karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 06:16:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 818 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-22 17:53:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Etta - ei ne hiilarit pauku yli 20g. Mutta induktion tarkoitus ei ole vain hiilarien vähentäminen vaan tiettyjen ruoka-aineiden välttäminen. Ja sokeria ei saa nauttia :(

Tämmönen pilkuviilaaja mä olen. Mutta puolustuksesi sanottakoon että halusin kerran elämässä tehdä tuon induktion kuten ohjeissa lukee jotta näkisin miten se mulla toimii.

ViestiLähetetty: 2011-01-22 17:58:09 
Poissa
sintti
sintti

Niin totta, kunhan nyt vain ajattelin lohduttaa. :)

ViestiLähetetty: 2011-01-22 18:54:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Etta kirjoitti:
Niin totta, kunhan nyt vain ajattelin lohduttaa. :)

Kiitos kiitos :smt045

ViestiLähetetty: 2011-01-23 07:05:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

14 vrk induktiota takana =D>

Paino 89,9kg aloittaessa, nyt aamulla 87,1kg. Pudotusta -2,8kg.

Olen tyytyväinen ja yllättävän helposti tämä meni. Mitä kauemmin vähillä hiilareilla ruodussa pysyen jaksaa, sen helpommaksi homma muuttuu koko ajan.

ViestiLähetetty: 2011-01-23 07:58:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sapfo kirjoitti:

Olen tyytyväinen ja yllättävän helposti tämä meni. Mitä kauemmin vähillä hiilareilla ruodussa pysyen jaksaa, sen helpommaksi homma muuttuu koko ajan.

Hieno homma!

ViestiLähetetty: 2011-01-23 09:20:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä hyppään kans mukaan. Uusi Atkinsin mukaan aloitusvaiheessa voi syödä kasviksia huomattavasti monipuolisemmin kuin aiemmissa kirjoissa on mainittu. Tähän sitten ihastuin ja ajattelin minäkin lähteä mukaan aivan aloitusvaiheesta alkaen. Aiemmin kohdallani kovin yksipuoliseksi muotoutunut induktion ruokavalio alkoi kyllästyttää jo muutaman päivän jälkeen.

ViestiLähetetty: 2011-01-23 11:08:52 
Poissa
sintti
sintti

Sapfo kirjoitti:

Hieno saavutus, onneksi olkoon! :) Siitä on hyvä jatkaa :)

ViestiLähetetty: 2011-01-23 13:23:00 
Poissa
sintti
sintti

Onnea Sapho! Mille tasolle aiot hiilarit nyt nostaa?

Ja tervetuloa Seesamille!

ViestiLähetetty: 2011-01-23 14:27:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aion pitää hiilarit max 20g.

ViestiLähetetty: 2011-01-23 18:36:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä aloitan nyt alusta. Vatsatauti sotki ton induktion pari kertaa, ja nyt toivoakseni pysyn terveenä ja voin yrittää uudestaan. Alkaa virallisesti huomenna, kun huomenna on virallinen punnituspäiväkin.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 11:02:48 
Poissa
sintti
sintti

3 viikkoa takana ja pudotus 4,5 kg.. Nyt parhaillaan huonot päivät ja olo aika turvonnut, eli toivottavasti vielä nesteitä mitkä lähtee tässä poikkeen :) Hyvä saavutus, mutta jotenkin sitä kuitenkin vielä enemmän toivois! Hullua! :oops:

ViestiLähetetty: 2011-01-24 11:20:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Induktion eka viikko takana, tulos tasan -1kg, tammikuun alusta -3,4 kg =D>

Tällä menossa on Voilla voittoon -painokampanjan tavoite kohta jo saavutettu :smt026

ViestiLähetetty: 2011-01-24 11:24:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sorry, mutta tästä tulee valitusmeili. Ensiksi onnea kaikille onnistuneille. Itse olen pitänyt melko tiukkaa induktiota, josta kuitenkin pari pientä lipsahdusta mutta niin että hiilarit silti alle 20. Ja paino vain sahaa: +400, -200, +700 (hä??), -900 (vielä suurempi hä??); nämä siis päivävaihteluita edelliseen. Ja tiedän kyllä että paino vaihtelee, ei se sinällään rassaa mutta lopputulos 2 viikon induktion jälkeen -100 grammaa ja edelleen siis korkeampi kuin ennen joulua. Ja mitään loogisuutta noissa vaihteluissa ei ole.

Jotain siis pielessä. Mietin että tuleekohan kaloreita liikaa tuon Uusi Atkins -kirjan ohjeilla. Tosin sanovat että kaloreista ei tarvitse välittää jollei paino jumita. Mutta meinasin nyt katsoa vielä tämän yhden viikon, sitten teen muutoksia jos ei ala tippumaan. Eli katsotaan viikon päästä.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 11:31:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pistä ylös mitä päivän mittaan tulee syötyä ja selvitä makrot. Niistä voi sitten yrittää tehdä johtopäätöksiä.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 11:56:45 
Poissa
sintti
sintti

MaVi kirjoitti:
Sorry, mutta tästä tulee valitusmeili. Ensiksi onnea kaikille onnistuneille. Itse olen pitänyt melko tiukkaa induktiota, josta kuitenkin pari pientä lipsahdusta mutta niin että hiilarit silti alle 20. Ja paino vain sahaa: +400, -200, +700 (hä??), -900 (vielä suurempi hä??); nämä siis päivävaihteluita edelliseen. Ja tiedän kyllä että paino vaihtelee, ei se sinällään rassaa mutta lopputulos 2 viikon induktion jälkeen -100 grammaa ja edelleen siis korkeampi kuin ennen joulua. Ja mitään loogisuutta noissa vaihteluissa ei ole.

Jotain siis pielessä. Mietin että tuleekohan kaloreita liikaa tuon Uusi Atkins -kirjan ohjeilla. Tosin sanovat että kaloreista ei tarvitse välittää jollei paino jumita. Mutta meinasin nyt katsoa vielä tämän yhden viikon, sitten teen muutoksia jos ei ala tippumaan. Eli katsotaan viikon päästä.

mitä oot syönyt tarkemmin ottaen? Entäs nämä lipsahdukset? Kaloreita en itse milloinkaan ole laskeskellut, ja paino hyvin tippunut (ennenkin ketoosissa oon ollu, tää taitaapi olla 4. kerta).. Mites, juotko tarpeeks vettä? Itse en ole makroja sun muita ikään laskenut..

ViestiLähetetty: 2011-01-24 13:16:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tässä kaksi esimerkkipäivää viime viikolta. Tää eka on aika pienillä kaloreilla ja toinen suuremmilla, yleensä ehkä n 1800-2000. Olen nainen 170 cm, paino nyt 78 (aloitus kesäkuussa 87); paino putosi ensin n 10 kiloa, sitten pysyi tasaisena (en erityisesti tsempannut, mutta välttelin hiilareita), sitten nousu jouluna ja nyt ei meinaa laskea. Vettä tai vishyä n 2 litraa päivässä. Liikkuminen kerran viikossa (joskus 2 x viikossa; sali / vesijuoksu), työ istumatyötä, liikun autolla, joten hyötyliikuntakin todella vähäistä. Toi korkeampi esimerkki on salipäivänä, oli ihan hirveä nälkä illalla kun sieltä tulin. Mutta sitten oli ähky :) JA kaksi viikkoa olen ollut siis Uusi Atkins kirjan mukaisella aloitusvaiheella enkä niinkuin aiemmin (n. 25-40 g hiilareita, jolla olen lievässä ketoosissa)

Päivä 1.
Aamupala: 2 voissa paistettua kananmunaa, päällä 20 g juustoa. Cappuccino, 1 tl kookosöljyä, 1 rkl täysmaitoa.
Lounas: kalkkunan filettä 120 g, salaatti (sal, tom, kurk), oliiviöljyä 2 rkl ja vähän balsamivoa
Illallinen: 2 kpl itsetehtyjä jauhelihapihvejä (sika nautaa ja 20% nautaa), kukkakaali-parsakaalimuussia (n 100 g kumpaakin + voita 20g ja kermaa 0,5 dl), salaattia, kurkkua ja puolikas avokado

Yhteensä: 1685 kcal, hiilarit 17g, proteiinit 100 g, rasva 136 g

Päivä 2
Aamiainen; 2 kananmunaa voissa paistettua, 2 pekoniviipaletta, tee, 1 tl kookosöljyä
Lounas: porsaanfile uunissa 100 g, kukkakaali-parsakaali gratiinia (kermaa, voita) n 150 g, paistettua munakoisoa 70 g, salaattia, tomaattia, kurkkua
Välipala (ennen salia, illallinen menee niin myöhäiseksi): 2 itsetehtyä jauhelihapihvia, 50 g avokadoa, Latte Macchiato (ilman sokeria, HH 6)
Päivällinen: 2 jauhelihapihviä, 75 grammaa halloumi justoa, mantelileipä, oltermannia 30 g, naudan leikettä 20g, oivariinia.

Yhteensä: 2333 kcal, 24 HH, 153 P, 181 R

Mielelläni otan neuvoja vastaan. Lipsahdukset (induktioon nähden) on ollut kahtena päivänä n 100 grammaa partista, mukana loraus kermaa, mustikka rouhetta (sellaista kuivattua), hasselpähkinä rouhetta ja steviaa. Ja yhden kerran alkoholia (kuivaa kuohuviiniä). Makeutusaineena kahvissa/teessä käytän kotona steviaa ja muualla makeutusainetta (sitä yleensä 0-1 kertaa päivässä).

ViestiLähetetty: 2011-01-24 13:26:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

MaVi kirjoitti:
Tässä kaksi esimerkkipäivää viime viikolta. Tää eka on aika pienillä kaloreilla ja toinen suuremmilla, yleensä ehkä n 1800-2000. Olen nainen 170 cm, paino nyt 78 (aloitus kesäkuussa 87); paino putosi ensin n 10 kiloa, sitten pysyi tasaisena (en erityisesti tsempannut, mutta välttelin hiilareita), sitten nousu jouluna ja nyt ei meinaa laskea. Vettä tai vishyä n 2 litraa päivässä. Liikkuminen kerran viikossa (joskus 2 x viikossa; sali / vesijuoksu), työ istumatyötä, liikun autolla, joten hyötyliikuntakin todella vähäistä. Toi korkeampi esimerkki on salipäivänä, oli ihan hirveä nälkä illalla kun sieltä tulin. Mutta sitten oli ähky :) JA kaksi viikkoa olen ollut siis Uusi Atkins kirjan mukaisella aloitusvaiheella enkä niinkuin aiemmin (n. 25-40 g hiilareita, jolla olen lievässä ketoosissa)

Päivä 1.
Aamupala: 2 voissa paistettua kananmunaa, päällä 20 g juustoa. Cappuccino, 1 tl kookosöljyä, 1 rkl täysmaitoa.
Lounas: kalkkunan filettä 120 g, salaatti (sal, tom, kurk), oliiviöljyä 2 rkl ja vähän balsamivoa
Illallinen: 2 kpl itsetehtyjä jauhelihapihvejä (sika nautaa ja 20% nautaa), kukkakaali-parsakaalimuussia (n 100 g kumpaakin + voita 20g ja kermaa 0,5 dl), salaattia, kurkkua ja puolikas avokado

Päivä 2
Aamiainen; 2 kananmunaa voissa paistettua, 2 pekoniviipaletta, tee, 1 tl kookosöljyä
Lounas: porsaanfile uunissa 100 g, kukkakaali-parsakaali gratiinia (kermaa, voita) n 150 g, paistettua munakoisoa 70 g, salaattia, tomaattia, kurkkua
Välipala (ennen salia, illallinen menee niin myöhäiseksi): 2 itsetehtyä jauhelihapihvia, 50 g avokadoa, Latte Macchiato (ilman sokeria, HH 6)
Päivällinen: 2 jauhelihapihviä, 75 grammaa halloumi justoa, mantelileipä, oltermannia 30 g, naudan leikettä 20g, oivariinia.

Mielelläni otan neuvoja vastaan. Lipsahdukset (induktioon nähden) on ollut kahtena päivänä n 100 grammaa partista, mukana loraus kermaa, mustikka rouhetta (sellaista kuivattua), hasselpähkinä rouhetta ja steviaa. Ja yhden kerran alkoholia (kuivaa kuohuviiniä). Makeutusaineena kahvissa/teessä käytän kotona steviaa ja muualla makeutusainetta (sitä yleensä 0-1 kertaa päivässä).

Ekaksi tuli mieleen että voisit kokeilla laskea proteiinin määrää. Esimerkiksi 80-90 grammaan. Mulla jumittaa ainakin liika prode.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 14:53:46 
Poissa
sintti
sintti

MaVi kirjoitti:

Päivä 1.

Päivä 2

Itse yrittäisin sinuna lisätä hieman liikuntaa, jolla saisi uuden ponnen painontiputukseen.. Vaikka edes niillä pienillä valinnoilla, kuten pikkumatkat kävellen eikä autolla. Koska istumatyötä tekevänä et paljoa päivän mittaan kuluta :( Vaikka väitetään että Atkins toimii ihan ilman liikuntaakin, se pitää kyllä hyvin aineenvaihdunnan käynnissä ja painonpudotus helpompaa! Hienoa että käyt salilla, mutta painonoudotuksen kannalta kannattaisi valita myös aerobisia lajeja.. Tällöin kaloreitakin voi tulla ihan reippaasti, mutta paino putoaa :) Tuo yli 2000 kalorin päivä on kyllä melko suuri minun ajattelullani :( Ja siitä liikunnasta: Lenkkeily on helppo laji, eikä vaadi liikaa laitteita tai rahaa :) Sitten kun enempi liikkuu, voi noita proteiinejakin tulla reippaammin.
Aamupalaksi kannattaa kokeilla jotain hieman kevyempääkin, lihaa salaatin kera esimerkiksi.
Lipsahduksista sen verran, että jos nautit alkoholia, kroppa siirtyy polttamaan alkoholia ja uuden ketoosin käynnistykseen menee taas se parikolme päivää. + Nestettä kertyy :(
En nyt tiedä oliko tästä mitään hyötyä sinulle, peruslogiikkaa pikemminkin.. Itse tiputin viime keväänä 16 kiloa ja kyllä se 10 kilon seutuvilla 3 viikkoa junnasi paino samassa, mutta älä anna periksi! Itse kokeilin silloin junnausvaiheessa hiilaritankkauksenkin, jolloin kroppa lähti taas toimimaan (joskin tällöin oli Atkinsia takana jo 2.5 kuukautta).
Älä luovuta, kyllä se siitä! :)

ViestiLähetetty: 2011-01-24 15:42:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

[quote="katkos"]Lipsahduksista sen verran, että jos nautit alkoholia, kroppa siirtyy polttamaan alkoholia ja uuden ketoosin käynnistykseen menee taas se parikolme päivää. + Nestettä kertyy :(

Ketoosi jatkuu kun alkoholi on poltettu. Ei siinä 2-3 päivää mene paitsi jos on mätännyt hiilariherkkuja alkon mukana. Alkoholi poistaa nestettä, siitä johtuvat usein alhaiset painolukemat juomista seuraavana aamuna. Kun kroppa alkaa taas kertätä nestevarantoja, paino nousee ja usein jumiutuu myös alkoholin käytön seurauksena.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 20:36:55 
Poissa
sintti
sintti

Sapfo kirjoitti:
katkos kirjoitti:
Lipsahduksista sen verran, että jos nautit alkoholia, kroppa siirtyy polttamaan alkoholia ja uuden ketoosin käynnistykseen menee taas se parikolme päivää. + Nestettä kertyy :(

Ketoosi jatkuu kun alkoholi on poltettu. Ei siinä 2-3 päivää mene paitsi jos on mätännyt hiilariherkkuja alkon mukana. Alkoholi poistaa nestettä, siitä johtuvat usein alhaiset painolukemat juomista seuraavana aamuna. Kun kroppa alkaa taas kertätä nestevarantoja, paino nousee ja usein jumiutuu myös alkoholin käytön seurauksena.

Mitä tästä alkoholin käytöstä oon lukenu, niin niin paljon taitaa olla mielipiteitä ja faktaa omasta elämästä kuin on kirjoittelijoitakin. Osalla ketoosi menee pariks päivää ohi (tikusta katsottuna), osalla ketoosi jatkuu kun alkoholi on poistunut. Mutta se on kyllä kuitenkin fakta, että niin pitkään kun kroppa polttaa alkoholia, ei se ketoosissa ole. Yksilöllistä näköjään se, miten kunkin kroppa sen jälkeen käyttäytyy :) Itselläni ketoosi menee 2-3 päiväksi poispoikkeen, vaikka alkoholi olisi 0 g hh ja en mässäilisi kiellettyjä.. Näin se vaan on, mutta tokihan näin vain minun kohdallani. Arvelin, että oliskohan sama sitten hälläin??

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 818 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00