karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-16 01:22:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 823 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-02 20:20:21 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Finelissä on Sianlapaym...rasvasia juttuja, kuten silava :mrgreen:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-02 21:13:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

tuulimumma kirjoitti:
[color=#BF00FF]
Tiedätkö, saako mistään Kw:n kirjaa?..englanninkielisenä..

Täältä http://www.wgp.com.pl/index.php?id_s=205&id_j=en saa tilata, kustantajalta löytyy Kwasniewskin kirjat sekä englanniksi että saksaksi. Keittokirja minulla on saksaksi, tosi kiva!

Tibbie

ViestiLähetetty: 2008-10-02 21:15:10 
Poissa
Leijona
Leijona

Tere optimaalit,

Mun ei pitäny tänne laittaa mitään kun aloitusviestissä oli niinkuin tarkoitus kirjata tarkempaan ne syömiset. Nyt kun ketju on...sanoisinko lieventynyt, niin uskallan. Aussien sivuilla on aiheesta melko paljon asiaa, jos ette vielä törmänneet. http://www.cybernaut.com.au/optimal_nutrition/ Itse nyt noin viikon (viikonloppua lukuunottamatta) tätä kokeilleena voin todeta, että rasvan syömisellä on mahdotonta lihoa. Siis toistan mahdotonta. Mun tiistai oli 414g rasvaa, siis finelin mukaan ja keskiviikon aamupaino 900g kevyempi kuin tiistaiaamuna. Muutenkin kalorit mulla keikkuu päälle 4Mcal. Suhteet on olleet noin 1:4:1, joten petrattavaa on.

Laittakaas nyt ne parhaat sisäelinreseptit tuonne kokkiosioon, jos minäkin löytäisin jonkun jota voisin kokeilla. Ei juurikaan ole ko. tuotteet maistuneet, mutta kokeilla vois, jos niistä sais jollain konstilla hyvää tai edes siedettävää mun suussa. Rasvaiset lihat, luuytimet ja rustot täällä on jo ihan peruskamaa, mutta esim. munuaiset ei herätä innostusta.

Korjasin energialukeman, kun ei noudattanut mitään tunnettua järjestelmää. - haili -

ViestiLähetetty: 2008-10-02 21:48:42 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Terve vaan Haili, saahan tänne kirjailla.
Tiukkaa ja tiukkaa asiaa ja sitten vähän asian viereltä. Nää meitin jorinat tuppaa vähän leviämään useampaankin kohtaan, sekä ruokapäikkyyn että tänne. Ei oikein aina muista mitä on minnekin kirjoitellut.
Liekö tuolla muistamisella niin väliäkään. :lol:
Olen huomannut nuo sivut ja myöskin tuolla kirjamyyntisivulla kävin, mutta uskaltaakohan sieltä kirjaa tilata?
Jotenkin luotan enempi bookplussaan tai muihin.
Sisäelimistä käytän maksaa ja naudan kieltä mutta en juurikaan muuta. Minusta munuaiset eivät maistu hyville, tai sitten en ole niitä saanut hyvin valmistettuna. :mrgreen: .
Sulla menee kyllä kiitettävä määrä rasvaa...
Munavoi on hyvää ja siihen todella voi upottaa rasvaa reilummalla kädellä.
Kirjoittelehan Haili.
Tuulimumma ja Lillis yritetään tsempata ja hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!

ViestiLähetetty: 2008-10-02 22:11:52 
Poissa
Leijona
Leijona

Pitäiskö tehä kimppatilaus Puolaan. 20kpl homo optimus heti tänne kiitos :D En mä usko että puolalainen nettikauppa on yhtään sen kummoisempi kuin muukaan. Ite oon tehny polskien kanssa paljonkin töitä ja ei sen reilumpia ukkoja oo. Joka kerta kysyvät reilusti saako tästä votkapullosta ottaa ;) Jos vastaat ei, niin sanovat, että otan sit omasta...ja kysyvät otaks sä tästä.

ViestiLähetetty: 2008-10-02 22:50:47 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

haili kirjoitti:
Pitäiskö tehä kimppatilaus Puolaan. 20kpl homo optimus heti tänne kiitos :D En mä usko että puolalainen nettikauppa on yhtään sen kummoisempi kuin muukaan. Ite oon tehny polskien kanssa paljonkin töitä ja ei sen reilumpia ukkoja oo. Joka kerta kysyvät reilusti saako tästä votkapullosta ottaa ;) Jos vastaat ei, niin sanovat, että otan sit omasta...ja kysyvät otaks sä tästä.

Pitäs!!

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-03 07:33:19 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Huomenet kaikille!
Arvatkaas mitä!!!
Täällä sataa VETTÄ!!
Arvatkaas vielä toinen "mitä"!!
Eiliset optimot meni lähes niin nappiin kuin mennä voi. Tosin täytyi vielä punnita ja laskea. Mutta ei se mitään; varhaisempina vuosinahan mä oon tottunut rastittamaan ja laskemaan palleroita, kolmioita, vihreitä ja punaisia ja rätnäämään pointseja ja pisteitä. Sekä kaloreita!!. Kaikki hyvät voimat varjelkoot mua semmoiselta koko lopun ikääni. Kawasaki on ihan eri juttu. Jännittävä kuin satasen sökö...

Niin, ja piti vielä kertomani, että 600g...kaamoskarppailua... =D>

ViestiLähetetty: 2008-10-03 07:49:55 
Poissa
Leijona
Leijona

Els kohta kuittaa tänkin viestin, mutta se on jopa toivottavaa. Älkää milloinkaan koskaan laskeko yhtään ainuaa grammaa tai kaloria. Ihan oikeesti...mie en taho. Kaikki ne jotka laskoo eivät noudata optimal dietiä. Syökää possuu ja rasvaa, niin hyvä tulee. Mitä ihmeen väliä on sillä saitko 211 vai 233 grammaa rasuvaa. Pääasia on se että ajattelet jo lähtökohtaisesti rasvan perusteella kaikki muut. Ja ne kaikki muut ovat vaan mausteita.

ViestiLähetetty: 2008-10-03 08:04:26 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

haili kirjoitti:
Els kohta kuittaa tänkin viestin, mutta se on jopa toivottavaa. Älkää milloinkaan koskaan laskeko yhtään ainuaa grammaa tai kaloria. Ihan oikeesti...mie en taho. Kaikki ne jotka laskoo eivät noudata optimal dietiä. Syökää possuu ja rasvaa, niin hyvä tulee. Mitä ihmeen väliä on sillä saitko 211 vai 233 grammaa rasuvaa. Pääasia on se että ajattelet jo lähtökohtaisesti rasvan perusteella kaikki muut. Ja ne kaikki muut ovat vaan mausteita.

Tuo oli hyvin kiteytetty Haili!
Hyvää viikonloppua Hailille!

ViestiLähetetty: 2008-10-03 08:08:32 
Poissa
Leijona
Leijona

Kiitos teille. Toivon että voin edes pienellä panoksellani auttaa muita optimaaleja. Hauskaa....siis syöminen on oikeasti hauskaa.

ViestiLähetetty: 2008-10-03 08:33:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syöminen on hauskaa ja ihanaa ja kokkaaminen kans. Pakko mun on hiilareita laskea kuitenkin, ainakin vielä, kun pistän insuliinit hiilareitten mukaan. Possunliha on kyllä alkanut maistua lehmää ja lintuja paremmalta. Se on aina mehevää, rasvaista ja herkkua. Nöf, nöf. Siitä kirjatilauksesta vielä, olisin jo tilannutkin, mutta hiukan mietityttää että miksi haluavat nähdä/ saada
allekirjoituksen vaikka maksu onnistuu visalla. Ukon työpaikalla on moni tilannut tavaraa niinkin .. maasta kuin Saksa ja saaneet sitten visalaskuja Thaimaasta ja muista eksoottisista paikoista koskaan siellä käymättä. Miksi ei kelpaa esim valokopio maksetusta laskusta tai maksun näkyminen heikäläisten tilillä, siis tämän kustantajan?

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-10-03 09:24:33 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Mulla Mies ei anna tolla systeemillä tilata mitään...
On asiantuntijana alalla...

Ja homoilun tuloksena painoa +400g :oops: :oops:
Tai minkä tuloksena.
Rasvaa taidan osata syödä, proteiinit olen vähentänyt, mutta hiilarit tekee tiukkaa.
Taidan marssia perunapuotiin....porkkanoita ostin ja punajuuria pussin.

Ja laitan alkajisiksi sen munuaisreseptin tähän.

Herkkumunuaismuhennos :roll:
2 possun munuaista
n. 80g voita (laitoin gheetä)
iso sipuli
muutama valkosipulinkynsi
1 tl inkivääriä
yrttimausteita
1/2 tl tsilihiutaleita
tomaatti kuutioina
1/2 dl punaviiniä
1 dl turkkilaista jugurtti
kermaa loraus
merisuolaa

Liotin munuaisia pari tuntia maidossa huoneen lämmössä.
Halkasin pituussuuntaan ja palottelin sentin könteiksi.
Kuumensin voin, johon köntit ruskettumaan. Sitten lisäsin sipulin, tomaatin ja muut mausteet. Annoin muhia kuumassa, kunnes neste
haihtui. Lisäsin viinin. Haihdutin hetken, sitten jugurtti ja kerma. Vielä muhi jonkun aikaa.
Tuloksena ihanaa paksua herkullista muhennosta, jota syödään esim. kukkakaalin tai jonkun muusin kanssa.
Puolukkasurvos on hyvä kaveri myös.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-03 09:51:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siksipä kirja on minullakin vielä tilaamatta, ei mahdu mun kalloon että miksi muuten pitäisi allekirjoitus näkyä , kuin että sitä voidaan sitten kopioida. Eihän muuallekaan tarvitse allekirjoituksia kopiona tai faxina lähettää. Mutta yritäppä pyytää kotimaista kirjakauppaa kirjaa tilaamaan, niin heti kolminkertaistuu hinta. Pihkuna, ei sattuis kukaan olemaan menossa Puolaan?

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-10-03 09:58:00 
Poissa
Leijona
Leijona

diesel kirjoitti:
Siksipä kirja on minullakin vielä tilaamatta, ei mahdu mun kalloon että miksi muuten pitäisi allekirjoitus näkyä , kuin että sitä voidaan sitten kopioida. Eihän muuallekaan tarvitse allekirjoituksia kopiona tai faxina lähettää. Mutta yritäppä pyytää kotimaista kirjakauppaa kirjaa tilaamaan, niin heti kolminkertaistuu hinta. Pihkuna, ei sattuis kukaan olemaan menossa Puolaan?

No jaa työkeikkaa ei oo kukaan tarjonnut. Viimeksi kävin varsovassa kun en homoilusta mitään ymmärtänyt. Nyt jos menisin, niin kirjakaupan tyhjäksi ja karpeille myisin. :|

ViestiLähetetty: 2008-10-03 12:36:23 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Luin Australian OD-sivuja ja pikkuhiljaa taitaisi alkaa kirkastua kaloriajatuksen hölmöys...
Eli rasvasta tai proteiineista/hiilareista saadut kalorit elimistö käsittelee eri tavalla :roll: :roll:

Apuva...pitää vielä opetella :shock:
..........................................................

13. So, what about calories ?

What about calories? As already discussed above (see FAQ 2), "calories ain't calories", to paraphrase a catchy line from a well-known (in Australia) advertisement for engine oil. The same number of calories (amount of energy) delivered to the body, will make a different contribution to its energy balance, depending on where they come from. For some, yet unclear reason, fat-delivered calories are differently handled by the body compared to the calories delivered as carbate (short for carbohydrate) or protein; proportionally more calories are disposed of as unwanted when coming from fat compared with other sources. So, the restriction of a total intake of calories, without accounting for the mechanisms that govern their utilisation by the body, is meaningless when it comes to weight control.

[color=#00BF40]It is a well now fact that one can not overeat on calories delivered almost exclusively as fat
because the satiety is reached relatively rapidly and it lasts for a long time, often up to 12 hours after meal. Going beyond this naturally set control barrier results typically in nausea or later on in diarrhoea, rather drastic, but effective mechanisms of elimination of unwanted dietary fat. This contrasts with a comparative lack of control mechanism to prevent overconsumption of potentially huge amounts carbohydrate- or protein-rich foods, which can be eaten repeatedly in few-hour intervals, before one feels full. That is why, currently recommended 5-6 meals a day of carbate-rich products are clearly responsible for an outbreak and fast progression of obesity and diabetes (i.e., syndrome X) epidemic. [/color]

Että silleen..kuka osais exactly suomentaa :?:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-03 13:14:40 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

haili kirjoitti:

No kuittaan sitten :)

Ihan oikeassa olet. Kalorit, laskut, bikinimittoihin pääseminen, jokapäiväinen punnitus, kaikki on ihan turhaa touhotusta. Mutta rasva rulaa; sitä ei oikeasti voi saada liikaa jos pitää valkuaiset ja hiilarit niukahkoina. Ja ruoka, jossa on sekä makua että hiveniä ja entsyymejä ja vitamiineja sopivasti, rulettaa kanssa. Maku ja hivenet (eli oikea, tuore ruoka) on paras (minulle ainoa toimiva) keino repsutteluja vastaan. Monen monta vertaa kaloreita tärkeämpi juttu.

Missään ja koskaan tosin olen noita laskenut (joskin grammoja enkä juuri kaloreita), mutta jälkikäteen. Joko nähdäkseni mitä olen tehnyt silloin kun olen tehnyt oikein tai nähdäkseni mikä meni vikaan silloin kun homma ei pelittänyt. Mutta silti: ohjaavana toiminteena kalorit eivät ole koskaan toimineet minulla muuten kuin väärin, eli kiloja lisäävästi. Ja niin ne näyttävät toimineen monelle muullekin karpille (vaikkei toki kaikille).

ViestiLähetetty: 2008-10-03 14:07:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään on parempi päivä ainakin fiilisten suhteen, jaksaa taas vähän kawailla... :D
Ei mulla eilen nyt niin kauheen huono päivä ollutkaan, suhteet meni 1-1.9-0.8, luulin että menin ihan mettään (ne oli ne suklaatryffelit :oops: ), mutta kokonaishiilarimäärä kasvoi niin isoksi, että maha on tänään potkupallo Kuva , ja vaa´asta pysyn kaukana!
Tänään ei ole yksinkertaisesti maistunut yhtään mikään, 50g possua söin, ja vissyä oon lipittänyt koko päivän. Ei tää syömättömyys tietenkään höböö tee, mutkun ei maistu. Illalla kyl syön sit jotain!

ViestiLähetetty: 2008-10-03 14:40:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei ja anteeksi kun näin ulkopuolisena tuppaudun kyselemään tänne ketjuunne..

Minäkin olen kovin kiinnostunut ko. menetelmästä, mutta kirjaa en omista minäkään. Makrojen suhteet tulivatkin jo hyvin esille, mutta sellaista jäin vielä pohtimaan, että onko Kwasniewskin "valiossa" rajoitteita ruokailukertojen määrille ja/tai ajankohdille? Entä onko kofeiini ja alkoholi kiellettyjen listalla?

Jään mielenkiinnolla seuraamaan kokemuksianne. Kovasti tsemppiä kaikille! :)

ViestiLähetetty: 2008-10-03 17:03:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noihin kysymyksiin en osaa vastata, mutta se mitä mä oon tätä nyt kokeillut, niin tuntuu siltä että tää voisi ehkä saada mun läsyt liikkeelle. Ennen tätä päivää on ollut ihan ok. kevyt olo, ja ihan kuin olisi pientä kapenemista tapahtunut. Mä vaan en tykkää siellä vaa´alla rampata, joten jos ens viikko menee hyvin, niin viikonpäästä on punnitus. Ihmeitä en kyllä odota, mutta toistaiseksi tää tuntuu järkevälle! Ja kunhan pidän hiilarit 30 max 50 välissä, niin ei tuu vatsavaivoja. Tietty ensi sijaisesti tsiigailen rotskuja. Tulkaa muutkin vaan mukaan kokeilemaan, ihan missä vaiheessa vaan! Ja kokemuksia...kiitos :smt045 !!

ViestiLähetetty: 2008-10-03 19:41:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos VeeraX!! :D

Tänään meni syömiset jo melkein Kwasniewskisti, hiukan pitää vielä prodea viilata alaspäin. Huomisen menun suunnittelin jo etukäteen ja sen kun toteutan, niin saan 1. nappisuorituksen. Ja siitä sit on tarkoitus jatkaa ennalta määräämättömän ajan. Mittaa ja vaakaa en käytä (ainakaan tällä hetkellä), mutta peili ja vaatteet sekä ennen kaikkea pääkoppa kertovat kyllä miten sujuu.

Käyn kertomassa kuulumisa ja fiilareita jahka pääsen alkuun.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 823 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00