karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-15 04:46:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Susanna vonkailee
ViestiLähetetty: 2011-11-17 12:41:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noniin, nyt on vähän mittailtu. Täytyy hommata uusi mitta, nimittäin toi mun metrin mitta ei riittänyt rinnan, vyötärön eikä lantion mittaamiseen, jäi puuttumaan 15-20cm ainakin. Että silleen.

Otin sitten mitä pystyin:

reisi: 74cm
sääri: 49cm
ranne: 18cm
hauis: 42cm
kaula: 45cm

Aika surulliset lukemat. Jalka piti nostaa tuolille, että sain säären mitattua...nilkkaakin yritin, mutta en yltänyt kunnolla :roll: :oops:

Puntarilla en oo tänään käynyt, enkä käy.

ViestiLähetetty: 2011-11-18 00:36:19 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Mulla reisi 77 cm eli voit olla tyytyväinen omaas mittatulokseen :D
Positiivisia ajatuksia sinulle :D

ViestiLähetetty: 2011-11-19 15:40:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen oli kyllä jotenkin omituisen huono päivä, oli pahoinvointia, olin tosi väsynyt...eihän se tietenkään välttämättä johdu karppauksesta, onhan tässä sata muutakin asiaa mikä voi vaikuttaa. Mut tiukkana oon pysynyt. Eilen vedin iltapalaksi sen perinteisen karppiruuan, mitä luullaan että me syödään koko ajan: paistettua kananmunaa ja pekonia. Enpä voi sanoa, että se olisi lempiruokaani....mutta maistuu silloin tällöin. Koira oli ihan hulluna, se on pentu ja haisteli paistettua pekonia ensimmäistä kertaa! Annoin sillekin sitten nappuloiden päälle pekonia ja rasvaa, se söi ne nappulatkin hirveällä innolla :lol:

Naposteluhimo on ollut ihan hirveä. Olen yrittänyt hillitä sitä xylitol purkalla, juomalla vissyä... Herääkin kysymys, mitä te immeiset napostelette? Kun pähkinöitäkään ei saisi pussitolkulla vetää.

Kermakahvi maistuu hemmetin hyvältä, yksi parhaista asioista mun aamuissa :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-19 18:07:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No napostelu on huono tapa, siitä ois hyvä päästä eroon. Mutta kyllä nyt joskus vaikka leffaa katsoessa... Vihannestikkuja dippikastikkeella, juustoja, viiniä, metukkaa.

ViestiLähetetty: 2011-11-20 16:03:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Totta, napostelusta pitäis päästä eroon. Tykkään syödä telkkaria katsoessa...paha tapa sekin.

Nyt paistoin voissa ja öljyssä marinoimattomia kanasuikaleita, parsakaalia, nokare Polar-sulatejuustoa ja loraus kuohukermaa...mausteita, suolaa, ai että on hyvää!

Kävin puntarillakin kun olin niin utelias...laskusuunnassa ollaan edellen!

ViestiLähetetty: 2011-11-21 14:31:52 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Hienoa !!!!

ViestiLähetetty: 2011-11-21 20:03:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitokset :-)
Just söin kana-parsakaalisössön jämät ja parit nakit juuston kera. Lounaaksi söin mozzarellasalaattia. Tyhjensin pakastimen tänään, voi taivas sitä ällöttävien kananugettien ynnä muiden läjää...koiralle tulee herkkupäivät. Tyttökään ei koskekaan nugetteihin, mikä on tietenkin ihan positiivinen asia. Muutenkin neidillä on aika jännä maku ruuan suhteen: kaikkein parasta on paistetut muikut ja taimen! Niitä se vetelis vaikka päivittäin, mutta perunamuusin jättää usein syömättä. Melkein päivittäin se pyytää multa myös "sormiruokaa", eli pilkottuja herkkuja lautasella: juustoa, kinkkua, tuorekurkkua, omenaa, viinirypäleitä, jne. Eikä muuten syö mitään kevytjuustoja, vaan pitää olla kunnon tavaraa. Päiväkodissa aina siunailevat sen huonoa syömistä, mutta kasvukäyrä on ihan normaali, 7cm oli vuodessa tullut pituutta lisää...

No joo, menee vähän asian vierestä. Kaupasta oli muuten edelleen voi loppu, on ollut jo useamman viikon, ja useammassa eri kaupassa. Semmoisia pienen pieniä luomuvoi-paketteja vaan saatavilla. Leipäjuustoakaan ei ollut, ja kananmuna hylly oli puoli tyhjä. Kaik on mänt. Karppileipää oli kyllä, mutten ostanut vieläkään.

Ajattelin, että otan uudet mitat ja käyn puntarilla sitten torstaina...siihen asti odotellaan kärsivällisesti :)

ViestiLähetetty: 2011-11-22 10:30:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En mä pystynyt hillitsemään itseäni, kävin puntarilla tänä aamuna! Ja hyvä että kävin, nyt nimittäin hymyilyttää ja leveästi :D Paino oli 131,1kg!!! Eli viikossa taas kilo :-)
Nyt hyvällä omalla tunnolla kermakahvia naamariin tuhdin aamiaisen jälkeen!

ViestiLähetetty: 2011-11-22 14:35:12 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Wau =D>

ViestiLähetetty: 2011-11-22 15:32:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Siis hetkinen...nyt tuli vissiin laskuvirhe meikäläiselle... Oon aloittanut torstaina 10.11. ja nyt on siis 4kg lähtenyt. Ei siis kilo viikossa, vaan kaksi kiloa viikossa :shock:

ViestiLähetetty: 2011-11-23 08:54:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wau, onnittelut ja hirmusti tsemiä :smt006

ViestiLähetetty: 2011-11-23 10:42:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hurja tulos! :D

ViestiLähetetty: 2011-11-23 11:11:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

loistava pudotus! kahdessa viikossa yli 7 % kokonaistavoittesta!! =D> tuolla vauhdilla oot puolivälissä urakkaa, ennenkuin huomaatkaan :D

Kyllä karppaus on kivaa!

ViestiLähetetty: 2011-11-23 13:11:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Wau, upea tulos! =D> :shock:

ViestiLähetetty: 2011-11-23 14:00:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos kaikille tsemppauksesta, sitä kyllä tarvitaan! Mä en varmaan saiskaan mitään aikaiseksi, ellen tekis siitä puolijulkista täällä...ryhmäpaine ja tsemppaus auttaa kummasti. Täältä saa niin paljon hyviä ideoitakin.

mimma82 - en tajunnutkaan että se on jo yli 7% kokonaistavoitteesta! Ei oo matematiikka mun vahvinta alaa :lol:

Kieltämättä tää vauhdikas aloitus hämmästyttää itseäkin, vaikka olenkin karpannut menestyksekkäästi aiemminkin. Pysyis vaan vauhti samana, ois mahtavaa olla paremmassa kunnossa ens kesänä. Kaikkein hauskinta tulee olemaan ihmisten naamat, kun ne näkee mut ekaa kertaa pitkään aikaan :lol: 8) Oon saanut aika paljon paskaa niskaani tässä männä vuosina sairastumisen jälkeen...olen mm. saannut kuulla olevani huono äiti, yms. Mut minkäs teet, kun sairastuu sekä fyysisesti, että henkisesti. En minä, tai kukaan muukaan, sitä tieten tahtoen itselleen valitse. Kuka nyt sairas haluaisi olla.

Ens viikolla multa leikataan toisesta kädestä hermopinne, en vielä tiedä kummasta...molemmissa on pahat pinteet. Voi olla että kirjoittelu ja raportointi on vähän hankalampaa jonkin aikaa. Ennen leikkausta pitää vielä käydä parissa verikokeessa, kattovat sokeriarvot ynnä muut. Kai ne ihmettelee, että miten mä voin painaa näin paljon...mut sitä se teettää kun tunkee hiilareita suuhunsa kaksin käsin seurauksista välittämättä.

Tänään olen syönyt juustoa ja leikkeleitä, turkkilaista jugua ja kebabsalaatin. Kermakahvia tietenkin iso mukillinen, se on niin hyvää. Illalla paistan varmaan pihvin ja syön sen parsakaalin kera. Simppeliä ja namia!

Tsemppiä kaikille!!

ViestiLähetetty: 2011-11-24 17:07:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En käynyt tänään puntarilla, menkat alkoi enkä halua masentaa itteeni niillä turvotuslukemilla. Täytyy odotella kärsivällisesti ainakin muutama päivä, että tää nestepöhö laskeutuu. Jos ottais uusia mittojakin sit ens viikolla ennen kuin tuo toinen käsi operoidaan.

ViestiLähetetty: 2011-11-25 11:09:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Voi kauhia, ku väsyttää...kuukautiset on kyllä yks ihmiskunnan vitsaus :evil:
Harmittaa, kun ei voi käydä vaa'alla, eikä ottaa mittauksia. Paras kannustin poissa useamman päivän, ottaa koville. Silti olen pysynyt ruodussa, herkkusienimunakas aamiaiseksi leikkeleiden ja juuston kera, kermakahvia kyytipojaksi.

ViestiLähetetty: 2011-11-25 15:10:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin on!!!

Mulla on oikeen hormoonimyrskyt tän karppauksen kanssa, kun menkat olivat poissa puoli vuotta ilmeisesti ylipainon takia. Naama kukkii kuin teinillä :( Nyt on toinen kerta vuotoa 2n viikon sisään ???
Eilinen meni mulla ketuilleen... Vetäsin sitten illalla hillomunkin :roll: (onneksi pieni, katsoin jälkeenpäin hh 31/kpl)
Nyt on vielä vkl juhlimista tiedossa... Ajattelin ottaa sen rennosti ja sitten taas palata ruotuun.
Tsemppi on nyt jotenkin taas kadoksissa, hitsiläinen... Viimeisen kuukauden pudotus kun on vaan 1,4 kg :( Kaippa se taas alkaa tippua, kun tuota eilistä lukuunottamatta oon kyl ollu karpisti. Onneksi suunta on kuitenkin alas, eikä ylöspäin. Ekaa kertaa laihdutushistoriassani oon aatellut, että mulla ei oikeesti oo kiire mihinkään. Aina ennen nälässä kituuttaessani oon odottanut hirveesti sitä painon putoamista ja vetänyt homman överiksi. Nyt oon aatellut, että lähtee kun lähtee kuhan lähtee. Nälissäni en suostu enää palelemaan!!

Sekavaa :shock: tajunnanvirtaa...

ViestiLähetetty: 2011-11-25 15:41:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jos suunta on alaspäin, niin sehän on hienoa! Välillä tulee suvantokausia, se on vaan hyväksyttävä tässä hommassa.

Mulla ei oo kuukautiset loppuneet missään vaiheessa, perkele. Saisivat loppua, olen kärsinyt niistä 11-vuotiaasta asti, joka kuukausi menee yksi viikko ihan pilalle. Kivut on aina olleet hirveät eikä ne muuttuneet lapsensaannin jälkeenkään. Raskauden jälkeen meni vain 1,5kk ja kuukautiset tuli takas. Vuodin silloin ensimmäiset puoli vuotta niin rankasti, että esimerkiksi suihkusta tullessa veri valui jalkoja pitkin noroina ja lattialle jäi verivana...sidettä ei ehtinyt laittaa, kun se oli jo "täynnä". Nykyäänkin vielä parina pahimpana vuotopäivänä tulee sellaisia "holahduksia", tuntee että verta valuu, menee vessaan ja yöside on läpimärkä. Joudun pitämään yösiteitä aina, kun on kuukautiset, myös päivällä, eikä ne aina edes riitä, milloin on vaatteet veressä, milloin sänky. Joskus istun vaan pöntöllä ja annan veren valua. Välillä tulee kamalia verisiä kokkareita, isoimmillaan pienen kananmunan kokoisia.

Ja lääkäreiden mielestä ei ole mitään ongelmaa, reilua vuotoa on välillä kaikilla... :roll:

Kaikki muutkin PMS- ja kuukautisvaivat löytyy ja on löytynyt AINA: turvotus on ihan käsittämätöntä, se alkaa jo 3-4 päivää ennen kuukautisia. Joskus muurautuu silmät umpeen. Kipuihin menee maksimiannoksella ibuprofeeni ja parasetamol, yksinään ei kumpikaan oikein riitä. Runsaan vuodon takia olen lähes aina aneeminen. Kuukautisten aikana väsymys on aivan erilaista...ei tätä pysty edes kuvailemaan, on vaan niin puhki ja uupunut. Luulen, että tämä johtuu anemiasta. Naama kukkii, joka paikka kukkii. Rasva oikein kiiltelee iholla, vaikka kuinka pesisi. Ja kuulemma ripulikin on kuukautisvaiva, en vaan ole aiemmin tajunnut.

Ja ne kivut. Voi jeesus. Joskus jos ei ehdi ottamaan lääkettä ajoissa ei voi muuta tehdä kuin heijata itseään edes takaisin kippurassa sängyllä ja odottaa, että lääkkeet alkaa potkia. Se vie hirveästi voimia ja sitten kun lääkkeet vihdoin vaikuttaa, nukahtaa voipuneena. Kerran on jopa lähtenyt jalat alta ja kaaduin lattialle, kun kipu iski selkään. Kipu aaltoilee selästä reisiin, alavatsa ja nivuset on kuin tulessa.

Mulla oli joskus muinoin hyvä kipulääke kuukautiskipuihin: Clotam. Mutta sen valmistus lopetettiin joskus 6-7 vuotta sitten ja siitä lähtien oon kärsinyt ilman reseptilääkettä. Saa kommentoida, jos tietää jotain helpotusta tähän!! Olen vuosien aikana niin monella gynellä käynyt ja apua pyytänyt, sitä saamatta. Hormonituotteet ei mulle sovi, ei kierukat, ei pillerit, ei mikään. Kaikkea on kokeiltu, verenpaine nousee ja paino myös, on jopa yrittänyt laskimotukosta kerran pillereiden takia (olin silloin normaalipainoinen, eikä ollut terveysongelmia).

Että tämmöinen hormoonihiiri täällä...tuli varmaan liian yksityiskohtaista settiä joidenkin makuun, mut skipatkaa, jos ette kestä verisiä yksityiskohtia. Tätä mun elämä kuitenkin on, vähintään 1 viikko jokaisesta kuukaudesta. Tähän sitten tietysti päälle kaikki muut terveysongelmat ja sairaudet, kivut ja säryt.

ViestiLähetetty: 2011-11-25 18:00:32 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

^ Clotam on taas markkinoilla. Äkkiä siis lekuriin. Mulla oli aikasemmin jotain kapseleita, mutta nyt noi on tommosia isoja tabletteja. Mulle on siis määrätty noita migreeniin, muutaman vuoden tossa kituuttelin miranaxeilla. Siis ihanko oikeesti lääkärit pitää sun kuukautisia normaaleina? Oot kertonu kaikki oireet? Mä oon aina kuvitellu, et mulla on (tai no, oli) runsaat kuukautiset, kun parin tunnin välein sai vaihtaa yösidettä. Nyt pystyy jo jonkun 6 tuntia olee yösiteellä \o/ Mulla on onneks vaan kipuja oikeastaan ekana päivänä. Oi, noi sun menkat kyl kuulostaa kamalilta. En ymmärrä miksei lekurit halua auttaa :smt009

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00