Ai täällä on tällainenkin ketju. En punnitse säännöllisesti viikoittain, mutta aina silloin tällöin tulee tilaisuus astahtaa vaa'alle aamuisin, joten voisinpa niitä lukuja raportoida. Viimeinen punnitus olikohan 16.6. 102,4 kg.
Älysin tässä sellaisen seikan, että olen jo melkein puolessa välissä tavoitettani, vaikka tuo tikkeri muuta näyttää. Nimittäin jos lasken joulun jälkeisestä ajasta, jolloin puntarilukema heilahteli 113 kg:n tietämillä eli olin painavampi kuin koskaan, painoindeksi siinä 39. Siitä on lähtenyt jo himpun yli 10 kg pois, ja koska tavoitteeni on kahdeksikolla alkava paino eikä mikään tarkka arvo sen kymmenluvun sisällä, eihän tässä ole kuin vähän yli kymmenen kiloa jäljellä. Tämä ajattelutapa tuntuu lisäävän uskoa onnistumiseen!
Jos nyt ensimmäinen välitavoite olisi päästä eroon tästä "vaikeasta lihavuudesta" (BMI > 35; en tosin koe oloani mitenkään erityisen vaikeaksi), eli kilomäärään 101,5. Sitten alle maagisen satasen, voi milloinkahan viimeksi olen siellä ollutkaan? Ysikymmenluvun sisällä ei oikein ole luontevia välitavoitteita, ehkä se seuraava olisi sitten vain rajan puhkaisu seuraavalle kymmenluvulle? Ja sitten, jos huvittaa, pois pallokalapainosta, jonka raja olisi kilomäärä 87. Mutta siis ei missään tapauksessa alle 80 kilon, haluan olla ainakin lievästi ylipainoinen. Virallinen normaalipainon raja olisi minulle 72,5 kg, mutta se on aivan liian vähän. (Olen siis jotain 170 senttiä pitkä, tarkkaa mittaa en tiedä, painoindeksin nimittäjässä mulla 2,9 koska se on helppo laskea.) -Minulla ainakin menee juuri noin että vonkaleidentiteetti pysyy lopun ikää, oli paino mitä tahansa.
Tätä ketjua kun luin niin tunsin itseni ihan omituiseksi, suorastaan sintiksi, melkein kun en kuuluisi joukkoon? On niin paljon isompia ihmisiä mukana. En tiedä, sopiiko näin sanoa.
Maharöllykkä on tässä katoavien kilojen myötä jo saanut uutta ilmettä: se e ei enää ole yhtenäinen jötikkä, vaan siihen on keskelle muodostunut ikään kuin leveä w-kirjain, napa on tuolla ylhäällä keskellä. Vähän kuin olisi kakkostissit ykkösten alapuolella

. En nyt tiedä, onko se kaunista, mutta onhan se ainakin uudenlaista. Housuihin piti aamulla kiireessä etsiä vyö kun eivät muuten olisi pysyneet ylhäällä (jossakin on kyllä henkselitkin).

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011