Paino putoaa aina aluksi melko helposti kun hiilarimäärää rajoittaa, mutta sitten lasku hidastuu/tyssää kokonaan ja täytyy oikein ruveta miettimään syömisiään.
Nyt on tultu siihen pisteeseen, että on aika laatia strategia. Olen yrittänyt muistella, miten kilot hävisivät viime kerralla.
Kalorit ja proteiinit on laitettava tarkkailuun. Proteiinit ovat se suurempi ongelma, ne pitäisi saada pysymään 60:ssä. Hyväksi todettu menetelmä oli myös pitää pari "paastopäivää" viikossa eli vähemmän kaloreita niinä päivinä, mutta ei liian vähän muina päivinä, koska kroppani menee säästöliekille hyvin helposti.
Hiilarit eivät ole ongelma, saan ne helposti pidettyä 20:ssä tai alle. Olin kylläkin vähän huolissani aloittaessani, sillä ennen liian vähäisillä hiilareilla vatsa sekosi (IBS), mutta ilmeisesti olen vihdoinkin löytänyt ratkaisun: psyllium. Jauhetta aamulla turkkilaisen joukkoon, eipä ainakaan vielä vatsa ole aiheuttanut ongelmia.
BMI on 24,3 eli on siis taulukon mukaan just ja just normaalipainossa.
Kävelyilläkin käyn miltei päivittäin, vaikkei sillä painoon olekaan vaikutusta. Mieskin on innostunut, tehdään nykyään kauppareissutkin kävellen.

(Ehkei siinä niin paljon hurraamista ole, sillä sinne on matkaa vain 900 m, mutta ollaan yleensä tehty samalla isompi lenkki!)