karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-11 12:17:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 718 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-19 13:20:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiva ketju! Itse aloitin maanantaina (nyt 3. päivä) induktion tuon Uusi... kirjan mukaisesti. Kesästä asti olen pitänyt muutenkin hiilareita pääosin 20-40 välillä, mutta nyt sitten alle 20 ja ohjeiden mukaisesti. Tosin juuri söin ja laitoin 0,5 dl kermaa joka periaatteessa liikaa. Mutta toisaalta kirjassa sanottiin että niitä voi soveltaa eli jos ei käytä jotain niin sitten jotain muuta.

Aluksi minulla meni hyvin painoa pois (n 10 kg), sitten töksähti. Mutta en siitä hermostunut koska syksy oli niin stressaava. Mutta joulun +3 (josta 1,5 lähti nopeasti) ja sitten se että viime viikolla paino vain nousi sai minut aloittamaan tämän. Päänsärkyä on ollut nyt, joten ilmeisesti hiilarit ollut jonkin verran korkeammat viime aikoina. Mutta eiköhän se tästä, ei vain meinaa muistaa että ei pähkinöitä, ei partista, ei marjoja ... äh. Mutta jos nyt kaksi viikkoa ja katsoo sitten jos niitä vähän ottaisi mukaan.

Tsemppiä kaikille!

ViestiLähetetty: 2011-01-20 01:36:49 
Poissa
sintti
sintti

Moi vaan kaikki! Mä hyppään myös mukaan tänne, koska aloitin induktion maanantaina. Toistaiseksi on kaikki sujunut hyvin. Pudotettavaa on niin paljon, että pakko ottaa päivä kerrallaan. :D

ViestiLähetetty: 2011-01-20 09:49:54 
Poissa
sintti
sintti

Tervetuloa mukaan vaan ! Kilo kerrallaan se lähtee kun vaan jaksaa olla määrätietoinen.
(näin psyykkaan itseäni joka aamu :wink: )

ViestiLähetetty: 2011-01-20 10:14:03 
Poissa
sintti
sintti

Tervetuloa minunkin puolesta!

Itse aloin pitämään päiväkirjaa pudotuksista ihan perinteiseen ruutuvihkoon.. Painon junnatessa voi sieltä katsella että onhan sitä alusta lähtenyt ja motivoida siten itseään.. Se kun tuppaa vähän into laskemaan kun paikallaan junnaus alkaa :(

ViestiLähetetty: 2011-01-20 15:23:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Raporttia välipäivästä. Eilen olin koko pitkän päivän reissussa, joten söin ulkona ja olin kylässä, missä ruokailuni oli kyllä otettu hienosti huomioon, mutta päivän hiilarikertymäksi tuli silti noin 46. Määrät menivät tietysti vähän arvioina, kun en minä sentään keittiövaakaa mukanani kanna. :lol: No, eipä näköjään haittaa pieni satunnainen sivuaskelkaan, koska paino humpsahti alas tänäkin aamuna, ja 4,2 kiloa on nyt vähemmän mukana raahattavaa.

Päivän aikana tuli muuten maisteltua muutama lusikallinen entisiä herkkuja, Manalan raparperikiisseliä ja Frödingen prinsessakakkua. Huh, miten järjettömän ällömakeilta ne maistuivat! Miten mä olenkin voinut tykätä noin makeasta? Ennen olisin vetänyt himona ison kupillisen sitä kiisseliä, nyt kaksi ruokalusikallista tuntui jo liialta.

Sitä minä vain yhä jaksan hämmästellä, että kuinka tämä juttu voikin toimia varmasti kuin junan vessa, vaikka keskimääräinen kalorimääräni on ollut näiden 18 vuorokauden aikana jossain 1 700 kalorin tienoilla. Harrastan jonkin verran liikuntaa, mutta en himoliiku, ja syön kuin kuningas. Eipä ole vielä mitään tarvetta edetä induktiolta isompiin hiilarimääriin, tää on kivaa. :D Tsemppiä muillekin!

ViestiLähetetty: 2011-01-20 18:35:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa uudet! Kiva kun ketju pysyy aktiivisena.

Palelen hirveästi :( Ja syömiset meni munille tänään. Ehkä palelu johtuu siitä? Koko päivän olin juoksussa enkä huutavien lasten kanssa päässyt kauppaan. Siispä söin 3dl kermavaahtoa saadakseni kaloreita ja rasvaa :oops: Pahoinvointihan tuosta seurasi. Makrot on nyt kunnossa mutta luulenpa että viisari värähtää huomenna ylöspäin. Tuntuu että keho rasittui tästä.

ViestiLähetetty: 2011-01-20 18:50:29 
Poissa
sintti
sintti

Sapfo kirjoitti:
Tervetuloa uudet! Kiva kun ketju pysyy aktiivisena.

Palelen hirveästi :( Ja syömiset meni munille tänään. Ehkä palelu johtuu siitä? Koko päivän olin juoksussa enkä huutavien lasten kanssa päässyt kauppaan. Siispä söin 3dl kermavaahtoa saadakseni kaloreita ja rasvaa :oops: Pahoinvointihan tuosta seurasi. Makrot on nyt kunnossa mutta luulenpa että viisari värähtää huomenna ylöspäin. Tuntuu että keho rasittui tästä.

Huonoja päiviä tulee jokaiselle, kyllä se siitä taas uomiinsa asettuu.. Varmastikin huonolla syönnillä osuutta paleluun :( Tsemppiä! :)

ViestiLähetetty: 2011-01-20 18:53:07 
Poissa
sintti
sintti

Itselläni paino junnannut tasan samassa jo 6 päivää.. mutta jospas se.. :( Kyllähän se motivaatiota laskee vaikka kuinka yrittäis ettei laskis!

ViestiLähetetty: 2011-01-21 00:17:11 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos tervetuliaistoivotuksista ja Katkoselle tsemppiä jumiin!
Mä olen nyt laitellut syömisiäni kiloklubiin. Ravintoainepallurat ovat siellä tietysti punaisella, mutta ainakin ohjelma antaa syödyt hiilarit grammoina ja prosentteina. Proteiineja ja rasvoja en vaivaudu pahemmin laskemaan, mutta käytän New Diet Revolutionin induktiomenuta pohjana, joten ei tuo kovin pahasti voi metsään mennä. Aika monia aikaisemmista päivilläsistänikin pystyn tämän ruokavalion puitteissa syömään. Yritän muutenkin pitää ainekset ja ruuat suhteellisen tuttuina - kokeilen korkeintaan yhtä kimurantimpaa reseptiä per viikko. Muuten tähän menee ihan kamalasti aikaa ja rahaa.

ViestiLähetetty: 2011-01-21 07:05:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

13. päivä menossa induktiota ja paino tippui eilisesti 500g :D Vaikka söin mielestäni huonosti.

Huomenna onkin vika päivä sitten.

ViestiLähetetty: 2011-01-21 10:39:19 
Poissa
sintti
sintti

Tänä aamuna se sitten jären myrkyn lykkäs, +1 kg.. Joskin aamulla olo oli turvonnut ja huonot päivät eilen alko.. Jospas ne aiheuttasi tämän.. toivottavasti. Hiilareita nostatin 10 g tällä viikolla, mulla nyt 3. viikko menossa. Pakko oli aamuun saada pari hapankorppupalaa, ei enää munakkaat uppoa! :shock:

ViestiLähetetty: 2011-01-21 13:45:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

katkos kirjoitti:
Tänä aamuna se sitten jären myrkyn lykkäs, +1 kg.. Joskin aamulla olo oli turvonnut ja huonot päivät eilen alko.. Jospas ne aiheuttasi tämän.. toivottavasti. Hiilareita nostatin 10 g tällä viikolla, mulla nyt 3. viikko menossa. Pakko oli aamuun saada pari hapankorppupalaa, ei enää munakkaat uppoa! :shock:

Menkkojen aikaan ei kannta itseään punnita jos pahoittaa painonnoususta mielensä. Menkat kun aina nostaa painoa. Laskee kyllä sit kun menkat loppuu.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-01-21 13:48:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Piti aloittaa uudelleen induktio kun alkoi jumittamaan. Taas mennään alaspäin.

ViestiLähetetty: 2011-01-21 14:53:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kettu-Pekka kirjoitti:
Piti aloittaa uudelleen induktio kun alkoi jumittamaan. Taas mennään alaspäin.

Sulla on aika upea pudotushistoria.

Kerro vähän miten ja millaisessa ajassa on tuo 20kg lähtenyt? Tuossa ajassa on varmaan ehtinyt tulla jumeja sun muitakin. Vinkkejä miten vältetään sudenkuopat?

ViestiLähetetty: 2011-01-21 18:31:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos vaan... heinäkuun puolivälissä aloitin. Vajaa kilo / viikko lähti ekat 18 kiloa. Välillä on ollut semmoisia viikon - kahden jumeja, mutta on lähtenyt pienillä muutoksilla takaisin putoamaan.

Välillä oli ummetusongelmia ja niiden hoitokokeilut aiheuttivat jumeja.

Nyt viimeisimpään jumin purkuun olen soveltanut seuraavia ohjeita: yksi päivän aterioista ihan hiilarivapaasti, hiilarien määrän täsmäys alle 20 gramman, makrojen laskeminen foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan jne.

Aika vakiot on noi syömiset viikosta toiseen, niin on helppo säätää jos tulee jumeja. Samoin tapana on punnita joka aamu, niin saa välittömästi palautteen siitä, mitä eri ruokakoeilut vaikuttavat.

Toisaalta pitkämielinen pitää olla. Vasta viikon - kahden jumin jälkeen alan toimenpiteisiin jos mitään ei tapahdu. Ja sillä puitoamisvauhdilla en pidä väliä, kunhan vaan aina parin viikon sisällä tulee uusi painoennätys.

Yksi hyvä on se, että pitää kirjaa joka aamuisista punnitustuloksista. Näin voi seurata viikkojen perpektiivillä, miten paino on pudonnut.

Mutta tää viimeinen neljä kiloa tuntuu olevan tiukassa. Saas nähdä, miten äijän käy!! :wink:

ViestiLähetetty: 2011-01-21 19:51:39 
Poissa
Leijona
Leijona

jouluvalo kirjoitti:
haili kirjoitti:
totean vain että alkuperäisessä atkinsin induktiossa tavoitteena oli hiilareita ihan puhdas nolla. Ei siis grammaakaan missään muodossa. Jotta homma olisi edes jotenkin mahdollinen toteuttaa niin bobby taisi sallia 5g/d, mutta tavoite on nolla. Siinä onkin haastetta.

ööö, tuota, mulla on kyllä vähän erilainen tieto...ollaankohan luettu eri kirjoja? nimittäin alkuperäinenhän on se Dr. Atkins' Diet Revolution/1972, suomennettu painos taisi olla vuodelta 73... niin, sen mukaan aloitusvaiheessa (aivan, induktiosta ei ollut silloin vielä puhetta...ketoosista kylläkin) hiilareita pidetään alle 20g/pv. joka on atkinsin mukaan yhtä kuin 0 koska 20g on niin vähäinen määrä ettei sillä pitäisi olla vaikutusta insuliinituotantoon.
Eli ei mistään sellaisesta 5g/pv ollut puhetta.

Voi olla, että mä muistan väärin, enkä ees ihmettelis sitä, kun on aika monta sivua menny tuon lukemisen jälkeen. Se meni sentään vissiin oikein, että tavoite on nolla. Tossa aiemmin oli keskustelua uuden ja vanhan atkinsin eroista. Tässä jotain aiheeseen liittyvää. http://forum.lowcarber.org/showthread.php?t=387696 Tossa on aika hauskoja postauksia :)

ViestiLähetetty: 2011-01-21 22:06:42 
Poissa
sintti
sintti

Kirrimirri kirjoitti:
katkos kirjoitti:

Menkkojen aikaan ei kannta itseään punnita jos pahoittaa painonnoususta mielensä. Menkat kun aina nostaa painoa. Laskee kyllä sit kun menkat loppuu.

Kiitos tsemppauksesta, yritän pitää itteni poissa vaa`alta :)

ViestiLähetetty: 2011-01-22 07:15:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Kettu-Pekka briiffauksesta! :D

Painoa tullut lisää +400g eilisestä. No, ei muistella pahalla :lol: Mitenkään en ole ruokailua muuttanut joten josko tämä olisi sitä selittämätöntä syytä.

Tänään viimeinen päivä induktiota. Huomenna aamusta katsotaan sitten menetetyt kilot.

ViestiLähetetty: 2011-01-22 13:40:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonni, tuli sitten juotua litra teetä jossa olikin lisättyä SOKERIA :(

Voi hemmetti. Vika päivä induktiota ja kun olen ollut NIIN tarkka että noudatan prikuulleen.

Juon harvoin teetä ja nyt sitten kävi näin. En voinut villeissä kuvitelmissakaan ajatella että Liptonin green tea tropical sisältää sokeria 0.3%.

Menikö tää nyt sitten niin että en voi sanoa olleeni 2 viikkoa induktiossa orjallisesti?

ViestiLähetetty: 2011-01-22 14:47:24 
Poissa
sintti
sintti

Sapho: Hyvin olet jaksanut induktion käydä läpi! Onneksi sentään tuo teen sokerimäärä on noin pieni. Eiköhän se sulla sinne 20 hiilarigrammaan mahdu?

Täälläkin on paino sahannut sinne tänne. Viikkotuloshan se tärkein on, mutta seuraan ihan mielenkiinnosta painoa päivittäin. Mies väsäsi muffinsseja eilen illalla, mutta pysyin lujana eikä edes tehnyt mieli! :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 718 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00