karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-04 13:16:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Onnistumisia
ViestiLähetetty: 2010-08-27 10:25:18 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

Kerrotaan tänne onnistumisia kerppauksen alalta (tai no miksei muutenki!). Monesti jäädään harmittelemaan kun söin nyt sen naapurin tarjoaman munkin tai, että niin ja niin pitkään meni, että sain itseä niskasta kiinni tms. Kun se positiivisuus on kuitenkin aina mukavampaa niin kerrotaan niistä hyvistä valinnoista ja niistä kerroista kun vastustimme kiusausta ja siitä kun lähdimme ovesta ulos lenkille.

Omakehu haisemaan! :mrgreen:

Viestin otsikko: Re: Onnistumisia
ViestiLähetetty: 2010-08-27 11:33:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kolme oleellista asiaa joissa olen onnistunut:

1. Herkkuperseellä ei edes tee mieli herkkuja enää.

2. Sohvaperuna liikkuu päivittäin aktiivisesti eikä liikkumisen aloittaminen tehnyt edes pahaa.

3. Läskiltä karisee kilot hurjaa vauhtia \:D/ :smt041

Painonseuranta

ViestiLähetetty: 2010-08-27 11:51:29 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

Eilen iski tunnesyöminen päälle ja kovaa. Onneksi kotona ei ollut mässyä enkä lähtenyt hakemaankaan.

Leipäaddiktioni on toistaiseksi poissa.

ViestiLähetetty: 2010-08-27 12:00:05 
Poissa
scifikarppi
scifikarppi

Toissapäivänä sain kuulla ikäviä uutisia, kuinka minut sivuutettiin työpaikallani. Siellä vakinaistettiin kolme työntekijää. Kaksi heistä on olut minua kauemmin töissä tuolla. Itse olen ollut kolme vuotta... ja he vakinaistivat vielä erään joka on ollut vasta vuoden. Ja kaikki vaan siksi, että satun olemaan sairaslomalla. Tästä tietysti pahoitin mieleni ja mieleeni tulvi mielikuvia omenamunkeista, sipseistä, irtokarkeista ja muista herkuista millä ennen olisin lohduttautunut. Vaikka miten mieli teki niin en lähtenyt ostoksille. En edes avannut kaapissa lojuvaa vaahtokarkkipussia vaikka sitä hypistelinkin koko illan. Sain siis selätettyä lohtusyömisen ensimmäistä kertaa elämässäni. Eilen sitten aamulla vaa'alla vielä huomasin laihtuneeni viime viikosta 900 g joten ilo oli kaksinkertainen, millainen lukema ylöspäin olisikaan ollut jos olisin seurannut mielitekojani... Hyvä minä!! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-08-27 12:04:36 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Alkuviikosta jouduin kiirehtimään kaupungille ennen kuin olin ehtinyt syödä aamiaista. Menin tapaamisen jälkeen Sinuheen mussuttamaan salaattia ja kun myyjä kysyi että tuleeko tummaa vai vaaleeta leipää niin sanoin että ei kiitos :mrgreen:

Vastaava ketju on muuten täällä:
viewtopic.php?f=1&t=23650

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-09-02 10:02:55 
Poissa
ressipallo
ressipallo

Heippa,

mulla on NIIIIN onnistunut olo tänään, että tulenpas tänne hehkuttamaan asiasta :D

Olin toukokuussa kuntotestissä, jossa mitattiin kehonkoostumus - ja myös paino siis. Tulokset oli:
kehon paino 98,4 kg, rasvaprosentti 46,9 ja ihannepaino 68,8 kg. Olen 168 cm pitkä.
Noh, ensimmäinen hyvä juttu oli se, että viimeksi kun olen vastaavassa testissä ollut joskus 3 vuotta sitten, rasvaprosenttini oli siellä jossain 60 tuntumassa - alenemista on siis tapahtunut.

Kesällä sitten hankin itselleni lisää lihaa luitten päälle ja paino oli 3 vkoa sitten + 102.. kammoamani satasen yläpuolella. Ei sillä etteikö aiemminkin olis satanen paukkunut mutta nyt se oli kerta kaikkiaan liikaa ja sais mielellään olla myös viimeinen kerta. Otti päähän!

Otin tiukan otteen karppiruokavaliosta ja 3 vkoa tosiaan on mennyt ja tänä aamuna paino oli 97 kg, mielestäni mahtava tulos. En omista mittanauhaa joten senttejä en osaa raportoida, vaatteet ei kuitenkaan purista joten voisi kuvitella jotain tapahtuneen silläkin saralla. Jihuu!!

Alhaisin paino tänä vuonna ja toivottavasti ei jää siihen.. minä en tykkää punnita ja laskeskella makroja, olen saanut ruokien kyttäämisestä ihan tarpeekseni ja olo on niin helpottunut, voi hyvillä mielin lukea reseptejä ja häärätä keittiössä, tehdä ihania ruokia ja olla kylläinen. Musta tuntuu että silläkin on jo vaikutusta painon alenemiseen kun ei ole koko ajan nälässä ja hermostunut vaan hyvällä ja rennolla mielellä :)

Anyway, koostumusmittauksen ihannepainoon en edes yritä pyrkiä, vaikka siihen tällä hetkellä oiskin matkaa alle 30 kg.. vaan.. :lol: Mulle on tärkeintä hyvä olo mutta nyt olen ruvennut ajattelemaan, että jos yrittäis tuohon noin 80 kg tähtäillä, pikku hiljaa ja kaikes rauhas :wink:

Siispä tsemiä kaikille, täältä siis pursuilee tarmoa ja hyvää mieltä ihan muille jakaa!!

ViestiLähetetty: 2010-09-02 10:16:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä olen nuuskutellu miehen karkkipussia mutta ainuttakaan en suuhuni ole pistäny, suuri saavutus mulle :lol:

ViestiLähetetty: 2010-09-30 22:31:20 
Poissa
scifikarppi
scifikarppi

Tänään tipahti painoindeksi ensimmäistä kertaa 9 vuoteen alle 30 \:D/ Mutta saan kai mä täällä vonkaleissa silti pyöriä, saanhan? [-o< :-D

ViestiLähetetty: 2010-09-30 22:34:32 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Mieletön juttu, TasaPainoinen! =D>

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-09-30 22:35:36 
Poissa
scifikarppi
scifikarppi

snowgrouse kirjoitti:
Mieletön juttu, TasaPainoinen! =D>

eikö olekin, kiitos! :smt043

ViestiLähetetty: 2010-10-07 16:48:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tiistaina yövuorossa työkaveri teki 3 pellillistä pannaria. Tuoksu oli huumaava, pöydässä vaahterasiirappia ja hilloa. En koskenut tikullakaan! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-10-16 09:29:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

BMI n 40 :oops: Mutta jaksoin olla urheiluvaatekaupassa tiukkana, vaikka oli mun vaatteista kysymys :D Jos en heti löydä niin yleensä rupeen katseleen vaikka miehelle ja sit lohtusyön. Nyt sitten löytyi kävelykengät ja takki ja eiku lenkille [-o<

Muutenkin on lopulta aikaa ja tarmoa satsata itseeni. Ennen tunkisin vaan jotain hiilaria naamaan "rauhoittavaksi" ja luopuisin ja luovuttaisin... Lisäksi olen ottanut sellaisen vaateprojektin, että vien vaatekaapin kaikki ärsyttävät ylipitkähihat ja - lahkeet lyhennykseen :) Vähän kerrassaan.

Nämä olsivat varmaankin jollekin ihan tavallista arkipäivää, mutta minä tunnen itseni ihan semmoiseksi sankarinaiseksi :lol:

ViestiLähetetty: 2010-10-16 10:56:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En olis uskonut kaks vuotta sitten aloittaessani karppauksen et joskus pääsen vielä 20 vuotiseen painooni. Tänään vaaka lurahti alle 80 kilon. Silloin aloittessa ajattelin et olis vielä joskus kiva painaa edes alle satasen.

Kyllä tää karppaus on ihmeellistä. Kokopudotus n.-47 kg.

ViestiLähetetty: 2010-10-16 14:09:42 
Poissa
scifikarppi
scifikarppi

Hienoa viives!! 47 kiloa on uskomaton suoritus =D> =D> =D>

ViestiLähetetty: 2010-10-16 16:49:35 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

47!!! Ei melkein tajuu tota määrää! Tsemiä jatkoon =D>

ViestiLähetetty: 2011-04-22 11:10:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Suklaa on hiilaripaheeni numero 1. Saatoin ostaa patukan ja syödä sen ennen kuin kerkesin autoon istumaan. Levy ei tehnyt tiukkaa, ei tumma, ei vaalea.

Eilen päätin pääsiäisloman kunniaksi hemmotella itseäni, ostin 70g levyn 72% suklaata. Ensinnäkin UNOHDIN sen. Toiseksi, söin kolme palaa ja sain KYLLIKSENI. En muista koska viimeksi minulle olisi käynyt niin. Tavan vuoksi otin ne kolme palaa, vika pala oli jo äklö.

Suklaa levy on avoinaisena kaapissa ja ei tee edes mieli. :shock:

ViestiLähetetty: 2011-04-23 09:51:42 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Eilen oli ensimmäinen päivä, kun mikään puntari vuosikausiin on näyttänyt edes vinkkejä seitkytluvusta!

(no se oli kyllä kuntosalin vaaka, joka näyttää n. 4 kiloa eriä kuin mikään muu vaaka, mutta samahan se mistä motivaation ja huippufiilikset hakee)

välillä 79-80 pyöri vaa'an viisari, näin vähän viimeksi yli 5v sitten ja paljon huonommalla yleiskunnolla (valokuvissa on siniharmaa huonoihoinen parikymppinen, joka kokee olevansa lihava).

ViestiLähetetty: 2011-08-05 14:12:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olut on heikkouteni, mutta kun syö säännöllisesti sekä karpisti, ei kerta kaikkiaan mahdu tippaakaan tämän sisälle! Siitä olen siis iloinen, ei olutta tällä viikolla!

ViestiLähetetty: 2011-11-03 11:35:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään puntari näytti 93,9 kg eli BMI 30.. milloinhan mahtaa mennä alle tuon.. huiput maaliskuun alkupuolella 130,1 ja bmi 41,5. Pitkästä aikaa lensin koneella ja huomasin että penkkien välejä on suurennettu ja tarjotinkin laskeutui ihan alas ja väliäkin tuohon outokumpuun jäi.. (ennen välit oli niin pienet että tarjotin piti laskea outokummun päälle.)

ViestiLähetetty: 2011-11-04 17:18:14 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

Upeeta lars =D> Ihanaa varmasti tajuta, että hertti mähän oon pienentynyt sitten edellisen lennon! :lol:

Mulla ei ihan niin dramaattista, mutta kehun itseäni kärsivällisyydestä, se kannatti. Paino vihdoin 95-alkuisella vaikka uskon puute meinas tulla. Kehun myös pitkäjänteisyydestä, puoli vuotta ja kymmenen kiloa mennyt, enkä ole sortunut sen kummemmin yhtään mihinkään, kehun myös järkevöitymisestä, alkoholi ja tupakka ovat olleet historiaa puoli vuotta, hyvä minä =D>
Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00