karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-09 04:00:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-25 09:37:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

cameron, meillä on BMIt palttiarallaa samoissa :)
Mun ruokapäikystä näet mitä mä olen syöny, pyrin karppaamaan Heikkilän periaatteen mukaisesti.
Vasta lyhyen aikaa oon karpannu, mut suunta tuntuis olevan oikea. Olethan laittanut jo hakemuksen pallokaloihin :)

20.4.2011 BMI 55,4
20.5.2011 BMI 54,9
20.6.2011 BMI 54,5
20.7.2011 BMI 54,5
22.8.2011 BMI 53,7
23.9.2011 SynttäriBMI 52,9

Massu täynnä on mukavampaa laihduttaa!

ViestiLähetetty: 2011-04-18 09:09:12 
Poissa
sintti
sintti

Pakko nyt tähän kirjoittaa että joo niinhän siinä kävi että katosin taas takasin entiseen toviksi, reiluksi kuukaudeksi. mutta täällä ollaan taas! tai ollaan oltu jo jonkun aikaa!
tällä kertaa taas opiksi ottaneena eli en laske tarkkaan mitään! Ainut minkä olen opiksi ottanut on se, että tosiaan annoskoko tämmöiseen hehtolautasiin tottuneella vaatii harjoittelua.. ja että nälkä lähtee sillä pienemmällä määrällä. Eli ei pakettia kanaa kerralla. Se oli se tärkein apu mitä halusin saada ja sen sain. Eli syödään hyvin mutta ei välttämättä sitä pellillistä pitsaa kerralla:) Sekin kun onnistuisi.
itselläni tärkeää on kyllä vesi, ilman että sitä juo riittävästi ei kyllä tapahdu mitään ja tulee varmaan syötyäkin enemmän.
Vaakaakaan en ole enää kurkkinut joka päivä, vaikka mieli tekisi. Olo on mitä loistavin ja paino putoaa<3

ja niin superkiitos siitä Riekon vinkkisivusta! iso apu!

ViestiLähetetty: 2011-04-18 10:43:37 
Poissa
sintti
sintti

Ai niin. Siitä veden määrästä.. Täältä joskus jokunen vuosi sitten karpatessa ja enemmänkin pudotellessa silloin löysin jostain ketjusta että vettä pitäisi juoda 2litraa + 2,5dl /11 liikakiloa ..en löytänyt tuota nyt mistään. Riekon vinkeissä taas runsan veden juonnin sanottiin olevan vaarallista. Täytyy sanoa että oon aina juonut paljon, tosin hiilarisyöppönä oli koukussa cokiksen zeroon joten vettä ei mennyt niin paljon. Karpatessa tuo koukutus helpottuu heti, eli korkeintaan pari desiä saattaa mennä tuota zeroa päivässä entisen parin pullon sijaan. eli painan nyt 157kg ja jos joisin vain tuon pari litraa ei tapahtuisi kyllä mitään. Juon siis 4-5litraa, ymmärrän että jollekin 50kg vähemmän painavalle se olisi paljon ja määrä toki vähenee suhteessa painonputoamiseen. Vai olenko väärässä ja juon liikaa, vaarallisen liikaa?

ViestiLähetetty: 2011-04-25 21:49:34 
Poissa
sintti
sintti

Oih, olipa ihana löytää tämä ketju! Kuvittelin olevani ainoa megavonkale, kun useimmat puhuvat maksimissaan 30 kilon pudotuksesta ja itse siinä sitten ajattelee, että no jooooooooo että olishan tuossa 70-80kg varaa mistä tiputella... :D Minulla BMI siis 50,2 ja viime viikolla painoa 144,6kg, pituutta 170cm. Okei, onhan tuossa 10 kiloa vähemmän kuin sinulla, gielo, mutta varmaan aika samanlaisia ajatuksia liikkuu silti. :)

Kuten esimerkiksi nuo ruokamääriin liittyvät ajatukset - onhan se selvä, että eroja on. Jos on tottunut syömään ongelmitta sen levyllisen pizzaa kerralla, niin ei vaan tule kylläiseksi samasta kuin puolikkaalla pellillä selvinneet. Itse ajattelin sen niin, että aluksi riittää, kun kerta-annosten koot lähtevät alaspäin. Vedellähän voi täyttää vatsaa, mutta sen niksin jo selvästikin olet ottanut käyttöön. ;) Kuulin kerran sellaisen maalaisjärkisen ilmaisun, että ihmisen kuuluisi syödä kerrallaan korkeintaan omien nyrkkiensä kokoinen annos - tämähän nyt ei todellakaan ole mikään lääketieteellinen fakta, mutta itselleni ollut oikein toimiva (hehe) nyrkkisääntö.

Tsemppaillaan toisiamme, kyllä se kaksinumeroinen vaakalukema on mahdollinen meillekin! :)

7/11 BMI 47,3 -> laihdutusprojekti vauvalomalle. :)

ViestiLähetetty: 2011-04-26 07:16:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä myös megavonkale :)
Mutta en kyllä täällä ruppee nii höpöttämmään ihtestäin, tulukee työ Pallokalloihin, siellä tsempataan toisiamme eikös :smt049

Mut joo.. kohta oon sen -20kg laihduttanut.. Yleensä ihmiset on siihen että "hurjan paljon!!", joo.. mutku vois laihuttaa vielä toiset 20 kg... ja kolmannetkin, ja vieläki oltas ylipainosia :lol:

Noooh.... :lol: En jaksa ressata!

-Lorelei-

ViestiLähetetty: 2011-04-26 08:07:50 
Poissa
voipallo
voipallo

gielo kirjoitti:
tällä kertaa taas opiksi ottaneena eli en laske tarkkaan mitään! Ainut minkä olen opiksi ottanut on se, että tosiaan annoskoko tämmöiseen hehtolautasiin tottuneella vaatii harjoittelua.. ja että nälkä lähtee sillä pienemmällä määrällä.

Liiallinen laskeminen ei tosiaankaan ole järkevää.

Annoskoista sanoisin sen, että aika moni karppauksella onnistunut ja pitkään ollut syö isoja annoksia pari kertaa päivässä, jotkut vain kerran päivässä.
Tukeva illallinen pitää nälän pois lounasaikaan asti, itse syön todella harvoin aamiaisen.
En tarkoita tietenkään pellillistä pitsaa, tai muutakaan ahmimista. - Pienet annokset lyhyin välein - opettaa turhaan napsimiseen, entä sitten (dieetti pettää) kun ne annokset ovatkin suklaapatukoita tai munkkeja.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-04-26 09:04:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Täällä Ruotsin puolella uutisoitu useammasta xtravaganzan käyttäjästä jotka joutuneet vesimyrkytyksen vuoksi sairaalaan, eli kyseisen firman ohje juoda 3-5 litraa vettä päivässä on lääkärien mukaan vaarallinen. Vesimyrkytyshän voi johtaa kuolemaan mutta myös aiheuttaa pysyviä vaurioita aivoissa.

ViestiLähetetty: 2011-04-26 14:03:23 
Poissa
sintti
sintti

Lorelei - Hakemus Pallokaloihin lähetetty, toivottavasti joukkoon vielä sopii! ;)

mlv - On tuosta Xtravaganzasta täälläkin uutisoitu, mutta henkilökohtaisesti en oikein tiedä mitä ajatella. Minusta on hölmöä yrittää yksiselitteisesti leimata, että 3-5 litraa vettä päivässä olisi vaarallista, kun kokonaisuudestahan se kuitenkin riippuu. Itse pyrin juomaan vähintään kaksi litraa, käytännössä 2-3 litraa. Useimpina päivinä tuo lähentelee kolmea, kun jumpatessa vaan tulee hurja jano ja yksikään lääkäri tuskin saa minua vakuutettua, etteikö silloin olisi syytä juoda niin paljon, että jano lähtee. Kohtuus kaikessa, molempiin suuntiin! :)

Pakko tuosta Xtravaganzasta vielä kommentoida sen verran, että tuttava pudotti sillä loppuvuonna kuudessa viikossa 12-13 kiloa, joita on sitten ylläpitänyt karppaamalla (karppasi kyllä ennestään, mutta ei ilmeisesti ollut pudotustahtiin tyytyväinen). Silti noista on varmaan puolet tullut takaisin jo nyt... ei ole oikotietä onneen, hänen jojolaihdutuksiaan seuranneena. :D

7/11 BMI 47,3 -> laihdutusprojekti vauvalomalle. :)

ViestiLähetetty: 2011-05-01 13:37:32 
Poissa
sintti
sintti

heips kaikille. :D . Mä olen karpannu nyt kuukauden ja kolme kiloo on menny ja sitten tulee se mutta :lol: . Mun alotus on ollu tosi vaikeeta. Paino kyllä putos tasasesti, mut muuten oli tosi kamalaa. Olin jo valmiiks kärsiny kauheasta väsymyksestä ( masennus) kolmisen vuotta. Nukuin yöt ja päivät. Kun alotin karppauksen (hh20g ), väsymys lisäänty aivan käsittämättömäks :shock: . Melkein kuukauden sitä kesti. Asun vielä kolmannessa kerroksessa, ei hissiä :shock: ,meinasin kuolla noissa rapuissa. Levätä piti monta kertaa, ennenku olin ylhäällä :oops: . Mutta nyt jokunen päivä on jo ollu ihan toisenlaista =D> . Virtaa alkaa löytymään =D> =D> . Kannattaa olla kärsivällinen, kyllä se siitä lähtee, kun ei anna periksi. Jokaisen kroppa on erilainen ja tarttee vähän eli juttuja päästäkseen vauhtiin. Kokeilemalla oppii, mikä toimii itellä. Siksi on hyvä, et täällä on erilaisia karppaajia, niin saa hyviä vinkkejä :lol: :lol: . Karppaillaan

ViestiLähetetty: 2011-05-31 20:20:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitenkäs on nyt sujunut?

ViestiLähetetty: 2011-06-01 18:46:23 
Poissa
sintti
sintti

Karppailua takana nyt kaks kuukautta. painoo pudonnu 6kg. Välillä väsy iskee sadepäivinä, mutta selvästi on virtaa enemmän kuin ennen. :lol: Tosi ihanaa, kun ei koko ajan tee mieli oikasta sohvalle. Tää homma sopii mulle. :smt026
Vaa´alla käyn joka aamu, mutta painon merkkaan vaan kerran viikossa. On mukava seurailla painon vaihteluita päivästä toiseen. On se jännä juttu, että syömällä hyvin, laihtuu :smt041 Tsemppiä vaan kaikille =D> Tää on mukava yhteisö =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00