Eli ajattelin nyt kohteliaisuudesta pienimuotoisesti esitellä itseni, jotta vastaisuudessa tiedätte millainen tyyppi täällä ruudun toisella puolella kirjoittelee

Ylipainoa ei ole, mutta eiköhän sitä jossain vaiheessa olisi luvassa jos vanhoja tottumuksia jatkaisin. Koskaan en ole erityisemmin sokerista välittänyt, lapsenakaan, mutta hiilarit muussa muodossa (vaalea leipä, popparit, pasta yms.) ovat vieneet suurimman osan lautaseltani tähän vuoteen saakka. Viimeiset 5 vuotta käytännössä elin pastalla.
En siis varsinaisesti mitään uudenvuoden lupauksia tehnyt itseni tai muidenkaan suhteen, mutta pitkään on jo kytenyt halu muuttaa elämäntapoja - terveellisemmiksi. Olen melkoisen rationaalinen ihminen ja aikani lueskeltua päätin joulun jälkeen pitää 4-5 päivän liemipaaston ja siirtyä siitä kuin "puhtaalta pöydältä" aloittaen karppaukseen. Tänään 16.1 on 12. karppauspäiväni ja hyvin on mennyt, sillä en ole totaalikieltänyt mitään itseltäni. Kertaakaan en vielä toistaiseksi ole harkitsemattomasti "repsahtanut" mihinkään. Viljat, riisit, valkoinen sokerit ym. jäivät ruokavaliosta täysin pois, mutta esim rasvatonta maitoa, hedelmiä ja prosenttisuklaata menee jonkin verran oikeastaan päivittäin. Aterioiminen vain 2-3 kertaa päivässä on onnistunut yllättävän hyvin ja harvoin on nälkäkään yllättänyt, toisaalta olen luonnostani harvakseltaan syövä ja rasvaisesta sokerittomasta ruuasta pitävä, joten helppoa on ollut. Kasviksia olen ennestään jo jonkin verran käyttänyt, mutta nykyään syön niitä joka aterialla.
Tämän hetken pituus 156cm ja paino 57kg yhdistelmällä painoindeksini on normaalia luokkaa 23-24. Olen aina ollut hoikka ihminen, mutta viime syksyn muutto uudelle paikkakunnalla ja aikamoinen hullunmylly syksy aiheuttivat painon kipuamisen 6-7 kiloa ylöspäin. Paaston avulla tippui kilo ja nyt olisi tarkoitus tiputtaa nuo loputkin ja samalla kiinteytyä liikuntaa lisäämällä. Sitäkin on tullut koko ikä harrastettua enemmän tai vähemmän, mutta syksyn kalenterista puuttui liikunta täysin. 12 karppauspäivässä ei paino ole vielä muuttunut suuntaan tai toiseen, tai no yhtenä aamuna kävi jo 56.0 kilossa, mutta on nyt ainakin viikon verran ollut 57.0 kilossa. Vatsa kuitenkin toimii hyvin, olo on mukava ja keventynytkin turvotuksen häviämisen myötä. Toistaiseksi olen pelkästään tähän tyytyväinen ja paino tippuu sitten ajan kanssa jos on tippuakseen....
Niin ikää siis vasta 20 vuotta tällä naisella, mitään ei siis taida olla vielä menetetty terveyden osalta