karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Alku- valmennus- anyone?
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=61&t=67881
Sivu 1/1

Julkaisija:  Vipstaakkeli [ 2014-08-21 20:35:59 ]
Viestin otsikko:  Alku- valmennus- anyone?

Ootteko kuulleet tästä Alku-valmennuksesta- kokemuksia,kukaan menossa..??

Julkaisija:  Ere-ere [ 2015-01-27 14:10:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Syksyllä liityin, mutta nyt vasta aloin toteuttamaan, en vielä osaa sanoa mitään omista kokemuksista kuin että melko lähellä karppausta on periaatteessa vaikka suurin osa ei sitä pidä karppauksena.
Rasvan määrä on rajattu kuitenkin ja hiilareista tulee mukaan hyvälaatuisimmat, mm. riisit, bataatit, perunakin jne. mutta ei viljaa eikä maitoa ole käytössä.
Aika paljon myös suositaan superfoodeja.
Marjoja menee puolisen ltr päivässä.
Meininki on positiivinen eikä nipo.
En voi valitettavasti tarkemmin "kopioida" siitä mitään tänne.
Sanotaan että aika karppimainen ruokavalio on. Paljon paljon kasviksia.
Hedelmätkin on rajoitetusti sallittuja.
Itse kilpparivajavaisena käytän hiilareita enemmän ja se pitää suhteuttaa sitten rasvan määrään.
Rasvalla ei tosiaan läträtä.

Julkaisija:  mlv [ 2015-01-27 16:20:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Onko tämä joku uusi karppaustyyli kun on täällä karppaustyylit osiossa?

Julkaisija:  Ere-ere [ 2015-01-28 00:22:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

En tiedä mutta muistuttaa paljon vhh:ta etenkin alussa. Eivät markkinoi sitä karppaussuuntana kuitenkaan.
Se riippuu miten kukakin karppauksen näkee.
Enemmän se olis paleota, maidoton ja viljaton (gluteeniton). Rasvalla ei läträillä.
Ruoka mielellään luomuna, 4 ateriaa päivässä. Hiilarit tulee mukaan kyllä, hedelmiä kohtuudella ja marjoja suht paljon myöskin. Esim. Banaania ja omenaa syödään. Superfoodeja käytetään myös ja herajauhetta prodelöhteenä myös.
Ei siis sianrasvaa juurikaan suosita eikä lusikkatolkulla voita (joka myös luomuna ja on ainoa maitotuote).
En tiiä, ehkä se vois olla paleota mukaileva ruokavalio.
Mielestäni melko lähellä karppausta, hh nousee n. 100 g/päivä. Tai ainakin melko samankaltainen?

Julkaisija:  Catharsis [ 2015-01-28 19:12:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Voihan sitä rahaa kerätä näinkin...

Julkaisija:  miumou [ 2015-02-10 12:08:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Aloitin tammikuussa. En mä tätä karppaukseksi sanoisi, vaikka gluteeniviljat, sokeri, maitotuotteet (pl. aiemmin mainittu voi sekä laadukas heraproteiini), palkokasvit ja huonolaatuiset rasvat (siis rypsiöljy, kovetetut kasvirasvat jne.) ovat ns. kiellettyjen listalla. Rasvamäärä on normaalipainoisen naisen ruokavaliossa kuitenkin alle 100g/pvä ja ruokavalio on aika proteiinipainotteinen. Tiettyjä hiilarilähteitä syödään rajoitetusti (riisi, bataatti jne.), marjoja ja kasviksia paljon.
Olisko tämä Alku-valmennuksen ruokavalio nyt sitten paleohenkinen, vaikka onhan täällä foorumilla aika monesti huomautettu siitä, että nykypaleo ei kyllä ole, noh, paleota :D

Mulle tuntuu sopivan tämmöinen tyyli, oon onnistunut syömään ns. puhtaamminen kuin karpaten eikä hiilarihimoja ole. Superfoodeja en juuri käytä, vaan aika normiruokaa jossa eritystuotteita heraproteiini-isolaatti ja kookoskerma. Toki muutaman viikon perusteella on hankala sanoa tulevasta. Kukka Laakson ja Sami Sundvikin juttuja olen lukenut jo pitkään, mutta Sundvikin suosittelemaa ruokavaliota olen tietenkin karppaustaustalla karsastanut. On kieltämättä outoa käyttää rasvaa ruokalusikallinen kerrallaan entisen nyrkillisen sijaan :shock:

Julkaisija:  mlv [ 2015-02-10 12:29:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Minä en ole kovin paljon paleojuttuja seurannut mutta kuuluuko sinnekkin kalorirajoitus? Aika paljon pitää protskuja vetää jos meinaa noilla hiilareilla ja alle 100 gr rasvoilla saada tarpeeksi ravintoa ettei mene kituiluksi.

Julkaisija:  miumou [ 2015-02-10 13:13:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

^ Proteiinimäärä näyttäisi nousevan yli 100 gramman päivässä. Tein esimerkkipäivästä arvion Finelissä. Sanoisin kyllä, että hiilarit voi nousta hyvinkin 150 grammaan ellei ylikin, vähän riippuen siitä minkä verran ja mitä kasviksia/marjoja syö.

Julkaisija:  oulaliina [ 2015-02-10 13:18:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

^^OT. Mietin eilen, että oletko kokonaan hylännyt karppilan. Kiva kuulla, että oot hengissä, ja ilmeisen hyvin menee syömisten kanssa. :D

Julkaisija:  miumou [ 2015-02-10 13:27:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

^ Kyllä mä täällä kurkkimassa käyn ;) Ja joo, ruokavalion suhteen menee paremmin kuin karpatessa, kun mun karppaus oli pitkään sellaista repsukarppia enkä päässyt kierteestä enää irti... Mulle teki tällainen selkeät ohjeet tarjoava valmennus tosi hyvää siinä suhteessa.

Julkaisija:  oulaliina [ 2015-02-10 13:34:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

^^Kiva kuulla! :D Eipä nuo omatkaan syömiset enää mitään kovin tiukkaa karppia ole. Hiilarit pyörii varmaan useana päivänä yli 100 g, mutta pääasia lienee, että itselläkin on tällä hetkellä hyvä fiilis syömisten kanssa.

Julkaisija:  mlv [ 2015-02-10 14:04:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Niin - eihän kaikkien tarvitse karpata voidakseen hyvin. Lähinnä vain mietin kun tämä on karppaustyylien osiossa, kun ei oikein taida sopia mihinkään noista yleisistä. Kun sitten tulee aina jossain välissä noita juttuja että karppauksella on mennyt hormoonit sekaisin tai tullut vaikka mitä vaivaa kun ehkä onkin protailtu tai kituiltu.

Julkaisija:  Sagu [ 2015-02-10 14:44:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

MIUMOU! :hug: :hug: Olet ollut myös mun ajatuksissa. Tule pliis takaisin kirjoittelemaan! :D

Julkaisija:  miumou [ 2015-02-10 14:48:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

^ Ehkä mä taas, kun oon saanut itseni jotenkin koottua :D Painoa pudottelen edelleen, joten päiväkirjasta ei olisi mitään haittaa.
Emmää arvannut että joku kaipaisi :oops:

Julkaisija:  jaana k [ 2015-02-10 15:51:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Mua ainakin kiinnostaa,laittakaa vaan kokemuksia:)
Ja mitä vähän netissä asiasta luin,ihan fiksulta vaikuttaa..eikä miltään kitukuurilta
Jos ei ole karppauksen alalaji,mitä väliä, jos hyvin harva jaksaa repsahtamatta tiukalla karppauksella olla,parempi sitten runsaammin rehuja,marjoja tms. kuin esim. karkkimättöä repsahteluun..

Julkaisija:  els [ 2015-02-10 19:30:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Rehuja ja marjoja ei tarvitse vältellä edes tiukassa karpissa.

Ja ne muut... nähtäväksi jää, mikä tekee pahempaa jälkeä vähärasvaisella, karkit, ylenpalttiset hiilarit vai niitä kompensoiva ylenpalttinen prode.

Kaikista on jo olemassa kokemusperäistä tietoa.
Runsashiilarisella terveet sentään voivat selvitä jopa sukupolvesta toiseen.
Joten, jos olisi pakko valita, valitsisin noista ylenpalttiset hiilarit - jopa ja varsinkin jo vaivaantuneelle.
Elämä nyt vaan on.

Julkaisija:  miumou [ 2015-07-05 12:23:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

miumou kirjoitti:
Mulle tuntuu sopivan tämmöinen tyyli, oon onnistunut syömään ns. puhtaamminen kuin karpaten eikä hiilarihimoja ole.

Nyt puolen vuoden Alkuilun jälkeen oon alkanut kaivata karppiherkkuja :lol: Paluu lammikkoon taitaa olla ihan nurkan takana. Painoa sain kivasti seitsemän kiloa pois, mutta pudotus tapahtui ihan ekojen kuukausien aikana ja nyt ei ole tapahtunut enää mitään.
Hassua, että vielä helmikuussa oli tuollaiset fiilikset kun nyt tuntuu siltä, että maidoton, viljaton ja ns. vähärasvainen/runsasproteiininen ruokavalio rajoittaa ihan tosi paljon enemmän kuin runsasrasvainen, viljaton vhh.

muoks. Niin ja kyllästyminen on ihan varmasti osittain siitäkin johtuvaa, että mua ei vaan saa millään ilveellä innostumaan jostain hiton raakakakuista ja bataattibrownieista sallittuina herkkuina.

Julkaisija:  oulaliina [ 2015-07-05 13:18:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Alku- valmennus- anyone?

Palaa takaisin, palaathan!?!?!? [-o< :D

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/