| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=73&t=42916 |
Sivu 1/2 |
| Julkaisija: | Samm-akko [ 2009-10-04 10:38:52 ] |
| Viestin otsikko: | Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Kuten otsikko kuuluu. Mä olen ihan jumahtanut omiin sitä-samaa-sitä-samaa-ruokiini, kuten ruokapäikystä näkyy. Se mun tän hetkinen Perussetti on kutakuinkin: sipulia, valkosipulia, porkkanaa, kesäkurpitsaa (+jotain muuta mitä löytyy kaapista, ihanne tapauksessa myös jotain prodea, kuten kikherneitä tai fetaa), kermaa ja tomaattipyrettä. Mausteeksi suolaa, mustapippuria ja basilikaa. Pannulla paistellen sen verran että kerma tiivistyy mukavan paksuhkoksi. |
|
| Julkaisija: | Suomu [ 2009-10-04 12:01:07 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Mun pikaruoka on voissa paistettu hapankaali johon kipataan purkki smetanaa. Mustapippuria, suolaa ja valkosipulia sekaan ja ääntä kohti Toinen vakiosetti on feta-pinaattimunakas. Punajuurisosekeittoa smetanalla teen usein, syksyn kunniaksi sienimuhennosta (sieniä, voita kermaa). Munakasrullat ovat hyviä ja helppoja eväinä salaatin kanssa, täytteeksi teen erilaisia kasvis-sieni-kermakomboja. |
|
| Julkaisija: | Samm-akko [ 2009-10-04 14:14:20 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Mulla kaalipannu on kans aika vakio: kaalia, sipulia, valkosipulia, voita ja kermaa, haudutellaan pannulla ja ropsaus suolaa ja mustapippuria sekaan. |
|
| Julkaisija: | koeputkilapsi [ 2009-10-04 20:22:26 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
suolanen rahka: - maitorahkaa/jugurttia - majoneesia - metukkaa leikattuan pieniksi paloiksi - purjosipulia --> sopivassa suhteessa sekaisin ja syöden. |
|
| Julkaisija: | Samm-akko [ 2009-10-04 22:17:58 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
koeputkilapsi kirjoitti: suolanen rahka: - maitorahkaa/jugurttia - majoneesia - metukkaa leikattuan pieniksi paloiksi - purjosipulia --> sopivassa suhteessa sekaisin ja syöden. Muuten ihan kiva, mutta kun kyse on vegeruuista täällä vegeosiossa Mut joo, en olekaan tullut ajatelleeksi että juguun vois laittaa jotain suolaistakin! Pitää kehitellä jotain... vaikka freesata sipulia, valkosipulia, aurinkokuivattua tomaattia ja oliivia, mmm, vois toimia. |
|
| Julkaisija: | koeputkilapsi [ 2009-10-05 08:03:33 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Samm-akko kirjoitti: Mut joo, en olekaan tullut ajatelleeksi että juguun vois laittaa jotain suolaistakin! Pitää kehitellä jotain... vaikka freesata sipulia, valkosipulia, aurinkokuivattua tomaattia ja oliivia, mmm, vois toimia. hihihi |
|
| Julkaisija: | -R- [ 2010-03-25 17:58:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Ensimmäinen viesti täällä foorumilla, toivottavasti en mokaa Mulla on tommonen keitto-ohje, johon oon kovasti tykästyny, riittää ainaki kolmeen-neljään annokseen. Eli kattilaan viskataan pussillinen pakasteparsakaalia (tai tuoreita pilkottuna, jos löytyy), purkillinen herkkusieniä ja perään purkillinen kookosmaitoa, purkin voi vielä huuhtoa vedellä ja laittaa veden kattilaan. Kuumennetaan ja keitellään, sekaan curry-maustesekotusta väriä antamaan (tai kurkumaa), vähän soijakastiketta, ja myllystä suola-pippuri-korianteri-lime-sekotusta tai sit maun mukaan, mistä tykkää... Kun hässäkkä on melkeen valmis, sekaan vielä paloteltu tofu. Ite tykkään marinoidusta. Nälkä lähtee ja hyvvää on Aika nopee, valmistusaika on käytännössä sama ku parsakaalin kypsymisaika. |
|
| Julkaisija: | PandaKrisse [ 2010-05-10 13:19:26 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Samm-akko kirjoitti: Se mun tän hetkinen Perussetti on kutakuinkin: sipulia, valkosipulia, porkkanaa, kesäkurpitsaa (+jotain muuta mitä löytyy kaapista, ihanne tapauksessa myös jotain prodea, kuten kikherneitä tai fetaa), kermaa ja tomaattipyrettä. Mausteeksi suolaa, mustapippuria ja basilikaa. Pannulla paistellen sen verran että kerma tiivistyy mukavan paksuhkoksi. porkkanassa ja tomaatissa on aika paljon hiilareita, ite oon jättäny ne lähes kokonaan pois ruokavaliosta. itse oon tehnyt aika monesti "fajitaksia" niin, että oon käärinyt ihan vaan salaatin lehteen. Eli Parilalla: paprikaa paria väriä sipulia hot chilli -kastike tuoreena: kurkku salaatti ehkä jotain pähkinää jos tekee mieli ja sitten siihen lehteen vaan kääräseen kera kermaviilin ja juuston ja jonku tulisen kastikkeen ja ehkä juustokastikkeen nii ja voishan tohon väsätä soijarouheet, itse asun ulkomailla ja käytän monesti quorn -tuotteita lihan vastikkeena, niitä ei suomesta vaan taida saada |
|
| Julkaisija: | PandaKrisse [ 2010-05-10 13:32:02 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
rasvainen kaalikeitto: -1 kaali - 1. sipuli -1 kasvisliemikuutio -1 purkki philadelphiajuustoa -nokare voita -pippuria - soijarouhetta maustettuna soijakastikkeella ja pippurilla Kuumenna iso kattilallinen vettä hellalla ja lisää kasvisliemikuutio. Kun kuutio on sekoittunut kunnolla veteen lisää pilkottu kaali ja sipuli. Keitä kunnes kaali on pehmeää (kai joku puoliskotunti), lisää philadelphiajuusto ja odota, että se on sulanut keittoon, lisää kermaa tai kermaviilia jos haluat. Lisää erillisessä kattilassa aiemmin valmistettu soijarouhe. Syö. ![]() taytetty munakoiso Puolita yksi kokonainen munakoiso ja koverra Pariloi soijarouhe, puolikas paprika, 1/4 sipuli ja munakoisosta koverrettu osa. Sekoita pariloitu safka kermaviiliin Tayta munakoison koverrettu osa kermaviilimossolla Juustoraaste paalle Uuniin puoliskotunniks
|
|
| Julkaisija: | Paws [ 2010-08-27 07:07:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Hiljainen osio... Vieläkö täällä on kasvispainotteisia? Mun arkivakkareita on olleet: - Suppilovahveromunakas (kuivatuista sienistä, kermalla ja voilla) + currykukkakaali (höyrytetty kukkis paistahdetaan kookosöljyssä ja missä tahansa intialaiseen vivahtavissa mausteissa) - Kreikkalainen salaatti - Kaikki pastakastikkeet, joita oon ennenkin tehnyt, nyt vaan ilman pastaa ja rasvaisempina. |
|
| Julkaisija: | pipru [ 2010-08-27 07:56:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
PandaKrisse kirjoitti: Pariloi soijarouhe, puolikas paprika, 1/4 sipuli ja munakoisosta koverrettu osa. OT, mutta PARILOI? Onkohan minulla oikea käsitys siitä mitä on parilointi/parila... |
|
| Julkaisija: | Hiiri [ 2010-09-10 21:16:04 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Minun jokapäiväistä herkkua on siemenpirtelö. Tulee hyvin proteiinia. seesaminsiemeniä pari ruokalusikallista (yön yli liotettuna) hamppua pari ruokalusikallista macaa ruokalusikallinen kaakaojauhetta ruokalusikallinen steviaa maun mukaan suolaa kookosöljyä ruokalusikallinen (vaniljaa tai kaardemummaa) Kaikki tehosekoittimeen ja sopivasti vettä päälle, tulee erittäin hyvää. Pellavansiemeniäkin voi laittaa jos haluaa vaihtelua, pirtelöön passaa kaikki pähkinät ja siemenet mitä keksit laittaa. Voipi pirtelöstä tehdä marjaisankin. Mielikuvitus vain rajana! |
|
| Julkaisija: | miaray [ 2010-11-16 16:41:58 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
bloggailen tuonne välillä kasvispainotteisia vhh-ruokia, hyväkarppausta/ alakarppausta lähinnä. (ks. tagit "vege" ja "vähähiilarinen") käytän maitotuotteita, mutta nehän voi halutessaan korvata kasvirasva-vastaavilla (soijakermat, -jogurtit jne), mahd. kananmunankin voi korvata esim. soijajauhoilla tms. http://ahmija.blogspot.com/ |
|
| Julkaisija: | Naattia [ 2011-02-03 08:02:40 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Itse kanssa bloggailen vhh kasvisruokia, tosin oma ihan alussa vielä. Mutta jos kiinnostaa seurailla niin tuonne päivittelen reseptejä. http://lowcarpveggie.blogspot.com/ |
|
| Julkaisija: | Chike [ 2011-02-09 19:26:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Soijarouhemunakas, seitiä oliivien ja öljyn kera, maustamaton tofu dijon-sinapilla, savusilakka... Ja aina on lanttua tai naurista, välillä punajuurta, kaikkia eri kaaleja, herkkusieniä, porkkanaa, pinaattia, vihreitä papuja... Soijapapujakin tuli keitettyjä pakkaseen, täytyis niistä jotain keksiä. Muuten menee paljon raejuustoa, maitorahkaa kookos- tai avokadoöljyn kera, soijaproteiini (Fast soija90), kookosjauhoa.. |
|
| Julkaisija: | Tättähäärä [ 2011-03-24 03:35:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Itse harrastan usein sitä että teen pizzan ilman pohjaa "väärinpäin".. eli pellille leivinpaperin päälle: pohjalle kermajuustoa ja kasaan siihen päälle sitten paprikaa, sieniä, sipulia,aurajuustoa, kesäkurpitsaa jne.. Sitten koko höskä uuniin. Menee myös aamupalana ku vettä vaan. Tofua paistan aika paljon voissa kasvisten kanssa. Tonnikalapihvit on myös ihan hurjan hyviä, viimeksi vetelin niitä ihan smetanan kanssa johon olin sotkenut pari valkosipulin kynttä. Pihviin tulee juustoraastetta, purkkitonnikalaa öljyssä, mausteita maun mukaan ja kananmunaa..paistetaan voissa. |
|
| Julkaisija: | Kätti [ 2011-03-24 04:58:35 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Herkkusienikiusaus on kans hyvää. Lanttua perunoiden sijaan. On vähän tekemisen meininkiä kun lanttua pilkkoo. Sipula sekaan ja kermat päälle ja uuniin. |
|
| Julkaisija: | Kirrimirri [ 2011-03-24 14:38:09 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Mä laitoin äsken "janssoninkiusausta uuniin" tein muuten normaalisti mutta laitoin perunan tilalle lanttua ja tietty reilusti kermaa. |
|
| Julkaisija: | Kätti [ 2011-03-24 15:36:12 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
mä tein kans samaa,mut en tänään,oli hyvää. |
|
| Julkaisija: | Sapfo [ 2011-11-05 18:11:47 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kyllästynyt omiin pöperöihin - jaa arkireseptisi! |
Salaatiksi teen pari kertaakin viikossa aura-kukkakaalisalaatin joka on melko kasvispitoinen ja rasvaa tulee myös runsaasti. Resepti on napattu täältä. Eli kukkakaalia paljon, puolikas paprika, auramurua pussi, pari kolme lusikallista majoneesia ja sama ranskankermaa (mulla arlan 18%). Ihanaa juuri kaalilootan kanssa joka on mun lemppari! |
|
| Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|