karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-23 20:53:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ilmiksen välitavoite -10 kg
ViestiLähetetty: 2012-07-26 17:32:58 
Poissa
sintti
sintti

Eka viikko menossa ja opetteluahan tämä on. Paljon hyviä ohjeita ja vinkkejä täältä on saanut ja uskon (ainakin toivon) että painonpudottaminen onnistuu. Olen meinaan aika konkari jojoilussa. Siksipä yritän edetä rauhallisesti ja omia tuntemuksia kuunnellen ja uusia tapoja omaksuen.
No joo, olem aikamoinen herkuttelija ja tunnsyöppö: siksi aloitus nyt tiukkana, jotta makeanhimo talttuisi.

Olen hyvässä keski-iässä oleva naisihminen, enkä siis odota mitään ihmettä. Haluaisin vain lisää terveyttä, virkeyttä ja jaksamista.
Tämä eka viikko on mennyt hyvin, kun olen vielä saanut lomaillakin... ensi viikolla sitä taas palaillaan töihin.
Eilen (3. päivä) oli päänsärkyä ja paleli mutta nyt olo on ihan huisin hyvä.

Tavoite olisi päästä 7:lla alkavaan painoon mutta välitavoitteena ensin 10 kilon pudotus.

Lähtölukemat 23.7.12

paino 100,5 kg
vyötärö 109 cm
lantio 120 cm

Tästä on suunta vain alaspäin.

Ilmis

ViestiLähetetty: 2012-07-27 07:39:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Terve tuloa.
Terveys on hyvä motivaattori.
Tai sen menettäminen, niinkuin minulla.
Täällä polskimalla terveys paranee, olo kevenee ja paino putoaa.
Jos putoaa... mutta ruoka ainakin on hyvää, eikä nälkää tarvi nähdä.

Päänsärky: oletko juonut tarpeeksi? mieluusti sellaista josta saat suolaa.
Saatko tarpeeksi suolaa? Leivässä ja eineksissä on paljon suolaa, jota et nyt saa...
Kokeile ripottaa kämmenselälle ja nuolaise siitä, pitäisi helpottaa.(Eikä tule tiskiä)
Mangnessiumia kannattaa ottaa, ettei rupea vetämään suonta. ( Kastso myös haku toiminnalla, myös hakusanalla kakkapore. :wink: )

Suunta ei ole pelkästään alas, vaan mieliala suuntaa yleensä ylös...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-07-27 08:19:21 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos iso isä!

Terveys on asia, jota kyllä oppii arvostamaan viimeistään silloin kun sen menettää. Itsestäänselvyydet on siis syytä kyseenalaistaa ja toimia jo ennaltaehkäisevästi. Yleinen jaksaminen ja elämänilokin jossain määrin on kylläkin hakusessa. Eiköhän ne löydy ja sitten niistä pidetäänkin kiinni.

Tuohon suolaan on kyllä totutteleminen. Ostin ruususuolaa ja sitä olen nyt ripotellut kurkun päälle: niin se menee. Pitänee opetella tuota kämmenselältä nuolaisua, kun eihän kurkkuakaan aina jääkaapista löydy.
Olo on kyllä nyt mitä mainioin, eikä päänsärystäkään ole enää tietoakaan. Suonta minulla ei ole vetänyt koskaan... vaan kai siihenkin on hyvä varautua ja tuo magnesium ottaa päivittäiseen käyttöön.
Vatsa toimii kiitettävästi.

Koiran kanssa lenkkeillessä eilen huomasin, että hihna oli tiukalla normaalista toisinpäin. Siis tällä kertaa minä edellä. Varmaankin lämpö vie voimat koiralta ja tietty kamalasti hajut kiinnosti... itse tietysti ajattelin olevani vaan niin pirteä. Onkohan vaan kuvittelua, mutta olo on pirteämpi.
Lenkin jälkeen kylläkin jalat olivat "tönkkösuolatut muikut". Mäkiähän matkalla on mutta ei aiemmin olekaan näin jaloissa tuntunut. Noh, ehkä tämä nyt vaan sattui tähän eikä liity ruokavalioon mitenkään.

Virallinen punnituspäiväni olisi maanantai mutta taidan aikaaistaa sitä päivällä. Eli sunnuntaista tulee punnauspäivä. Sunnuntaina täytyykin sitten päättää kannanko eväitä töihin vai uskallanko lounastaa työpaikan ruokalassa. Ruokalassa on kuitenkin 4 vaihtoehtoa ja raikas salaattipöytä. Kyllä tuo vaaka polttelee kummasti, mutta en uskalla tässä välissä kurkata. Eiköhän se paino laske tässä sivussa.

ViestiLähetetty: 2012-07-27 11:36:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sekä pirteys että jumijalat voi kyllä pistää aloituksen piikkiin....
Pirteyttä tulee nopeasti ja keho opettelee rasvapolttoiseksi, jolloin lihakset ei saa viellä täyttä tehoa.
Pirteys luultavasti jatkuu ja jumit poistuu parissa viikossa viimeistään.
Kurkkua karpin kaapista tai pöydältä löytyy aina, kuten munia, pekonia ja voita. :wink:
Vakavasti, kasvikset kuuluu suurena määränä mukaan, ja helpoimmat salaattiin on kurkku, tomaatti ja jotain vihreetä.
( Esim. voikukan lehdet :lol: )

ps. Tönkkösuolatut muikut on karppi evästä ja auttaisi suolan saannissa...Mutta älä syö jalkoja alta. :shock:

ViestiLähetetty: 2012-07-29 09:01:43 
Poissa
sintti
sintti

Näin on eka viikko (tai oikeasti vain kuusi päivää) takana ja aika pienen yhteenvedon.

Olo on edelleen pirteä ja motivaatio kohdillaan. Uni on syvää ja unimaailma varsin aktiivista: en tiedä liittyykö lisääntynyt uniennäkeminenkin tähän. Se kun voi oikeastaan ihan mistä vaan. Vatsa toimii mainiosti. Paljon siis positiivista.

Negana vois sanoa ton jalkojen jumimisen. Edelleen aika pökkelöt ja tuntuu ettei niillä vaan pääse eteenpäin vaikka kuinka virtaa löytys. Se harmittaa kun tavotteena on tota kävelyä rutkasti lisätä. Noh, luotetaan iso isään ja uskotaan että jumi katoaa. Muuta negatiivista en tähän hätään keksi :)

Jääkaappi on saanut uuden sisällön. Itseasiassa se näyttääkin varsin hyvältä ja täydeltä. Varmaan siis jääkaappinikin on tyytyväinen.

Ensi viikolla on sitten aika palailla töihin. Ekan viikon saan (tai joudun) varmaan olemaan aika tiiviisti toimistolla, joten ruokailut ei tuota ongelmia. Muutoin työni on liikkuvaa (valitettavasti vain autolla) ja ruokailu tulee oidetua milloin missäkin. Lounassetelit taskussa ajaa helposti tonne Macin luukulle. Vaan eikös sieltäkin saa salaatteja? Minun mielikuvitukselleni loistava vaihtoehto.

Hyvältä siis itseasiassa näyttää. Paino putosi tämän kuuden päivän aikana -1,8 kg (miehellä yli kuus kiloa). Tällä jatketaan ja liikuntaakin otetaan pikkuhiljaa enemmän mukaan. Tuo kävely on hyvä, kunhan jalkojen jumi helpottuu. kahvakuulailun ajattelin aloittaa kun ensin vähän perehdyn siihen. Kuntosali ei oikein houkuta, vaikka kuntosalijäsenyys onkin. Ehkäpä joku ryhmätunti jossain vaiheessa. Tai kortilla saa käydä uimahallissakin... pari kertaa olen käynyt vesijuoksua kokeilemassa mutta ei oikeen tunnu mun jutulta sekään.

Iso isä: muikut on suurta herkkua voissa paistettuna. Tönkkösuolaus ei oo mun juttu, joten eiköhän jalat säily.

Mittoja en nyt ottanut, mutta olenkin tuonne ekaan viestiin kirjannut vyötärön väärin. Oikea on 109 cm, käynpä sen korjaamassa :)

paino

23.7.12: 100,5 kg

29.7.12: 98,7 kg (-1,8 kg)

ViestiLähetetty: 2012-07-29 09:15:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloitus on hyvin onnistunut.
En minäkään vesijuoksusta pitänyt, mutta uiminen on ihan kivaa.
Sauvakävelyäkään ei saa unohtaa.
Tarkasta viellä proteiinin määrä, jotain luokkaa 1g/tavoitepainokilo.
Voi helpottaa tönkköisyyteen.
Miehenä huomasin miehen huikean ekan viikon pudotuksen...

ViestiLähetetty: 2012-07-29 10:01:00 
Poissa
sintti
sintti

Kiva kun isoisä jaksat käydä minua kommentoimassa. isot kiitokset siitä

Aloitus on ihan kohtuullinen. Muutamana päivänä olen laskenut noita makroja ja kutakuinkin mennään HH 20, Prot 90, Rasva 90.
Voihan ton tönkköyksen laittaa (toivottavasti) uutuuden piikkiin. Polut täällä on lisäks vielä mäkisiä, että kävely tosiaan on raskasta ja tuntuu myös kannikoissa kovasti. Venytellyt olen kyllä huolella.
Uida en osaa; tai siis en oikein koska niskat ja hartiat tulee kipeiks :(

Voiskohan miehen huikeaan pudotukseen olla syynä radikaalisti vähentynyt Karhuoluen hörppiminen?

ViestiLähetetty: 2012-07-31 07:22:12 
Poissa
sintti
sintti

Eka työpäivä loman jälkeen on takana ja toinen alkamassa.
Päädyin siihen, että hyödynnän ruokalan tarjontaa. Eilenn olikin sitten lohta vaihtoehtona ja aika hyvin näyttäisi loppuviikkonakin sopivia vaihtoehtoja löytyvän. Yksi stressi vähemmän :).

Sen verran kuitenkin tuo vaaka kiinnosti, että aamulla oli vähän kurkattava. Hieman lisäystä!!! En tiedä onko normaali vaihtelua vai vaikuttaako tuo töihin meno noin (tai siis se ruoka). Tarkkaillaan tilannetta...

Mennäkö illalla lenkille vai verenluovutukseen? Verenluovutuksesa normitilanteessa ehdottomasti, mutta kun nyt on hieman huippausta ylösnoustessa, niin pohdin onko se järkevää.

ViestiLähetetty: 2012-07-31 07:39:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huimaus on yksi karppauksen oireen oire.
Oire on verenpaineen lasku. Siitä oire huimaus.
Huimaus menee ohi aika nopeasti, verenpaineen lasku jää pysyväksi.
Veren luovutusta se ei estä, mutta jos päätät mennä kerro huimauksesta.

Paino ei lähde välttämättä laskuun heti, keho pitää omistaan kiinni...
Ensin paranee vanhan ruokailun aiheuttamat vahingot.
Keho tottuu ja oppii rasva polttoiseksi, mutta vie joillain aikaa.
(Minulla mennyt kohta vuosi...)

ViestiLähetetty: 2012-08-03 19:44:54 
Poissa
sintti
sintti

Jätin sen verenluovutuksen väliin.. Tulevat nyt syksyllä työpaikalle, niin silloin on varmaan huipatuskin ohi. Tai siis on kun ei enää huippaa.
Väsyttää ihan tolkuttomasti. Se voi kyllä johtua työhönpaluusta. Onhan unirytmikin hieman hakusessa loman jälkeen. Aamulla saa totisesti töitä tehdä, jotta sängystä pääsee ylös.

Nyt on taisteltu myös vähän karkkihimon kanssa. Jännä juttu kun ajattelin että suklaasta luopuminen tuottaa eniten ongelmia. No ei, vaan mieli tekee ihan älyttömästi Turkinpippureita!!!
Jos joku rapistelee vaikkapa karkkipapereita, niin voi jopa tuntea turkinpippurin maun suussa. Toistaiseksi en ole sortunut mutta saas nähdä kuinka kauan itsehillintä pitää. Viikonloppu on vaikea.....

ViestiLähetetty: 2012-08-05 15:00:26 
Poissa
sintti
sintti

Muutama päivä menty eteenpäin ja voisin uskoa tämän ruokavalion sopivan minulle. Pikkuhiljaa pitää laajentaa kokeiluja.. työlstä näin alussa kaivaa reseptejä ja opetella ruoanlaittoa aikalailla uusiksi. Monipuolinen täytyy pyrkiä olemaan ettei innostus tyrehdy heti alkumetreille :)

Parasta mitä on tapahtunut on makeanhimon lähestulkoon totaalinen katoaminen. Ei tee tiukkaakaan kävellä namihyllyn ohi... Tietenkään ei ole myöskään nälkä vaivannut eli nälkäisenä ole kaupassa oltu. Sen verran olen sortunut että niitä turkinpippureita on tullut muutama otettua: tyyliin ehkä 1/päivä. Se ei herätä sen enempää mielitekoja, joten kait se on ihan OK!

Aamuväsymys vaivaa vielä. Ongelma on oikeastaan itse sängystä nouseminen ja käyntiin pääseminen. Sitten ei ole ongelmaa kun käyntiin pääsee, vaan virtaa on kun pienessä kylässä. On tullut siivottua varasto, ommeltua tyynynpäällisiä ja kaikkea muuta mitä olen tässä parin viime vuoden aikana hyvin suunnitellut tekeväni. Virtaa riittääkin sitten pitkälle iltaan ja yöhön. Uni on syvää ja varmaan tuohon voisi auttaa oikean unirytmin löytäminen. Jotenkin sitä herätys on nyt unen syvässä vaiheessa.

Jalkojen lihakset (lähinnä pohkeet) tuntuvat edelleen jumivan. Kävelisin mieluusti enemmän mutta kun jalat ei kerta kaikkiaan tahdo pysyä vauhdissa mukana. Venyttelen hyvin ennen ja jälkeen kävelyn sekä illalla vielä hieron ja rasvaan. Hellin niitä niin että ihan varmaan joku muu paikka alkaa kohta huutamaan huomiota :? . Kävin tänään viimein hakemassa Lidlistä Magnesium poretta. Josko vaikka auttas tuohon vaivaan.

Painoa on toisella viikolla lähtenyt 1, 7 kg (kokonaispudotus 3,5 kg). Siihen olen tooodella tyytyväinen. Hyvillä meilein eteenpäin :D

ViestiLähetetty: 2012-08-05 15:15:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hienosti olet päässyt liikkeelle...tsemppiä sinulle ja puolisolle, yhdessä onnistutte varmasti =D> =D>

96.4....79.9 kg

ViestiLähetetty: 2012-08-06 19:11:51 
Poissa
sintti
sintti

Löysin rantein: Kiitos, kiitos :D :D
Tsemppiä tässä kaivataankin... Tosi kiva kun kävit kommentoimassa.

Sulla on kiitettävä pudotus..kauanko tuohon on mennyt aikaa?

ViestiLähetetty: 2012-08-07 09:05:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vinkki.

Resepteissä on myös erilaisia tapoja etsiä.
Voi etsiä vaikka yksittäisen aineen mukaan.
On keitot, jälkkärit ja vaikka mitkä.
Muutenkin siellä on mainioita eväitä.

ViestiLähetetty: 2012-08-12 07:58:17 
Poissa
sintti
sintti

Loistava vinkki taasen iso isältä tuo yksittäisen aineen mukaan. Kyllä ei meillä ruoka jää kenenkään lautaselle nykyään. Ettepä muuten arvaa kuka ennen söi lasten lautasille jääneet pöperöt :?

Aivan kohtuullinen viikko ollut tämä. Ajankäytön kanssa on hieman ongelmia, kun ei ehdi tekemään hkaikkea mitä haluaa.
On aloitettu varaston siivous, yhden lapsen huoneen siivous, vaatehuoneen raivaus..(nämä kaikki linkittyy toisiinssa). Pihatöitä on ihan hurjasti ja vielä pitäisi työn ohessa hieman saada dokumetteja kasaan tutkinnon suorittamista varten. Ilta vaan tulee aina ihan liian aikaisn.

Aamut menee jo paremmin. Jos ei kello soi niin herään kahdeksalta. Eli vielä kun saisi 1,5 tuntia rytmiä aikaistettua niin olisin tyytyväinen. Eli vaan nukkumaan pitäs mennä aikasemmin.

Viikon painonpudotussaldo on 0,3 kg. En enempää odottanutkaan (noh, ehkä vähän), sillä en ole laskenut mitään. Ihan fiilispohjalla mennään vältellen pahimpia hiilareita. Rento tyyli jolla voi jatkaa tosiaan lopun elämää. Ei isompia kiusauksiakaan ole ollut... paitsi ne turkinpippurit. Olen ottanut tavakseni onnistuneen päivän pätteksi yhden turkin pippurin imekellä hitaasti. En tiedä pitäisikö tuokin lopettaa.

Miehellä kolmen viikon pudotu on lähes 11 kiloa (liikkuu ihan älyttömästi). Mulla siis 3,8 kg.

ViestiLähetetty: 2012-08-19 21:41:07 
Poissa
sintti
sintti

Suunta alaspäin. Tooosi hitaasti - 400 g :( . Toisaalta enpä ole mitään laskeskellut. Katsonut vaan laadun perään. Makeanhimoa ei ole enää lainkaan. Lukuunottamatta turkinpippureita, joita menee 1 joka päivä. Nyt tässä miettii jotta pitäisi ottaa vähän tiukempi ote.
Vaikkapa mihinkäs tässä kiire...

Ens viikko ollaankin sitten kuntoutuksessa täysihoidossa. Katsotaanpa sitten sen jälkeen miltä näyttää.

kokonaispudotus 4,2 kg /4 vkoa

ViestiLähetetty: 2012-08-26 09:57:31 
Poissa
sintti
sintti

Kuntoutusviikko tuli vietettyä. Eipä tullut hiilareita tai muutakaan laskettua: vähän vain katsoin mitä suuhuni laitoin.
Yhtenä iltana tuli vähän juhlittuakin (tosin olokin oli sen mukainen seuraavana aamuna :shock: ).
Tulipa syötyä jälkiruokana yksi leivoskin, eikä laukaissut repsua.

Ruokavalioon mahtuu nyt myös jugurtti ja marjat sekä kokojyväleipä aamupalalla.
jos näin on niin voisin sanoa löytäeeni omani :D .

Viime viikko - 500 g
Ei kun jatketaan

ViestiLähetetty: 2012-09-02 12:59:34 
Poissa
sintti
sintti

Viikko taasen takana. Hyväkarppaukseen on päädytty ja olo on mainio... paino putoo hissuksiin. Mutta tämä on hyvä, eipä tunnu miltään kuurilta vaan oikeastaan vain tvalata katsoa hieman mitä suuhun laittaa. Poissa on sokerit ja muut turhat hiilarit. Uskomatonta, ettei karkkihiirenä ole ollut edes vaikeaa.

Nyt on kuusi viikkoa aloituksesta ja kokonaispudotus painossa on 5,7 kg. Olen tosi tyyttyväinen tilanteeseen.

Viime viikon pudotus on 900 g

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00