Riiksu79 kirjoitti:
ekalla viikolla paino putos 7kg, tokalla viikolla heittelee + - 200g, ei laske vaikka olen liikuntaa lisännyt tuntuvasti ja syön silti samoin ku ekalla viikolla, ehkä jopa vähemmän. Olen ymmälläni ja mietin, miten saan sen taas laskemaan? Alkaa masentaa ku samat lukemat puntarissa päivästä toiseen...

Voi sissus! Mistä näitä oikein sikiää?

Anteeksi jos pahoitan mielesi Riiksu, mutta viestistäsi tulee mieleen joku 15-kesäinen pissis, jolla kaikki pitäis olla minulle just tässä! Pitäisi miettiä myös aikaa taaksepäin, että lihoitko koskaan viikossa seitsemää kiloa, ja miten ja millä aikavälillä se paino oikein kertyi. Oliko välillä tasannevaiheita? Laske lihomistahdillesi kg-keskiarvo viikkoa kohti, ja käännä se vastaamaan realistista painonpudotusvauhtia viikkoa kohti. Huomioi vastaavasti myös tasannevaiheet. Tulet huomaamaan, että pitkässä juoksussa realismi on jotain puolen ja puolentoistakilon välimaastossa.
Joten älä ala kituileen sen takia, että saisit painon taas "humahtamaan." Se kuuluisa kärsivällisyys on hyve, tässäkin puuhassa.