karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-07 01:51:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-01-08 01:06:49 
Poissa
sintti
sintti

Moi!

Änkeän itseni tänne näin. Olen Paksu Peipe, ja jos kaikki menee niin kuin elokuvissa konsanaan, toukokuussa olen pelkkä peipe. Lähtökohtana 170cm ja painoa 80 kiloa, tasan. Tavoitteena ''näin alkuun'' -8kg, tavoitteen aion saavuttaa toukokuuhun mennessä.

Mutta, ihan niin yksikertaistahan se ei ole miltä se kuulostaa. Aikoinaan pudotin karppaamalla noin 5kg, olo oli kaikin puolin hyvä ja mieli virkeä. En tiedä mitä tapahtui, mutta pian taas puputin turhaa höttöä naamariin ja avot. Pelastusrengas vyötäröllä on nyt valmis pudotettavaksi.

Jätin heti joulun jälkeen viljat pois, ja muutoinkin olen syönyt suhteellisen karpisti nyt pari viikkoa, mutta paino ei ole hievahtanutkaan alaspäin. Siksi tässä nyt päivitellään, ja kokemuksia ja kommentteja otan myös mielelläni vastaan.

Tällä hetkellä peruspäiväni ruokailujen suhteen on näyttänyt tältä

Aamulla
2 munan munakas, salaattia (tomaattia/kurkkua/paprikaa yms) oliiviöljyllä

Päivänmittaan kahvia vaihtelevasti

Puolilta päivin/iltapäivällä
Salaatti (esim.tonnikala) tai vhh-sämpylä runsailla kasviksilla +juustolla +leikkeleellä

Illallisella
Keitetty parsakaali / muita keitettyä vihanneksia
Jauhelihaa tomaattimurskapohjaisessa kastikkeessa

Illemmalla tarvittaessa vhh-sämpylää tai esim. pähkinöitä.

Liikaa jotain? Liian vähän? Vettäkin olen opetellut juomaan.

-Paksu Peipe-

ViestiLähetetty: 2014-01-08 20:03:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vastavierailulle tulin :smt039 ..Tervetuloa joukkoon :D

Minä en osaa kyllä hirveesti neuvoa, mutta minuun nähden syöt aika usein, minä syön 2-3krt päivässä..
Ehkä jos haluut nopeasti tuloksia, niin nuo sämpylät ainakin kannattaa jättää pois..

Minullakin sama tavoite eli tuo 8kg :D

ViestiLähetetty: 2014-01-18 21:10:52 
Poissa
sintti
sintti

Mielestäni kannattaa syödä usein ja pieni annoksia niin aineenvaihdunta pysyy mukavasti mukana sekä mahalaukku kutistuu nyrkinkokoiseen annoskokoon joka on hyvä sääntö. Iltasyönti vähälle.
Näin olen itse tehnyt ja jo pudottanut sen reilu 8kg. Jee! Ruuat on ollut hyvin samat kuin sinullakin joten onnistut kyllä varmasti.
Muutaman kilon vielä puristan jos saisi vatsalihaksia vielä vähän esiin.
Lähtöpaino oli 67.1 ja nyt se on 58.5.
Pituus 160cm.

ViestiLähetetty: 2014-01-21 22:33:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En tietenkään tiedä, mitä käytät ruokien valmistusvaiheessa, mutta tuon listan perusteella vaikuttaa turhan vähärasvaiselta. Ja oikeastaan hieman vähänlaiselta kuulostaa muutenkin, mutta jos olo on hyvä eikä nälkä vaivaa, kai tuo riittää. Onnea painonpudotukseen!

ViestiLähetetty: 2014-01-25 17:31:21 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos kommenteistanne ja anteeksi, että niihin vasta nyt vastaan! Tammikuu meni vähän ihmetellessä ja tutkaillessa. Olen ahkerasti lueskellut muiden kirjoittajien ruokapäiväkirjoja ja painoseurantaketjuja, varsinkin niitä jotka ovat lähteneet liikeelle suurinpiirtein samoista mitoista kuin meikäläinen. Jotenkin musta tuntuu, että mä syön jotakin kuitenkin liikaa. Kaiken varalta olen kuitenkin lisännyt oliiviöljyn käyttöä varsinkin salaattien kanssa jos se nyt siitä rasvan puutteesta olisikin kiinni.

Toisaalta yksi kompastus kivi voi myös olla ruokailujen epäsäännöllisyys. Mä syön nimittäin ihan eri aikaan vapaapäivinä, aamuvuoropäivinä ja yövuoropäivinä. Ruoka myös maistuu ihan erilailla riippuen onko duunia vai ei...monimutkaista tämä elämä :D

Paino ei ole tammikuussa liikahtanut mihinkään suuntaan. Olen joskus kuitenkin onnistunut karppaamalla pudottamaan painoa, joten en aio luovuttaa. Kohti helmikuuta ja tämänkin palstan osalta toivottavasti vähän aktiivisemmin!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00