MaVi kirjoitti:
Tässä kaksi esimerkkipäivää viime viikolta. Tää eka on aika pienillä kaloreilla ja toinen suuremmilla, yleensä ehkä n 1800-2000. Olen nainen 170 cm, paino nyt 78 (aloitus kesäkuussa 87); paino putosi ensin n 10 kiloa, sitten pysyi tasaisena (en erityisesti tsempannut, mutta välttelin hiilareita), sitten nousu jouluna ja nyt ei meinaa laskea. Vettä tai vishyä n 2 litraa päivässä. Liikkuminen kerran viikossa (joskus 2 x viikossa; sali / vesijuoksu), työ istumatyötä, liikun autolla, joten hyötyliikuntakin todella vähäistä. Toi korkeampi esimerkki on salipäivänä, oli ihan hirveä nälkä illalla kun sieltä tulin. Mutta sitten oli ähky

JA kaksi viikkoa olen ollut siis Uusi Atkins kirjan mukaisella aloitusvaiheella enkä niinkuin aiemmin (n. 25-40 g hiilareita, jolla olen lievässä ketoosissa)
Päivä 1.
Aamupala: 2 voissa paistettua kananmunaa, päällä 20 g juustoa. Cappuccino, 1 tl kookosöljyä, 1 rkl täysmaitoa.
Lounas: kalkkunan filettä 120 g, salaatti (sal, tom, kurk), oliiviöljyä 2 rkl ja vähän balsamivoa
Illallinen: 2 kpl itsetehtyjä jauhelihapihvejä (sika nautaa ja 20% nautaa), kukkakaali-parsakaalimuussia (n 100 g kumpaakin + voita 20g ja kermaa 0,5 dl), salaattia, kurkkua ja puolikas avokado
Yhteensä: 1685 kcal, hiilarit 17g, proteiinit 100 g, rasva 136 g
Päivä 2
Aamiainen; 2 kananmunaa voissa paistettua, 2 pekoniviipaletta, tee, 1 tl kookosöljyä
Lounas: porsaanfile uunissa 100 g, kukkakaali-parsakaali gratiinia (kermaa, voita) n 150 g, paistettua munakoisoa 70 g, salaattia, tomaattia, kurkkua
Välipala (ennen salia, illallinen menee niin myöhäiseksi): 2 itsetehtyä jauhelihapihvia, 50 g avokadoa, Latte Macchiato (ilman sokeria, HH 6)
Päivällinen: 2 jauhelihapihviä, 75 grammaa halloumi justoa, mantelileipä, oltermannia 30 g, naudan leikettä 20g, oivariinia.
Yhteensä: 2333 kcal, 24 HH, 153 P, 181 R
Mielelläni otan neuvoja vastaan. Lipsahdukset (induktioon nähden) on ollut kahtena päivänä n 100 grammaa partista, mukana loraus kermaa, mustikka rouhetta (sellaista kuivattua), hasselpähkinä rouhetta ja steviaa. Ja yhden kerran alkoholia (kuivaa kuohuviiniä). Makeutusaineena kahvissa/teessä käytän kotona steviaa ja muualla makeutusainetta (sitä yleensä 0-1 kertaa päivässä).
Itse yrittäisin sinuna lisätä hieman liikuntaa, jolla saisi uuden ponnen painontiputukseen.. Vaikka edes niillä pienillä valinnoilla, kuten pikkumatkat kävellen eikä autolla. Koska istumatyötä tekevänä et paljoa päivän mittaan kuluta

Vaikka väitetään että Atkins toimii ihan ilman liikuntaakin, se pitää kyllä hyvin aineenvaihdunnan käynnissä ja painonpudotus helpompaa! Hienoa että käyt salilla, mutta painonoudotuksen kannalta kannattaisi valita myös aerobisia lajeja.. Tällöin kaloreitakin voi tulla ihan reippaasti, mutta paino putoaa

Tuo yli 2000 kalorin päivä on kyllä melko suuri minun ajattelullani

Ja siitä liikunnasta: Lenkkeily on helppo laji, eikä vaadi liikaa laitteita tai rahaa

Sitten kun enempi liikkuu, voi noita proteiinejakin tulla reippaammin.
Aamupalaksi kannattaa kokeilla jotain hieman kevyempääkin, lihaa salaatin kera esimerkiksi.
Lipsahduksista sen verran, että jos nautit alkoholia, kroppa siirtyy polttamaan alkoholia ja uuden ketoosin käynnistykseen menee taas se parikolme päivää. + Nestettä kertyy

En nyt tiedä oliko tästä mitään hyötyä sinulle, peruslogiikkaa pikemminkin.. Itse tiputin viime keväänä 16 kiloa ja kyllä se 10 kilon seutuvilla 3 viikkoa junnasi paino samassa, mutta älä anna periksi! Itse kokeilin silloin junnausvaiheessa hiilaritankkauksenkin, jolloin kroppa lähti taas toimimaan (joskin tällöin oli Atkinsia takana jo 2.5 kuukautta).
Älä luovuta, kyllä se siitä!