karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 08:01:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-07-19 05:48:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Heips vaan!

Toisin kuin olin ajatellut kirjauduinkin nyt jäseneksi ja ajattelin raapustella jotain- ehkä säästän läheisiä jatkossa vouhaamiseltani vhh suhteen, edes vähän 8) (no tuskin heh). Mitään päiväkirjaa en ole ajatellut kovinkaan aktiivisesti välttämättä pitää, mutta kenties jotain joskus tulisi laiteltua :)

Taustatietoja:
Nainen ja ikää 40v seuraavaksi ensi vuonna mittarissa (henkinen puoli kovasti jäljessä, nykyään..en silti ajatellut aikuistua tässä ihan lähivuosina :wink: ). Lapsia on 2 kpl; toinen asuu jo omillaan, toinenkin melkein täysi-ikäinen. Lähtötilanne 12/ 2010: n82kg (pituus hieman alle 160cm) ja vyötärö 113-114cm.

About aina ollut jonkin verran ongelmaa painon suhteen..kauhistuttaa katsoa valokuvia esim joltain ala-asteelta, huh. Aikuisena jonkin verran/ enempi vähempi jojoilua..parhaimmillaan "timmissä kunnossa", ei koskaan mitään nälkäkurkea muistuttavaa. Viimeksi useampi vuosi sitten eron jälkeen Loistava kunto (+paino), joka kadonnut kun elämä maistunut niin hyvälle ja hiilarilandia koukutti. (Huom..nythän elämä vasta hyvälle maistuukin :lol: ).

Huomasin tuossa vuoden-parin ajan lueskelevani enemmän ja enemmän mm Heikkilää ja mm näitä keskusteluja ym aiheeseen (vhh) liittyen. Ja itseasiassa, jo vuosia vuosia sitten tutustunut ensimmäisiä kertoja ajatusmaailmaan vhh:sta, ja jäänyt ilmeisesti asia muhimaan pääkoppaan odottaen sopivaa hetkeä :P

Joulukuun 2010 puolivälissä aloin vähän varovasti kokeilemaan, ensin eniten kotona (sittemmin soveltaen myös töissä lounaalla) ja sopien asiasta teinin kanssa (printtasin juttuja ja kerroin asioista..kiinnostui ainakin vähän- tai ei mitenkään vastustellut) karppaamista, ja hiilarien "valikoimista". Tähän itselläni oli sysäyksenä Huono kunto ja suurin paino ikinä aikuisena jos 2 raskautta ei huomioida (painoa 3kg vähemmän kuin esim 1.raskauden aivan lopussa), ja mittanauhan järkyttävä lukema vyötäröstä :shock:

Liikuntaa harrastanut "aina"- vaihtelevalla innostuksella ja aktiivisuudella. Nyt siis joulukuusta 2010 alkoi karppaus, joka on tässä kuukausien myötä vain "parantunut/ tiukentunut" ja maaliskuusta alkoi aktiivinen treenaus, joka tihentyi ja monipuolistui pari kk myöhemmin. Vaaka vaihtui uuteen jokin aika sitten kesäkuussa, ja lähtöpaino on saattanut olla suurempikin kuin mitä luulin. Joka tapauksessa ennen juhannusta oli vyötäröltä lähtenyt n19cm (94cm mitta) ja viime viikolla vaaka näytti 72,8kg eli n9-10kg vähemmän kuin joulukuussa, lisäksi uusi vaaka näyttää lihasmassankin lisääntyneen tässä parissa-muutamassa viikossa 8)

Treenissä oli tuossa n2,5vk tauko, viime viikolla parit treenit ja nyt ois tarkoitus palata ruotuun liikunnan suhteen (ts zumbaa/ corea/ kahvakuulaa tms pari krt viikossa ja samoin kuntosalitreeniä pari krt viikossa), sekä ns tarkentaa+parantaa karppaamista. Muutenkin nykyään karsinut lisäaineita ja kiinnittänyt ruokavalion laatuun huomiota aivan toisin kuin ennen. Ja.. tavoitevaatteita odottaa enempikin kaapissa- parit farkut sekä muutakin jo todellakin käytössä :D

Tuntien ja tietäen itseni tämä tulee kyllä niin onnistumaan, ja on jo täysin kivutta uusi elämäntapa! Kuopuskin on aivan myyty ja hehkutetaan usein yhdessä Hyvää ruokaa, ja ennen kaikkea hyvää oloa, pirteyttä ym ym, joka on nykyään läsnä meillä. Lisäksi myös esikoinen on saatu ihan kivasti aivopestyä myöskin :lol:

Jotta sellaista. Tälläistä kertoili siis Tuore "jäsen". Mukavaa vaikkakin pilviseltä vaikuttavaa tiistaita kaikille :) !

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-07-19 08:22:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Kuulostaa hienolta :)
Nyt vielä kirjoja kehiin, niin motivaatio pysyy!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-07-19 09:10:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Kiitos :D ja samaa mieltä, heh.

No itseasiassa en kyllä tiedä onko mitenkään tarpeen alkaa erikseen tankkaamaan opuksia ("lisää").. Kun jo pelkällä Oikein Syömisellä alkoi joulukuussa se pieneneminen, ja keväällä aloitettu (kunnolla) treenaus vain lisäsi sitä. Konstit ym on siis tiedossa, jes!
Tuo parin viikon tauko johtui pitkälti muutosta ja kesälomasta, eikä suinkaan motivaation puutteesta- vaikka otsikoinkin viestini tuolla takaisin ruotuun. Sitä se silti on mulle 8)

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-07-23 12:59:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Voi hitsi.. oli näköjään sen verran laiska ja kenties mm siideripitoinen loma, että takapakkia tuli kuitenkin nyt sen jälkeen mittailtuna 800g painossa ja 3cm vyötärössä, lihasmassaakin 0,1 kadonnut (vaihtunut takaisin läskiksi?) :oops: Ruokien puolesta kuitenkin tosiaan varmaan joku ehkä 90% ellei enemmänkin oli karppia :)

Tämän hetkiset mitat 73,6kg ja vy 97cm (en jaksa nyt tuohon allekirjoitukseen päivittää- alin saavutus on kiva lukea siitä 8) ).

Tosin, olen myös taas treenannut- pari salikertaa ja zumba siis tässä ti-pe, huomenna varmaan taas salille..ja useinhan se sitten kerää nestettä.

Linja on tällä viikolla pitänyt oikeastaan vielä entistä paremmin/ tiukemmin kuin ennen, ja olen lisännyt esim kerman ja voin käyttöä ja ollut tarkkana hiilareista- mtn makroja en jaksa laskea.

Kaikesta huolimatta (lue: painon nousu..) fiilis on Todella Hyvä ja uskallan myös positiivisin mielin odottaa, että ensi viikolla suunta olisi taas vähenemään päin :D Ja jos ei niin taitaa noi naisten suositut olla joskus niihin aikoihin ihan hollilla, ja Vuosien kokemuksesta tiedän asian kohdalla kylllä näkyvän painossa ja turvotuksina. On meinaan liikunnan ja syömisten lisäksi jonkinlaista nenänvalkaisuakin menossa, joten mitään siideripöhötyksiä tms ei ainakaan pariin viikkoon tässä naisessa näy :lol:

Aurinkoista viikonloppua :D

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-07-25 06:37:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Haa, katsoinpa uudestaan kalenteria ja olin hieman jäljessä ajasta 8) .. Eli taitaakin nyt olla syynä tulevat "naistenvaivat" kun painoa lisää, tai no ainakin ehkä osasyynä :shock: - no loppuviikosta näkee :roll: .

Punnitsen itse itseni vain kerran viikossa, enkä itseasiassa ihan ymmärrä kun monet tuntuvat joka päivä puntarissa ramppaavan vaan asiahan on kunkin itsensä oma eikä tietenkään mulle kuulu :)

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-07-30 05:19:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
No niin.
Jtn sentäs tapahtunut: -300g ja -1cm eilen aamulla. Eli tällä hetkellä 73,3kg ja vy96cm. Suunta ok, tietenkin koska alaspäin- vaikkakin enemmän olisin toivonut, hitsi. Vaan toki tyhjää parempi ja mikä tärkeintä, vointi ja olo on erinomainen :D , ainiin ja lihasmassakin palautunut samaan lukemaan kuin mitä ennätys oli :P . Ja, kierto mulla vaihtelee, eli sittenkin yhä niitä hillopäiviä tässä odotellessa 8) . On muuten vaihtelu hieman vähentynyt karppailun myötä..

Onkin ollut liikunnallinen viikko, sisältäen mm melkein 20km kävelyä (lasken vain Kunnon kävelyt, en mitään pikkupätkiä..esim eilen n7,5km salille), pari zumbatuntia, kuntosali, venyttely, keilausta jne. Lepopäiviäkin tulee silti 2 kuten on hyvä ollakkin. Se puoli on siis ok, ja kyllä itseasiassa syömisetkin. Eikä edes tee mieli mitään hiilarimoskaa (pastaa, karkkia, saati sipsiä tms), kuten ei ole tehnytkään tässä näiden kuukausien aikana. Mahdollisen makean nälän tyydyttää kupillinen tuoreita mustikoita kerman kanssa tai pala 85% suklaata =P~ eikä niitäkään mitenkään jatkuvasti tule lapattua suuhun. Ja alkoholi linjakin on ollut selkeä; ei mitään n 3viikkoon. Tähän tulee tänään kyllä muutos :wink: , mutta vain täksi illaksi :) .

Unentarve on kyllä niin selkeästi vähentynyt, ja siksi esim nyt, la-aamuna ennen klo6, hereillä..olisi ennen ollut aivan käsittämätöntä tai mahdotonta :lol: . Kynnet voi hyvin, eli ei lohkeile tai liuskotu ja huomasin/ tajusin juuri noin 10min sitten, että aiemmin kyynärpäässä ollut ihottuma, jonka syytä en tiennyt, on kadonnut kokonaan. Niin, yleinen jaksaminen työvireineen jne jne on oikein kuosissaan. Mainiota kerrassaan =D>

Eli, näillä jatketaan :D Oikein mukavaa viikonloppua!

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-08-06 08:27:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Joo, taas on tapahtunut- painoa 800g tullut lisää/ takaisin..HÖH :cry:

Eli paino tuossa äsken mitattuna 74,1kg (1,3kg enemmän kuin alimmillaan piipahti viime kuussa..oli kyllä mm treenitauko silloin juuri jne). Mutta, vyötärön sentit on sama, vaatteet ei purista ja itseasiassa muutama tietty istuu taas paremmin kuin aiemmin, joten kaikki sikäli ok ja kai sitten tässä on kiinteytymistä tapahtunut kuitenkin :P . Eilen illallakin kävelin 7,5kg ja vedin 45min salitreenin eli nestettä(kö)..?
En tosiaan todellakaan tuijota pelkkää tuota vaakalukemaa vaikka kyllähän se lämmittäisi ja motivoisi lisää, että se menisi edes tyyliin 100g/ vk alaspäin..kuitenkin kun tuota painoa on tähän pituuteen nähden on Liikaa..

Liikunnallisuus on yhä ja taas ollut ihan mielestäni runsasta ja/ tai ainakin riittävää; nuo esim zumbatunnit kun vedän aina aikas täysillä ja kävely ei ole mitään lompsimista hiljalleen vaan Kävelyä kuten olen varmaan jo maininnutkin :D
Ti, ke ja varmaankin su on tämän viikon lepopäivät; muihin päiviin laskien tämänkin päivän tulevan zumban sisältyy tähän viikkoon yhteensä 3h zumbaa, 1h kuntosalia, kävelyt: 3km, n6km, 7,5km ja 6km.

Ai niin, oli kyllä yhdet kekkerit alkuviikosta (edellisen lauantain lisäksi #-o ) ja tämä sisälsi siis alkoholin nauttimista, mutta mitään hiilarisapuskoita ei tullut nautittua siellä eikä seuraavana päivänäkään 8) Muutenkaan ei tuo ruoka ole ongelma; aika hyvin töissä saa kasattua karppilounaan ja muutenkin tullut mielestäni ihan siis ns hyvin syötyä- ei sortuilua eikä liiottelua. Pari kertaa ollut kyllä todella täysi olo, joten ajattelin tässä vähän katsella etten sitten edes parin pv välein syö liikaa kuitenkaan. Pikemmin on kyllä ollut siten, että järki sanoo, että pitäisi syödä, on jo tunteja edellisestä ateriasta ja treenit takana työpäivän lisäksi jne.

Joo, no eiköhän tämä tästä. Ihanaa kun on vielä upeita ja aurinkoisia päiviä :D . Kivaa viikonloppua!

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-08-13 14:03:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
No niin 8)

Tämän viikon lukema on sitten 73,6kg eli viime viikosta -500g :mrgreen:. Olen tyytyväinen, ei liene yllätys :lol: . Vy on sama yhä vaan. Kulunut viikko sisältää edelleenkin runsaasti liikuntaa (myös viime vkloppukin kuten useimmiten; taas esim la kävelin n1h15min, vedin 1h zumbatreenin sekä n10min vatsoja salilla. Nam :wink: . Tällä viikolla on todennäköisesti pe ja la lepopäivät kun muina pv aika runsaasti ja/ tai tehokkaita treenejä ollut ja kehon pitää kuitenkin myös levätä..hinku olisi kyllä kova salille vaikka nyt heti :D Huomenna pitää kyllä varmaan mennä :wink: .

Ruuissa vähentänyt sitten tuota rasvan ja kerman lisäilyä sekä välttänyt syömästä "liian täyteen". Ehkä tämä versio sopii sitten tälle kropalle (ei kauheasti lisäämällä lisää ruokiin esim voita jne) :wink:

Lomaa ensi viikko ja varmaankin hieman löysään treenaamisesta, piipahdan ehkä jopa terassilla pari kertaa jne. Ruuan suhteen eiköhän tämä oma ja sama linja pysy, että repsahduksia tuskin on kyllä pahemmin jos lainkaan tiedossa, mukavaa :)

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-09-17 17:58:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Hupsista, aika on hieman rientänyt :? Noh, ollut tässä sanotaanko vaikka näin, että loman jälkeen aikas paljon muuta elämää, en valita vaan päinvastoin, tuntuu hyvälle :wink: :mrgreen: .

Viimeisin merkintä 1kk + pari pv takaa: "Tämän viikon lukema on sitten 73,6kg".

Tuorein tulos eiliseltä: 72,4 kg, jihuu :D !!

Tämä on Alhaisin paino, olen erittäin tyytyväinen; siis painanut näin vähän joskus vuosia sitten, ja tosiaan joulukuussa 2010 kun noita kiloja oli n10kg enemmän, ainakin (vanha vaaka, ja varmaan näyttänyt liian vähän kuin mitä oli todellisuus) =D> Välillä tuossa se jymähteli, mutta sitten pari humahdusta alaspäin, aivan loistavaa :) Tässä kirjoitusten välisenä aikana treenannut suhteellisen ahkerasti, paitsi nyt tällä viikolla flunssan takia, ja lomaviikolla jäi myös väliin heh- vaan enpä ota kyllä tuostakaan asiasta stressiä. Lihasmassaa ja voimaa tullut selkeästi enemmän, samoin kestävyyttä- ne kun huomaa treenatessa, oli sitten kyseessä mikä vaan laji, esim zumba, kävely tai kuntosalitreeni. Lisäksi vaatteet istuvat aina vaan paremmin ja voisi/ pitäisi varmaan lähiaikoina kokeilla muutamien tavoitevaatteiden mahtuvuutta/ istuvuutta nyt tällä hetkellä :P

Ihanaa viikonloppua :D !

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-10-01 08:11:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Ja taas 2 vk mennä humahti, oho :shock:. Treenaamatta menty kolmatta viikkoa flunssan jyllätessä, ja voi perhana että harmittaa :( . Kroppa ja pää suunnilleen huutaa treeniä :D

Mutta ei se mitään- tänään oli paino 72,0 kg, mii sou häpi :mrgreen: !! Oli ihan pakko muutta nyt allekirjoitukseenkin se, koska on kaikista alhaisin.. vuosiin !! 8)

Se, mitä vähän ihmettelin, että kun eilen aamulla paino oli 72,8 kg ja tänään 72,0 kg..että olisiko alkuviikolle osunut Naisten IlonPäivät vaikuttanut asiaan, ja se kun ke-iltana söin myöhemmin kuin eilen..kun en muuten oikein keksi syytä, että eroa on vuorokaudessa noinkin paljon, enkähän yleensä edes käy kuin max kerran viikossa puntarilla. No, samapa tuo, tuo tämän aamuinen lukema saa olla tämä nyt ilmoitettu :lol:

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2011-11-04 10:33:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Mihin tämä aika menee kun jatkuvasti jää kirjoittelematta, heh :oops: No, en olekkaan millään dieetillä/ laihiksella tms vaan nykyinen elämäntapa on "syödä oikein" ja treenata jne :)

No niin. Tuossa oli noin 3vk oikein ahkeraa treeniä, ehkä liiankin..taisi tunti- ja kappalemäärissä ennätykset paukkua, JA nyt sitten flunssa taas paheni aika paljon ja tämä viikko onkin ollut pelkkää huilia sitten :( . Ainakin eräs artikkeli ylikunnosta sisälsi tietoa tuosta miten tälläinen ns tavis-ihminenkin voi kärsiä ylikunnosta jos/ kun treenaa liikaa jne, ja oireena voi olla esim juuri sairastelu. Eli pitänee tässä (vähän) kohtuullistaa meininkiä :? .

Syömiset on samat kuin aiemminkin; tuntuu hyvälle, voin hyvin, treeni kulkee jne :wink: . Ja tässä tämän kirjoittelun välikuukauden aikana on paino ollut ennätysalhaalla, ja hieman taas sitten noussut- luonnollista vaihtelua ja nesteistä ym johtunee :)

Niin joo, se tärkein.. 8) Paino tänään 71,2 kg eli taas uusi ennätys; vaihtuu allekirjoitukseenkin, tietenkin =D> :mrgreen:

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-01-02 11:42:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Hupsista heijaa, pari kk sitten viimeksi taas raapustellut :shock: Noh, enpä tästäKÄÄN ota stressiä :D

Tuorein punnitus vk sitten maanantailta 26.12.11 70,8kg ja tällöin takana "tätä elämäntapaa" 1v2vk. Siis ruokailuhommien osalta, liikuntahan alkoi kunnolla sitten keväällä 2011 ja erityisesti toukokuusta alkaen kuulunut enenevässä määrin elämään, ja ohittaa tärkeydessään monia muita juttuja :P

Vähän toivoisin, että pe/ la kun puntaroin seuraavan kerran olisi paino pudonnut alle 70kg:n.. olisi kyllä aivan loistavaa. Mutta, jos ei ole vielä nyt niin uskoisin, että ei siinä kovin kauaa mene 8) .

Hieman harmittaa kun tiedän, että tulosta olisi tullut (paljonkin?) enemmän mikäli ei tuo viihteilypuoli elämässä ollut sen verran mukana.. Mutta, paheiden summahan on vakio, ja toisaalta kun asiaan ei kuitenkaan 99% liity roskaruoka ts hiilarimättö jne niin en ole tuosta sikäli niin suostunut Paljoa harmittelemaan ja lisäksi kuitenkin tuo on vähentynyt siitä mitä on aiemmin ollut :) ..

Kommentteja on säännöllisen epäsäännöllisesti tullut sekä töissä että ystäviltä, joita kuitenkin tapaan molempia aikas usein hih. No sehän ei tietenkään haittaa kun kuulee pienentyneensä 8) . Oikein nauratti kun silloin vk sitten ma tärkeä, läheinen ystävä totesi nähdessämme jotenkin tyyliin "Ei juma, ootsä taas laihtunu lisää.." hihii :D

Tulen varmaan aika pian sitten tänne hehkuttamaan jos ja kun saan painon alle sen 70kg.. Vaikka mitään varsinaista tavoitetta ei ole niin jotenkin tuo TOISEN kymmenrajan alitus on jotain mitä odotan kovasti ja tiedän siitä iloitsevani paljon :wink:

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-01-23 08:18:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Noin. Nyt ei ole kuin 3vk väliä tämän osan päivittämisessä :). Paino vaihteeksi junnailee, nyt la-aamuna 70,9kg (vyötärö 87cm).

Vaan, ei hätää tai stressiä asiasta edelleenkään, kyllä ne mitat taas pienenee kun ehtii :mrgreen:. Noihin tiedän vaikuttaneen myös mm edellisen sunnuntain pizzan (jep, tuli jopa tavallista ns tilauspitsaa syötyä yli puolet, oho..en edes muista milloin viimeksi maistanutkaan :D) ja pari muutakin "hiilariruokaa" ma-ke, kun ei ollut vaihtoehtoja ja kuitenkin syödä piti, vastapainoksi kyllä kotona sitten syöty normisti eli karpisti ja sortuilematta 8). Liikkumisesta varmaan erikseen turha edes mainita, koska useampi tunti viikossa jo aivan rutiinia, vähintään 5-6h/ vk (tarkastin oikein tuossa kalenterista ja syksystä alkaen, vikan flunssan jälkeen, tauotta noilla menty) =D>. Nyt tässä tulee ainakin pari vk myös täysin alkoholitta, ja sehän on vaan positiivista..pitäisi koittaa vain olla enempikin niin, pelkkää hyötyähän siitä itselle on 8). Toisaalta, elämästä pitää myös nauttia ja mun mielestä kun asia on kuitenkin ihan hanskassa niin ei pidä turhia (mistään) stressata :P.

Hieman jänskättää seuraava punnitus, joka varmaan tässä loppuviikosta tapahtuu, kun tarkoitus on varautua esim työpaikan ruokailun suhteen ettei "ole pakko" edes päivänä kahtena viikossa syödä huonosti, edes yhtäkään lounasta 8), ja lisäksi olikin vaihteeksi se aika kuusta viikonloppuna eli teoriassa ainakin voisi tulos olla seuraavalla kerralla jopa alle sen 70kg.. joka on jotenkin tässä vähän sellanen enempi tavoite kuin aiemmin, vaikka ei kyllä edelleenkään mikään The Point tässä nykyisessä elämäntavassa :wink:. Hauska huomata miten sitä jaksaa aina vain enemmän olla tohkeissaan asioista ja esim höpistä tästä muksujen kanssa jne..varmuus vain vahvistuu siitä, että tämä on niin mun juttu ja tulee aina olemaankin :lol:.

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-02-04 08:03:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Nuin, jos tänne jotain jopa vain parin viikon tauon jälkeen raapustaisi :).

Paino edelleen tuo 70,8 kg ja vyötärö 87cm, jotta ei ole vielä tuo "maaginen" 70kg alitus tapahtunut. Mutta mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on, ei mulla ainakaan mikään :mrgreen:. Syömiset ja liikkumiset tuntuu voinnin perusteella olevan ihan jees, eikä nousuakaan ole tapahtunut (kuin jotain pientä vaihtelua mm menkkojen aikaan). Aavistuksen verran pitäisi noita määriä ajoittain vähentää kun tiedän, että olen turhan täyteen itseni syönyt välillä :oops:.. mutt perhana kun tulee tehtyä niin hyvää ruokaa =P~ :lol:.

Esim eilen tein parhaita jauhelihapihvejä ikinä (en ole koskaan tykännyt noista eineksinä ja niitä on aikanaan tullut vain lapsille syötettyä, nykyään nekin on itse väsättyjä ja syön niitä siis itsekkin :P). Eli joo, tein pihvejä siis "taikinasta", jossa oli sika-nautaa, pekoni-viipaleita (paloja), sipulia, turkkilaista jugurttia, juustoraastetta ja mausteita. Ihan mielettömän nam, eikä vain mun mielestä vaan kuopus tykkäsi ihan älyttömästi myös (toivottavasti naapuritkin..jos tuoksui rappukäytävään asti, ainakin keittiössä jo ekasta pihvistä pannulla lähti ihan mielettömän hyvä tuoksukin) 8).

Eipä tänne siis kummempia- ihan yhtä "karppaukseen" (stressittömästi) hmm kääntynyt olo kuin aiemminkin..ellei enemmänkin aina vaan :smt055 .

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-03-06 11:01:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Taas tulikin n 1kk väli tässä tietojen päivityksessä.. No, ei ollut oikein mitä päivittää kun ei oikein muutosta suuntaan tai toiseen (no jumitusta siis kyllä) ja muutenkaan ei vaan voi mitään aina :).

Paino vaihdellut tämän kuukauden ajan tuon aiemman alimman 70,8kg ja 71,6kg välillä (viikko ja 2pv sitten tuo, oli menkat tulossa jne). Treenitunnit oli "vaan" 4-6h/ vk pari vk sitten ja nyt tulikin suunnittelematon viikon tauko kun sattui muu elämä ohittamaan tärkeydessä sen eikä ole niin sanotusti ja muka ehtinyt salille/ tunneille- tämä nainen on meinaan aivan superhyper-rakastunut :smt055 :wink:.

Syömiset on nyt em syystä ollut todella niin ja näin - ei karppiuden puolesta vaan säännöllisyyden ja tiheyden 8). Kävin tuossa aamulla puntaroimassa, ja nyt oli kilot sitten painuneet alle sen "rajan" 70kg, eli tänään 69,5kg.. ei huono juttu :lol:.

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-03-19 08:35:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Noin. Nyt vaan jopa vajaa 2 viikkoa tässä väliä, oho :D

Pitäähän se toki tulla heti päivittämään kun eilen kävin aamusta puntarissa ja tsekkasin vyötärön niin yllätyin täysin kun paino olikin humahtanut alaspäin edellisestä eli 1vk+4pv aikana 1kg ja 2cm oli kadonnut tuosta ympärysmitasta :lol:. Ja edelleenkin siis joka pv syön kunnolla hyvää ruokaa (no mähän en siis napostele jotain pitkin päivää yleensä- viime viikolla jonkin verran salmiakkia töissä) ja liikun runsaasti (toissa viikolla 5h, viime viikolla 6,5h treeniä..kuntosalia + zumbaa ja kävelyä).

Eli tällä hetkellä paino on 68,5kg (lähtötilannehan oli joku ehkä jopa 85kg), vointi on koko ajan ollut ja on yhä hyvä ja energinen, flunssia ei ole talven aikana ollut vaikka mm töissä porukkkaa paljon kipeänä jne, voisin vain hehkutella. Tosiaankin on mulla elämäntapa tämä ruokavalio (vähähiilarinen) ja liikunta :smt049

Ehkä tämä olotila on sitten vauhdittanut aineenvaihduntaa tai jotain :smt057

Niin ja tuo päänsekoittaja (mies) syö oikein mielellään ja mukisematta mun kokkauksia, ja kehuu niitä, tykkää niistä :P. Oon kyllä sanonut, että voin sille jos haluu niin jotain pottua/ pastaa/ riisiä laittaa ja voi halutessaan ostaa esim leipää, mutta eipä tuo kuulemma tarvitse tai halua 8).

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-05-02 15:05:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Taukoa taas, mutta ei ruokavaliossa ja/ tai liikunnassa vaan tänne raapustelussa :).

Paino ei ole tippunut enempää, viimeksi kirjoittaessa oli se ennätystulos 68,5kg ja olikohan vajaa vk sitten 69,5kg ja suunnilleen noissa se on aina kun puntarilla olen piipahtanut. Olen yhä ihan tyytyväinen eikä mitään stressiä ole tuosta asiasta, kuten ei ole ollut aikaisemminkaan 8). Elämäntavan eli "ruokavalion", liikunnan ja parisuhteen yhdistäminen on kaikin puolin ollut oikein kivutonta ja onnistunut mainiosti, hyvä niin :wink:. Ja itseasiassa on ollut siinä mielessä "terveellistävää", että juhliminen on harventunut paljon ja siten kokonaisuutena alkoholin käyttökin siis, ja sehän on vaan hyvä juttu kaikin puolin :mrgreen:.

Ai niin. Kävin jokin aika sitten verikokeissa ja kaikki muut arvot kaikki olivat erinomaiset/ hyvä, ainoastaan kolesterolit oli jonkin verran koholla, siis kokonais- ja huono (tuloslappusta en nyt jaksa tässä kaivaa esiin). Muutaman kuukauden päästä on kontrolli..no siis vapaaehtoista, mutta ihan mielelläni käyn kyllä. Nuo kolesterolit mulla on viimeksi tsekattu monia vuosia sitten eikä ole mitään mielikuvaa arvoista silloin, sen muistan, että olivat hyvät tai oikein hyvät. Nyt sain "tietenkin" oppaan siitä miten arvoja saa parannettua..tietenkin siellä on kaikki nämä hyi hyi eläinrasvat, suosi kevyttuotteita ym suositukset..pari huokaisua tuli kun silmäilin pikaisesti niitä.. En kyllä ajatellut alkaa syömään virallisperseellisesti vaan jatkaa näin yhä kuten nämä n1,5v on muutenkin mennyt. Paino tasaantuu pikkuhiljaa ja sentit, ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.. Eikähän sitä tiedä jos tupakastakin tässä pääsisi vielä eroon- sekin kun vaikuttaa noihin arvoihin :).

Juu, eli täällä kaikki siis yhä vain hyvin :wink:.

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-11-06 09:30:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Tilannepäivitystä, näin piiiiitkän ajan jälkeen, taas.. :roll:.

Paino oli tänä aamuna 70,3kg, viimeksi olikohan viime vai toissa viikolla 69,5kg - eli ihan ennätyslukemassa 68,5kg ei ole pysynyt eikä siitä laskenut. Mutta, vaatteet istuu ja olo on oikein hyvä joten kaikki kunnossa 8). Senttejä ei ole tullut mittailtua.

Syömiset on valtaosin entiset, aavistuksen verran jotain karkkia on tullut maisteltua mies kun on sellainen sokerihiiri (vielä 8) ).. Muutoin ruuat on kyllä niitä mitä ennenkin (karppi/ hyväkarppi), ja yhä maittaa molemmille :mrgreen:.

Keväällä, kun juhlittiin mun pyöreitä, oli tarjolla "vain karppia" herkkua (tytär ja sen mies kysy tullessaan jotenkin että "kaikki noi on tietenkin karppia vai?") - jälkiruuassa oli vieraiden mieliksi taloussuklaata prosenttisuklaan sijaan..korvasi kakun; sellainen suklaamousse-jäädyke marjoilla, Nam :). Salaattia ja karppia piirakkaa oli myös, ja tekivät kauppansa kehujen kera, kivaa :D !

Treenaaminen on tuossa loppukesästä alkaen ollut vähän niin ja näin :| . Syynä ei ole se etteikö intoa ja hinkua olisi (olisi kyllä ja todellakin), mutta kun on toisessa yläraajassa tulehdusjuttu, joka on nyt ihan vallan estänyt kuntosalilla ja parissa muussa lajissa käynnin..niin se puoli on nyt ollut jäissä, höh! Koittanut parilla taukoviikon pitämisellä hoidella tuota kuntoon ja sitten aerobista treenata, ja esim eilenkin zumbassa olin valtaosin yksikätinen; ohjaajan kanssa tullut juteltua asiasta myös hih :lol:. Lääkäriin pitäs varmaan mennä, mutta kun en tahtois sairaslomalle ja/ tai liikuntakieltoa, ja koneella tulisi kotona kuitenkin oltua, itseni tuntien.

Parisuhde-puoli on edennyt keväisestä päivityksestä niin paljon, että naimisiin mennään tällä viikolla :smt049 :smt043 !! Kyseessä on siis sama mies, josta maaliskuussa tuli laitettua, että oon ihan Rakastunut :smt007 - tunne on ollut koko ajan "ei yksipuolinen" :mrgreen:.

Elämä on ihanaa :smt055 !

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-11-06 14:54:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
En olekkaan tänne mitään kommentoinnut, vaikka kaikkeen sekoilenkin.

Ensiksi

Onnea häähuumaan.

Sitten

kivaa kun muutkin on tässä elämäntavassa kiinni.

Jatkakaa.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Takaisin ruotuun
ViestiLähetetty: 2012-11-06 15:09:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 04:52:17
Viestit: 356
Etpä ole et.. huomannut olisin - vaan olenpa mäkin vaan hiljaa lueskellut juttuja taas pidemmän aikaa 8)

Ensiksi

Kiitos kiitos :smt050
Pienimuotoista (heh) on tämä häähumu, ei isoa väkimäärää tms. Omanlaisellamme tavalla :D.

Sitten

Olen täysin samaa mieltä \:D/


Kyllä, käskemättäkin. Samoin siellä :mrgreen:

_________________
12/ 2010 -> 3/ 2012
paino 82-85kg? -> 68,5kg
vyötärö 113cm -> 85cm
<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)