| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Alku- valmennus- anyone? http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=61&t=67881 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Vipstaakkeli [ 2014-08-21 20:35:59 ] |
| Viestin otsikko: | Alku- valmennus- anyone? |
Ootteko kuulleet tästä Alku-valmennuksesta- kokemuksia,kukaan menossa..?? |
|
| Julkaisija: | Ere-ere [ 2015-01-27 14:10:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Syksyllä liityin, mutta nyt vasta aloin toteuttamaan, en vielä osaa sanoa mitään omista kokemuksista kuin että melko lähellä karppausta on periaatteessa vaikka suurin osa ei sitä pidä karppauksena. Rasvan määrä on rajattu kuitenkin ja hiilareista tulee mukaan hyvälaatuisimmat, mm. riisit, bataatit, perunakin jne. mutta ei viljaa eikä maitoa ole käytössä. Aika paljon myös suositaan superfoodeja. Marjoja menee puolisen ltr päivässä. Meininki on positiivinen eikä nipo. En voi valitettavasti tarkemmin "kopioida" siitä mitään tänne. Sanotaan että aika karppimainen ruokavalio on. Paljon paljon kasviksia. Hedelmätkin on rajoitetusti sallittuja. Itse kilpparivajavaisena käytän hiilareita enemmän ja se pitää suhteuttaa sitten rasvan määrään. Rasvalla ei tosiaan läträtä. |
|
| Julkaisija: | mlv [ 2015-01-27 16:20:07 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Onko tämä joku uusi karppaustyyli kun on täällä karppaustyylit osiossa? |
|
| Julkaisija: | Ere-ere [ 2015-01-28 00:22:37 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
En tiedä mutta muistuttaa paljon vhh:ta etenkin alussa. Eivät markkinoi sitä karppaussuuntana kuitenkaan. Se riippuu miten kukakin karppauksen näkee. Enemmän se olis paleota, maidoton ja viljaton (gluteeniton). Rasvalla ei läträillä. Ruoka mielellään luomuna, 4 ateriaa päivässä. Hiilarit tulee mukaan kyllä, hedelmiä kohtuudella ja marjoja suht paljon myöskin. Esim. Banaania ja omenaa syödään. Superfoodeja käytetään myös ja herajauhetta prodelöhteenä myös. Ei siis sianrasvaa juurikaan suosita eikä lusikkatolkulla voita (joka myös luomuna ja on ainoa maitotuote). En tiiä, ehkä se vois olla paleota mukaileva ruokavalio. Mielestäni melko lähellä karppausta, hh nousee n. 100 g/päivä. Tai ainakin melko samankaltainen? |
|
| Julkaisija: | Catharsis [ 2015-01-28 19:12:22 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Voihan sitä rahaa kerätä näinkin... |
|
| Julkaisija: | miumou [ 2015-02-10 12:08:32 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Aloitin tammikuussa. En mä tätä karppaukseksi sanoisi, vaikka gluteeniviljat, sokeri, maitotuotteet (pl. aiemmin mainittu voi sekä laadukas heraproteiini), palkokasvit ja huonolaatuiset rasvat (siis rypsiöljy, kovetetut kasvirasvat jne.) ovat ns. kiellettyjen listalla. Rasvamäärä on normaalipainoisen naisen ruokavaliossa kuitenkin alle 100g/pvä ja ruokavalio on aika proteiinipainotteinen. Tiettyjä hiilarilähteitä syödään rajoitetusti (riisi, bataatti jne.), marjoja ja kasviksia paljon. Olisko tämä Alku-valmennuksen ruokavalio nyt sitten paleohenkinen, vaikka onhan täällä foorumilla aika monesti huomautettu siitä, että nykypaleo ei kyllä ole, noh, paleota Mulle tuntuu sopivan tämmöinen tyyli, oon onnistunut syömään ns. puhtaamminen kuin karpaten eikä hiilarihimoja ole. Superfoodeja en juuri käytä, vaan aika normiruokaa jossa eritystuotteita heraproteiini-isolaatti ja kookoskerma. Toki muutaman viikon perusteella on hankala sanoa tulevasta. Kukka Laakson ja Sami Sundvikin juttuja olen lukenut jo pitkään, mutta Sundvikin suosittelemaa ruokavaliota olen tietenkin karppaustaustalla karsastanut. On kieltämättä outoa käyttää rasvaa ruokalusikallinen kerrallaan entisen nyrkillisen sijaan |
|
| Julkaisija: | mlv [ 2015-02-10 12:29:08 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Minä en ole kovin paljon paleojuttuja seurannut mutta kuuluuko sinnekkin kalorirajoitus? Aika paljon pitää protskuja vetää jos meinaa noilla hiilareilla ja alle 100 gr rasvoilla saada tarpeeksi ravintoa ettei mene kituiluksi. |
|
| Julkaisija: | miumou [ 2015-02-10 13:13:50 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
^ Proteiinimäärä näyttäisi nousevan yli 100 gramman päivässä. Tein esimerkkipäivästä arvion Finelissä. Sanoisin kyllä, että hiilarit voi nousta hyvinkin 150 grammaan ellei ylikin, vähän riippuen siitä minkä verran ja mitä kasviksia/marjoja syö. |
|
| Julkaisija: | oulaliina [ 2015-02-10 13:18:23 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
^^OT. Mietin eilen, että oletko kokonaan hylännyt karppilan. Kiva kuulla, että oot hengissä, ja ilmeisen hyvin menee syömisten kanssa. |
|
| Julkaisija: | miumou [ 2015-02-10 13:27:05 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
^ Kyllä mä täällä kurkkimassa käyn |
|
| Julkaisija: | oulaliina [ 2015-02-10 13:34:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
^^Kiva kuulla! |
|
| Julkaisija: | mlv [ 2015-02-10 14:04:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Niin - eihän kaikkien tarvitse karpata voidakseen hyvin. Lähinnä vain mietin kun tämä on karppaustyylien osiossa, kun ei oikein taida sopia mihinkään noista yleisistä. Kun sitten tulee aina jossain välissä noita juttuja että karppauksella on mennyt hormoonit sekaisin tai tullut vaikka mitä vaivaa kun ehkä onkin protailtu tai kituiltu. |
|
| Julkaisija: | Sagu [ 2015-02-10 14:44:32 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
MIUMOU! |
|
| Julkaisija: | miumou [ 2015-02-10 14:48:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
^ Ehkä mä taas, kun oon saanut itseni jotenkin koottua Emmää arvannut että joku kaipaisi |
|
| Julkaisija: | jaana k [ 2015-02-10 15:51:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Mua ainakin kiinnostaa,laittakaa vaan kokemuksia:) Ja mitä vähän netissä asiasta luin,ihan fiksulta vaikuttaa..eikä miltään kitukuurilta Jos ei ole karppauksen alalaji,mitä väliä, jos hyvin harva jaksaa repsahtamatta tiukalla karppauksella olla,parempi sitten runsaammin rehuja,marjoja tms. kuin esim. karkkimättöä repsahteluun.. |
|
| Julkaisija: | els [ 2015-02-10 19:30:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Rehuja ja marjoja ei tarvitse vältellä edes tiukassa karpissa. Ja ne muut... nähtäväksi jää, mikä tekee pahempaa jälkeä vähärasvaisella, karkit, ylenpalttiset hiilarit vai niitä kompensoiva ylenpalttinen prode. Kaikista on jo olemassa kokemusperäistä tietoa. Runsashiilarisella terveet sentään voivat selvitä jopa sukupolvesta toiseen. Joten, jos olisi pakko valita, valitsisin noista ylenpalttiset hiilarit - jopa ja varsinkin jo vaivaantuneelle. Elämä nyt vaan on. |
|
| Julkaisija: | miumou [ 2015-07-05 12:23:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
miumou kirjoitti: Mulle tuntuu sopivan tämmöinen tyyli, oon onnistunut syömään ns. puhtaamminen kuin karpaten eikä hiilarihimoja ole. Nyt puolen vuoden Alkuilun jälkeen oon alkanut kaivata karppiherkkuja Hassua, että vielä helmikuussa oli tuollaiset fiilikset kun nyt tuntuu siltä, että maidoton, viljaton ja ns. vähärasvainen/runsasproteiininen ruokavalio rajoittaa ihan tosi paljon enemmän kuin runsasrasvainen, viljaton vhh. muoks. Niin ja kyllästyminen on ihan varmasti osittain siitäkin johtuvaa, että mua ei vaan saa millään ilveellä innostumaan jostain hiton raakakakuista ja bataattibrownieista sallittuina herkkuina. |
|
| Julkaisija: | oulaliina [ 2015-07-05 13:18:08 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Alku- valmennus- anyone? |
Palaa takaisin, palaathan!?!?!? |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|