karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-11 11:08:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-19 15:38:14 
Poissa
sintti
sintti

Aloitan tällaisen ketjun, että kun jokainen omaa tahtiaan pääsee tavoitteisiinsa, voi palata tänne aina lukemaan miksi pysyy karppina, eikä palaa vanhoihin tottumuuksiinsa. Ajattelin myös, että kaikki mielensä pahoittaneet saavat purkaa tuntojaan ja jakaa kokemuksiaan.

Aloitan itsestäni:

1) Vaatekomero on mennyt moneen otteeseen uusiksi (kallista ja turhauttavaa). Mitään kivaa ei löydä kirppareilta eikä kaupasta ja vaikka vaate olisikin hyvännäköinen, näyttää se kamalalta päällä.

2) Olin nuoruudessani aivan normaalipainoinen, mutta en langanlaiha. Luulin olevani kamalan lihava koska sukulaiseni muutaman kerran kehottivat syömään vähemmän ja siitä alkoi kierre: Syyllisyyttä tuntien, lohtusyöden söin enemmän ja tietenkin niitä tosi hiilatipitoisia ruokia. Ja lopulta vuosien jälkeen en todellakaan ollut enää normaalipainoinen.

3) Monet naiset näyttävät kauniilta ja hehkeiltä raskaana ollessaan. Minä tunsin itseni norsuksi. Ja tietenkin lihoin raskausaikoinani aina 20kg. (Onneksi sain pudotettua kiloja aina välissä) Niin ja eipä ne odottajillekaan tarkoitetut vaatteet mahtuneet päälle, vaan pahimmillaan piti turvautua miesten osastoon.

4) Lonkka ja polvikipuja jos kävelee liikaa. Juosta en uskalla edes yrittää.

5) Monen monta urheilulajia mitä en voi tai kehtaa yrittää. Esim. jooga, punttisali, juoksu, uinti

6) Kengät pitää valikoida todella tarkasti. Mitään oikein kauniita korkokenkiä ei voi pitää.

7) Joka ikinen aamu kun katson itseäni vaatteet päällä kokovartalopeiliin, tuskailen ja häpeilen miltä näytän.

8) Lapset huomauttelee jatkuvasti, että äiti sun pitää laihduttaa. En pahoita siitä mieltäni, sillä oikeassahan he ovat jo terveyssyistä, mutta olen jo usemmaan kuukauden ennen paluuta karppidietille tuottanut lapsilleni pettymyksen vain lihomalla yrittämällä ensin virallisen lääketieteen suositusten mukaan laihtua. Nyt onneksi oikea linja (karppi) taas löytynyt takaisin ja enää en anna lasten pettyä.

ViestiLähetetty: 2010-05-19 22:31:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on ylipaino (indeksi 31) tuonu tällasia juttuja:

Vyötärönympärys on sellanen et tiedän et se on diabetesriski.

Kaikki vaatteet pitää tilata postimyynnistä, sovituskoppi on sellanen painajainen johon en oo änkeny enää 11 vuoteen.

Mitään kauniita leninkejä ei voi pitää kun pullottava vatsa pilaa look'in.

Voimakas taipumus ristiselkäkipuihin ja -jumiutumiseen, noidannuoleen.

Olin nuorena hyvin hoikka ja kaunisvartaloinen, ja itseasiassa sopusuhtanen aina 40 vuoteen asti.

Vaatekaapit on pullollaan vaatteita joista ainoastaan osaa voin käyttää mutta vanhoja pienempiä tai pienikokosiakaan en ole vielä heittäny pois koska ne on hyvälaatusia ja persoonallisia, esimerkkinä makee musta nahkatakki joka on roikkunu tossa vuodesta -99, sillon sain sen muutamia kertoja vielä ängettyä päälleni. Siel on lisäks samettia ja silkkiä etc.

Vasen polvi rutisee ja naksuu.

Ei nyt muuta tähän hätään, menihän tossa jo parissa päivässä joku 400 g :smt038

ViestiLähetetty: 2010-05-20 12:45:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No onhan se... vaateostokset on kamalia, mutta mä oon jotenki nii kummallisen mallinen ihminen, että sillonkin kun olin hoikka, istuvien vaatteiden löytäminen oli työlästä.

Mut sit ehkä eniten lihavuudessa vaivaa se, että on paljon väsyneempi ja kankeampi kuin hoikkana ollessa.

Eka raskaus meni iha jotenkuten jees kun en ollu vielä niin läski. Mut toinen raskaus olikin sitten jo ihan kamala. Ehkä joskus vielä kolmas lapsi ois haaveissa, mutta vasta sitten kun mun paino on huomattavasti lähempänä normaalia...

Ja raskausaikana piti seurata verensokereita. Hankaloitti se elämää sekin.

ViestiLähetetty: 2010-05-21 09:36:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vaatteet ovat muuttuneet koko ajan suuremmiksi ja suuremmiksi. Yhtäkkiä koko 40 ei enää mene ahterin ympärille ei mitenkään. Taannoin kokeilin vanhoja farkkujani joista sain sängyllä maaten vetoketjun jotenkin hilattua hirveellä ähkeellä kiinni. Peilistä sitten näkyi aivan kammottava läskiryöppy jonka alle peittyi farkkujen yläosa.
Ja näitä uusia isoja kokoja ei oikein tahdo löytyä siedettävän näköisinä. Saati sitten oikean mittaisina, minäkään kun en ole venynyt pituutta yhtään horisontaalisen laajenemiseni myötä.
Kroppani on Iso Omena. Jalat ovat mukiinmenevät hiukan polvien yläpuolelle, siitä alkaa pullistuminen joka päättyy kaulaan. Tämä Maha aiheuttaa ähkettä ja puhketta niin istuessa kuin liikkuessa. Kovinkaan siroa kumartumista ei voi suorittaa ja istuminen ei ole kauhean naisellista jalkojen pyrkiessä haralleen röllin valuessa niiden väliin...
Käytän aina korkeita korkoja ja olisi joskus mukava teputella kaupungillakin pidempään kuin vartti ennenkuin jalat alkaa huutaa hoosiannaa.
Lisäksi tietysti terveysriskit. Olin muutama vuosi sitten sappileikkauksessa ja operaation jälkeen sekä hoitsu että lääkäri kävivät ilmoittamassa, että leikkaus oli aika hankala mm. sisäelinten ympärillä olevan huiman rasvamäärän vuoksi. Kaikki arvot ovat koholla, jopa verenpaine joka aina ennen on ollut todella alakanttiin.

Hattuna kaikelle on tietysti ulkopuolisten huutelu. Juuri viikko sitten täysin tuntematon vanhempi (65-70-vee) nainen minua huusi läskiksi. (Joo kiitos, ei minulle tullut mieleenikään arvostella ääneen hänen kalkkunahelttaansa tai puolikaljua päätään jota koristi uloskasvanut permanentti prkl.)

ViestiLähetetty: 2010-05-21 11:47:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kyllä mä oisin tossa vaiheessa kuvaillu ihan lähietäisyydeltä hänelle hänen tutisevaa aladoobihelttaansa, puolikaljua nuppiaan ja liimalla siveltyä puudelipermanenttiaan :smt077

ViestiLähetetty: 2010-05-21 12:02:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

^^Siis ei helvetti ei voi käsittää kuinka tyhmiä ihmisiä maailmasta löytyy :twisted:.

Omalla kohdalla suurin haitta on pohjamudissa liitelevä itsetunto. Tähän ei ole auttanut nuoruusvuodet kestänyt koulukiusaaminen ja juuri Ginnielle sanotun kaltaiset kommentit.

ViestiLähetetty: 2010-06-01 08:22:09 
Poissa
sintti
sintti

Ventovierailla tuntuu olevan oikeus kommentoida lihavan ulkonäköä, aivan taivastella suorastaan. Tosin pahenmmalta tuntuu, kun sen tekee joku ystävä tai omainen. Silloin sattuu eniten.

Lihavuus ja läskit eivät ole rajoittaneet minua ihmisenä, olen mennyt ja tehnyt niitä asioita mitä haluan pää pystyssä. Mutta sanomistahan siitä on tullut...Eräänkin kolmen viikon sairausloman vaatineen ratsastusonnettomuuden jälkeen taivasteltiin etteikö sitä ny ymmärrä pysyä pois hevosen selästä, kun on niin lihavakin, niinkuin se olisi saanut hevosen pillastumaa, eikä ampiaisenpisto... :shock:

Eli kova luonto pitää olla, että jaksaa kuunnella sitä nakkelua.

Lihavuus on toisaalta ollut este uralla etenemiseen - laissa ei mainita syrjimisen syynä lihavuutta, vaikka lähes kaikki muu sieltä löytyy. Mutta omapahan on menetyksensä, kun eivät parasta valitse.

Painoa on tullut vuosien saatossa, vaikka välillä jo laihduinkin sinne 80-luvulle. Umpieritysongelmat ovat pahentaneet asiaa ja aivolisäkkeen vajis, johon joudun syömään kortisonia kilpirauhaslääkkeen lisäksi oli viimeinen isku. Eli kortisonin myötä lihoin takaisin näihin muhkeisiin mittoihin. Eli onko lihavuus syy vai seuraus, en tiedä.

Mutta, pää pystyyn Siskot ja Veljet, meillä on vain tämä yksi elämä, eikä päivääkään kannata hukata surkutteluun, vaan elää täysillä.

Mottoni voisi olla että niin kauan kuin läskit kulkee minun kanssani samaan suuntaan elän jokaisen päivän niistä huolimatta.

Toivon kaikille rohkeutta ja hyvää itsetuntoa, kyllä meillä on siihen oikeus! :wink:

ViestiLähetetty: 2010-06-01 09:14:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Bellanoora kirjoitti:
Ventovierailla tuntuu olevan oikeus kommentoida lihavan ulkonäköä, aivan taivastella suorastaan. Tosin pahenmmalta tuntuu, kun sen tekee joku ystävä tai omainen. Silloin sattuu eniten.

Kun itsetuntoni kohosi masennuksen syövereistä, minusta löytyi voimaa reagoida noihin läheisten taholta tuleviin satuttaviin kommentteihin muuten kuin käpertymällä sisäisesti sykkyrään ja inhoamalla itseäni.

Olen tehnyt tämän kaksi kertaa: Ottanut ilkeillyttä ihmistä hartioista, katsonut häntä silmiin ja kysynyt "Ymmärrätkö kuinka paljon sanasi satuttavat, luuletko etten tiedä olevani ylipainoinen? Miksi sinulla on tarve satuttaa toista ihmistä, onko sinulla noin paha olla itsesi kanssa?"

Ovat menneet hiljaisiksi ja KOSKAAN eivät ole enää minulle ilkeilleet.

ViestiLähetetty: 2010-06-01 11:26:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sillon kun olin pahimmillani ja BMI liiteli 34-35 hujatteilla, niin itsetunto oli kyl aevan jossai pohjamudissa. Paino on ollut puheenaiheena meikäläisen läsnäollessa aina, ja veikkaan että osiksi se vaikuttanut tähän jojoiluun ja hanurista vedettyyn itsetuntoon.
Listataanpa mieleenpainuvimmat asiat:
- säälittävän huono itsetunto
- jatkuvan arvostelun kuunteleminen
- vaatteiden epäsopivuus (varsinkin pyrstön koko aiheuttanut ongelmia AINA)
- kenkäostokset from hell (mutku mä haluun SAAPIKKAAT!)
- verenpaineen sekä kolesteroliarvojen huima taso
- masentavat lahjat lähimmäisiltä (nesteenpoistopillereitä 17-vuotispäivänä isältä tai varsinaisesti ne tai olla kyl äitipuolelta)
- ei kehannu harrastaa liikuntaa muiden nähden, ainakaan niin että pukkais hiki ja hengästyis

Ja kyllä se verotti makuukammarin puuhastelua suuresti... Verhot kiinni, valot pois ja peiton alla! Muutenkin, notkeus on mitä on kun massaa tiellä :D Kuulostaa kauheelta!

2024...takas ruotuun

ViestiLähetetty: 2010-06-01 12:18:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pottu-ketun saapikkaista tuli mieleeni...
Minä olen aivan totaalinen kenkäfriikki ja saappaat ovat myös intohimoni. Tai käytetään termiä saapikkaat, ettei kukaan kuvittele kaappiini kymmentä paria mustia nokialaisia :mrgreen:
Olimme ystävättären kanssa Riiassa ja törmäsin ai-van ihaniin kirkkaanpunaisiin polvipituisiin vetoketjulla varustettuihin saapikkaisiin. Koko oli loistava, tuntui jalassa hyvältä (niinhän ne aina...) mutta varsi pirulie ei mennyt millään kiinni. Jäi kinnaamaan siihen pohkeen alalaitaan.
No tippa linssissä rupesin kiskomaan popoa jalasta, mutta silloin lennähti myyjä paikalle. Polpotti kauhealla vauhdilla venäjää ja ymmärsin vain, että minun pitäisi nostaa jalkaa hiukan ilmaan ja vetää yläreunoja toisiaan kohti. Riuska ote ja zip! Vetoketju oli kiinni. Myyjä nousi ylös ja totesi tyytyväisenä Harasoo! Ja minä siihen tietysti daa daa, nämä otetaan kun kerran on noin sopivat :D
Niitä sitten on puettu sängyllä selällään maaten, jalat kohti kattoa jotta vetskari menisi kiinni. Kohta varmaan uskaltaisi kokeilla josko menisivät jalkaan ilman näitä manööverejä :lol:

ViestiLähetetty: 2010-06-01 12:47:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ginnie...mä niin samaistun tuohon kenkäjuttuun. Kävi meinaan melko samanlailla, mutta italialaisten saapikkaiden kanssa. Ja kun ne oli vielä niin tapettavan ihanat suklaanruskeet, korkokin oli just oikeessa asennossa ja kengänkärki ihanan muotonen. Mutta se varsi!!!! Ostettaessa tuntui ihan tappotiukalta kun myyjä riuskasti väänsi kiinni mutta oli pakko ottaa ne. Sitten lihoin ja ne ei menny apuvoimienkaan kanssa kiinni kuin puoleenväliin. :D Käärin siihen varren päälle polvisukkaa ja kaikenlaista että voisin pitää, mutta kylhän se vetska siitä köpöttelyn myötä aukes ittestää. Vaikka nytki oon saanu tän verta laihdutettuu, niin ne varret on tiukassa. Jalat ja pyrstö on ollut meitissä aina ne muhkuimmat joukkueessa. Ei tartte ku polkimia näyttää, niin reisi- ja pohjelihas kasvaa.

2024...takas ruotuun

ViestiLähetetty: 2010-06-01 13:16:26 
Poissa
Amatsoni
Amatsoni

Ginnie kirjoitti:
Polpotti kauhealla vauhdilla venäjää ja ymmärsin vain, että minun pitäisi nostaa jalkaa hiukan ilmaan ja vetää yläreunoja toisiaan kohti. Riuska ote ja zip! Vetoketju oli kiinni.

Minulla on yhdet saappaat jotka olen ostanut kiireessä kirpputorilla. Kokeilin vain vasenta saapasta ja unohdin lahjakkaasti, että oikea pohkeeni on isompi. Sitten ei enää vasenkaan mennyt jalkaan ja olen ollut jo myymässä mokomia popoja. Nyt tällä vinkillä kuitenkin kokeilin ja jalkaan meni! :D

Mutta itse aiheesta.

Itsetunto on ryöminyt pohjamudissa, vanhat vaatteet eivät ole menneet päälle. Vatsa tiellä kumartuessa, huono kunto. Nyt oikeastaan kaikkiin on tullut muutos yhdeksän kilon pudotuksella.

ViestiLähetetty: 2010-06-01 21:20:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä oon aina ollu nii paksupohkeinen, että mulle ei oo ikinä menny saappaat jalkaan (ei edes ne mustat nokialaiset)... Ei silloinkaan kun olin muuten laiha :? :(. Saapikkaita on sitten ollu, siis semmosia, joiden varsi jää vähän pohkeen alle.

ViestiLähetetty: 2010-06-02 08:04:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla kanssa ollut isot pohkeet ja nilkkuri elämää joutunut viettään.
Viime talvena osti komeet saapikkaat, ihan polveen asti ja ei tehnyt tuskaakaan saada ylös. Mutta en ollut tiennyt....mullahan on vasen ½numeroa isompi ja sama koko ero pohkeessa. Vasen pohje kun mahtui hyvin, niin oikeeseen jäi tilaa että mahtui kämmen mukaan.

Mutta otsikkoon palaan myöhemmin, jos löydän elämästäni isona (125kg) jotain. Mä vaan olen mennyt aina niin täysillä, jotten ole huomannut (jos tässä ei lasketa peruskoulu aikaisia koulukiusaamisia...)

ViestiLähetetty: 2010-06-02 10:40:25 
Poissa
sintti
sintti

Ei ylipaino niinkään ole ollut ongelma, mutta oma päävamma asian suhteen sen sijaan on ollut vaikea. Eniten nimittäin kärsin ylipainosta silloin kun olin vielä hoikka, mutta kuvittelin olevani lihava. Sitten kun oikeasti lihoin, olin jo naimisissa, äiti ja kaikkea muuta joka ei ole jättänyt aikaa painon vatvomiseen.

Noin periaatteessa olen ollut siis tyytyväinen elämääni aina, painosta viis. Mutta tokihan näitä tässäkin ketjussa esiin tulleita asioita on itsekin kokenut. Heh, saappaat ei mene pohkeesta minullekaan stna :mrgreen: Tosin se ongelma tuskin poistuu vaikka laihdun, kun jalat on pysyneet aika lailla saman kokoisina aina, lihon nimenomaan mahan kohdalta.

Nuorena ahdisti pitää kauniita vaatteita, ja kaikki olivat muka nätimpiä kuin minä. Höpö höpö, mutta niin sitä silloin ajatteli. Liikunnan suhteen ehkä on suurimmat ongelmat, kun on kuvitellut olevansa paksu, ei ole ollut uskallusta yrittää uusia juttuja (epäonnistun kuitenkin kun olen niin lihava etten voi jaksaa/taipua/pystyä). Vasta ihan pari vuotta sitten tajusin että jos ei kokeile ei voi koskaan onnistua, ja että ihminen voi olla urheilullinen vaikka on lihava.

Ratsastuksen suhteen paino vähän ahdistaa, oma tasapaino ja painopiste on hukassa, enkä voi mennä ihan mille tallille tahansa tunneille, kun periaatteestakaan en mene tallille jolla on painorajoitus, vaikka olisinkin rajan alittanut. Poneille rajoitukset toki ok, jos ovat järkeviä, mutta kun suomenhevosen painorajoitukset ovat 75 kg niin ei hyvää päivää...

ViestiLähetetty: 2010-06-02 23:38:25 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Voi kele tuota painorajoitusta... Mut siitä voi päätellä, et onko hevoset ehkä hiukan liian silkkihanskoissa siellä tai liian kovalla käytöllä muuten. Sikäli kun ajattelee, niin tuskin joku 3 tuntia köpöttelyä kentällä ja 12 tuntia boksissa tallissa kuitenkaan vastaa hevosen mielikuvaa siitä mitä on "Hyvä Elämä"... No ei siitä enempää.

Mukava tuo saapasvinkki! Jos venäläinen rouva ei tiedä miten saappaat saa jalkaan, niin ei sitä tiedä kukaan muukaan. Ja rakkoja estetään tulemasta tietysti vodkalla. Ei sisäisesti vaan hieromalla sitä vodkaa ensin niihin rakkoontuviin paikkoihin. Tietysti tämä on venäläisen ystäväni vinkki. ;) On niitä pari muutakin, kuten se, että pitää syödä paljon rasvaa laihtuakseen ja se, että jos juo sitä vodkaa, niin sitä ei saa sotkea mihinkään miksereihin vaan sellaisenaan juodaan, sit voi juoda jotain alkoholitonta mehua tms välissä ja syödä pitää. Ja ei mitä tahansa, vaan smetanaa, majoneesia (80% eikä mitään kevytjuttuja), meetvurstia tms kokolihamakkaraa... Hoikkaakin hoikempi ohjeen antaja, tais tietää mistä puhuu? :)

Ja siitä asiasta, mullahan mielestäni tämä lihominen tapahtui ns. yhdessä yössä, sillä otin lievän ylipainoni ( bmi 26, joka haittasi ajatuksen tasolla, mutta mitään sille en siis tehnyt aktiivisesti) päälle n.37kg ekassa raskaudessa. Tietysti osa oli ihan turvotusta, kun paino ylitti yli 90kg niin luovutin. Jotain outoa tapahtuikin, sillä viimeisten 4 viikon aikana painoa tuli vielä yli 10kg... Tai mistä sen tietää, kun viimeisin punnitus on 9 päivää ennen lapsen syntymää.
Siitä sitten katosi omia aikojaan 9kg ja sen jälkeen vain kituilemalla hiukan, siis karpillakin. No yritetty on runsasta rasvaa ja vähiä hiiriä ja voimakas kalorirajoituskin on ollut jne jne. Ei auta. Tein sitten lisää lapsia ja sain raskausaikana vain 12-13kg, jotka katosivat itsekseen 3 viikon aikana. Hyvä homma. Mutta niin, edelleen pönötän tässä 34-35 BMI:n maastossa, kun muutakaan en voi. Ei todellakaan ole ollut helppoa mielenterveydelle tämä. Vaatevarastokin on aika olematon, kun sinni ei anna periksi ostaa lisää vaatteita. tosin verkkariosastolla on hyvä olla, täällä kotosallahan minä enimmäkseen olen. Ja siksi en varmaan tajua edes olevani NIIN läski kuin olen. Tai en uskalla sitä ajatella. No enimmäkseen vointi on ollut jopa parempi kuin ennen raskauksia, niin sikäli voin olla onnellinen. Maha on jonkin verran tiellä, vaatteet ei sovi tai näytä miltään päällä (tosin mun vyötäröhän on jo soman kapoinen kuin vain 102cm eilen, isoimmillani olin tälle vuodelle 138cm... se ei ollu ees rantapallo vaan jumppapallo...), mut muuten ei oo eroa entiseen. Tietenkin on paha mieli kun peiliin katsoo, mutta taisi se olla ennenkin. Joten niin, eipä se ainakaan murehtimalla parane.
Ja en kyllä ajatellut sääliä yhtään koniparkaa, jos tässä vielä intoudun ratsastelemaan. Ja koska suokit on mun suosikkeja (ja ratsastaahan niillä isot miehetkin, en minä ole edes isojen miesten painoinen!) niin kyllä ne minut jaksaa kantaa.

Mut on ihan hirveää, että ihmisillä on oikeus haukkua lihavia päin näköä. Mua ei onneksi ole kukaan (paitsi äitini jo teininä, vaikka olin laiha ja kun bmi oli n.20 niin liikunnan opettaja sanoi, että ootpa tainnu jonku kilon lihoa, se oli kauheaa...), mut se joka uskaltaa, voi olla varma, et saa kyllä ryöpytyksen. Toisaalta, eihän se kerro kuin sen henkilön henkisestä kypsyydestä. Aika juntteja ihmiset osaavat olla ja vielä kun on vallalla tämä "kaloria sisään, kaloria ulos"-ajattelu, joka ei todellakaan ole niin, niin se kummasti on vääristänyt sen ajatuksen, että kuka tahansa ylipainoinen on vain laiska, kun ei laihduta.

Oo, onneks on karppaus, kivat karppikaverit ja lupa syödä rasvaa. 8)

ViestiLähetetty: 2010-06-07 01:22:54 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Mulkoiltu on täälläkin. Ja jurppii kun kaapissa lojuu hienoja vaatteita jotka on jotain kirpparilta löydettyjä vintage-hienouksia eikä ne mahdu päälle (ja sitten kun menee kirpparille niin kiroilee kun löytyy vaikka takki jonka kaltaista olet etsinyt vuosikaudet ja sitten jääkin hihoihin allit kiinni eikä mene päälle)... vielä ärsyttävämpää lyhtykasvuiselle koska kaikki ns. isojen tyttöjen vaatteet on myös suunniteltu PITKILLE naisille ja vastaavasti kaikki pienemmät (=lyhyemmät) koot on tehty joillekin tissittömille keijukaisille tai pikkutytöille :smt019

Pistin tuonne pallokalojen galleriaan muuten valokuvia siitä miten sain ensiksi karpattua itseni normaalipainoiseksi ja miten sitten tuli alamäkeä ja läskit lähes kolminkertaisina takaisin. Siinä pitäisi olla tarpeeksi varoittavaa esimerkkiä. :?

Mutta pitää silti keskittyä positiivisuuteen. Nyt roikkuu paita päällä ja on hyvä fiilis (ketoosihumala!) ja niin edelleen. Mehän tarvittaisiin tänne ketju että "miten karppaus on parantanut/edistänyt elämääsi" :mrgreen:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-06-07 05:50:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

snowgrouse kirjoitti:
Mulkoiltu on täälläkin. Ja jurppii kun kaapissa lojuu hienoja vaatteita jotka on jotain kirpparilta löydettyjä vintage-hienouksia eikä ne mahdu päälle (ja sitten kun menee kirpparille niin kiroilee kun löytyy vaikka takki jonka kaltaista olet etsinyt vuosikaudet ja sitten jääkin hihoihin allit kiinni eikä mene päälle)... vielä ärsyttävämpää lyhtykasvuiselle koska kaikki ns. isojen tyttöjen vaatteet on myös suunniteltu PITKILLE naisille ja vastaavasti kaikki pienemmät (=lyhyemmät) koot on tehty joillekin tissittömille keijukaisille tai pikkutytöille :smt019

Teetkö kuitenkin kuten minä? Ostan nimittäin niitä vaatteita odottamaan parempaa päivää, jota ei vielä ole tullut, mutta kovasti tavoittelen tällä hetkellä. On mulla jonain päivänä sitten paljon hienoja vaatteita :D Tällä htekellä kuljen niissä vanhoissa, jotka päälle mahtuu.

ViestiLähetetty: 2010-06-07 11:28:34 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Täytyy myöntää että onhan niitä "sitten joskus"-vaatteita muutama. Tosin ovat lojuneet kaapissa niin pitkään että koit ovat varmaan saaneet niistä enemmän hupia kuin minä :oops: ... tosin ne ovat juuri yksi syy siihen etten enää ajattele tyyliin "sitten joskus". :wink: Tosin onneks mulla on suht ajaton vaatemaku.

Ja d'ohh, miten mää nyt vasta tuon "Mitä hyviä asioita karppaus on tuonut elämääsi" ketjun huomasin? Luulin että se on jossain normaalimmalla osiolla... #-o

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-06-07 12:36:58 
Poissa
sintti
sintti

Hyvin paljon on samoja asioita mullakin.. Yläasteella oli paineet olla hoikka ja sitten sitä söi suruun ja ahdistukseen kaikkea mahdollista herkkua.. Sen jälkeen paino lähti nousuun ja kaikista pahinta oli se, että isä haukkui lihavaksi ja sun pitää laihduttaa jne. Oli huono asua hänen kanssaan kun sai aina herkkujen oston jälkeen itkeä kohtaloaan. Hyväähän se tarkoitti, mutta ei sitä niin saa sanoa. :? Itsekin laihduttanut monta kymmentä kiloa, mutta isä on niin kurinalainen ettei syö muuta kuin kasviksia ja hedelmiä. Ja minulle se laihduttaminen ei ole helppoa! Jopa äiti on sanonut ettet sinä pysty laihduttamaan. Nykyään onneksi kun puolison kanssa asustellaan niin hän on ottanut hyvin karppauksen ja kannustaa. Jos joskus repsahtaa, niin lohduttaa ettei se maailma siihen kaadu kun taas jatkaa karppaamista. Ja kivat vaatteet on liian pieniä.. Nättejä farkkujakin oli vaikea löytää kun koko oli 46 ja isompi. :( Onneksi nyt menee jo 44set jalkaan. Se on jännä miten sitä häpeääkin itseään kun on ylipainoinen. Kun kaverit laittautuu nätiksi baari-iltaan niin itse näyttää kamalalle. Itsetunto on mulla aina ollut huono, ja toivotaan että se nyt paranee hieman kun laihtuu. :) Tsemppiä kaikille! Me ei olla näiden asioiden kanssa yksin..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00