Viisi päivää takana, ja ei voi kuin kiittää tätä sivustoa. Miksi helkkarissa kiusata itseään niillä kammottavilla pussikeitoilla, kun voi syödä oikeaa ruokaa? Aamiaiseksi syödyn pussikeiton jälkeen on paha olo monta tuntia. No, onhan se takuuvarma konsti laihtua, jos ei saa syödä muuta kuin niitä pussiliemiä, ja ne ovat niin hirveitä, että seuraavaa ateriaa pelkää tuntikausia ennakkoon. No, niitä nyt tuli ostettua varastoon, joten käyttelen ne pois, korvaan niillä 1-2 ateriaa päivässä. Sen jälkeen en niihin enää koske. Jos haluan niukkaenergisen ketoosidieetin startiksi, niin voin tehdä sen ihan itse. Omat keitot ovat takuulla ravintoarvoltaan ja maultaan ihan toista. No, tätäkään en tietenkään oivaltanut itse, vaan selasin tämän kaiken esiin täältä. On muuten työmaata yhä kahlattavaksi... Enkä ole koskaan tajunnut, miten valtava maailma ja kauhea määrä tietoa karppaamiseen liittyy.
Kiitos ja kumarrus loistavalle saitille ja sen tietäjille
Samalla alkaa myös pikkuhiljaa hahmottua, mihin osa-alueeseen haluan itseni sitten lopullisesti sijoittuvan. Painonpudotuksen jälkeen haluaisin elää elämäni hyväkarpaten. Tykkään kasviksista ja voin syödä niitä kevyesti 1,5 kg päivässä, ja sillä määrällä tulee hiilareita pakostikin jonnin verran. Olen myös varsin vakuuttunut siitä, että kun ruokavalio sisältää PALJON kasviksia ja lisäksi prosessoimatonta ruokaa, lihaa, munia, kalaa, maitotuotteita, kasviöljyjä, pähkinöitä ja myös jonkun verran täysjyväruista ja ehkä joskus vähän luomuhunajaa --- se vaan ei voi olla epäterveellinen
No, se on toki minun mielipiteeni, ja se tuntuu minusta hyvältä, joku toinen voi olla eri mieltä. Ja aikahan sitten näyttää, miltä tuo tuleva ruokavalio tuntuu. Nyt ennen joulua opettelen tekemään karppeja valintoja, niin arkena kuin juhlassa (joulu tulee...), että reissun päällä ravintoloissa. En itke sitä, jos tapahtuu kämmejä, harjoittelen. En kuitenkaan syö sokereita, viljoja, perunaa enkä riisiä. Ne on helppo valita pois. Vuodenvaihteesta sitten starttaan todenteolla.
Ja niin, viidessä päivässä on lähtenyt ihan turvotusta 2,5 kilon edestä. Nesteet ainakin lähtivät liikkeelle

Janottaa pirusti, vettä menee 3 litraa ainakin ja henki kuulemma haisee. Taisin siis päästä ketoosiin, hauskaa. Päivälliseksi söin lautasellisen uunissa paistettuja kasviksia sekä voissa ja kermassa haudutettua kanaa, vihreän salaatin kera. Aivan sairaan hyvää. Jälkiruuan virkaa toimitti pannukahvi kermalla ja karppisokerilla. Ei muuten ole vieläkään nälkä (ruuasta jo 4h), mutta iltapalaksi pitäisi varmaan syödä jotain pientä, ettei mene säästöliekille.