karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-16 19:31:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 960 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-07-09 07:06:25 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

"Lissu"; kaikkein helpointa ruuan laittoa on karppiruoka.

Nopeeta ja herkullista, kun saa käyttää voita, kermaa, juustoja...

Mä en ole kokkikolmonen, mut jotenkin onnistun jotain hyvääkin tekemään.

Mun paras rasvanlisääjä on juuressoppa, jossa on sopivasti hiiriä ja mitättömän vähän prodea.
Mutta paljon rasvaa...

Makrot per annos
HH 13,1 g
P 5,6 g
R 88,0 g
KCAL 861

ViestiLähetetty: 2010-07-11 16:53:15 
Poissa
sintti
sintti

Täällä yksi iso vonkale liittyy joukkoon. Pitkään olen jo harkinnut tänne liittymistä ja nyt päätin ottaa härkää sarvista. Komiat mittani tällä hetkellä 163cm ja 107kg :oops: . Tarkotus ja eka tavoite olis päästä tuonne alle sadan kilon ja siitä eteenpäin tiputtaa painoa maltilla alaspäin.

ViestiLähetetty: 2010-07-11 17:27:14 
Poissa
sintti
sintti

Paksu-Perhonen:
Painoindeksi on tällä hetkellä 35.1. Vaikea lihavuus... Mielenkiintoista kun en tunne olevani vaikeasti lihava, vaan vähän ylipainoinen. Olen aika sinut itseni kanssa, voin mennä uimarannalle bikineissä, jos jotain häiritsee minun kilot katsokoon toiseen suuntaan. "Osaan uida, olen siis rantakunnossa!" Kannustin tähän painonpudotukseen on siis lähinnä terveydellinen, ei siis esteettinen, alkava selkärankareuma vihoittelee ja ruoto pitää saada parempaan kuntoon.

Ihana :smt049 :smt049 :)

Kai mäkin voin tänne sitten ilmottautua kun oli tuota painoa ehtinyt kertymään jo 109kiloa :oops: Ja pituutta löytyy sellaiset 171cm..Melkein siis missin mitoissa =D>

Eli oon 22vuotias porilainen tyttönen joka etsii helpotusta elämäänsä. Juuri tuo Paksun-Perhosen teksti oli aika osuva myös omalle kohdalle, eli en myöskään tunne olevani vaikeasti lihava, vaan hieman ylipainoinen.. :/

Toivottavasti tää prosessi tästä lähtis hyvin sujumaan, nyt ekana viikkona paino on tippunut sinne 106,7kiloon :)

Ps. Jos muita porilaisia sattuu linjoille, olis kiva vaihdella kuulumisia vaikka ihan kasvotustekin :)

ViestiLähetetty: 2010-07-16 19:00:14 
Poissa
sintti
sintti

Heips, liityin juuri tänne ja olen aivan umpitumpelo sekä foorumin että karppauksen kanssa. Kestäkää siis pliis... :oops:

Mulla on pituutta 160 cm ja painoa 108 kg. Lukema on vissi, sillä uskaltauduin vaa'alle juuri äsken ensimmäistä kertaa vuoteen. Luulin tosin että sitä olisi enemmänkin, mutta onhan tuossakin toki tarpeeksi. Olen reilusti kolmenkympin paremmalla puolen. Vonkaleeksi olen kasvanut pikkuhiljaa lapsesta asti, silloin olin täysin normaalipainoinen mutta hieman pyöreä ja ystävällismieliset sukulaiset ja koulukaverit varmistivat sen, että olin jälkimmäisestä asiasta myös hyvin tietoinen. Omasta mielestäni olen siis ollut läski koko elämäni, näytti vaaka mitä tahansa (vähimmillään aikuisiällä 62 kg).

Olen klassinen jojoilija. Painoa on tippunut yhteensä yli kuusikymmentä kiloa. Nyt olen painavimmillani. Ylipaino tuntuu monina ongelmina, en todellakaan tunne itseäni terveeksi. Raskausaikana kärsin pahasta raskausdiabeteksestä, sydän oireilee "muljahtelulla", nilkat turpoaa. Lisäksi tulee tietysti vaatekoko 54, eli kauniita vaatteita on mahdoton löytää. Näillä helteillä kypsyi päätös yrittää elämäntapamuutosta vielä kerran.

Karppaan tässä vaiheessa hyvin epävirallisesti, tutustun asioihin pikkuhiljaa. Hiilihydraattien vähentämisestä sain jonkin verran apua raskausdiabetekseen - vaikka lääkärit ja hoitajat pitivät koko hommaa huuhaana ja epäterveellisenä. Tein kompromissin ja söin noin puolet raskaanaolevien minimimäärästä hiilareita per päivä. Insuliinia sai silti pistää reippaasti, mutta siihen vaikutti varmasti myös se, että läskieni takia olin niin kipeä, etten pystynyt lainkaan harrastamaan liikuntaa.

Eli kiitollisena otan vastaan kokeneempien avun ja neuvot. Oli aivan ihanaa löytää tämä foorumi ja erityisesti tämä Vonkaleet-osio.

BMI 42

ViestiLähetetty: 2010-07-17 13:47:38 
Poissa
sintti
sintti

Jälleen yksi iso vonkale liittyy joukkoon hilpeään sekä synkkään. Sain viimeinkin otettua itseäni niskasta kiinni ja päätettyä, että se on nyt tai ei koskaan. Mitat tällä hetkellä on 168cm ja 101kg. Tästä olisi tarkoitus päästä niin alas kuin vain inhimillisesti pystyy.

ViestiLähetetty: 2010-07-18 23:49:55 
Poissa
sintti
sintti

Hei

Joukossa minäkin. Olen kolmevitonen kahden lapsen äiti, pituutta 162 cm ja painoa 120 kg (jep, luitte oikein). Olen aina (paitsi lapsuudessa) ollut enemmän tai vähemmän lihava, mutta tällä hetkellä painan enemmän kuin koskaan eläissäni ja päätin, että nyt on vihdoin viimein oikeasti ja lopullisesti tapahduttava jotakin, ennen kuin olen jollain JIMillä "dokumentin" aiheena. Toivottavasti en taas kerran ole väärässä... #-o

ViestiLähetetty: 2010-07-19 06:52:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa joukkoon Juanita!
Minäkin olen lyhyt tyllerö, pituutta 157, ja painoa helmikuun alussa 117kg. Siitä sain kevään aikana pudotettua VT-ruokavaliolla kituuttamalla ja vähän väliä sortumalla 3,5 kuukaudessa vaivaiset 3,9kg. Karppauksen aloitin 24.5., josta on painoa pudonnut jo 7kg. Ei ole tarvinnut kituuttaa eikä kärsiä nälästä tai mielihaluista. Tämä ruokavalio tosiaan toimii minun kohdallani, enkä ikinä enää halua palata vanhaan hiilariaikaan.
Tsemppiä sinulle, kaikki on mahdollista!

ViestiLähetetty: 2010-07-19 11:03:22 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Vau. On se hurja tuo tahti, kun se joillakuilla toimii hyvin. :shock: Onnittelut!

ViestiLähetetty: 2010-07-19 12:11:43 
Poissa
sintti
sintti

Hei!

Joillakin on hurja tahti, toisilla ei... Olen aloittanut joskus pääsiäisen jälkeen ja nyt on tippunut 5 kiloa. Olen kyllä tyytyväinen tähänkin ja ehdottomasti meinaan jatkaa valitsemallani tiellä hamaan loppuun asti.

Tuossa justiin ruokatunnilla tuumasin että en ikinä ole varmaan syönyt näin paljon kasviksia, kun tällä ruokavaliolla...

ViestiLähetetty: 2010-07-20 12:05:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa kaikille, täällä yksi paluumuuttaja tahtoo mukaan kans!
Kerran jo onnistuin lähes tavoitepainoon saakka, mutta sitten aloin liikaa luottaa siihen , että se olisi pysyvää ja itsehillinnän voisi unohtaa :?
Pituutta 167cm ( luulin olevani 168 cm , kunnes 50v- lääkärintarkastuksessa mitattiin :wink: )
Painoa nyt 87 kg ( alimmillaan viimeksi karpatessani pari vuotta sitten 71 kg)
BMI laskurin mukaan 31,2 ](*,)
Aloitus tasan NYT ( tai oli jo hetki sitten lounaalla)
Viimeksi aloitin 13.7.2006 , löysin kierrekantisen ruokapäikkyni :D
Jokohan tästä olisi loppuelämäksi, joka siis alkoi tänään?
Tsemppiä meille kaikille!

Tarina kertoo,että kilpikonna voitti jäniksen juoksukilpailussa...

ViestiLähetetty: 2010-07-20 15:48:18 
Poissa
sintti
sintti

Täällä myös VONKALE!! Aloitusluku on kiva ja helposti muistettava 111. :oops:
Täällä yritän nyt opiskella ja imeä tietoa. Huisin vaikeaa saada aivot kääntymään, kun koko elämän on kartellut rasvoja ja laskenut kaloreita. Mutta yritys on kova!!!

ViestiLähetetty: 2010-07-20 19:51:48 
Poissa
sintti
sintti

Heippa vaan kaikille!

Ilmoittaudun joukkoon mukaan. Viime kesänä/syksyllä palstalle jo kirjauduin ja sain melkein viisi kiloa pudotettuakin :wink:
Vaan siihenpä se into sitten lopahti.. Ja nyt on painoa taas tullut melkein kymppi lisää vuodessa :shock:

Aloitin uusinnan 5.7.10 lähtöpainona järkyttävät 104 kiloa!!!!!!!!! Pituutta mulla on 176cm.

Tässä kahdessa viikossa on kolme kiloa pudonnut. Liityin kultakaloihin vuoden jäsenyydellä, en kyllä vielä oikein tajua mitä
lisäarvoa liittymisestäni on/oli #-o Noo, ehkäpä tuo kirkastuu jossain vaiheessa.

Nii, ja ikää on jo reippaasti yli neljänkympin.

Toivotan kaikille mahtavia tuloksia ja rentoa laihtumista :D

t.lettu

edit. mullahan on näköjään toi vanha tickeri tossa :roll: en kyllä muista mitään vanhaa pin-codea. osaiskohan joku fiksu neuvoa miten tuon sais tuhottua?

ViestiLähetetty: 2010-07-20 20:12:21 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

muurinpohjalettu kirjoitti:
edit. mullahan on näköjään toi vanha tickeri tossa :roll: en kyllä muista mitään vanhaa pin-codea. osaiskohan joku fiksu neuvoa miten tuon sais tuhottua?

Tervetuloa! Ja tuon vanhan tickerin voi varmaan vaihtaa uuteen; teet vain uuden ja käytät sitä?

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-07-20 20:33:31 
Poissa
sintti
sintti

snowgrouse kirjoitti:
Tervetuloa! Ja tuon vanhan tickerin voi varmaan vaihtaa uuteen; teet vain uuden ja käytät sitä?

Kiitokset tervetuliaistoivotuksista :D kiva kun joku huomioi!

Enhän mä tietenkään osannut/saanut sitä uutta tickeriä tuon vanhan päälle. Mä yritän poistaa tuon jotenkin..
Tai sitten pitää jättää kirjoittelut heti alkuunsa :shock:

Hyvä hommahan tuon tickerin näkymisessä oli se, etten ollutkaan lihonut ihan kymmentä kiloa viime kesästä... :lol:

ViestiLähetetty: 2010-07-20 20:37:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

muurinpohjalettu kirjoitti:
snowgrouse kirjoitti:

Kiitokset tervetuliaistoivotuksista :D kiva kun joku huomioi!

Enhän mä tietenkään osannut/saanut sitä uutta tickeriä tuon vanhan päälle. Mä yritän poistaa tuon jotenkin..
Tai sitten pitää jättää kirjoittelut heti alkuunsa :shock:

Hyvä hommahan tuon tickerin näkymisessä oli se, etten ollutkaan lihonut ihan kymmentä kiloa viime kesästä... :lol:

Klikkaa ylhäältä omat asetukset, aukeavan sivun vasemmasta laidasta "profiili" ja sen alta "allekirjoitus". Siihen sitten uuden tickerin urli.

ViestiLähetetty: 2010-07-20 21:01:04 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos, kiitos Ginnie :-D sain nyt sen vanhan pois ja ehkä haen uuden siihen.

Tuolla kultakaloissakin oli joku vastaava juttu, vaan ihan kiinalaiselta sekin tuntui :oops:

Pitäis vaan rauhassa perehtyä ja tutustua näihin kaikkiin apuvälineisiin :wink: Impulsiivisenä ihmisenä kuitenkin ärsyynnyn kun mun mielestä tämmösen palstan käyttö pitäis olla helppoa ja vaivatonta (siis minullekkin) :oops:

Noo, jospa tää tästä lähtis käyntiin :D

ViestiLähetetty: 2010-07-21 21:47:08 
Poissa
sintti
sintti

Moikka
Täälläkin karppaukseen tutustumassa oleva. Ylipainoa on kertynyt ja jotain täytyis tehdä hissukseen. Ei se painoa minua haittaa, rakastan kurvejani ;D mutta lääkäri heristää sormea. Enemmän olisinkin kiinnostunut terveellisestä syömisestä, kun ei noi vaaleat makaroonit, karkit yms. kuulu järjellä ajateltuna ihmisen ruokavalioon. Karppiruoassa vierastuttaa lihapainotteisuus, syön kasvispainotteisesti, mutta välillä kyllä lihaakin jos ei ole muuta tarjolla (vierailla, sukulaisilla tai työpaikan ruokalassa).

ViestiLähetetty: 2010-07-22 14:59:10 
Poissa
sintti
sintti

Terve!

Päätimpä nyt rekisteröityä ja tulla esittäytymään tänne osastolle. BMI 39,7. Apua! :oops: Pituutta siis 168cm ja painoa tällä hetkellä noin 112 kiloa. Nyt ollaan parin kilon päässä all time high painosta, josta on aikaa yli 10 vuotta. Lukiossa taisin ekalla painaa jotain 115kg, mutta siitä sain sitten laihdutettua reiluun 80 kiloon. Nyt tämän kymmenen vuotta paino on hitaasti, mutta varmasti noussut ja välillä toki laskenut noustakseen taas. Kai se käänne oli opiskelujen lopetus, jonka yhteydessä tuli autokin ostettua. Jotenkin masentavaa, että se suuri työ, jonka tein silloin lukiolaisena, on nyt sitten käytännössä valunut hukkaan.. Viime vuonna kävin lähellä tätä painoa myös, mutta Painonvartijoissa laihduin kahdeksan kiloa, jotka tosiaan tämän kevään aikana tuli heti korkojen kera takaisin.

Laihtua pitäisi ihan oman terveyden takia. Tällä hetkellä syön kahta verenpainelääkettä. Kaipa siitä suuri osa on painon syytä, vaikka muitakin syitä on etsitty kissojen ja koirien kanssa. Lisäksi viime vuoden puolella todettiin lievä munuaisten vajaatoiminta. Ja nyt kevään ajan maha on ollut ihan sekaisin, kaikki mahdollinen on tutkittu, joten apua voisi löytyä ruokavaliosta. Siinäpä niitä syitä laihtumiseen sekä ruokavalion miettimiseen.

Karpannut olen aikaisemminkin. Nyt en kuitenkaan ole täysin karpiksi uskaltautunut noiden munuaisten takia. Pitäisi kysyä lääkäriltä mitä mieltä hän ruokavaliosta on?

Nyt ajattelin aloittaa hyväkarppimaiseen tapaan ruokailut ennen kuin kyselen lääkäriltä tuota munuaisasiaa. Jospa sillä saisi painonpudotuksen startattua ja löytäisi ne ruoka-aineet sitä kautta, jotka tuon mahan saavat näin sekaisin.. Saattaa se olla kahvikin, jota myös yritän nyt vältellä (paitsi aamukahvista en vielä luovu!). Mutta useampi tuttu on saanut mahavaivoihin apua, kun on jättänyt vehnän, perunan jne pois ruokavaliosta.

ViestiLähetetty: 2010-07-23 23:17:36 
Poissa
sintti
sintti

Heipä hei juuri rekisteröidyin, koska kipeästi haluan olla laihempi. BMI on vissiin 36-37 välillä (185cm, 125kg).

Huonoin asia on, että olen vielä alaikäinen... ikää mittarissa semmosen 14vuotta. Ongelmat aina siinä, että äippä ja iskä vääntävät ruoan eikä puutu siihen paljonko tai kuinka usein syön. Ruokailu menee normaalin koulupäivän aikana näin:

Aamupala: Useinmiten ei mitään, ehkä vettä ennen kouluunmenoa.
Kouluruoka: Jos on ''hyvää'' ruokaa nii silloin tulee syötyä. Koulussa tulee yleensä myös naposteltua kaikennäköstä karkkia sun muita roskaruokaa.
Illallinen: 2filettä kanaa, 3-4kauhallist riisiä TAI 3-4 perunaa. Jonkinverran salaattia ja yleensä juomana toimii vesi.
Iltapala: Välillä tulee otettua 2-4leipää. Joskus en syö, joskus syön.

Liikuntaa ei jaksa ku ei oo ketään ketä sitä minun kanssa tekisi tai kannustaisi siinä. Joten päivät menee yleensä kavereiden kanssa pelatessa ja istuessa kotona. Toivon saavani joitain vinkkejä täältä ja muutakin, että jaksan ruveta ylipäätänsä laihduttamaan. Vanhemmat ovat yleensä töiden jälkeen väsyneitä, joten heitä ei urheilukaan maita ja roskaruokaa tulee syötyä about kerran 1-2viikossa kun he eivät jaksa tehdä ruokaa.

PS. Jos tavoitteen tässä sanoisin, se olisi ehkäpäs laihduttaa 100kiloon.

ViestiLähetetty: 2010-07-24 10:54:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vonkale täällä moi. Pituutta löytyy 165cm ja painoa 101.7 tänäaamuna mitattuna, BMI 37.1. Lähtöpaino keväällä oli 108kg josta olen siis onnistunut jo muutaman kilon puottamaan. Karppauksen olen aloittanut ihan vasta, lisäksi olen lisännyt liikuntaa pyöräilyn muodossa ja tarkoitus olisi syksyllä aloittaa säännöllinen uinti 1-2krt/vk.

Tavoitteena olisi nyt alkuun 80kg ja kun siihen päästään (silloinkin vielä ylipainoinen) niin kattellaan jatkoja. Useamman kerran olen yrittänyt laihduttaa, välillä laihtunut jopa 10kg, mutta kaikki aina tulee korkojen kanssa takaisin. Josko tästä karppauksesta saisi elämäntavan ja saisi painon pudotettua ja pysymään tavoitteessa :)

Painonseuranta

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 960 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00