karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

CKD ja ketoosi
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=61&t=53842
Sivu 1/1

Julkaisija:  kobolt [ 2011-04-17 22:24:16 ]
Viestin otsikko:  CKD ja ketoosi

Olen aloittanut CKD:n eli syklisen ketodieetin. Jutusta taustatietoa:

http://www.bodybuildingdungeon.com/foru ... iet-1.html

Kysymys kuuluu, kun treenaan samalla viikot, että katkaiseeko ketoosin mahdollinen maltodekstriiniannos treenejä ennen, kun sen määrä on 20-40 grammaa (ja samalla koko päivän hiilarit)? Käytännössä jos maltot imeytyvät suoraan lihaksille niin kuin ne ainakin tuntuvat tekevän, niiden pitäisi palaa lähes kokonaan treenien aikana? Muutamissa paikoissa kuten wikissä on mainittu, että ketoosi ei katkea alle ~50 gramman hiilarimääristä.

Entä kuinka kauan ketoositilan syntyminen kestää, kun se viikonloppuna katkeaa hiilaritankkauksessa?

Julkaisija:  skis [ 2011-07-02 17:52:00 ]
Viestin otsikko:  Re: CKD ja ketoosi

Itsekkin olen tällä hetkellä ollut taas viikon ajan CKD-dieetillä. Viimevuonna olin samaisemma dieetillä ja rasvaa lähti 10 kiloa kahdessa kuussa, mutta joulu katkaisi ikävästi hyvän aloituksen. Siitä lähtien ylläpitänyt "normaalilla" ruokavaliolla.

Vastauksena kysymykseesi: En usko, että noin vähäinen määrä hiilihydraatteja katkaisee ketoosin. Jokaisella on toki omat rajansa, mutta useimmissa artikkeleissa missä olen lukenut ketoosia ylläpitävä hh-rajoitus pyörii siinä 50 paikkeilla. Tosin, miksi ottaa sitä reenin jälkeistä hiilihydraattia? Bodybuilding.com:sta löytyi eräästä artikkelista ketoosista ja PWO hiilareista juttua:

Lainaa:
Remember, our goal is to keep insulin low and growth hormone elevated for most of the week. Post-workout carbohydrates will therefore work against you here.

Apart from blunting growth hormone levels, carbohydrates may do nothing to increase protein synthesis in the post-workout period beyond that which protein can do by itself. 3

3: http://ajpendo.physiology.org/content/2 ... l.pdf+html


Eli periaatteessa palauttavassa oleva malto ei kiihdytä proteiinisynteesiä. Virtahan tietysti salilla laskee, kun jättää palauttavasta hiilarit pois, mutta itse en oikein näe CKD tai muitakaan ketoosidieettejä muutenkaan massanhankinnan kannalta hyvinä.

EDIT: Vastaus toiseen kysymykseesi. Tää tulee vähän mutun puolelta, mutta muistaisin että Mauro DiPasquale kirjassaa The Metabolic Diet mainitsee että oikein suoritettu hiilaritankkaus ei katkaise ketoosia. En kyllä varmuudella osaa sanoa.

Julkaisija:  HugoB [ 2011-08-01 19:57:45 ]
Viestin otsikko:  Re: CKD ja ketoosi

Itse viime otin treenin yhteydessä viime viikolla n. 60-70 g hiilaria, muutoin normit ruokailut ja seuraavana aamuna ketostix hyvin tummana indikoi ketoosia. Tuolloin ketoosidiettiä takana n.3.5 viikkoa. Sikäli mikäli puikko piti kutinsa niin meikun ketoosi ei katkennut ainakaan pitkäksi aikaa tuolla tankkauksella :D

Julkaisija:  kobolt [ 2011-08-30 11:59:23 ]
Viestin otsikko:  Re: CKD ja ketoosi

Korostan edelleen sitä, että puhuin treeniä edeltävästä hiilaritankkauksesta. Eli ennen treenejä hiilareita joidenkin kymmenien grammojen annos, sitten treeni ja treenin jälkeen pelkkää prodea.

Olen nyt vetänyt sellaista CKD:tä että olen syönyt maanantaina pelkkiä nopeita hiilareita pari sataa grammaa tuntia paria ennen treeniä, sitten treeni ja sen jälkeen prodea puoli päivää ja sitten takaisin vhh:lle. En ole pitänyt siis varsinaista CKD:tä vaan hiilarimättö on ennemminkin psykologinen juttu - mässäilen hiilareita sen verran että tulee "sokeriähky" ja sitten stop. Pari tuntia hiilaripaukun jälkeen treeneissä jaksaa kyllä vääntää paremmin, mutta en ole loppuviikollakaan havainnut merkittävää voimatasojen laskua, lähinnä se loput 20 prossaa eli se räjähtävän voiman osuus puuttuu.

Vajaan kuukauden aikana paino ei ole laskenut kuin 3kg, mutta housuista huomasin, että vyötäröltä on ihan oikeasti lähtenyt läskiä niin monta senttiä, etteivät enää pysy jaloissa ilman vyötä. :)

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/