karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-18 21:13:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 351 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-06-16 19:42:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aivan loistavia suorituksia ihmisillä taas tapahtunu!!! Ei voi muuta kun =D> =D> =D>
Itellähän on tilanne nyt sellainen, että hurja ei ole tämä painonpudotustahti ollut, hiukan vajaa kilo per viikko taitaa olla tahti. Nyt sitten eilen oli punnituspäivä ja vaaka näytti lukemaa 88,1kg. Lukema on alimmillaan varmaan neljään tai jopa kuuteen vuoteen, toisessa raskaudessa tais lähtöpainokin olla enemmän. Mutta oon siis tosi tyytyväinen. :D Ja toisaalta tää lukema tarkoittaa nyt sitä, että BMI on nyt humpsahtanu alle 30.
Mutta ketjusta en ajatellu kuitenkaan sivuun siirtyä kokonaan, mahtavaa seurata teidän kaikkien muidenkin edistymistä, jos se vaan sopii. =)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-16 23:43:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kje2010 kirjoitti:
Tatuointiaikaa tässä varailen pikkuhiljaa, se oli se 10kg-palkinto.

Pitäisköhän kehitellä itelle jokin LCHF ja geokätkö yhdistelmä tatuointi, sellanen Don Rosan tyyliin tehty. Siitä vois saada ihan hyvän "logon kehitettyä. ;)
Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-16 23:49:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaimoke82 kirjoitti:
Ja toisaalta tää lukema tarkoittaa nyt sitä, että BMI on nyt humpsahtanu alle 30.
Mutta ketjusta en ajatellu kuitenkaan sivuun siirtyä kokonaan, mahtavaa seurata teidän kaikkien muidenkin edistymistä, jos se vaan sopii. =)

Mä ite käsittelen noi rajat niin (vonkale ja pallokalat) että ne on rajat joilla _pääsee_ joukkoon ja varsinkin pallokaloissa toi mun mielestä vielä korostuu. Ei ihminen joka on ollu reilusti ylipainoinen kadota sitä identiteettiään siinä kun paino putoaa, vaan se voi hyvinkin olla loppuelämän projekti että pysyy siinä saavutetussa painossaan. Ja ihmiset jotka on onnistunut (tai epäonnistunut) tuo vaan lisää tietoa yhteisöön ja voi olla avuksi muille. Kokemus kumminkin monesti on se parempi kuin teoria, ja sitä pitää jakaa eteenpäin.

ViestiLähetetty: 2011-06-17 15:55:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai täällä on tällainenkin ketju. En punnitse säännöllisesti viikoittain, mutta aina silloin tällöin tulee tilaisuus astahtaa vaa'alle aamuisin, joten voisinpa niitä lukuja raportoida. Viimeinen punnitus olikohan 16.6. 102,4 kg.

Älysin tässä sellaisen seikan, että olen jo melkein puolessa välissä tavoitettani, vaikka tuo tikkeri muuta näyttää. Nimittäin jos lasken joulun jälkeisestä ajasta, jolloin puntarilukema heilahteli 113 kg:n tietämillä eli olin painavampi kuin koskaan, painoindeksi siinä 39. Siitä on lähtenyt jo himpun yli 10 kg pois, ja koska tavoitteeni on kahdeksikolla alkava paino eikä mikään tarkka arvo sen kymmenluvun sisällä, eihän tässä ole kuin vähän yli kymmenen kiloa jäljellä. Tämä ajattelutapa tuntuu lisäävän uskoa onnistumiseen!

Jos nyt ensimmäinen välitavoite olisi päästä eroon tästä "vaikeasta lihavuudesta" (BMI > 35; en tosin koe oloani mitenkään erityisen vaikeaksi), eli kilomäärään 101,5. Sitten alle maagisen satasen, voi milloinkahan viimeksi olen siellä ollutkaan? Ysikymmenluvun sisällä ei oikein ole luontevia välitavoitteita, ehkä se seuraava olisi sitten vain rajan puhkaisu seuraavalle kymmenluvulle? Ja sitten, jos huvittaa, pois pallokalapainosta, jonka raja olisi kilomäärä 87. Mutta siis ei missään tapauksessa alle 80 kilon, haluan olla ainakin lievästi ylipainoinen. Virallinen normaalipainon raja olisi minulle 72,5 kg, mutta se on aivan liian vähän. (Olen siis jotain 170 senttiä pitkä, tarkkaa mittaa en tiedä, painoindeksin nimittäjässä mulla 2,9 koska se on helppo laskea.) -Minulla ainakin menee juuri noin että vonkaleidentiteetti pysyy lopun ikää, oli paino mitä tahansa.

Tätä ketjua kun luin niin tunsin itseni ihan omituiseksi, suorastaan sintiksi, melkein kun en kuuluisi joukkoon? On niin paljon isompia ihmisiä mukana. En tiedä, sopiiko näin sanoa.

Maharöllykkä on tässä katoavien kilojen myötä jo saanut uutta ilmettä: se e ei enää ole yhtenäinen jötikkä, vaan siihen on keskelle muodostunut ikään kuin leveä w-kirjain, napa on tuolla ylhäällä keskellä. Vähän kuin olisi kakkostissit ykkösten alapuolella :mrgreen: . En nyt tiedä, onko se kaunista, mutta onhan se ainakin uudenlaista. Housuihin piti aamulla kiireessä etsiä vyö kun eivät muuten olisi pysyneet ylhäällä (jossakin on kyllä henkselitkin).

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2011-06-17 19:47:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Micci_67 kirjoitti:
Vaimoke82 kirjoitti:
Ja toisaalta tää lukema tarkoittaa nyt sitä, että BMI on nyt humpsahtanu alle 30.

Mä ite käsittelen noi rajat niin (vonkale ja pallokalat) että ne on rajat joilla _pääsee_ joukkoon ja varsinkin pallokaloissa toi mun mielestä vielä korostuu. Ei ihminen joka on ollu reilusti ylipainoinen kadota sitä identiteettiään siinä kun paino putoaa, vaan se voi hyvinkin olla loppuelämän projekti että pysyy siinä saavutetussa painossaan. Ja ihmiset jotka on onnistunut (tai epäonnistunut) tuo vaan lisää tietoa yhteisöön ja voi olla avuksi muille. Kokemus kumminkin monesti on se parempi kuin teoria, ja sitä pitää jakaa eteenpäin.

Kyllä sen ymmärrän ettei identiteetti mihinkään katoa painon pudotessa, ei se miullakaan oo kadonnut tai mihinkään muuttunu. Itelläkin tiedän, että tämä on loppuelämän alku, tasapainoteltava on ittensä kanssa että pysyy sitten joskus siinä saavuttamassaan tavoitteessa ja että voi hyvin. Mielelläni kerron jatkossa omia kokemuksia ja oon iloinen, jos niistä on iloa ja motivaatiota muille, koska ite oon saanu paljon motivaatiota täältä. =)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-18 14:05:00 
Poissa
sintti
sintti

1,5 kg tullut plussaa, mutta en ota paineita kun on kesälomakin menossa. Juhannuksen jälkeen vois vetää taas sellasen 20g hiilariviikon.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-18 16:08:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jhmt kirjoitti:
1,5 kg tullut plussaa, mutta en ota paineita kun on kesälomakin menossa. Juhannuksen jälkeen vois vetää taas sellasen 20g hiilariviikon.

Tuossapa sitä on ideaa... tosin saattaa käydä niin että jo juhannusviikosta tulee sellainen, vieläkun ei tiedä mitä Jussina tekee.

ViestiLähetetty: 2011-06-19 11:35:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tickeri perhana teki tepposet :P En siis tarkkaan tiedä pituuttani, tickeriin olen pistänyt 170 (se on joskus ollut sentin - pari yli, mutta lienen jos painumassa kasaan), eli painoindeksin nimittäjä 2,89. Omissa laskuissani kuitenkin pyöristän 2,9, eli kolme milliä pidempi olisin. Ja sepä se tilanteen tänä aamuna ratkaisi: Vaa'an mukaan olisin ties kuinka monen vuoden jälkeen taas vain merkittävästi ylipainoinen (painoindeksi 30 - 35), mutta kun tickeriä päivitin, olikin lukema edelleen 35,1 :twisted:

No, ei se niin vakavaa. Nyt aamiaisen jälkeen olen varmasti taas päälle BMI 35, ja paino nyt muutenkin huojahtelee jotain puolitoista kiloa edestaas. Odottelen kuitenkin, että vielä kesäkuun aikana ns. vaikea ylipaino olisi vakaasti voitettu kanta.

Jos perjantaina on töissä pizzaa tarjolla ja se ei ole Kotipizzan, aion syödä.

ViestiLähetetty: 2011-06-21 13:17:36 
Poissa
sintti
sintti

Mulla on jotenkin mennyt ruokahalu-kumma juttu!Eilenkin söin vaan 2 tuhtia ateriaa. Noh, juhannuksen jälkeen on viikon reissu jossa syömiset menee varmasti miten sattuu että ehkä ei kannata iloita liian aikaisin. Suklaata toki menee joka päivä. Paino on laskenut nyt 11kg, olen jo sen verran maagisen satasen alapuolella että alan uskoa todella laihtuneeni!

Lämpimiä kesäsäitä odotellessa..
KJE

Karppaus aloitettu 18.4.2011

ViestiLähetetty: 2011-07-04 15:35:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päivitystä kiloihin, tänään pääsin eka kertaa pitkästä aikaa eroon vaikeasta ylipainosta :D Eli painoindeksi oli aamulla tickerinkin mukaan alle 35.

Sitä vain vielä vaikeasti ylipainoisena ihmettelin, että mikä siinä muka niin vaikeaa.
Terveyskirjaston mukaan "vaikea lihavuus heikentää toimintakykyä monissa päivittäisissä askareissa". Mitähän ne monet päivittäiset askareet minullakin ovat mahtaneet olla? Olen aina kyennyt solmimaan kengännauhani, peseytymään joka puolelta, nousemaan sohvalta, sängystä, rappusia, poimimaan lattialle pudonneet esineet ja kurkottamaan ylähyllylle. Pystyn kävelemään kymmenen kilometriä tuosta noin ja huhkimaan muuttotalkoissa ilman lepotaukoa pidempään kuin muu porukka. Retkillä ja matkoilla minun ei tarvitse pysähtyä yhtenään syömään, en roudaa mittavia eväspakaaseja mukanani tai varmista että jossain lähellä on auki oleva ruokakauppa. Hampaani eivät ole karkin ja limun piloille liottamat. Ja jos kuvitellaan että painoindeksin mukaan vaikeasti ylipainoisena olisin joku tuskissani ähisevä vaikeasti eteenpäin lyllertävä hikinen ihralöllerö, erehdytään - varsinkaan tuo hikoilu ei minuun päde, esim. nautin helteestä! Verhokseni olen löytänyt ihan hauskoja vaatteita, ei ole tarvinnut tyytyä telttoihin tai pinkeisiin makkarankuoriin.

No joo. Tänään tuli pakit työnhaussa, ja aina se mietityttää, ottavatko mieluummin jonkun hoikemman (ja nuoremman). Ja kun rouvaa (miel. pyöreää) vielä itselleni mielin niin kyllähän tuo mahakumpare siinä pyrkimyksessä itsevarmuutta osaltaan syö. Mutta siis: Nämä ylipainon haitat liittyvät siihen, mitä oletan muiden ajattelevan. Jos muiden ajatuksissa muhkea olisi pop, eipä tässä kai laihtua tarvitsisi? Kai se vain on niin, etten kaikesta huolimatta osaa muokata omia ajatuksiani kelpuuttamaan itseni tasan tällaisena?

Jos nyt pitäisin kilot nykylukemissa ja hiilarit kohtuudessa (alle 100g/vrk), mahtaisiko minua edes uhata suvussani niin yleinen diabetes (on sekä kakkosta että vasta aikuisiällä puhjennutta ykköstä)? Entä auttaisiko lisälaihtuminen närästykseen, johon nyt syön lääkkeitä?

Okei on tässä yksi hassu turhamainen ongelma, eli epäsuhtaisuuteni: Minusta näyttää hassulta, kun pienen laihan pääni alapuolella on iso ruho. Laihempanakin olen epäsuhtainen, mutta en niin silmäänpistävästi. Ja arvatkaa vain, mistä läski on nyt lähtenyt ensimmäisenä? Oikein, poskista viimeisetkin rippeet. Ovat painuneet lommolle jo nyt.

ViestiLähetetty: 2011-07-05 10:45:05 
Poissa
sintti
sintti

Hei saako liittyä mukaan?
Minä olen 23-v 2 lapsen äiti ja vauvakiloja (joo ja vähän muitakin ;) ) tässä yritän karistella ja saada elämäntavat ruotuun.
Painoa mulla hurjat 105,8 ja pituutta 175cm. Kuukauden ikäinen vauva jota täysimetän, jospa se vähän auttaisi tässä painonhallinnassakin :)

ViestiLähetetty: 2011-07-05 14:53:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tottakai ja ervetuloa mukaan Maatiaiskissa! Oikean tien olet valinnut :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-05 16:45:51 
Poissa
sintti
sintti

painoa tippunut sen 25kg nytten! Käsittämätöntä tämä touhu mutta ei se haittaa! en muista milloin tarkkaan aloitin mutta ei se haittaa. 3-5kk siitä on kuitenkin lähempänä viittä kuukautta. :P

ViestiLähetetty: 2011-07-05 18:36:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivottelen tervetulleiks kaikki uudet vonkaleet :smt039

ViestiLähetetty: 2011-07-06 14:29:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Matka alkoi eilen lukemista 108,3 kg ja BMI on/oli 37,4 eli rapsakassa kunnossa ollaan :lol:
Tavoite olisi 26-28 kg:n päässä ja aika olisi sellaiset vuosi-puolitoista.
Karppaamista olen harrastanut pienissä määrin jo pari vuotta, mutta eilen päätin ruveta kunnolla. Aikaisemmin on vaan aina lipsunut enemmän ja vähemmän.

"Kuolema on Elämän paras keksintö." -Steve Jobs

ViestiLähetetty: 2011-07-06 17:14:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No joo, nyt alkais näyttää siltä että tuloksiakin alkaisi tulla, eli jonkinlaista motivaation poikasta näkyvistä. Laskeskelen tossa perjantaina että mitä on tapahtunut.

ViestiLähetetty: 2011-07-07 20:56:55 
Poissa
sintti
sintti

Moooiii!!!

Tännää aloitin ja toivon vaan kykeneväni pysymään. Hiilari vieroitusoireet jo alkaneet... :)

ViestiLähetetty: 2011-07-08 00:18:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä kans yks uusi aloittelija, vähän omalla tyylilläni olen päättänyt hommaan lähteä, mutta tähän mennessä se on tuottanut ihan ok tuloksen. Nyt vaan eteenpäin ja toivottavasti jotain tulostakin sitten syntyy. :)

ViestiLähetetty: 2011-07-08 10:24:59 
Poissa
sintti
sintti

Mun ei ole tehnyt yhtään mieli leipää, hedelmiä, karkkia tms mitä ennen meni tosi paljon! :D Olen kyllä syönyt aika paljon eli laihtumaan en välttämättä pääse, mutta ainakin se tärkein apu on ollut eli hiilarihimot alkavat väistyä. Eilen koin tarvitsevani herkkupäivää ja herkuttelin entisen pizzan, karkin ja sipsien sijasta tummalla suklaalla, salaatilla, leipäjuustolla ja pikku palalla brietä. Olen niin ylpeä ja iloinen! Olo on mitä mainioin ja en edes kaipaa entisiä pöperöitä.

Olettekos te muut laskeskelleet kaloreita? Minä en oikeastaan ole, mutta noin karkeasti arvioiden pyörivät 2000-2500kcal. Täysimetän että sekin vie tietysti vähän energiaa mutta olen syönyt sen verran mitä on ollut nälkä.

ViestiLähetetty: 2011-07-08 11:19:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Lasken kaloreita noin osapuilleen, ei tästä muuten mulla mitään tule (minulla siis tavoitteena nimenomaan laihtua ja sitten pitää sopiva paino). Karppiruoka on niin hyvää että tulee muuten mätettyä liikaa. Vihanneksia en kyllä viitsi enää punnita, ja ulkona syödessä pitää tietysti tyytyä arvioimaan jonkin pihviköntsän paino ja siitä makrot ja edelleen kalorit.

Sadan kilon raja olisi niin ärsyttävän lähellä, että melkein tekisi mieli hoitaa homma muutaman päivän paastolla, mutta en minä nyt mansikka-aikaan pysty. Tai halua. On se vain niin parasta hiilaria!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 351 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00