karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

huimaus induktiovaiheessa:apua please!
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=69&t=56230
Sivu 1/1

Julkaisija:  AtkinsMax [ 2011-08-07 13:01:52 ]
Viestin otsikko:  huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Olen Atkinsin dieetin indukditiolla nyt kuudetta päivää. Olen mielestäni noudattanut ohjeita hyvinkin tarkasti; ainoa sallimus on ollut PepsiMaxin juominen (0.5 l/päivä). Muuten olen juonut vettä 2l/päivä, ottanut vitamiinit ja pitänyt hiilarit alle 20g. Ehkä jopa liiankin alhaisena, koska tänä aamuna koin elämäni hirveimmän huimauskohatuksen, enkä oikein edes pystynyt nousemaan ylös sängystä maailman sumenematta täysin silmissä. Ja pyörrytys jatkuu siitä huolimatta, että söin ensi hätään kourallisen suolapähkinöitä (ei sallittuja kahden ekan viikon aikana) ja eilistä tuorekurkkusalaattia. Sitten oli pakko nukkua (ääretön väsymys on toinen oireeni), vaikka olin jo nukkunut yli 10 tunnin yöunet. Tämän jälkeen söin muna-pekoni-tuorekurkkusalaattiaamiaisen. Olo on hieman parempi, mutta lievästi pyörryttävä koko ajan. Eilen söin kylläkin vain 2 ateriaa + yhden juustovälipalan, koska en enää jaksanut väsymykseltä laittaa lisää ruokaa. Nyt on nälkä runsaan aamiaisen jälkeenkin... Kysymykseni onkin: onko muilla ollut vastaavaa mielipuolista huimausta? Pääseekö siitä eroon Atkinsin ehdottamalla neuvolla lisätä kasviksia?

Avustanne ja vastauksistanne erittäin kiitollisena! AtkinsMax

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-08-07 13:30:42 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Minun neuvo on ehdottomasti hylätä tuo pepsimax. Vaikka se on kaloritonta se aiheuttaa sokereiden heittelyä.

Tarkista saatko tarpeeksi rasvaa ja prodea ruuastasi.
Sinun pitää kuitenkin syödä joko kulutuksesi verran tai pienellä vajeella.

Tarkista juotko tarpeeksi ja saatko suolaa tarpeeksi.

Jos nämä ei auta kokeile nostaa vähän hiilarteita.

Julkaisija:  AtkinsMax [ 2011-08-07 13:38:11 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Kiitos, Ronja-Aliisa! Koetan hylätä PepsiMaxin, vaikka se onkin henkisesti vaikeinta, kun mitään muuta hyvää ei ole... Mutta aiheuttaako sokerien heilahtelu tietojesi mukaan huimausta? Siis näin valtavaa huimausta on vaikea kuvitella puolen litran PepsiMax-annoksesta, koska ennen join sitä surutta vaikka 2 l/päivä, eikä tuntunut missään, kun söin enenmmän hiilareita (vähähiilihydraattisella linjalla). En tosin tiedä asiasta sen enempää; siksi kyselenkin huimauksesta konkreettisesti toimintakyvyttömänä.

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-08-07 13:54:53 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Pitäskö sun mitata verenpaine?

Tämähän on diureettinen varsinkin alussa ja suoloja poistuu nopeeta tahtia.
Kamalan kuuloinen huimaus tuo.

En osaa sanoa johtuisko pepsistä. Mutta sen tiedän, että kun olet matalilla hiileillä, niin roppa reagoi paljon ärhäkämmin jos yhtäkkiä verensopkerit heittää.

Olikohan Eenfeldtin vai Eansin neuvo, että huonoon oloon aina rasvaa. Mutta jos on noin rajua. Kokeile nostaa hiilareita vähän.
Vaikka 40g
Ei mitään höpöä vaan kunnollista hiilaria.

Sitten mietin sanaasi ainut hyvä, on se pepsi.
Koita ettiä resepteistä jotain muutakin hyvää :)
Kokeile ihania juustoja, lihoja, oliiveja, kastikkeita jne.

Julkaisija:  AtkinsMax [ 2011-08-07 14:11:50 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Edelleen lämmin kiitos paneutumisestasi asiaani! Sulla on muuten todella hieno blogi! Kuolaten katselin mm. mutakakun ohjettasi ja kuvia :D Mutta sitä ei saa induktio- tai laihdutusvaiheessakaan käsittääkseni syödä? Mulla se ei kuitenkaan jäisi yhteen palaan-sellainen herkuttelija ja ylensyöjä olen.

En ole käynyt vaalla koko aikana, mutta olen syönyt kyllä reippaasti rasvaa (oliiviöljyä, majoneeesia 1g hiilareita/100g ja pekonia joka päivä). Vetäisin tossa toisen muna-pekoni annoksen, joten nyt on toiveita paremmasta olosta, jos rasvansyönti auttaa.

Verenpaine saattaa olla koholla, mutta jos kerron asiasta lääkärille, hänhän vain kauhusta kiljuen käskee lopettamaan moisen rasvakuurin! Mutta taas aiempiin vähähiilarisiin kokemuksiini viitaten verenpaine on sen seurauksena laskenut, paino ei niinkään, joten siksi nyt Atkins.

Aion ostaa mineraalivettä, koska suoloja saattaa tosiaan postua ennätystahtia.

Kiitos vielä kerran! On ihanaa saada tukea näin nopeasti.

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-08-07 14:33:33 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Kiitos :)

Minä kyllä ajattelin, että jos sulla on verenpaine laskenut! Ja se huimais?

Minä ymmärrän tuon himon ja makean nälän. Olen ihan samanlainen.
Tällä hetkellä voisin käyttää mennyttä muotoa, mutta en vielä uskalla :)

Minulla siihen auttaa juurikin tiukka induktio.
Kaksi ekaa viikkoa silti taistelen makeaa vastaan.
Sitten helpottaa. Kolme ekaa päivää on pahimmat.

Nyt kuitenkin on ollut parasta täys viljattomuus!
Eli en laita mitään, edes Karppinen leipää suuhun. Ihan viljattomana.
Se auttoi parin viikon jälkeen ja vei lopullisesti himon hiilareihin??!!

Ymmärrän myös tuon, että ei pikkusormea pirulle ja totaali kieltäytymisen.
Ja kiireen laihtua.

Mutta pidemmän päälle olisi kaikista paras rakentaa elämäntapa.
Ja jos siihen elämään kuuluu esim. yksi herkkupäivä viikossa, niin kyllä se kannattaa sallia!
Ei se romahduta painon pudotusta. JOS vain syöt karppiherkkuja.

Mutakakkua, pähkinöitä, kermavaahtoa jne.
Kyllä niitä voi huoletta kerran viikossa ottaa. Ja vaikka viikollakin, kunhan otat aterian yhteydessä.

Toivottavasti saat paremman olon!!
Elä ainakaan lopeta karppausta. Nosta ennemmin vaikka hiilareita ja palaa hitaasti sitten alaspäin jos ei paino putoa.
Monella putoaa korkeammallakin hiilellä.
Ja eihän 70g esim. ole edes korkea :)
Tuntuu vain kun vertaa kahteenkymmeneen :)

Julkaisija:  AtkinsMax [ 2011-08-07 19:28:07 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Jeps, elämäntapa olisi toki huikea tavoite. Nyt vain hieman masentaa tää pyörrytys ja olo, etten ole laihtununut yhtään. Lueskelin näitä sivuja ja huomasin, etten ole ollenkaan laskenut proteiinin määrää tai tarkkaillut kaloreita. Syönyt niin paljon kuin mieli tekee sallittuja ruokia, mutta se ei siis näytäkään toimivan ;(? Kiitos kuitenkin kannustuksesta. En kokonaan luovu, enkä induktiostakaan vielä.

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-08-08 07:09:59 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Joillakin toimii että ei laske ja toisilla paremmin, että laskee.

Sinun kannattaa laskea jo siksi, kun on noin huono olo.
Voi olla, että et saa tarpeeksikaan!

Julkaisija:  KristiinaK [ 2011-08-08 10:23:47 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Ja jos on alhanen verenpaine, niiku miula sukurasitteena, ni sekin aiheuttaa huippaamista... ja alussa miula oli sitä ja paljon...

Julkaisija:  AtkinsMax [ 2011-08-09 09:39:52 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Iso kiitos vastauksista, Ronja-Aliisa ja Landekarppi!

Tänään on viikko takana Atkinsia, mutta induktiovaiheen jouduin lopettamaan tiukkuudessaan kuudentena päivänä rankan huimauksen vuoksi. Pettymys oli rankka, kun paino ei ollut tippunut oikeastaan yhtään koko viikon aikana...Miksi mulla ei lähde nesteet, kuten Atkins lupailee ;(? Anteeksi marina, mutta huimaus (mikä mulle lienee johtyy KORKEASTA verenpaineesta) + painon liikkumattomuus kyllä lannistavat mahdottomasti.

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-08-09 09:46:14 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Ompas ärsyttävää!!

Jos sulla vielä motivaatiota riittää, niin liity tähän
http://kalorilaskuri.fi/
Alle 2 euroa parin viikon kokeilu.
Olen kokeillut eri ohjelmia ja minusta tämä on helpoin käyttää.

Liityt ja laitat sinne painosi ja pituutesi ja asetus sivulla kiinnität vaikka hiilari rajan. Esim. 40g ja proteiinimäärän.
Laske prode 1,2g nykyinen painokilo tai sivun neuvoma 1,5g kilo.
Kone sitten laskee sun rasvan määrän.

Näpyttele sinne sun syömiset. Näet mitä syöt, syötkö tarpeeksi vai liikaa. itse kuitenkinn veikkaan liian vähää jos huimaa nuin paljon.

Suosittelen kokeilemaan!!

Julkaisija:  AtkinsMax [ 2011-08-12 12:24:45 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Hei!

Kiitos taas kerran avustasi! Vinkki on mitä mainioin! Motivaationi lopahti täysin, kun kävin lääkärissä ja verenpaineeni oli reilusti koholla... Mutta yrittänyttä ei laiteta..jospa vielä kerran kokeilisin ;) Ja nyt laskemalla proteiinimäärät(kin). Liityin heti kalorilaskuriin, mutta voisitko ystävällisenä ihmisenä vielä kerran jeesata ja kertoa tarkemmin, mistä palkista kalorilakurisivulla löydän sellaisen laskurin, johon voi laittaa reunaehdoiksi hiilarit ja proteiinit?

Avustasi jättekiitollinen, Max ;)

Julkaisija:  FatLady [ 2011-08-12 12:53:55 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Kalori.fi sivuilla kalorinkulutus välilehdellä voi antaa hiilareita, prodegrammoja, tai valitä esim ketogeenisen tai VVH ruokavalion tai jonkun muun.
Sivut on tosi hyvät ja helppokäyttöiset, tutkaille rauhassa. Erityisesti ruokapäiväkirjan pito on minusta helppoakin helpompaa, laajan ruoka-aine- ja tuotekirjasto vuoksi. Ja omien söpötystekin kalorimäärät on helppo selvittää. Jos sinulla ei vielä ole pientä talousvaakaa, niin hanki sellainen.

Julkaisija:  AtkinsMax [ 2011-08-12 12:55:45 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Itse asiassa taisin löytää sen oikean sivun, mutta se on näin alkuunsa hieman sekavan tuntuinen... Miten käytät sitä? Laitatko sinne heti syötyäsi ruoat ja katsot, missä kunakin päivänä sen jälkeen mennään?

Max

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-08-12 13:13:07 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Osasitko jo kiinittää hiilarin ja rasvan?
Se on siellä kalorinkukutus sivulla alhaalla.

Itse olen merkkaillut aina heti syönnin jälkeen.
Merkkailen lapulle jos en muista ja siitä koneelle.

Joskus mietin etukäteen mitä söis, että saisi korjattua oikeisiin suhteisiin.
Ja jos haluaa vaikka illaksi jättää jonkin annoksen ja tarkkailee kaloreita, voi sen merkata jo etukäteen.

Tutustu niin huomaat kuin helppo! :)

Neuvon mielelläni!!

Julkaisija:  FatLady [ 2011-08-12 13:37:56 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

^samoin myöskin toimin kuin Ronja-Aliisa, eli merkkaan heti,, jos vaan mahdollista, ettei unohdu. Ja suunnittelen syömisiä kokeilemalla eri ruuilla, että miltä alkaa näyttää tavoitteet ja toteuma. Erityisesti pidän toiminnosta "tee valituista ateria".
Minulla on ongelamana ollut, etten tahdo saada prodea tarpeeksi ja rasvaa tulee liikaa :? . Olen ollut nyt nämä ekat viikot VHH ympyrän mukaisilla luvuilla liikkeellä ja vahtinut kaloreita. Kalorit on pysyneet kyllä sallitun puitteissa, mutta muussa onkin sitten säätämistä.

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-08-12 18:11:48 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

käytän juustoa ja se nostaa liiankin helposti prodet ylös :?
Ja tykkään siitä kun siinä jää ne usein käytetyt siihen tyrkylle!

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-08-13 12:06:29 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

AtkinsMax,
Kuule luen juuri Eadesin protein power kirjaa.
Hän kertoo korkean verenpaineen laskevan viikon sisällä aloituksesta ja sitkeimmillä kestää kaksi viikkoa.

Idea on että korkea insuliiniveressä aiheuttaa myös verenpainetta ja karppiruoka auttaa siksi.

Joten jos olet harkinnut lopettamista, niin älä ihmeessä!!
Jatka karppausta. Vaikutukset voi tulla viiveellä, mutta eivät ainakaan pitäisi nostaa verenpainetta vaan päinvastoin alentaa.

ps. kuinka on olo ja miten menee??

Julkaisija:  Oceanborn [ 2012-05-08 08:31:37 ]
Viestin otsikko:  Re: huimaus induktiovaiheessa:apua please!

Mulla tuo huimaus on oikeastaan ainoa ongelma tässä ja pahenee aina iltaa kohden. Verenpainemittaria en omista mutta alhaisen puoleinen se on aina ollut ja nyt selkeästi tuntuu vielä alhaisemmalta tämän karppaamisen myötä ja etenkin tuo pystyynnouseminen mustentaa maailman aina hetkeksi. Etsin netistä tietoja, millä saisi pois, mutten löytänyt mitään kun ei kait ole vaarallista. Mutta ärsyttävää on, muutenkin aika väsy olo tuon takia.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/