hennaemmanuelle kirjoitti:
Mäkin odottelen innoissani, mutta ei sun kai tartte sitä osiota odottaa karppauksen aloittamiseksi?
Karppaus ilman lihaa on ihan helppoa ja toimivaa. Vegaaneilla toki jo hyvin haastavaa. Mutta jos munia ja maitotuotteita syö niin ei mitään ongelmaa. Tuolla reseptiosiossa on suuri määrä reseptei joita voi muokkailla lihattomiksi. Poistaa ravinnosta vaan pastan, leivän perunan, riisin ja sokerin, ja lisää hyviä rasvoja ja proteiinia reippaasti.
Mä olen vielä ihan untuvikko koko karppauksessa, joten joudun tutkimaan ja ihmettelemään tätä hommaa ennenkuin voin aloittaa. Ihan sama homma kuin aikoinaan, kun luovuin lihasta. Pitää myös suunnitella usuia ruokia, jotta ei joka päivä tarvitse syödä samaa sapuskaa. Töihin on pakko ruveta ottamaan eväät mukaan. Mutta tutkailenkin noita muiden reseptejä.
Ja kun sitten saan karppaukseen sen verran tuntumaa, että voin aloittaa, varaan ajan ensin työterveyslääkärille. Mulla kuitenkin ikää jo sen verran ja ylipaino kertynyt ainoastaan vatsan seudulle, että on hyvä tarkistaa aluksi kolesterolti sun muut ja sitten käydä puolivuosittain seurannassa. Sukurasitekin kun on sepelvaltimotaudille.