karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-06 11:54:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-31 20:37:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kiikku kirjoitti:
Siis mä en tajua, et mikä siinä uimahalliin menemisessä hävettää. Mä kun kävin, ni en mitenkään pistänyt makkaroideni kanssa silmään. Lähinnä erittäin liikapainoisia mummoja näkyi minun lisäksi. Paljon isompiakin kuin minä, vaikka painan pitkälti yli sen sata kiloa. :D

Juu uimahalliin meno ei hävettäis, siellä on kaikennäköstä kroppaa kyllä eikä siellä muuten kukaan ees nää kuin silloin kun äkkiä livahtaa altaaseen ja pois. Mutta enemmän minua haittaa se kun meidän uimahalli on ihan hirveessä kunnossa, ihan ällöttää koskea siellä mihinkään. Joskus kävin työpaikan kanssa sellasen enemmän terveysasioihin erikoistuneen kylpylän uima-altaalla vesijumpassa ja olihan tehokasta. Vedessä on niin helppo liikkua että voi sen hetken tuntea itsensä melkeinpä keijukaiseksi :D Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille vonkaleille!

muoks: kirotus ja lisäys

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa

ViestiLähetetty: 2011-03-31 20:48:16 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

^Tuohon ja kaiken maailman muuhunkin häpeään auttaa se tieto että joka paikassa on ihmisiä jotka ovat pirun epävarmoja itsestään, pitävät itseään rumina ja hirveinä ja läskeinä ja huonokuntoisina ja vaikka mitä. Oman häpeänsä kanssa tuntee olevansa yksin mutta se on ihan illuusio. Eiväthän monet sairaudetkaan ulospäin näy jos ihminen ei ole ihan surkeassa kunnossa, mutta niin vaan ihmisillä on tauteja enemmän kuin mitä uskoisikaan. Hyvin harvat ihmiset ovat loppupelissä röyhkeitä ja itseään täynnä olevia, ja niillä itsekkäämmänkin oloisilla voi olla kaikenlaisia komplekseja. Eivätkä röyhkeät ihmiset pääsisi elämässä eteenpäin muutenkaan jos suurimmalla osalla ihmisistä ei just olisi huonoa itsetuntoa jota ne röyhkeät voivat sitten käyttää hyväkseen. Joten varmaan 90% niistä uimahallin muista käyttäjistä angstaa jonkin verran kroppansa ja yleiskuntonsa suhteen. Ne ruipelotkin.

Itselläni on auttanut se että yritän keskittyä vain siihen harrastukseen itseensä enkä muitten mulkoiluihin. Jo pelkästään siitä saa rohkeutta ja luontevuutta. Eikä se läski tietenkään tarkoita sitä etteikö osaisi. Tunnen pari reilusti (20-50 kg) ylipainoista patikoitsijaa jotka jaksavat reipastella ihan järjettömiä matkoja. Ja kun kävin syksyllä astangajoogan alkeissa niin siellä ne sporttisemmat gimmat vähän katsoivat meikää kuin ryhävalasta, mutta arvatkaa kuka oli ainoa joka sai alkeistunnilla varpaistaan kiinni :mrgreen:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-03-31 20:56:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Tuo on niin totta epävarmoista ihmisistä, harvassa on todellakin ihmiset jotka on sisimmässään itsevarmoja vähissä vaatteissa vaikka ne siltä päällepäin näyttäiskin.

Minulla muuten samat kokemukset joogasta, snowgrouse, monia liikkeitä oli hankala tehdä kun tuo tynnyri tuossa etupuolella kinnas vastaan mutta kun venyteltiin niin pesin ne aerobikkityttöset mennen tullen palatessa :D

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa

ViestiLähetetty: 2011-03-31 21:02:27 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

^Mulla on yks kaveri joka on joskus työskennellyt mallina ja on aina ollut hoikka, joskus suorastaan alipainoinen. Ja niin vain se peitteli "läskejään" tossa kesällä uimareissulla kun halusin ottaa kavereista kuvia--ei sitten sille rekisteröitynyt että kameraa piteli 30 kg ylipainoinen akka :roll: Joten hirveän usein tuo oma ahdistuneisuus, kauniilla ja hyvännäköisilläkin ihmisillä menee kaiken muun edelle eikä ne edes välttämättä huomaa miten läskejä muut ovat :roll:

Ja kyllä toi tynnyri tulee täälläkin eteen mutta ainakin nivelet ovat kunnossa :mrgreen:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-03-31 21:10:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Kuulostaa ihan minulta nuorena tuo kaverisi :oops: Sitä ei kyllä nähny hirveesti eroa itsensä ja 40 kiloa painavamman ihmisen välillä, mikä on varmaan yksi syy siihen että nykyään on se 40 kiloa enemmän kannettavaa. Mutta terveempi itsekäsitys, onneksi! :D

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa

ViestiLähetetty: 2011-04-02 21:16:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

mua ainaki aina harmittaa suunnattomasti kun joku anorektisen laiha kaveri sanoo jotain "läskeistään", aina tulee vaa sellane olo ja miete et mitä se musta ajattelee jos itseään pitää läskinä, koska nämäkin kaverit kyllä ovat sanoneet tietävänsä että ovat laihoja ja jopa lääkärit siitä muistuttavat joka kerta siellä käydessä..ottaa kyllä niin kaaliin välillä=/ ja auta armias kun on kilo tai kaksi tullut lisää kk aikana niin alkavat vielä puhua laihduttamisesta kun pituutta on 160 ja painoa vaivaiset 49kg ja laihemmaksi vaan pitää päästä..

Mutta niin asiaan, piti kertoa miten liikkuu, täällä käydään n 4x viikossa spinni, body combat tai steppi(laudalla) tunneilla ja kerran viikossa uimassa, tosin alkanu nyt neki kyllästyttää ku ei paino tipu mihinkään=D pitäis tä luovutus asenne saada kitkettyä itsestä pois, ettei täki tpuhu lopahda sihe mihi on alkanu:)

ViestiLähetetty: 2011-05-18 08:50:59 
Poissa
sintti
sintti

Wii :)

Viimeisin hankinta pelikoneelle on EA Active 2. Sillä on nyt aloitettu helppo aerobisen kunnon kohotusohjelma. Saa parinkymmenen minuutin treenillä lihaksia kipeeks ja mikä tärkeintä, mulle tällä hetkellä, hiukan vähennettyä hengästymistä ja alennettua tuota leposykettä. Tykkään :)

ViestiLähetetty: 2011-05-18 09:58:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pyöräily :smt055 on vienyt miun sydämen tänä keväänä. Jos on pakko ajaa autolla kaupunkiin, niin tulee levoton ja tyytymätön olo kun vertaa sitä kökkimistä pyörällä viilettämisen ihanuuteen.

ViestiLähetetty: 2011-05-19 12:31:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minusta ei ole mukavaa mennä uimahalliin, koska vaikka siellä on rumavartaloisia mummoja, niin omanikäisilläni (23.v) on melkein järjestään paremmannäköinen keho kuin minulla. En ole vähään aikaan käynyt erään sukulaiseni kanssa uimassa tai muussa vastaavassa, vaikka joskus se oli tapana, koska ärsyttää hänen omahyväisyytensä vartalonsa suhteen. Jos hän on nähnyt jonkun kaverinsa, sukulaisen tms ilman vaatteita hän kertoo jälkeenpäin minulle mitä hyvää ja huonoa siinä oli. Hän varmaan ajatteli samantyyppisiä ajatuksia minusta, kun kävimme uimassa, muttei sanonut mitään suoraan. Hän on itse normaalipainoinen, raksausarveton, mittasuhteiltaan sopusuhtainen, yms vaikka on jo 50 ja harrastaa lähinnä hyötyliikuntaa, kuten oikeastaan kaikki muutkin äidinpuoleiset sukulaiseni. Isän puolella miehet ovat normaalipainoisia ja naiset ylipainoisia.

ViestiLähetetty: 2011-05-20 12:10:58 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Heh! Mullakin isänpuoleiset miehet normeja, mutta naiset ylipainoisia. Äidin puolelta mitä tiiän, ni enemmän tai harvemmin vähemmän ylipainoa kaikilla. Ja äidin puolella sitä kakkosdiabetesta.

Miksköhän sit yritän pullikoida vastaan? Elämänlaatu ois mielestäni tärkeetä. Tänäkesänä aion soutaa oikeella veneellä mahdollisimman paljon. Ehkäpä jopa kävelen sinne veneelle... :lol:

ViestiLähetetty: 2011-05-26 12:43:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

iltaisin koiran kanssa suhtkoht nopeaan tahtiin kävellen 90-120 minuutin lenkkejä.
Hyötypyöräilyä kirjastoon ja takaisin (yht. noin 5,5 km), suunnilleen joka päivä.
Tarkoitus aloittaa treenaus kotona olevilla treenilaitteilla.

ViestiLähetetty: 2011-06-01 16:13:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä harrastan brasilialaista jujutsua kolme kertaa viikossa ja voimapainotteista salitreeniä tällä hetkellä kaks kertaa viikossa. Salille teen perusliikkeisiin (penkki, kyykky, maastaveto, pystypunnerrus, rinnalleveto jne.) perustuvaa treeniä. Molempia voin kyllä suositella vonkaleille, jos painon lisäksi ei ole muita liikuntarajotteita. Pituutta on 180 ja painoa 125. Brassijujutsussa huomaa kuinka pienemmät ja ketterämmät vievät isoa miestä mennen tullen, vaikka tässä ruhossa on voimaakin ihan hyvin.

Kuntosalihommat sopivat mielestäni ylipainoiselle hyvin ja lihasmassan kasvattaminenhan helpottaa laihduttamista! Kyykkäämällä jalkavoimat lisääntyvät, jolloin isoakin ruhoa on helpompi liikuttaa. Omalla kohdallani ulkonäkö ja vyötärönympärys ovat muuttuneet parempaan suuntaan salitreenillä, vaikka paino on pysynyt samassa. Nyt olisi tarkoitus pudottaa 10-15 kg.

ViestiLähetetty: 2011-07-01 23:21:41 
Poissa
sintti
sintti

Minä zumbailen, käyn kahvakuulailemassa, pilateksessa ja spinningissä ja hyötyliikuntaa autottomana tulee harrastettua kun kaikki asiat on hoidettava polkupyöräillen. Joka ryhmässä olen pullein, olisi kiva kun muitakin pyöreämpiä ihmisiä joskus olisi mukana mutta eipä se nyt itseä haittaa kun en huonokuntoisin tunnu olevan kuitenkaan :D Uimisesta tykkäisin mutta en kehtaa uimahalliin mennä, ei ne muut uimarit haittaa mutta kun tämä paikallinen uimahalli on sellainen että uimarit ovat kuin näytillä niille jotka kahviossa istuvat.

ViestiLähetetty: 2011-07-09 17:31:49 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

kepposyksikkö kirjoitti:
Minusta ei ole mukavaa mennä uimahalliin, koska vaikka siellä on rumavartaloisia mummoja, niin omanikäisilläni (23.v) on melkein järjestään paremmannäköinen keho kuin minulla.

Vähän sama täälläkin... Kyllä niitä tosi paksuja mummoja ja keski-ikäisiä aina näkee, mutta nuoria tosi paljon harvemmin. Mä olen 20-vuotias, eikä kauheasti houkuttele mennä sinne uimahalliin mahani, roikkuvan perseeni ja selluliittien kanssa. :? Se on varmaan ihan totta, että tuskin kukaan siellä uimahallilla osoittaa sormella ja nauraa. Häpeä on vaan niin iso, mullakin, vaikka vaatteet päällä oon hyvinkin okei oman kroppani kanssa.

Olen luvannut itselleni aloittaa lenkkeilyn. Palvelus kropalle! Pitää aloittaa pienestä, kun olen toipumassa melko rajusta keuhkokuumeesta. Onneksi omistan hyvät kengät ja urheilurintsikat :)

ViestiLähetetty: 2011-07-09 21:07:11 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Noi hyvät urheilurintsikat olis ihan hyvä hankinta, varsinkin näiden E hinkkien kanssa :lol: Mut ite mä callaan enemmän tai vähemmän. Sit tänään kävin lenkillä, koitan sitäkin jaksaa tehä. Mut lähinnä mä lasten kanssa liikun töissä :lol:

ViestiLähetetty: 2011-07-09 21:08:54 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Peepi__ kirjoitti:
Noi hyvät urheilurintsikat olis ihan hyvä hankinta, varsinkin näiden E hinkkien kanssa :lol:

Joo, mä olen liivimallista ja merkistä riippuen 80F tai 80G, ja ei kyllä tulis mistään mitään ilman kunnollisia urheiluliivejä :lol: Näyttäisi koomiselta ja tuntuisi tuskaiselta.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 07:57:41 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Ehkä tässä pitää raaskia sijoittaa muutama kymppi ;)

ViestiLähetetty: 2011-07-14 22:48:59 
Poissa
sintti
sintti

Tää vonkale kävelee, pyöräilee ja syksyllä alan taas uimaankin, jos vaan suinkin saan sille aikaa jostain revittyä.
Mulla oli muuten ihan hirveän suuri kynnys mennä sinne uimahalliin. Ajattelin, että kaikki kattoo ja arvostelee. Iloiseksi yllätyksekseni ketään ei olisi voinut vähempää kiinnostaa minä tai mun hyllyvä mahani :lol:
Ostin muuten ihan loistavan uikkarin Essenuotolta. Se on tarpeeksi pienikauluksinen, ettei daisarit tipu ja siinä on lahkeet :smt049 jotka peittää reisisellut mainiosti. Huono puoli ei ole sekään, että uikkari ikään kuin "puristaa" kropan puvun alle. Se päällä on hyvä uida :) Pistän vielä linkinkin, jos joku vaikka kiinnostuis http://www.essenuoto.fi/epages/Kaupat.s ... s/217-0013
Ja noista urkkaliiveistä sen verran, että Shock Absorberit on ihan loistavat! Löytyy isojakin kokoja. omani ostin Intersportista ja maksoi muistaakseni päälle 50€. Kohta pitääkin investoida uudet kun alkavat olla niin venyneet.

Kipitä, läski, kipitä!!

ViestiLähetetty: 2011-07-14 22:59:07 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Hikitissi kirjoitti:
Ostin muuten ihan loistavan uikkarin Essenuotolta. Se on tarpeeksi pienikauluksinen, ettei daisarit tipu ja siinä on lahkeet :smt049 jotka peittää reisisellut mainiosti. Huono puoli ei ole sekään, että uikkari ikään kuin "puristaa" kropan puvun alle. Se päällä on hyvä uida :) Pistän vielä linkinkin, jos joku vaikka kiinnostuis http://www.essenuoto.fi/epages/Kaupat.s ... s/217-0013
Ja noista urkkaliiveistä sen verran, että Shock Absorberit on ihan loistavat! Löytyy isojakin kokoja. omani ostin Intersportista ja maksoi muistaakseni päälle 50€. Kohta pitääkin investoida uudet kun alkavat olla niin venyneet.

Oho, tuo uikkarihan näyttää hyvältä! :D

Ja mäkin omistan Shock Absorberit, support level on muistaakseni nelonen eli se korkein. Hyvin pitävät tissit kasassa!

ViestiLähetetty: 2011-07-15 00:30:14 
Poissa
sintti
sintti

Mä rakastan treenaamista!

Talvella tulee käytyä kaikki mahdolliset ryhmätunnit: zumba, kahvakuula, core, pump, chi ball, kuntonyrkkeily ym...
Lisäksi treenaan kuntosalin puolella ja PT:n kanssa.

Kesällä lähinnä uintia ja epäsäännöllisä salikäyntejä.
Jännä juttu, että talvisin pystyn ylläpitämään valtavaa ylipainoani, vaikka treenitunteja tulee 8-10 viikossa.

Roskaruoka ja suklaa on ollut suurin syy ja väsyneenä olen syönyt yleensä niin kauan ettei mahaan enää mahdu enempää. Sairasta... :oops:

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00