karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-08 23:32:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mikähän minulla on?
ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:42:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vuoden olen karpannut aikalailla jämysti, tietty satunnaisia repsuja, mutta niistä olen aina palannut takaisin ruotuun. Tulos: paino kävi parhaimmillaan -4 kg ja kaikki on tullut takaisin, samoin sentit palasivat vaatteista päätellen :smt009

Olen koko ajan saamaton, haluton, alakuloinen, väsynyt, omissa ajatuksissani, en saa tehtyä mitään kuin pakottamalla itseni, mikään ei huvita kotona ei töissä, istun vain tietokoneen tai tv:n äärellä enkä pysty mihinkään keskittymään pitkää aikaa :smt100

Minulla on korkea verenpaine (lääkitys), astma (siinäkin lääkitys), sokeriarvot koholla, maha joka päivä sekaisin ja tästä johtuen peräpään oireilua. Masentaa, kun ei paino sitten putoakaan tällä ruokavaliolla, vaikka muuten pidän tästä. Minun on pakko laihtua, jos meinaan saada nuo mun vaivat pois... haluan tervehtyä! Painoa on pian 110 kg ja pituus 166 cm. Ikää pari vuotta vaille 50 v, en tosiaan uskonut koskaan olevani jo tässä iässä näin rapakuntoinen :( :( :(

Onko kohtalotovereita tai muita kanssakarppaajia, jotka voisivat antaa minulle tietoa ja tukea? Että mitä minä teen saadakseni taas elämänilon ja myönteisyyden takaisin? Nyt voisin vain :smt022

Raapusteli epätoivoinen Simari

Viestin otsikko: Re: Mikähän minulla on?
ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:46:54 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

Kilppari?

ViestiLähetetty: 2011-08-11 12:56:22 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Moi Simari!
Tutut on oireilut eli mulla kilpirauhasen vajaatoiminta.Verikokeiden viitearvot Suomessa ovat liian korkeat ja näin moni vajaatoiminnasta kärsivä jää vaille hoitoa.Itselläni oli lukuisia oireita,myös kaikki mainitsemasi,mutta labra-arvot"vain"pikkusen yli vitteen.Lopulta kuitenkin sain yhdeltä ihanalta nuorelta lääk.kandilta oireiden perusteella tyroksiinit kokeiluun.Auttoi,mutta vieläkin on oikea annos hakusessa.Aloitin karppauksen maaliskuussa tosissani ja nyt paino on jämähtänyt paikalleen.Jouduin helteiden takia säätämään lääkitystä alemmas ja ihan sama miten syön,ei laske paino.Nyt nostan takaisin samaan annokseen joka oli keväällä.Silloin hyvällä syömisellä paino putosi tasaisesti.Kilpirauhasen vajaatoiminta siis voi olla syynä.Onko sulta mitattu TSH ja T4V koskaan?ja mitä ne oli?

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:02:16 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Simari kirjoitti:
Minulla on korkea verenpaine (lääkitys), astma (siinäkin lääkitys), sokeriarvot koholla

Höh toi oli kun mulla, paitsi että mulla tossa jatkeena on vielä kilpparin vajaatoiminta.

Mutta, mutta...toi oli tilanne siis viimevuoden syksyllä. Tuosta on nyt poissa verenpaine ja sokeriarvot koholla. Astma mulla on ammattitauti, ja se ei parane, mutta lääkitystä olen kyllä vähentänyt, ja se on täysin hallinnassa. Kilpparikin tällä hetkellä voi hyvin.

Verenpaineeseen ja alkavaan D2:een auttoi todella tarkka karppaus. Ensin luin Heikkilän "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" ja sitten Eenfeldtin "Ruokavallankumouksen". En pysty hiilareita paljon yli 20 gr nostamaan, että sokerit pysyy alhaalla. Ja tämä varmaan on minun kohtaloni lopun ikää.... Ja tuosta, että hiilarit on pidettävä alhaalla, generoituu se, että rasvaa täytyy käyttäärunsaasti. Minulla menee joka päivä rasvaa yli 100gr.

Ensiksi, tarkistuta kilppari, tuollainen nuutuneisuus kuulostaa niin siltä. Tosin korkea verensokerikin nuuduttaa.
Ja jos kilppari on kunnossa, eikä muutakaan "vikaa" löydy, niin laske hiilarit tuonne 20gr pintaan ja koita viikko-kaksi, josko alentuvat sokerit ja verenpaine virkistäisi. Minulla toimi tosi nopeasti.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:24:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sama kokemus kuin Pyöriäisellä, sain astmalääkkeetkin pois, joskus talvella tarvitsen luontaistuoteapua.
Samat kirjat - nyt vielä lisäksi Hexebergin Terveeksi ruoalla, toivottavasti sekin osaa kirjastoihin!

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:37:58 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Jos on kovin tautinen, ylipainoinen eikä meinaa laihtua niin se on varmaan sitten laskemisen paikka. En tiedä kuinka paljon olet laskeskellut makroja, mutta joidenkin tosiaan tarvitsee jotta taudit pysyvät kurissa ja paino laskee. Mutta toisaalta sitten saa varmaa tietoa siitä että mitkä ruokamäärät itselle oikeasti toimivat, mitkä määrät protskua, rasvaa, hiilareita jne. ovat ne mistä oma kroppa tykkää eniten. Se on pieni hinta siitä että tulee loppupelissä voimaan paremmin :D .

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-08-11 13:42:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos ihanat immeiset vihjeistä, tosiaan se kilppari vois olla syynä. En tiedä että minulta olisi koskaan mitattu noita arvoja... kokeilempa huomenissa josko työterveyteen pääsisi. Muutenkin olisi jo astma- ja verenpainekontrollin aika, samalla tilaan nekin. En kyllä usko, että muutosta on paljonkaan parempaan, toivottavasti edes kolesteroli ja sokeriarvot olisi laskussa.
[-o<

Kunhan saan aikoja ja tuloksia, ilmoittelen tänne. Kiitos vielä :)

ViestiLähetetty: 2011-08-11 14:31:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Jos kilpirauhasessa on vikaa niin se vaikuttaa kolesteroliarvoihinkin. Lukaiseppa tuota kolesteroliketjuakin.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 14:46:04 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

...ja vaadi siltä lekurilta koko kilpparipaketti.

ViestiLähetetty: 2011-08-13 21:19:13 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Mulla oli samat oireet, mutta kun hyppäsin täysillä puhdasveriseen Atkinsiin ilman jalosteruokia ja multikemikaalimuovipakkauksia, niin olo parani päivissä. ½-1kg kasviksia päivässä ja reilusti lihaa, siemeniä, öljyä, kaikkea hyvää. Semmosta mikä tekee elimistölle hyvää.

Tiedän kyllä, että salaatin pilkkominen vaatii 10min energiaa ja tulee tiskiä. Mutta jo kahessa-kolmessa päivässä oma oloni on niin eri, jos on päässy dieetistä lipsumaan ja taas heittäytyy kasvisten syömiseen oikeen ilolla, niin että sen pursuilevan energian muistolla jaksaa taas hakata kesäkurpitsat ja tomaatit silpuksi.

Ilmeisesti kilpirauhanen on piristynyt mulla itekseen, ja se velttous oli vaan insuliiniherkkyyttä ja ravinnepuutoksen aiheuttamaa semidepressiota.

ViestiLähetetty: 2011-10-18 16:13:08 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

xaija kirjoitti:
Ilmeisesti kilpirauhanen on piristynyt mulla itekseen, ja se velttous oli vaan insuliiniherkkyyttä ja ravinnepuutoksen aiheuttamaa semidepressiota.
Näinhän se hyvässä lykyssä juuri tekee, kun saa ravinteita kehoon ja sitä tarpeellista rasvaa reilusti. Hyvä hyvä! Sitten on mlv täällä kans, joka on kans saanut karpilla itseltään vajiksen oireita selätettyä oikein urakalla. Ja verenpaine ja heittelevät sokerit liittyvät kyllä vajaatoimintaankin, mutta toisaalta korkea insuliinitaso aiheuttaa nuita oireita ja myös huonosti toimivaa kilpirauhasta tai huonoa hormoneiden hyväksi käyttöä solutasolla. Hexebergin kirjassa Ruoalla terveeksi on aiheesta lisää, mut hän siis suosittaa ravinteikasta ketokarppausta lähes jokaiselle. ;) Tsemppiä sinne Simari!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00