karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-26 07:08:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Narniaan matkalla
ViestiLähetetty: 2011-07-07 09:58:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tervehdys kaikki kanssavonkaleet, täällä Narnia, joka karppaa jälleen hiukan tiukemmalla otteella (lue: Atkinsin induktiota ainakin näin ens alkuun). Vonkaleen tiedot ja mitat: (tuleva :mrgreen:) simpsakka pimu, ikä 33 vee, pituus 168 cm, paino tänä aamuna 104 kg (vyötärö 113, lantio 134 ja reisi 86 cm). :cry: :oops:

Taustalta löytyy antaumuksellista jojoilua välillä 70-90 kg. Ammoin sain itseni kitukuurilla (PV) alle 70 kilon mutta tunnesyöminen otti vallan. Muutama vuosi sitten pääsin virallisperseellisellä ja armottomalla liikunnalla 75 kiloon ja eihän se lysti sitten kauaa kestänyt. :roll: Karppaillutkin olen jo aiemmin (tuossa vuosi, pari sitten) ihan hyvällä menestyksellä, ja sainkin kymmenisen kiloa karistettua mutta humpsahdin sitten takaisin hiilarimaahan... [-X Nyt tuli kuitenkin täysi kyllästyminen omaan olemukseen ja kävin elämäni ensimmäistä kertaa suggestoterapiassa (jota kaiketi hypnoosiksikin nimitetään), kun tuntui, että pään sisäinen uusi "ohjelmointi" on tarpeen. Siellä sain myös vinkkejä mm. keskittymisestä ja omien tuntemusten tunnustelemisesta (mindfulnessiksiko sitä nimittäisi). Aiemmin olisin sumeilematta tuominnut kaiken tuollaisen huuhaaksi mutta nyt on vähän semmoinen fiilis, että kaikkea on kokeiltava...

Nyt on siis motivaatio kohdallaan ja vinkkeä sekä vertaistukea otetaan vastaan! :wink:

Viestin otsikko: Re: Narniaan matkalla
ViestiLähetetty: 2011-07-07 11:47:44 
Poissa
sintti
sintti

Mä olen aika lailla samoissa mitoissa ja samoissa tavoitteissa, sekä vertaistukea vailla. Nojaillaanko toisiimme :D Karppaus alkanut ihan vasta ja ekakertalainen hommissa olen. Itsekin olen hieman lueskellut noita mindfullness-juttuja ja vaikka ne aluksi ihan hörhöilyltä kuulosti, niin kun idean tajusi, se alkoi järkevöityä. Se on vähän samanlaista kuin karppaus: pitää löytää ja muodostaa itselleen sopiva tapa.

Tsemppiä eloon ja menoon!

ViestiLähetetty: 2011-07-07 12:17:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pähkä, mukavaa että on muitakin samassa tilanteessa eli nojaillaan vaan! :D
Mistäs sä olet lueskellut mindfulnessia, oiskos antaa jotain vinkkiä? Mulla on tällä hetkellä jälleen kerran kotilukemisena muistin virkistykseksi Salmenkaita-Tavin perusopus eli Laihdu ilman nälkää, jotenkin sitä on kivempi lukea kuin Atkinsin oppaita, ne on jotenkin niin... amerikkalaisia. :lol:

ViestiLähetetty: 2011-07-07 16:06:44 
Poissa
sintti
sintti

Itse olen lukenut sellaisen teoksen kuin Mielekkäästi irti masennuksesta. Nimeä ei kannata säikähtää, sopii muillekin kuin masentuneille. Siinä selitetään perusjuttuja mindfullnessista ja lisäksi mukana on 8 viikon harjoitusohjelma, mikä mielestäni on mukavaa, saa konkreettista opastusta. Olen kertaalleen ohjelman aloittanut, mutta jäi kesken (vaatii alussa vähän itsekuria tehdä ne harjoitukset joka päivä - myöhemmin kai helpottaa kun niistä tulee tapa) ja pitäisikin aloitella uudestaan. Jospa sitä nyt karppaajana olisi siihenkin enemmän energiaa :D

ViestiLähetetty: 2011-07-12 11:09:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

^ Kiitos vinkistä Pähkä, tuota voiskin kokeilla vaikka lomalla kun on aikaa perehtyä asiaan (enää pari viikkoa töitä ennen loman alkua ja aika kuluu niiiiin hitaasti... tekis mieli askarrella aamukampa). Aattelin punnita itseni huomenna tahi torstaina, saapa nähdä onko nesteet lähteneet liikkeelle (semmoinen fiilis ainakin on, ja housunvyötärö tuntuu löysältä. 8)) Toistaiseksi motivaatio on vankkumaton eikä ole ollut suurempia mielitekoja (edes jäätelöä ei ole haluttanut vaikka hellettä onkin piisannut) ja ajattelin karsia myös light-limut pois ruokavaliosta. Tosin ajoittaisen Pepsi Maxin ajattelin sallia itsellein; täytyy mullakin jotain paheita olla! :mrgreen: Niin ja energiaa tuntuis kyllä olevan enemmän kuin vt-aikoina eikä lounaan jälkeen tarvitse haukotella.

ViestiLähetetty: 2011-07-19 11:15:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kas, en muistanutkaan käydä sitten enää viime viikolla jaarittelemassa täällä vaan päivitin vain tikkerin. Alaspäin on paino siis menossa! =D> "Sen kunniaksi" ajattelin tänään mennä zumbaamaan, ei ole muka tullut ehdittyä sinne pariin viikkoon :roll: - toivoa sopii että liikunnan lisääminen tuttuun tapaan lievittää stressiä vielä tässä lomaa edeltävässä ahdistuksessa... mut toisin kuin yleensä (aiemmin), nyt en ole stressin kourissa ahtanut itseeni hiilareita vaan tyytyväisenä nautiskellut karppiruokaa. Jee!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00