiin. Eilen ihan vilpittomasti unohtui tehda paivan jumpat joten tanaan sitten tuplana, sanoi poikani 8-vuotta! Poskiontelotulehdus ei ota helpottaakseen nyt on oikeanpuolinen ylaleukakin Jo hellana. Olispa se nenakannu...
Tanaan kaupunkia ihmettelee.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 838 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)