karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-05 23:37:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kai se hymyks muuttuu
ViestiLähetetty: 2011-12-18 02:14:52 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Edestakas joo, mä tiiän. Oon niin pahalla päällä, tekis oikeesti mieli hakata vähän päätä seinään.

Mulla on ny sitten diabetes 2 kun en oo voinu pitää järkee päässä ja jatkaa sinnikkäästi VHH:lla. Oon jotakuinkin shokissa.

Mä oon semmonen idiootti, että ajattelen että mulle ei tuu mitään, muille vaan. Oon pilannut mun terveyden ja suuren osan mun elämää mässäämällä ja lihomalla.

Mut nyt loppu, tää on jo niin pelottavaa. Mä kattelin mun kuvia 15-10 vuoden takaa ja melkeen itkuksi meni, oon menettänyt itteni tän kaameen laardin alle. Mun jaksamiseni, energiani, suuren osan elämää. Ei yli 160 kilosena kuulkaa hirveesti jakseta, eikä pystytä tekeen kaikkee mitä haluaisi.

Ollaan englantiin menossa loppuvuodeksi tiistaina, mä pelkään ihan hirveesti etten mahtuis penkkiin tai jotain muuta vastaavaa, oon mä lihavana ennenki ollu lentokoneessa ok, mutta pelkään silti, ahdistaa kauheesti. Sopii toivoa, että saan sinne itteni ängettyä, huoh....

Saata*a mä oon koko ajan tienny ihan hyvin, että meen kohti tuhoa tolla mässäämisellä. Oon koko ajan tienny, etten mä voi kuin kiskoo mömmöhiilarit pois ja rupee sen sijaan kiskoon kasviksia, erilaisia liharuokia ja rasvaa, rasvaa.

Mut vi**u kun pitää olla tämmönen taukki. Äääh, potkikaa mua persiille ja lyökää lapiolla päähän, oon ansainnut kaiken moitteen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2011-12-18 08:17:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

*Potkis* Mutta toki voit laihtua, vedät vain tiukkaa linjaa! Ehkei kannata rasvaakaan rajatta syödä ja koita saada ittes lenkille. Jatkossa havahtumisen kipuraja kandeis olla n. 100 kg alempi kuin nyt. Mutta eikun tsemppiä, sussa voi olla ainesta suurimmaks pudottajaks!

Viestin otsikko: Re: Vidun viddu :-[
ViestiLähetetty: 2011-12-18 10:48:49 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Huomenta
Kokeileppas ennen matkaa saada mukaan esimerkiksi Antti Heikkilän kirja Diabeteksen hoito ruokavaliolla.
Insuliiniresistentille ei kaikki laihdutusneuvot suoraan sovi, vaan kannattaa kuunnella lääkäreitä jotka hoitavat VHH:lla. Hyvää matkaa!

ViestiLähetetty: 2011-12-18 10:55:15 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Kannustusta sinä tarvitset, et potkuja persiille!

TSEMPPIÄ!!!

Tästä se lähtee, oivaltamisesta ja rehellisesti tunnustamalla tosiasiat. Unohda hiilarit, keskity vain kaikkeen muuhun hyvään. Mistä karppiruuista tykkäät, nautiskele niitä. Lue karppi-kirjoja ja roiku täällä foorumilla. Aloita liikkuminen varovasti, mieluimmin ulkoilmassa, nautiskelukävelyä hissun kissun ja vaikka ihan lyhkäisiä pätkiä. Ota kuva itsestäsi, niin voit sitten myöhemmin verrata (sen kuvanhan voi sitten joskus vaikka hävittää).

TSEMPPIÄ TAIPALEELLE! :smt039

ViestiLähetetty: 2011-12-18 11:01:10 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Ummu, täällä toinen saman shokin kokenut. Ei nyt mitään persiille potkimisia vaan tukea ja halauksia. :hug: Tai ei tuo tauti minulle shokkina tullut, kun aavistelin sitä itse jo aikaisemmin. Mutta niin kävi, että minäkin palasin tiukasti vhh:lle, kun kuulin sairastumisestani. Ei tuo tauti ole maailmanloppu, jos päättää syödä siten, kuin omalle keholle sopii. Siinä vaan joutuu kulkemaan omaa tietään ja jättämään ne diabetesohjeistukset huomioimatta, jotka saa terveyskeskuksesta. Kun alat vhh:lle heti diagnoosin saatuasi, saat todennäköisesti aika nopeasti verensokerit normaaleiksi.

mlv suositteli Heikkilän kirjaa. Hommaa se, se on hyvä.

Muutama hyvä kirja vielä on:

Lars-Erik Litsfeldt: Diabetes-ei kiitos
Annika Dalhlqvist Karpin tapaan ja
Sofie Hexeberg Ruoalla terveeksi
Andreas Eenfeldt Ruokavallankumous

Meitä kakkosdiabeetikkoja on paljon tälläkin foorumilla. Laita vaikka ruokapäiväkirjat osastoon oma ruokapäikky pystyyn, niin voimme antaa tukea sulle ja kommentoida tarvittaessa syömisiäsi.

Voimia taistoon! Hyvin se menee! :hug:

ViestiLähetetty: 2011-12-18 11:05:31 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Tuosta liikkumisesta vielä. Olen sitä mieltä, ettei sairastumisvaiheessa juuri jaksa liikkua, koska koholla olevien verensokereiden vuoksi on aina äärettömän väsynyt. Minä tein niin, että keskityin aluksi ainoastaan syömisiin ja opettelin sellaiset syömiset, jotka piti ruoanjälkeiset verensokerit hyvinä. Sitten kun siinä vähitellen ei ollutkaan aina enää niin väsynyt jaksoi jo miettiä muutakin.

Alkuneuvoksi. Mittaa verensokerit herättyäsi, ennen ruokailua ja 1h ja 2h kuluttua. Näin opit näkemään sen, millainen ruoka pitää sun verensokerit tasaisena. Mars siis diabetesliiton kauppaan verensokerimittaria ostamaan tai saamaan, ellet terveyskeskuksestasi sellaista saanut.
Aloitettiinko sulla Metformin-lääkitys?

ViestiLähetetty: 2011-12-18 11:13:45 
Poissa
sintti
sintti

Kannustusta täältäkin! Olet potkinut itseäsi jo ihan tarpeeksi, ole toki armollinen itsellesi kuten sanonta kuuluu,mutta se on kyllä tottakin.Hyvittele itseäsi VHH-ruokailulla ja kehu muutoinkin,kyllä sieltä sisältä löytyy hyviä asioita. D2 'kuoleentuu' tällä ruokavaliolla ja jos sulla on metformiini-lääkitys,niin siitä ei pitäisi Antti Heikkilän mukaan olla haittaa(siis sokeritasojen heittelyä).Sen voit sitten joskus heittää pois,kun sokerit tasaantuu normaaleiksi. Mulla tasaantui alle 5kk:ssa. Rasva-arvotkin paranivat suurin piirtein samassa aikataulussa. Painoa minulla ei ole ollut samaan malliin kuin sinulla,mutta luultavasti pääset nopeasti ja reippaasti alkuun. Nauti matkastasi mahdollisimman paljon,älä stressaa - helpompi sanoa kuin toteuttaa. Aloita itsestä pitäminyt nyt justiinsa. Se todellinen sinä (valokuvat vusien takaa) alkaa näkyä ensi vuonna :smt111 joulun jälkeen. Juu ja tällä ruokavaliolla laihtuu,vaikkei jaksaisi liikkuakaan.
t.Tuula ex-D2

Viestin otsikko: Vidun viddu :-[
ViestiLähetetty: 2011-12-18 11:22:46 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Potkis, potkis, potkis.

Laitoinkin sulle jo kommentit tuohon toiseen aloitukseesi. Samat voisin laittaa tännekin. Ja muista tosiaan, että sairaalle karppaus on eriasia, kuin terveelle. Tälläkin foorumilla saat varmasti myös neuvoja niiltä, jotka eivät ole koskaan olleet ylipainoisia, tai jotka terveenä voivat hifistellä rasvojen ladusta tai hiilareiden maksimi määristä.

ViestiLähetetty: 2011-12-18 11:51:10 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Hienoa että oot alannu miettimään asioita, pohjalta on hyvä alkaa nouseminen, tsemppiä!!

ViestiLähetetty: 2011-12-18 12:09:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

musti kirjoitti:
Kannustusta sinä tarvitset, et potkuja persiille!

Samaa olin tulossa sanomaan! Ei ole mitään syytä potkia itseään persuksille, se on kurjaa puuhaa eikä loppupeleissä auta mitään. Tsemppaamisesta se kaikki lähtee, hyvistä tukijoukosta ja motivaatiosta :hug:

Et ole yhtään sen taukimpi kuin valtaosa ihmisistä, harva meistä vaan ymmärtää mitä se lihoaminen ja mässääminen aiheuttaa, ennenkuin todellisuudessa jotain ikävää tapahtuu. Usein ihmiset tarvitsee jonkun suunnanmuutos " kohdan" , itselläni se ei onneksi ollut sen vakavempi tapaus kuin se kun satuin pyöräillessä vilkaisemaan itseäni näyteikkunasta , ja ajattelin hetken että ei tuo voi olla minä.

Koskaan ei ole liian myöhäistä muuttaa elämänsä kurssia ja tiedän että helposti ajattelee että matka on kamalan pitkä ja normaalipainoon on hirveästi työtä, mutta päivä kerrallaan. Kannattaa aloittaa pienistä arkipäivän asioista kokoamaan terveellisempää elämäntapaa ja elää ns. hetkessä. Siitä se lähtee!

ViestiLähetetty: 2011-12-18 13:25:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luepas vaikka Koltan ketjua ja hänen blogiaan. Elä hättäile, et ole toivoton tapaus. :)

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=16&t=54752&hilit=

ViestiLähetetty: 2011-12-18 20:48:27 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Kamalasti tsemppiä sinne. :hug: Sä pystyt vielä pääsemään elämäsi kuntoon!

ViestiLähetetty: 2011-12-18 23:50:26 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Piparimuru, kiitos linkistä. Luin koko ketjun kokonaan, tuli tosi hyvä mieli Koltan puolesta. Sisulla!

Ja kiitos teille kaikille kommenteista ja vinkeistä!

Liikunta sinänsä ei oo mulle kauhean vaikeaa, läskistä huolimatta kunto on pysynyt kohtalaisena, onhan mulla iso koti ja perhe joka aiheuttaa sitä, että on liikuttava imurin ja mopin varressa, sekä heiluttava keittiössä veisten ja kauhojen kanssa, sekä asutaan 3 kerroksisessa rivitalossa niin arvatkaa vaan noi portaat, huuh :lol:

Aloitin nyt samantien, että jokapäivä ulos kävelylle edes jonkinmoisen lenkin verran, mielellään vähintään puolisen tuntia. Tänään käytiin ihmettelemässä tulvivaa mätäjokea.

En oo tosiaan uskaltanut sokeriin ja torttuihin koskea nyt, mikä on tosi hyvä. Se pelko pitää mieliteot kurissa. Oon syönyt ihan vaan prodea ja rasvaa, sekä vähän pähkinöitä, salaattia, kasviksia, juustoa. Aamupalaksi kahvi menee nutriletin kanssa, mikä on ok, kun syön muutakin kuin nutria :mrgreen: Jostain syystä diggaan siitä.

Mullei oo mitään pillereitä tähän diabetekseen, luotan ruokavalioon + itsehoitona kanelia 1tl veden kanssa, se tutkimusten mukaan 2-3 kertaistaa insuliinin tehoa :shock:

ViestiLähetetty: 2011-12-19 00:28:40 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Nutrileteissä on kyllä aika pirusti hiilaria ettei siinä mitän. Jos on tosi tosi helposti lihava niin sitten voi mennä aika rajustikin sen oman rajan yli se nutra :| Ja totta kai mun on nyt tähän väliin suositeltava Eades & Eadesin Protein Poweria kun siinä on selitetty järkevämmin ja tarkemmin ne että mitä kantsii syödä kuin noissa suomennetuissa. Siis niiden ruokamäärien suhteen, just jos on todella insuliiniresistentti ja sairauksista kärsivä ja todella kymmeniä kiloja ylipainoinen. Mulla ei tosiaan näihin sairauksiin ja läskeihin auta kuin rehellinen ketoilu (PP:ssä se päivän raja on 30 g/vrk, ja yhdessä Nutrilettissa taitaa olla sitäkin enemmän hiilaria). Ja komppaan tosiaan pyöriäistä. Vakavasti lihaville ja kipeille on ihan omat sääntönsä ja säätönsä, ja kokemus kertoo enemmän kuin nettikeskustelut. Ja kirjat kertovat myöskin enemmän kuin nettikeskustelun mutuilut joissa usein vain alkaa vääntö kaloriteoriasta tai hiilareiden määrästä tai muusta vastaavasta. Kun saa sen perusoppimäärän päähänsä ja tappelee itse niiden omien kilojensa kanssa niin näkee aika pian että keiden juttuja kannattaa kuunnella, ketkä oikeasti ovat lukeneet ja kokeneet näitä juttuja ja keiden kokemukset vastaavat omiasi. Tsemppiä nyt vielä kerran tässäkin ketjussa. :smt023

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-12-19 00:55:07 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Piti ihan käydä katsomassa sitä nutrin hiilarimäärää, se on 10g per pussi. Jos järkevästi miettii niin sen edestä ennemmin vihanneksia, mutta ihan paha tuo ei oo, sehän perustuu myös ketoosiin se nutrilett dieetti mitä jotkut pitää, luultavasti siirtynen kuitenkin jokatapauksessa kermakahviin, mutten ihan vielä :)

Mä justiinsa muuten luin tosta kirjasta, tuolta yhdestä sun ketjusta, hehee :mrgreen: Ja aion sen ostaa myös.

Oon noita kirjoja lukenut paljon, Heikkilää, Montinaqia, Atkinsia. Siinä se tyhmyys onkin, kun tiedän miten asiat on mutta leikin silti edelleen, mutta nyt on leikit leikitty tän kropan osalta.

Ja kiitos tsempeistä!

ViestiLähetetty: 2011-12-19 01:10:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppiä tulin antamaan =D> Pystyt tähän ihan varmasti! Potkiskelut voit unohtaa, se vaihe on jo käyty. Nyt suunta eteenpäin ja leuka pystyyn! :smt006

ViestiLähetetty: 2011-12-19 02:45:14 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mä oon ollut lääkärin valvonnassa Very Low Calory Dietillä ja syönyt pussikuuria yli 2kk. Laihduin komeasti ja menetin terveyteni + kilot tuli takaisin 1½ kertaisina. Eli en suosittele. Mutta tsemppiä sulle!

ViestiLähetetty: 2011-12-19 23:23:45 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Hehee, en suosittele vlcd:tä :D MUTTA en näe siinä pahaa jos satunnaisesti kiskasee vaikka Nutriletin välipalaksi, kun muuten syö normaalia ala-karppiruokaa. Enhän mäkään nutraa, vaan otan sen nutrin silloin tällöin ihan omaksi ilokseni ;)

Tää päivä menny hyvin karppaillessa, aamulla nutri, lounaaks lihamestarin itte tekemiä lihanakkeja ja 1 tomaatti, välipalaksi nutri kahvin kanssa + vielä 1 kuppi kahvia maidolla, illalliseksi puolikas kurkku, puolikas jääsalaatti, 200g naudan jauhelihaa + reilusti rypsiöljyä, aion vielä syödä vähän lohta ja retikkaa.

Puntarille vois koettaa aamulla muistaa mennä että pysyy kärryillä. Ja huomenna mennään Englantiin loppuvuodeksi, hieman huolestuttaa, että järjestyykö ala-karppi ruuat hyvin siellä vai tuleeko jotain ongelmaa, mutta luulisi että järjestyy, toivotaan parasta :) Pitää koettaa lentokentältä metsästää pähkinäpussia.

ViestiLähetetty: 2011-12-20 00:55:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Just kävin kolmen vuorokauden työmatkan britteihin ja karppieväät järjestyi yhtä heleposti kun kotimaassakin :wink:

ViestiLähetetty: 2011-12-20 00:56:38 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Toki voit nutrata, jos mielesi tekee, mutta minun kokemukseni mukaan se vain sekottaa kroppaa. Kokeile itse. Veikkaan, ettei tällä foorumilla kukaan kakkosdiabetekseen sairastunut anna ensimmäistäkään plussapojoa nutripusseille. En mä ainakaan. Ne oikeasti sekottaa sokeritautisen kroppaa aika hemmetisti. Mutta toki voit kokeilla. Muista kuitenkin ne verensokerimittaukset.

Niin ja voita peliin, jos aiot sokeritautisi voittaa.

Nuo aiemmin mainitsemasi syömiset ei välttämättä auta diabeteksen hallinnassa.

Lue vaikka Annika Dahlqvistin, Antti Heikkilän ja/tai Andreas Eenfeldtin ohjeistukset diabeteksen ruokavalioon. Minusta sinun syömisesi kaipaavat vielä melkoista rukkausta, jos haluat verensokerisi normaaleiksi syömisen keinoin. Ihan ensimmäiseksi ne nutripussit hemmetin kuuseen, jos haluat tervehtyä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00